To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

Anonymous - 12-04-2009, 14:39

A do czego są te dwie duże gumki, mniejsze tulejki jakby na przód wybieraka, ale dłuższe, duże tulejki chyba takie same jak na tył wybieraka i te tulejki nacięte? Bo kupiłem taki zestaw i zostało mi elementów nie wiem do czego :P
Matejko - 12-04-2009, 16:03

one sa u gory na trzpieniu mocujacym drazek po srodku jego wysokosci
franklyn777 - 02-05-2009, 01:06

Witam i pozdrawiam wszystkich na wstępie.
Krótkie pytanie...
Te się nadają?
Kod:
http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-GEAR-LEVER-REPAIR-KIT_W0QQitemZ260400720448QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item260400720448&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50



przepraszam za takiego długaśnego linka...

mpoplaw - 02-05-2009, 11:49

witam

chciałem się pochwalić że po przeczytaniu forum poradziłem sobie z tymi nieszczęsnymi wybierakami, komplet naprawczy kupiłem w SCANDICAR-ze za 49zł, na początku chciałem wymienić samodzielnie ale uparta śrubka nie chciała się odkręcić zwykłym kluczem płaskim, do wymiany potrzeby jest klucz oczkowy 8-mio kątny 11mm, ja miałem tylko zwykły i skończyło się na zniszczonej nakrętce, a potem na wizycie w warsztacie za 20zł

po wymianie samochód jak nowy a skrzynia znów normalna

PS zestaw naprawczy VOLVO zawiera kilka przeróżnych tulejek, do wyboru do koloru, starczyło by na 2 samochody

kuken - 04-05-2009, 21:03

No i biegi padły. Podczas włączania wstecznego coś delikatnie chrupnęło i autko zamiast do tyłu pojechało wprzód. Całość wygląda w tym momencie tak, że wstecznego nie mam wcale, 1 i 2 wchodzą ale z podniesionym pierścieniem od wstecznego. Reszta normalnie. 2 tygodnie temu koleś mi regulował biegi bo nie zawsze wskakiwał ten co chciałem, wtedy poskutkowało. Po przeczytaniu tematu zamierzam oczywiście kupić tulejki. Tylko powiedzcie ile mechanik sobie może zaśpiewać za wymianę tego ustrojstwa i ewentualną regulację?? Co by mnie nie oskubał za bardzo.
Piwor - 04-05-2009, 22:31

kuken, jak rozumiem, jesteś laikiem w tym temacie. Przyznam się, że sam tego jeszcze nie wymieniałem, ale czytając opinię innych MitsuManiaków wymiana nie jest trudna, można to zrobić samemu i trwa to 20 minut. A troszkę pieniążków można zaoszczędzić. :) Opis jest na forum, a czasem też dają chyba do tulejek. :)
mpoplaw - 05-05-2009, 06:57

kuken napisał/a:
ile mechanik sobie może zaśpiewać za wymianę tego ustrojstwa

mpoplaw napisał/a:
i skończyło się na zniszczonej nakrętce, a potem na wizycie w warsztacie za 20zł

Kylek - 05-05-2009, 11:26

Ja wymieniałem te tulejki już dwa razy i zawsze w warsztacie (nie mam garażu niestety). Mechanicy biorą za to na ogół ok. 30 zł a czas pracy to faktycznie 15 - 20 minut.
kuken - 05-05-2009, 13:05

No własnie mam ten problem, że nie mam dostępu do kanału. Ale sprawa już jest w toku, podjadę do mechanika klubowego w małopolsce- Pana Leszka, okazało się, że ma warsztat dosłownie parę kilometrów ode mnie. Mam kupić tulejki, podjechać jak bedzie miał miejsce i założy w kilka minut. Co prawda są jacyś macherzy bliżej mnie ale wolę ich póki co omijać z daleka, pewnie chcieliby od razu skrzynię wymieniać.
paullo - 07-05-2009, 22:34

Witam, jestem posiadaczem volvo V40 1.8 i jak w temacie spróbuje zabrać się za wymiane tulejek, zamówiłem dziś takie tulejki:
http://moto.allegro.pl/it..._biegow_21.html
i mam nadzieje, że sprostam wyzwaniu.
Aha jeszcze pytanko czy ten zestaw napewno będzie pasował.
Wiem, że trzeba wymienić te dwie od spody na początku i końcu tego wzdłóżnego drążka czyli przy skrzyni i lewarku.
Pozostałe tulejki od czego sa.
Z góry dzięki za pomoc

drd1812 - 08-05-2009, 10:30

paullo na drugiej stronie wątku miałeś jak byk obrazek

do tego są pozostałe tulejki.

kuken - 08-05-2009, 22:22

Tulejki wymienione, biegi zaczęły działać normalnie. Jednak po 3 dniach od ich założenia pojawił się taki problem, że nie zawsze wrzuca wsteczny. Czasem po prostu ładuje mi jedynkę zamiast niego. Jestem umówiony na wtorek u mechanika to pewnie mi popatrzy na to, ale zastanawia mnie czemu tak się dzieje. Spotkał się ktoś z takim problemem??
Matejko - 08-05-2009, 22:28

wymienil komplet?
kuken - 08-05-2009, 22:31

Komplet- 4 grzybki plastikowe, 2 tuleje metalowe, 4 oringi.
Matejko - 08-05-2009, 22:47

to ktos wczesniej na zuzytych tulejkach cos probowal podregulowac na tym drazku wzdluznym od biegow i po wymianie tulejek jest zle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group