To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

RAFIkSierra - 28-09-2011, 09:03

Ok. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :)
Tomek - 28-09-2011, 10:23

RAFIkSierra napisał/a:
No ok ... ale chciałbym mniej więcej kreślić rozpiętość od - do. Jak się wstydzicie podać kwoty na ogólnym , to poproszę na PW. :mrgreen: :mrgreen: ....ale powiedzcie. Chodzi o ustalenie zakresu, żebym nie przepłacał jakoś specjalnie, i żebym wiedział też, że poniżej jakiegoś progu to jest już po prostu nierealne.


na allegro stoją teraz po:
450 zł - EU od GDI
550 zł - EU od V6
i po jakies 350 zł zegrazy od angoli

MacFly - 31-10-2011, 20:33

Kupiłem zegary HC od 2.5 V6 ( podobno ) link http://allegro.pl/licznik...1882323045.html
Po przeczytaniu tego tematu mam kompletny mętlik w głowie.
Ale od początku

Dziś otrzymałem paczkę i pobiegłem zamontować zegary, no i oczywiście zonk, bo nie świecą ;)
Ale szybko zmostkowałem piny 4 i 5 i działa podświetlenie.
Ale przed zmostkowaniem wydawało mi się ( teraz już sam nie pamiętam ) ale chyba kontrolka od ciśnienia oleju działała :( teraz już nie.
Dalej obroty nie idą płynnie, jest taki jakby duży skok w górę, jest dość spore przekłamanie.
Jedna kontrolka jest od GDI nad temperaturą silnika, więc czy aby na pewno są od 2.5 ?
Ktoś wcześniej mostkował piny 4 i 5 od podświetlenia.
Standardowa nie działa ładowanie + niski poziom oleju ( pomarańczowa kontrolka ).
Jak włącza światła to zegary się nie podświetlają i również jak włączę światłą też same się nie
ściemniają, a nie powiem dają dość po oczach w nocy. Jest jakaś rada na to ?
Kontrolka od tempomatu również nie działa. ( Poprawka działa dopiero po ustawieniu prędkości )

To chyba wszystko co aktualnie zapamiętałem.
Prosił bym o konkretne odpowiedzi co mam zrobić.
I pytanie czy mogę przełożyć swój obrotomierz ( tylko elektronikę ) do tych zegarów HC ??

tomrom - 31-10-2011, 20:44

chyba są to zegary od GDI.
Z tego co się orientuję to od 2,5 v6 powinien być licznik do 260 km/h

carbon11 - 31-10-2011, 20:47

Skoro nie działają w 2.0 to na pewno są od 2.4 :|
tomrom - 31-10-2011, 22:01

Cytat:
Skoro nie działają w 2.0 to na pewno są od 2.4 :|


ale kolega MacFly, ma 2,5 V6

jkrzysztof80 - 31-10-2011, 23:34

MacFly, mogłeś łyknąć moje http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67730 miałbyś pewność że zadziałają (jedyna różnica to mile)
carbon11 - 31-10-2011, 23:51

tomrom napisał/a:
ale kolega MacFly, ma 2,5 V6


fakt :P

MacFly - 31-10-2011, 23:58

tomrom napisał/a:

ale kolega MacFly, ma 2,5 V6
tomrom napisał/a:
Z tego co się orientuję to od 2,5 v6 powinien być licznik do 260 km/h


Mój 97r. stare liczniki mają 240 km/h
I nawet nie pomyślałem, że po lifcie mają do 260 km/h :(
Bo nie raz widziałem na allegro.

I tak mam 2.5 V6


jkrzysztof80 napisał/a:
MacFly, mogłeś łyknąć moje http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67730 miałbyś pewność że zadziałają (jedyna różnica to mile)


Mogłem, ale te mile :roll: , szukałem w km/h
Naprawdę bardzo długo polowałem, widziałem nie raz za ceną ponad 550zł z licznikiem w km/h.

A tutaj myślę okazja i zonk :/

jkrzysztof80 - 01-11-2011, 00:02

Trochę dziwne że GDI ma do 240km/h bo te co sprzedałem wcześniej miały do 260km/h może tylko angielskie GDI tak miały

Anonymous - 01-11-2011, 01:04

MacFly napisał/a:
Jak włącza światła to zegary się nie podświetlają i również jak włączę światłą też same się nie
ściemniają, a nie powiem dają dość po oczach w nocy. Jest jakaś rada na to ?


podświetlenie w HC załącza się w momencie przekręcenia zapłonu, zegary nie ściemniają się same po załączeniu świateł, od tego masz pokrętło do regulacji oświetlenia, w autach z HC pokrętło ma taki jakby pierwszy skok po którym zegary delikatnie ciemnieją a reszta podświetlenia deski praktycznie nie zmienia się, no a jeżeli świecą jeszcze za mocno to trzeba skręcić podświetlenie jeszcze bardziej :P

MacFly - 01-11-2011, 19:20

Derpin napisał/a:
MacFly napisał/a:
Jak włącza światła to zegary się nie podświetlają i również jak włączę światłą też same się nie
ściemniają, a nie powiem dają dość po oczach w nocy. Jest jakaś rada na to ?


podświetlenie w HC załącza się w momencie przekręcenia zapłonu, zegary nie ściemniają się same po załączeniu świateł, od tego masz pokrętło do regulacji oświetlenia, w autach z HC pokrętło ma taki jakby pierwszy skok po którym zegary delikatnie ciemnieją a reszta podświetlenia deski praktycznie nie zmienia się, no a jeżeli świecą jeszcze za mocno to trzeba skręcić podświetlenie jeszcze bardziej :P


OK, dzięki za odpowiedź, więc wygląda że tak musi być ;)
Oczywiście na pokrętle działa ten pierwszy skok :)

A i dostałem odpowiedź, że zegary pochodzą z Galanta 00r. i 2.5 V6
Więc mnie interesuję po kiego diabła tam kontrolka GDI ??
I zapewne tyle w tym temacie, bo koleś rozebrał na części auto i za bardzo się nie interesował, że obrotomierz dziwnie wskazuję

carbon11 - 01-11-2011, 20:39

Więc albo ktoś już tam zmieniał zegary albo gość ściemnia bo ori od V6 to one nie są .
sveno - 01-11-2011, 23:30

MacFly napisał/a:
Ale szybko zmostkowałem piny 4 i 5 i działa podświetlenie.
a wyjąłeś pin nr 5 z wtyczki i przełożyłeś go na 11??? Jeżeli nie to dałeś stałe napięcie 12V na czujnik poziomu oleju i tym samym spaliłeś regulator napięcia, dlatego
MacFly napisał/a:
nie działa ładowanie + niski poziom oleju ( pomarańczowa kontrolka ).
teraz możesz zacząć rozglądać się za nowym regulatorem lub też całym alternatorem.
MacFly napisał/a:
I pytanie czy mogę przełożyć swój obrotomierz ( tylko elektronikę ) do tych zegarów HC ??
nie, bo w HC jest obrócony o 90 stopni poza tym idzie tam zasilanie na diodę we wskazówce czego w zwykłych zegarach nie ma.
To, że masz kontrolkę od GDI ECO nie oznacza, że zegary są od GDI, podejrzewam, że tarcza była drukowana jedna dla wszystkich wersji, a kontrolka zwyczajnie nie podpięta. Być może masz ten sam problem co ja, mam V6 i zegary HC też mam od V6 ale VR4, wskazówka nie chodziła płynnie i zawyżała obroty, konieczne jest przelutowanie jednego kondensatora na płytce obrotomierza, rozbierz obydwa budziki i porównaj płytki, na obydwu są w lewym dolnym rogu 3 kondensatory, zamienić trzeba pierwszy z lewej, ale na wszelki wypadek podeślij mi zdjęcia lub porównaj oznaczenia kondensatorów

[ Dodano: 01-11-2011, 23:38 ]
nawet znalazłem zdjęcie:


Uploaded with ImageShack.us
jeżeli rozbierzesz i zobaczysz, że masz takie same płytki jak na tym zdjęciu to do przelutowania jest kondensator w lewym dolnym rogu, pierwszy od lewej, zresztą widać, że się różnią :)

jkrzysztof80 - 01-11-2011, 23:39

sveno napisał/a:
To, że masz kontrolkę od GDI ECO nie oznacza, że zegary są od GDI

Sa od GDI, w V6 masz kontrolkę TCL OFF



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group