To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO

artufcb - 24-10-2013, 13:11

nie wiem gdzie, ale w kilku miejscach czytałem, że coś takiego istnieje. Nawet masz chyba dwa przyciski, płomień i śnieżynka, czy coś takiego. A nie ma?
Owczar - 24-10-2013, 13:21

Może niektóre webasta to mają, ale to się pewnie sprowadza do uruchomienia dmuchawy w aucie. A nie widziałem programatorów z płomieniem i śnieżynką.

[ Dodano: 24-10-2013, 13:42 ]
Doczytałem już- tak jak myślałem, jest to włączenie dmuchawy. Taką funkcjonalność ma między innymi thermo top v. Najnowsze dziecko firmy webasto.

Swoją drogą, znalazłem ciekawą ofertę:
http://allegro.pl/webasto...3625091777.html

Cyfrowe, ale ze zegarkiem 1533, ltóry odpali po w-bus.

Dodatkowo, po małej przeróbce możesz uruchomić to webasto przez sterownik GSM spięty z tym programatorem.

Aczkolwiek ten programator nie ma opcji wyntylacji- jest to opcjonalne. Zaletą tego zestawu jest to, że jest dużo nowszy, a większość elementów też jest nowa.

pipi_ja - 25-10-2013, 13:37

Do przełączania trybów z płytki sterownika wyprowadzany był dodatkowy przełącznik.
Można to było też zrobić za pomocą telestartu np t80, który miał znacznie więcej opcji od t90 czy t91.
Za pomocą pilota można było ustawiac czasy pracy pieca, przełaczać tryby(wentylacja czy grzanie), sprawdzić stan pieca( załączony czy wyłączony) i wiele innych rzeczy. T90 jest bardzo okrojoną wersją. Za jego pomoca można wyłaczyć lub włączyć webasto, nic więcej.

artufcb - 06-11-2013, 14:30

Owczar,
gdzie można kupić ten sterownik GSM NV33T ? Bo na allegro nic, w google też nic konkretnego nie mogę znaleźć. Jakieś pomysły?

Owczar - 06-11-2013, 16:34

Nie kupisz go, nie mają go już w ofercie.

Możesz ew coś takiego: http://allegro.pl/sterown...3635567449.html

artufcb - 11-11-2013, 10:48

dobra, webasto już zakupione. Teraz mam kilka pytań:
Gdzie się wpiąć w układ paliwowy? Chodzi mi o dokładne i konkretne miejsce. Gdzieś przeczytałem o układzie powrotnym, tylko czy jest tam ciągle paliwo? Dodam, że mam instalację LPG.
Gdzie się wpiąć w układ chłodzenia? I też poprzez trójnik? Tak samo jak z paliwem?

mam to. Chyba brakuje mi filtra paliwa, czy jest razem z pompką? Za co odpowiadają poszczególne dziury w piecu?:)

Owczar - 11-11-2013, 12:48

Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz tutaj: http://www.techwebasto.co...main/907512.pdf i tutaj: http://chomikuj.pl/bodzia...8,974893722.PDF

DO pompki paliwa masz specjalny przewód- ten cienki czarny. Spinasz go z pompką tymi grubszymi przewodami i prowadzisz prosto ze zbiornika. Masz opisane w pliku 907512.pdf.

artufcb - 11-11-2013, 14:14

ok, a skąd mam wiedzieć, czy mój piec wymaga filtra paliwa?
Owczar - 11-11-2013, 14:25

Według mnie każdy wymaga. Biorąc pod uwagę wiek auta i polskie paliwo, to na pewno jest w zbiorniku mnóstwo syfu.
artufcb - 11-11-2013, 18:31

Taki zwykły będzie ok?
http://www.allegro.pl/Sho...item=3639453532
@Owczar
Jak u siebie masz poprowadzone paliwo do pieca?

Owczar - 11-11-2013, 19:40

Będzie ok.

Ja mam inaczej niż nakazuje manual ;)

Mam zapięte na powrocie paliwa- przewód w zbiorniku sięga prawie do dna. Wstawiłęm trójnik tuż przy listwie i przewodem 8mm podpiąłem filtr jak na zdjęciu:


Potrzebowałem na szybko, a na miejscu nie mieli z wyjściami 6/8mm i było 8mm z obu, więc musiałem kombinować redukcję na 5mm w pompce.
W każdym razie filtr jest przyczepiony do obudowy filtra powietrza pod kątem ok 70-80 stopni. Od dołu jest podpięta pompka przyczepiona w okolicach osłony aku.
Kiedy pompka miała zaciągać sama paliwo to był problem, ale po przegazowaniu powrót napełnił filtr i potem pompka zaciągała już paliwo ze zbiornika, a poziom paliwa w filtrze jest stały i wszystko działa ok. Warunkiem jest pełna szczelność przewodów powrotu na całej długości do zbiornika i między pompką-filtrem-trójnikiem.

Ale nie daję gwarancji, że u Ciebie będzie ok. Wszystko zależy od pompki. Ja mam DP2 zalecaną do PB, a Twoja wygląda jak DP30. Jednak warto spróbować, bo dużo mniej pracy będzie, a w razie czego połączysz przewód paliwowy i pociągniesz osobny wąż.

[ Dodano: 11-11-2013, 19:58 ]
artufcb napisał/a:
Taki zwykły będzie ok?
http://www.allegro.pl/Sho...item=3639453532


Będzie ok, ale możesz też dać zwykły filtr od malucha:http://allegro.pl/filtr-paliwa-uniwersalny-6-8mm-ps842-i3679073844.html

Nie ma w nazwie webasto więc jest kilka razy tańszy :)

artufcb - 12-11-2013, 12:19

Cytat:
W każdym razie filtr jest przyczepiony do obudowy filtra powietrza pod kątem ok 70-80 stopni.

piszesz dla orientacji czy to jest ważne?

Cytat:
Ale nie daję gwarancji, że u Ciebie będzie ok. Wszystko zależy od pompki. Ja mam DP2 zalecaną do PB, a Twoja wygląda jak DP30. Jednak warto spróbować, bo dużo mniej pracy będzie, a w razie czego połączysz przewód paliwowy i pociągniesz osobny wąż.

ok, więc jak nie wypali to powiedz mi jak się dostać do baku? o.O Bo przecież dziury wiercił nie będę :)


jeszcze przy okazji powiedz mi w jakiej pozycji jest zalecany montaż pieca?

Owczar - 12-11-2013, 12:33

artufcb napisał/a:
piszesz dla orientacji czy to jest ważne?


Ma znaczenie, po w pozycji poziomej nie zasysał paliwa. Na pewno wylot musi być cały czas zalany paliwem, inaczej pompka się zapowietrzy.

artufcb napisał/a:
ok, więc jak nie wypali to powiedz mi jak się dostać do baku? o.O Bo przecież dziury wiercił nie będę :)


W instrukcji montażu w galancie, do której podałem link, jest pokazane co i jak. Pod tylną kanapą masz dekiel od pompki paliwa. Musisz tam zamontować rurkę.

Cytat:
jeszcze przy okazji powiedz mi w jakiej pozycji jest zalecany montaż pieca?


Manual od gala podaje montaż w pionie- ale jak dla mnie słabo to rozwiązali. Przewody wodne muszą zakręcać dookoła pieca, dostęp jest słaby.

Ja zamontowałem na boku- pozycja dopuszczona przez manual (akurat wejśćie i wyjście wodne w tej pozycji umożliwia odpowietrzenie pieca). Zakup na wszelki wypadek kabelek vagg kkl żeby się podpiąć potem do pieca i w razie czego zrobić diagnostykę. Koszt nieduży, a przyda się na pewno nie raz.
Dodatkowo jeśli zamocujesz jak manual od gala pokazuje, to zakup sprężyny do przewodów wodnych- inaczej węże po nagrzaniu będą się załamywały na zgięciach.

Piec został zamocowany w pozycji poziomej i żaden przewód nie zakręca :)





[ Dodano: 12-11-2013, 14:23 ]
Webasto ma swój interfejs, ale pasuje kabel vag kkl czyli ten sam, którego można diagnozować galanta evoscanem.

Ja kupiłem od viakena- działa. Do kabla zapinasz 3 kable, masę, plus i żółty kabel od webasta.

artufcb - 15-11-2013, 19:58

jestem w trakcie montażu i wszystko już wiem, więc pójdzie z górki, jedynie nie wiem w jaki sposób będzie podłączony wiatrak nawiewu, żeby przy wyłączonym zapłonie działał i dmuchał ciepłym powietrzem. Podpowiesz? Ciężko mi się w tych instrukcjach połapać :)

[ Dodano: 16-11-2013, 20:15 ]
dobra, webasto zamontowane, tzn nie do końca, ale wszystko działa. Zostało mi najważniejsze czyli podłączenie się do obiegu wody. I podłączenie się do wentylatora. Oraz poprowadzenie kabli do wewnątrz i nie mam pomysłu którędy. Ktoś pomoże? Paliwo bez problemu ciągnie jak na razie z powrotu i wiadro wody nagrzało w kilka minut :) Nie wiem czy nie będę musiał poprawić wydechu, bo boję się o zderzak, żeby mi go nie okopciło.

Owczar - 17-11-2013, 21:02

Wiązkę puść pod lewym błotnikiem, nad nadkolem, przez słupek. Innej drogi nie ma.
Ja mam wyjęty wysprzęglik i tam puściłem już masę kabli z pod maski.

Jeśli chodzi o samo podłączenie to wiele nie pomogę- w instrukcji dokładnie to opisali.

Generalnie zdejmij te osłonę plastikową deski pod kierownicą, odkręć skrzynkę bezpieczników, opuść ją sobie i będziesz miał lepszy dostęp. Kup sobie diody prostownicze ok 10A i działaj :)

Na początku tematu trochę było o tym pisane, plus to co w instrukcji.
Jeśli spaliny nie lecą bezpośrednio na zderzak to nie powinien się przytopić. Ale wrzuć foto jak masz.

Ja mam webasto wpięte szeregowo z nagrzewnicą. A nagrzewnicę mam równolegle z reduktorami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group