[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica
P1r4t - 21-09-2009, 12:43
nowy nabytek, zakupilem w sobote, ogolnie jestem zadowolony, tylko nie grzeje :-/ rurke wlozylem na miejsce dalej nie grzeje, temp zewnetrzna zawsze pokazuje 20stC mozae przez to. jeszcze bede dobieral sie do tej puszki z zabkami pekajacymi.
Owczar - 21-09-2009, 12:49
W ciemno nic nie kupuj. Ściągnij service manual. Tam jest wszystko opisane. Do sprawdzenia rezystancje czujników na początek. Potem czy silniki sterują klapkami itd...
P1r4t - 21-09-2009, 12:57
jak odkreci sie na maksa ogrzewanie, gdzie niby powinien dmuchac mocnym goracym... ledwo cieple leci... bede rozbieral ta puszke w wylamujacymi sie zabkami i zobacze co tam sie dzieje. Gdzie jednakze chcial bym aby climatronic pokazywal zewnetrzna temperature
Owczar - 21-09-2009, 13:00
P1r4t, sprawdź rezystancję czujnika według manuala. Są nawet rozpisane piny w kostce.
P1r4t - 21-09-2009, 13:02
ok, tylko jeszcze dobrac sie do niego
Owczar - 21-09-2009, 13:06
Zdemontuj panel climatronika i dobierz się do kostki. Będziesz mógł odrazu zweryfikować ciągłość obwodu.
P1r4t - 21-09-2009, 13:19
z czego zrozumialem z manula to aby odkrecic panel od climatronica trzeba odkrecic 2 srubki po bokach, jak sie najlatwiej do nich dobrac?
i teraz lopatologicznie
rezystancje czujnika sprawdzic wzgledem aktualnej temperatury zewnetrznej?
czy ogolnie czy bedzie inna niz 5ohm ktora odpowieada 20stC?
jak sprawdzic ciaglosc obwodu? tez miernikiem? nie siegnie przy zderzaku i w srodku
nie widze opisu kostki przy panelu, ale chyba poradze sobie kolorami kabli...
ide zdejmowac zderzak i czekam na odpowiedz
Owczar - 21-09-2009, 13:23
Opis rozkręcenia panelu środkowego:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#156893
Ciągłość obwodu sprawdzisz mierząc rezystancję przy kostce. Jeśli będzie miała skończoną wartość to znaczy że z obwodem jest ok. Rezystancję sprawdź orientacyjnie, bo nie wiem czy w przypadku przerwania obwodu komputer nie ustawia jakiejś domyślnej wartości bo wątpię aby czujnik miał stałą rezystancję odpowiadającą 20 stopniom C.
P1r4t - 21-09-2009, 13:34
ahaaa, to rozumiem ze zderzaka nie sciagac, tylko wszystko mierzyc na kostce... tylko ktore to beda piny....
albo slepy jestem albo nie wiem... manual nic nie opisuje o kostce do panela :/
Owczar - 21-09-2009, 13:41
Na 7 pinie powinno być napiecie z przedziału 2,3-2,9V, strony >55-54.
P1r4t - 21-09-2009, 13:48
ok, dzieki wielkie za pomoc rozumiem ze jeden przewod od miernika w pin a drugi do masy?
Owczar - 21-09-2009, 13:51
Tak. Istnieje także możliwość diagnozowania błędów klimatronika. Potem masz cały schemat postępowania. Niestety nie baiwłem się tym.
Domyślame się, że po włączeniu zapłonu na pinie 17 powinno wymrugać błędy.
P1r4t - 21-09-2009, 15:17
do climatronica wchodza 2 kostki, jedna ma 2 rzedy po 10 pinow, druga na 2 rzedy po 8 pinow.
jako iz nie zrozumialem z opisu kostki gdzie jest jej gora a gdzie dol (czy tam gdzie jest ten zatrzask ktory trzyma w obudowie czy z drugiej) postanowilem sprawdzic na kazdym mozliwym 7mym pinie
sa 3 mozliwosci.
na zadnym nie pokazuje napiecia, a przy przestawieniu miernika na dawanie sygnalu (jesli jest zamkniety obwod) na zadnym z 3 mozliwosci takowego sygnalu nie bylo...
jaki wniosek?
popsuty czujnik czy moze jego brak?
Owczar - 21-09-2009, 15:24
Musisz mierzyć napiecie na włączonym zapłonie a kostka musi być wpięta. Musisz przebić izolację, ewetnualnie dotknąć wsuwki w kostce od drugiej strony... Widzę, że jesteś z Brwinowa. Możemy się umówić na PW jakbyś podjechał do Wawy z wydrukowanym rozdziałem z klimą to byśmy posprawdzali.
P1r4t - 21-09-2009, 15:41
jesli to nie problem i masz troche wolnego czasu to czemu nie
a tak w ramach jeszcze mojej proby to ktory to powinien byc pin wzgledem tego zdjecia co wstawilem? ten co jest wpiety teraz czujnik?
|
|
|