To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 CVT

krzychu - 26-02-2014, 14:21

Awaryjna nie jest. Parę Outlanderów i ze 2 Lancery z nią jeżdżą na forum i nie ma problemów....

Warto się nią za to przejechać bo różni ludzie różnie na nią reagują.

Lojezu91 - 26-02-2014, 17:21

Ja ja jezdze i wg mnie jest fajna ale trzeba sie przyzwyczaic... Wrazenie masz takie jak bys jechal skuterem albo cos podobnego, wogole nie czujesz zmiany biegow, ani nie slyszysz zbytnio roznicy w dzwieku, wiadomo jesli chcesz uzyc manetek to juz slychac i czuc zmiany biegow (jesli krecisz do konca). Za to wg mnie jest bardziej zywsza i komfortowa.
fargo - 26-02-2014, 18:24
Temat postu: Re: Skrzynia biegów CVT
Marcin8603 napisał/a:
Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ?


Zero problemów i oby tak dalej :rolleyes:

slim21 - 26-02-2014, 21:10

skrzynia bardzo fajnie pracuje. dedykowana jest to spokojnej i lagodnej jazdy, odpowiednia eksploatacja i będzie ci służyć długo :)
george2 - 27-02-2014, 10:57

Ja widocznie miałem pecha, bo wymieniono mi skrzynię przy 75 tys km.Całe szczęście, że załapałem się jeszcze na gwarancję.Przyczyna wymiany to przechodzenie skrzyni w tryb awaryjny (komunikat Slow Down) przy jeżdzie autostradą z prędkością około 140 km(godzina lub więcej) . Przebieg aktualny to 102 tys kilometrów i na razie jest OK.Pilnujcie wymiany oleju i to raczej przy przebiegu rzędu 60 tys kilometrów ,a nie 100 tys jak podaje instrukcja. Stosować tylko oleje(płyny) CVT dedykowane do tej skrzyni Dia Queen CVTF J1, NS2 lub Ravenol ATF/CVTF NS2/J1 FLUID.
krzychu - 27-02-2014, 11:17

Ale przecież na ten komunikat była akcja serwisowa, która polegała na zmniejszeniu ilości oleju....
george2 - 27-02-2014, 11:37

Tak akcja była ,ale w USA.
Drone - 13-04-2014, 16:54
Temat postu: Re: Skrzynia biegów CVT
Marcin8603 napisał/a:
Witam,

Zastanawiam się nad Lancerem który ma automatyczną skrzynię biegów . Mam pytanie - czy są z nią jakieś problemy podczas użytkowania ? Czy jest awaryjna ?


Ja mam CVT w swoim Lancerku.

Ta skrzynia zmusza do spokojnej jazdy :)
Jak sobie jedziesz mało dynamicznie, to masz cicho w aucie jak w elektryku, bo obroty masz 1500/min albo i mniej.
Jak tylko chcesz przyspieszyć mocniej to jestes "karany" podniesieniem obrotów silnika, więc Ci się szybko odechciewa piractwa :lol:

Ja kocham tą skrzynię. Płynniej w samochodzie z silnikiem spalinowym to się chyba jechać nie da.

Z łopatek przy kierownicy korzystam raz na pół roku, jak mi przyjdzie do głowy że mam takie wyposażenie na pokładzie. Szybko rezygnuję z pomysłu, bo to jest zwyczajnie męczące :mrgreen:

fargo - 14-04-2014, 09:00
Temat postu: Re: Skrzynia biegów CVT
Drone napisał/a:
Jak tylko chcesz przyspieszyć mocniej to jestes "karany" podniesieniem obrotów silnika


A w manualnej skrzyni to jest jakoś inaczej z obrotami ?? :rolleyes:

mjsystem - 14-04-2014, 09:53

Drone napisał/a:
, bo obroty masz 1500/min albo i mniej.

....i zajechany silnik szybciej niż myślisz. Takie "mulenie" silnika powoduje szybsze zużycie niż przy jeździe dynamicznej. :roll:

krzychu - 14-04-2014, 10:03

mjsystem - e tam bez przesady. Takie obroty przy CVT to przy lekkim toczeniu się. Dodasz trochę gazu i od razu do góry są dźwigane. A szkodliwe może być butowanie na takich niskich obrotach przy menualu bo wtedy nie dość, że naprężenia na układzie korbowym powstają to jeszcze łatwo o spalanie stukowe.

A co do "karania" no cóż czasem nie da się tego co niektórym wytłumaczyć. Jak ktoś od zawsze w menualu nie przekraczał 3-4 tys to potem przy CVT nazywa to "karaniem"...... A do tego pewnie myśli, że sam by lepie pozmieniał biegi... :twisted:

mjsystem - 14-04-2014, 13:09

krzychu napisał/a:
mjsystem - e tam bez przesady

Tak. Ale :arrow:
Drone napisał/a:
1500/min albo i mniej.

...to przegięcie :roll:
Przy 1500 to w dieslu nawet załatwisz koło dwumasowe. Lancer potrzebuje około 2000 wzwyż. Jazda 1500 to skrajne minimum.

krzychu - 14-04-2014, 13:20

A tam, jak jest małe obciążenie to nie ma problemu.

Diesel to trochę co innego bo tam mnóstwo momentu, szarpana praca, do tego czuły 2 mas.

fargo - 14-04-2014, 19:34

mjsystem napisał/a:
Lancer potrzebuje około 2000 wzwyż. Jazda 1500 to skrajne minimum.


No toś mnie Panie zmartwił, superkomputery MMC coś źle zaprojektowały bo przy normalnej jeździe po mieście przepisowo ze stałą 50 na godzinę mam obroty ok 1350 - 1500rpm :rolleyes:

macior - 16-04-2014, 20:19

krzychu napisał/a:
Awaryjna nie jest. Parę Outlanderów i ze 2 Lancery z nią jeżdżą na forum i nie ma problemów....

Warto się nią za to przejechać bo różni ludzie różnie na nią reagują.
tylko 2 Lancery na tym Forum ?!?!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group