To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu

projektom - 28-12-2015, 23:00

Witam. Niedawno borykałem się z problemem wibracji nadwozia. Wymieniłem lewy przegub wewnętrzny na jakiś nieori ale w miarę dobry, oczywiście nowy z pudełka. Problem wyraźnie się zmniejszył. Być może drugi też należy wymienić, bo przy ruszaniu jeszcz lekko drga, ale różnica jest kolosalna.
Hugo - 29-12-2015, 07:39

projektom, lewy pada zazwyczaj tylko jeśli pęknie na nim guma osłonowa i dostanie się syf. W 99% pada prawy, więc jak go wymienisz powino być OK. Jakiej firmy założyłeś ten lewy przegub?
mati_z - 30-12-2015, 10:35

Hugo, u mnie też ostatnio zaczęły być odczuwalne drgania przy przyspieszeniu. Jak sprawdzić czy to przegub?
Hugo - 30-12-2015, 12:05

mati_z napisał/a:
Jak sprawdzić czy to przegub?
Jak najbardziej wibruje gdy skrzynia wrzuci 2 bieg to napewno przegub/przeguby wewnętrzne.
mati_z - 03-01-2016, 20:48

Hugo, czyli spotkało mnie to co mówiłeś po obniżeniu zawieszenia :/
Na wiosnę mam zamiar wymienić amorki i przy okazji bym to ogarnął. Mogę z tym tak jeździć parę miesięcy? Zimą raczej jeżdżę spokojnie i teraz tak tego nie odczuwam. Dam radę wymienić to sam bez specjalnych narzędzi? Jakiej firmy przegubu szukać? Prawy wewnętrzny ma nr MN171196? Z góry dzięki za odpowiedź :)

Edit: Dobra, już widzę, że wcześniej ktoś napisał czego szukać, pozostaje pytanie czy mogę z tym jeździć do wiosny i czy sam dam radę go wymienić ;)

Hugo - 03-01-2016, 21:36

mati_z napisał/a:
Hugo, czyli spotkało mnie to co mówiłeś po obniżeniu zawieszenia :/
Standard :wink:
mati_z napisał/a:
czy mogę z tym jeździć do wiosny i czy sam dam radę go wymienić
Na spokojnie, wymienisz sam, nawet bez kanału. Robiłem tak nie raz.
bartek_fc - 29-01-2016, 15:32

Robie update bo udalo mi sie rozwiazac problem.
Wymienilem prawa dluzsza polos z nowymi przegubami, niestety zmuszony bylem to robic razem z dolnym wahaczem ( lewy mi sie rozpadl na miescie ) wiec nie wiem co mialo wiekszy wplyw ale problem rozwiazany.
Ogolnie te dolne wahacze maja bardzo duze znaczenie i gdybym wiedzial ile problemow moga generowac wymienlbym je od razu na cos porzadnego, pierwsza rzecz!
Zawieszene od razu sztywniejsze i zniknal rowniez problem niewracajacej kierownicy.

parian - 08-02-2016, 16:11

Da radę wymienić łożysko igiełkowe na przegubie wewnętrznym? W mojej starej półosi jedno się rozsypało po zerwaniu sworznia wahacza. Kupiłem co prawda kompletną półoś, ale po kilkudziesięciu kilometrach pojawiły się drgania. Wymyśliłem więc sobie, że może wstawić starą półoś, ale musiałbym uzupełnić brakujące łożysko na przegubie.
Hugo - 08-02-2016, 17:06

parian, tak bez problemu. Zdejmujesz zabezpieczenie z półosi i ściągasz krzyżak z łożyskami.
parian - 08-02-2016, 17:13

Chodzi mi o to, czy na krzyżak można założyć brakujące łożysko. Jeśli tak to jakiego szukać i czy do montażu łożyska potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
Ewentualnie wariant 2, prostszy - czy obrócenie krzyżaka o 120 stopni (czyli przesunięcie o 1 "ząbek") może pomóc zniwelować drgania? Czy nie ma sensu się w to bawić?

czapel89 - 22-02-2016, 12:06

Fragu napisał/a:
U mnie jest tak:

od ok 80km/h zaczynam czuć wibracje (delikatne)
od ok 120km/h wyraźnie wyczuwalne
od ok 140km/h telepie strasznie

- zarowno gdy przyspieszam jak i gdy odpuszczam gaz
- wyczuwalne na kierownicy (lewo prawo), na podłodze, pedale gazu

koła zimowe/koła letnie - bez zmian

jak żyć? :roll:



Mam ten sam problem. w przedziale miedzy 80-120km/h przy przyśpieszaniu drży auto. Nie czyć tego na kierownicy, bardziej na karoserii. Opony mam nowe bez bąbli świeża geometria. Do tego zaczęła huczeć prawa piasta więc pewnie łożysko się skończyło(huczy przy skręcaniu w prawo, jak jadę na wprost czy skręcam w lewo nie słuchać nic).

I tu moje pytanie czy te dwa objawy mogą świadczyć o tym, że prawa półoś jest do wymiany? I czy takie przenoszenie drgań które czuć przy przyśpieszaniu mogło uszkodzić piastę? Dodam też ze drżenie jest wyraźniejsze przy skręconych kołach np gdy przyśpieszam na łuku drogi w wyżej opisanym przedziale prędkości.

robertdg - 22-02-2016, 17:53

Cytat:
Mam ten sam problem. w przedziale miedzy 80-120km/h przy przyśpieszaniu drży auto. Nie czyć tego na kierownicy, bardziej na karoserii. Opony mam nowe bez bąbli świeża geometria. Do tego zaczęła huczeć prawa piasta więc pewnie łożysko się skończyło(huczy przy skręcaniu w prawo, jak jadę na wprost czy skręcam w lewo nie słuchać nic).
Sprawdź przeguby wewnetrzne, co do huczenia, skoro nasila sie po skrecie w prawo , to zacznij od sprawdzenia lozysk w kolach po lewej stronie
outlaw4life - 28-09-2016, 18:46

Jest w galancie problem ze jeśli się przyspiesza lub po prostu jedzie stala predkoscia to drży cała buda! uczucie jest szczgólnie silne przy przyspieszaniu. Auto nie było nigdzie walone, podluznice i buda jest w dobrym stanie, na pewno na prezegubie wew. z lewej strony jest rozwalona oslona wiec będzie on do wymiany ale gdyby on miał drgac to chyba by było to odczywalne tylko przy skrecaniu w jedna ze stron a przy stalej jeździe nic by nie było czuc czy jestem w bledzie?
Klocki i tarcze wymieniane z przodu miał niedawno wiec tez bym ta mozliwosc odstawil, szczególnie ze przy hamowaniu kierownica nie trzesie. Jakies pomysły? Jakies elementy zawieszenia mogą na to wplywac?
Opony z przodu ma slabe ale felgi wszystkie 4 sa idealnie proste, geometrie miał rok temu przy wymianie zawieszenia...

Proszę o pomoc

galant 97r 2,5

robertdg - 28-09-2016, 19:16

outlaw4life napisał/a:
Jest w galancie problem ze jeśli się przyspiesza lub po prostu jedzie stala predkoscia to drży cała buda! uczucie jest szczgólnie silne przy przyspieszaniu.
outlaw4life napisał/a:
na pewno na prezegubie wew. z lewej strony jest rozwalona oslona wiec będzie on do wymiany ale gdyby on miał drgac to chyba by było to odczywalne tylko przy skrecaniu w jedna ze stron a przy stalej jeździe nic by nie było czuc czy jestem w bledzie?
Gdyby tak miało być, to by ten watek nie istniał, uszkodzony przegub wewnętrzny powoduje wibracje nadwozia przy przyspieszaniu, no ale to już było napisane wielokrotnie w tym watku, tylko jakoś czytać się nie chce :?:
Krzyzak - 28-09-2016, 20:43

tydzień temu zmieniałem - akurat wybrałem prawy, na długiej półosi i to był strzał w 10
febest, 150 zł u japaneze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group