 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Otwarty przez: swinks_UK 19-06-2009, 00:12 |
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-05-2006, 10:54 [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
|
|
|
Witajcie!
Na wstępie podziękowania:
Piwkotom - za wyszperanie na Allegro fanta do zamontowania
Tommek - za oszczędzenie mi żmudnego szukania "czym różnią się obrazki które widzisz na stole"
Biorca zegarów: Galant EA3W, czyli 2.4 GDi '99 z Tiptronicem
Dawca zegarów High Contrast (HC) : Galant EA5W, czyli 2.5 V6 '02 z Tiptronicem
Podobieństwa:
Mechanicznie wszystko pasuje idealnie.
Prawie wszystkie kontrolki działają (o tym póżniej)
Predkościomierz działa
Wskaźniki temperatury i poziomu paliwa OK
Napotkane problemy:
1. Całkowity brak podświetlenia ("widze ciemność! widze ciemność!!!!! NIC nie widze")
2. Nie działa kontrolka poziomu oleju (ta pomarańczowa, nie czerona od ciśnienia)
3. Brak kontrolki GDi-ECO
4. Obrotomierz nie działa
Rozwiązania problemów:
1. Podświetlenie zegarów nie otrzymuje sygnału o włączeniu stacyjki. (Informacja od Tommka) Należy podać 12v na złącze wejściowe zegarów w miejsce gdzie w zwykłych zegarach jest kontrolka poziomu oleju.
2. Kontrolka poziomu oleju w HC jest podłączona do innego pinu, niz w zwykłych, więc trzeba wykonać mostek do odciętego w pkt. 1 pinu
3. Tu największy problem.... rozwiazania są 3: olać; albo podłączyć pod którąś z nieużywanych kontrolek (np. haka, tempomatu jak sie nie posiada itp.); ja wybrałem najtrudniejszą metodę: zrobić kontrolkę: wykorzystałem kontrolkę haka do zrobienia kontrolki GDi ECO. Wyczyściłem (zmywaczem do farb sitodrukowych) farbę czarną i zielioną z poliwęglanu na którym są namalowane kontorlki, wydrukowałem na przezroczystej folii zielony napis GDi ECO na czarnym tle, pokryłem matową foilą, żebi się mocno nie odróżniał od reszty tła i nakleiłem w miejscu po kontrolce haka. Elektrycznie trzeba omomierzem sprawdzic gdzie i jak była ona podłączona w starych zegarach (do zrobienia 2 mostki)
4. Tu metody są 2:
- zaproponowana przez Tommka: przełożyć starą płytkę obrotomierza do nowych zegarów - trzeba obrócić ją o 90 stopni i przełączyć na niej podłącznia do mechanizmu obrotomierza (4 mostki, bo po obroceniu płytki piny "nie trafiają" tam gdzie trzeba).
- moja metoda: skopiować płytkę starego obrotomierza na nowej. Do zmiany są 2 sprawy: układ wejściowy (dioda i 2 oporniki) i wyskalowanie (2 kondensatory i 1 opornik) - co najprosciej przełożyć ze starej płytki.
Moja metoda ma jedną zaletę - działa zawsze, podczas gdy Tommka zawiodła u mnie ze względu na duże różnice mechaniczne między płytkami
Przy podłączaniu zegarów HC do Galanta EA5, odpadają 2 ostatnie problemy, natomiast do EA2 odpada problem z kontrolką GDi ECO.
Moze to dość skomplikowanie brzmi, ale tak naprawdę skomplikowane nie jest i ktoś mający pojęcie o elektronice sobie poradzi na 100%. Gotowe naklejki GDi ECO mogę podesłać jak również pomóc w przeróbkach |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-05-2006, 16:15
|
|
|
Świecą tak:
Niewłączonych praktycznie nie widać - ciemna szybka i koniec.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-05-2006, 08:22
|
|
|
Nie.
Postaram sie dzis zrobic jeszcze pare fotek....
Na początek dla porówniania stare budziki:
 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tomo85
Forumowicz
Auto: galant 2,4 gdi '00
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2005 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-08-2006, 16:36
|
|
|
Witam.
Mam pytanie czy lampka GDIeco z lewej strony to taka zmiana od którego roku bo ja mam
ją po prawej na tej samej wysokości co Bartek.
tomo
00 kombi |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-11-2007, 00:59 Przekładka zegarów HC
|
|
|
Wiem, wiem, że już było... Ale zrobiłem z tego instrukcję obsługi, więc może następnym razem komuś będzie lepiej...
Aktualizacja http://forum.mitsumaniaki...1356103#1356103
Zacznijmy od samej tarczy zegarów:
Złącza tarczy zegarów wymagają następującej modyfikacji:
1. Kontrolka poziomu płynu spryskiwacza – z pinu nr 3 robimy mostek do żaróweczki kontrolki
2. Kontrolka poziomu oleju – z pinu nr 5 robimy mostek do żaróweczki kontrolki, za mostkiem przecinamy ścieżkę.
3. Zasilanie modułu HC – robimy mostek z pinu nr 4 do ściezki z pinu nr 5 za jej przecięciem.
4. Kontrolka GDI – tu wykorzystałem wolne miejsce pod kontrolkę powyżej kontrolki „check engine” – mostek z pinu nr 16 do ścieżki pinu nr 8. Niestety, trzeba zupełnie izolować tą kontrolkę i mostkować również +12V, więc łatwiej jest użyć kontrolki haka jako GDI.
Na zdjęciu zaznaczyłem własne rozwiązania "mostkowania":
W przypadku zegarów do samochodów z GDI trzeba zrobić własną kontrolkę GDI-ECO. Ja wydrukowałem na drukarce laserowej na zielonej przezroczystej i samoprzylepnej folii. Jednak tarcze z HC mają tryśnięty matowy czarny z obu stron i trzeba zmywać zarówno od spodu (tu naklejałem moją folię), jak i z wierzchu. Potem to z wierzchu wygląda okropnie i dobrze jest osłonić dookoła „dziurę” i prysnąć to jakimś lakierem matowym by uzyskać efekt równomiernego matu. Ja miałem tylko czarny mat, więc jak kontrolka świeci to widać lekki blurr od osiadłych czarnych mikro-kropek lakieru. Idealny byłby bezbarwny ultra matt lakier.
Jednak jak ktoś nie pała żądzą posiadania kontrolki GDI, to lepiej odpuścić tą zabawę, albo używać kontrolki haka zamiast GDI.
Obrotomierz:
Tak jak pisał Bartek, płytka obrotomierza wymaga modyfikacji jeśli zakładamy zegary do Galów z silnikami 4G63 i 4G64
Oto płytka klasycznego zegara „czterocylindrówki” od strony druku:
[img] [/img]
Na niebiesko elementy wymagane do przeniesienia na płytkę HC.
A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami:
[img] [/img]
Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 100-150 rpm, co mieści się w granicach błędu.
A tu płytka obrotomierza HC z silnika 2.5V6 (6A13). Na niebiesko zaznaczyłem elementy, które trzeba usunąć.
[img] [/img]
Na zdjęciu z góry zaznaczyłem te elementy.
[img] [/img]
Na koniec widok druku zmodyfikowanej płytki obrotomierza. Na niebiesko wstawione elementy. Uwaga, ścieżkę z nóżki nr 2 układu scalonego należy przerwać i wstawić tam rezystor 24kΩ (ja dałem od strony druku). Tak samo, od strony druku wlutowałem rezystor 10kΩ między diodą a zasilaniem +12V, sama dioda idealnie weszła w miejsce rezystora 42kΩ od strony elementów.
[img] [/img]
W sumie wszystko zadziałało od początku, wygląda naprawdę imponująco, jednak za drugim razem odpuściłbym sobie robienie kontrolki GDI |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 25-11-2014, 20:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 00:45
|
|
|
swinks_UK, ale zapomniales o najwazniejszej podstawowej fotce... - "efekt koncowy"
GoodJob - DZIEKUJEMY |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-11-2007, 15:19
|
|
|
Obiecane zdjęcia zrobione zaraz po założeniu (trochę brudne i zakurzone od rąk):
Zegary wyłączone:
[img] [/img]
Zastosowałem folię przyciemniającą na szybkę zegarów (szybka, właściwie plexa już jest przyciemniona fabrycznie, ale...) by schować tą rzeźbę z kontrolką GDI-ECO. Kolor "light smoke/brown".
Zegary włączone:
[img] [/img]
I to by było na tyle |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Jeremy79
Mitsumaniak
Auto: KIA Carnival 2.9 CRDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 100 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27-01-2008, 09:40 świeącakontrolka ładowania i poziomu oleju
|
|
|
Witam!
Mam mały problem. Po wymianie zegarów na HC świeci się non stop kontrolka ładowania i poziomu oleju. Sprawdzałem ładowanie jest, olej jest. Zero błędów na kompie, bezpieczniki dobre. Czy uwaliłem jakieś czujniki? Czy moze czujniki mają swoje zabezpieczenia? |
_________________ Space Wagon 2,4 GDI 99'
Galant Kombi Sport Edition 2,4 GDI 99'
Carisma Elegance 1,8 GDI 99',
Carisma GLS 1,8 96' |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 28-01-2008, 11:10
|
|
|
Jeremy79: nic nie uwaliłeś. Moim zdaniem, zwarłeś gdzieś ścieżki w czasie przerabiania (pewnie nie odciąłeś gdzieś pinu). Masz gala EA3x więc elektryczna przeróbka powinna być jak ta opisana. Dokładnie obejrzyj zdjęcia, potem porównaj to ze swoimi. Acha, i sprawdź też układ ścieżek na starych zegarach, mimo tego samego modelu mogą się różnić. Sam juz miałem okazję porównać dwa panele starych zegarów z EA3x z 1999 roku i oba miały inaczej poprowadzone ścieżki.
W sumie poczytaj uważnie, pooglądaj bez pośpiechu i powinno być ok. Ja już zrobiłem 3 przeróbki (2 na zamówienie) i wszystkie działają. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-01-2008, 11:57
|
|
|
musisz przerwać obwód kontrolki... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2008, 17:16
|
|
|
Bążór że tak radośnie sie przywitam
Radośnie, gdyż od 3 chwil mój miś ma HC
Ha, z początku jak je dorwałem, to z biegu montowałem, i już miałem złe myśli o jednym forumowiczu od którego je nabyłem... Którego za to przepraszam - znaczy za myśli
Złe myśli - ano gdyż się oczywiście wskaźniki nie świeciły, i myślałem że walnięte. (nawiasem dziwne, że galanty z hc w stocku mają z deka inną elektrykę...).
Dopiero potem zajrzałem na forum... i Swinks_UK, masz big brovar czy to co lubisz popijać !
Pięknie polutowałem wg Twoich schematów (gdi mi tylko odpadło) i działa jak ta lala !
Prezentują się wyśmienicie, tylko kiedyś będę musiał przerobić wyświetlanie co by mi wskaźniki biegów z automatu nie świeciły (wrażę tam czarną, matową folię/papier).
I będzie już tip-top.
EDIT: nie działa jak ta lala.... Nie działa kontrolka tempomatu - 'cruise'.
Też tak mieliście ? Ale to powinno być łatwe do zrobienia, wyciągnę je i pogmeram.
Jeszcze jedna sprawa - wpadł ktoś na pomysł jak ustawić licznik ? Jednak chciałbym aby wskazywał rzeczywisty przebieg... W sumie można by po prostu wykminić jak jest podawany sygnał przebiegu, i może by się dało go podrobić udając prędkość jakieś 100.000km/h o ile się da. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 17-08-2008, 00:06 High Contrast
|
|
|
Planuje takie małe uaktualnienie wyglądu deski rozdzielczej. Nie wiem czy jest możliwość zamontowania zegarów high contrast a jeżeli jest podejrzewam że raczej sam tego nie zrobię. Czy ktoś już próbował takich zmian?? I czy robił to samodzielnie czy przez jakiś warsztat?? I oczywiście skąd wziąść zegary high contrast?? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2008, 01:00
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | nuje takie małe uaktualnienie wyglądu deski rozdzielczej. | Nie jesteś jedyny
KamilR10 napisał/a: | Nie wiem czy jest możliwość zamontowania zegarów high contrast | Jest
KamilR10 napisał/a: | a jeżeli jest podejrzewam że raczej sam tego nie zrobię. | czemu nie KamilR10 napisał/a: | Czy ktoś już próbował takich zmian?? | Tak KamilR10 napisał/a: | I czy robił to samodzielnie czy przez jakiś warsztat?? | sam KamilR10 napisał/a: | oczywiście skąd wziąść zegary high contrast?? | Allegro na przykład.
Generalnie gdybyś wszedł w ten temat :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12564
zamiast klepnąć od razu w guzik z napisem Nowy temat to znalazłbyś to:
Zamiana "zwykłych" zegarów na High Contrast
http://forum.mitsumaniaki...p=227376#227376 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2008, 23:39 Zegary High Contrast od VR-4 w Galancie EA :)
|
|
|
Witam.
Okazyjnie trafiły mi się zegary od VR-4 szukałem zwykłych HC ale wiadomo towar deficytowy. Wiadomo ze zegarki są super fajne ale bez przerobienia elektroniki nie podejdą do zwykłego Galanta. Posiedziałem dzisiaj troszkę i zrobiłem rozpiskę jakie różnice są w podłączeniu miedzy analogowymi zegarami a High Contrast i zegarami od VR-4, może się komuś przyda. Jutro będę robił swoje zegary i postaram się zrobić foto relacje co i jak.
Wersja w PDF
PDF |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2008, 01:57
|
|
|
o przekladce high contrast pisal juz swinks_uk oraz Bartek wiec nie wiem czy Twoj temacik nie zostanie przeniesiony
slowa uznania za cierpliwosc do zabawy z tym wszystkim napewno sie przyda komus |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 15-04-2009, 01:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|