Otwarty przez: swinks_UK 19-06-2009, 00:12 |
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast |
Autor |
Wiadomość |
predatorix
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 52 Skąd: sieć
|
Wysłany: 02-11-2014, 17:12
|
|
|
Hejka
Mam mały problem z zegarami HC. Otóż do tej pory jak przekręcalem kluczyk bez odpalania zegary zapalaly się. Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach i po montażu ich z powrotem i po przekreceniu zaplonu zegary najpierw delikatne się podswietlaja i dopiero jak włączę światła to się zapalają tak jak powinny. Nadmieniam ze nie zmieniłem żarówek bo nie wiem gdzie one są. Czyżby coś z potencjometr em od ściemniania konsoli ? Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady i wskazówki.
[ Dodano: 03-11-2014, 23:14 ]
Ktoś coś w sytuacji powyżej ? |
_________________ Kuba
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 05-11-2014, 11:52
|
|
|
predatorix napisał/a: | Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach | HC podświetlane są świetlówką, nic nie wymienisz, chyba, że żaróweczki pod kontrolkami.
Dziwny masz ten problem, powinno być odwrotnie. Pobaw się potencjometrem, sprawdź kostki. Skoro nic nie zmieniłeś to pomyśl co mogłeś zepsuć/źle podłączyć. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
mysterllo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant'97 2.5 V6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 18-11-2014, 10:37
|
|
|
ma ktos aktualny opis montazu ( wraz ze zdjeciami ) zegarow high contrast do wersji 163 KM oraz opis podpiecia tak by pokazywal licznik kilometrow i pozostale opcje ?? i co do tego oczywiscie jest potrzebne procz licznika z w/w wersji |
|
|
|
 |
balcik
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 1998r 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 18-11-2014, 16:18
|
|
|
Witam, znalazl by sie moze ktos z Okolicy Iłży/ Radomia co pomogł by zamontowac zegary HC?jak coś pw |
_________________
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 18-11-2014, 16:22
|
|
|
balcik, wiesz, że by się znalazł masz mój nr?
mysterllo, poproś Swinksa o reupload zdjęć.
Do administracji: co się dzieje, że tyle userów zostało usuniętych?
cuube, trawkins.... |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
mysterllo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant'97 2.5 V6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 26 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 20-11-2014, 07:35
|
|
|
swinks nie odpowieda na wiadomosci :/ |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-11-2014, 11:38
|
|
|
Cierpliwości. Zrobię upload jak będę miał czas i będę w domu.
Jak sie ma mobilny internet w pracy, to można g.... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2014, 08:08
|
|
|
Panowie i Panie chcę z powrotem wlutować w płytkę obrotomierza od HC z 2,4 GDI te oporniki itp. rzeczy, które wcześniej wylutowałem w celu przełożenia i mam pytanie: czy wlutowując z powrotem te oporniki, tranzystory itp. jest ważne żeby były tak samo obrócone, skierowane itd. czy to nie ma znaczenia?
Proszę o radę... |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 25-11-2014, 10:36
|
|
|
oporniki nie mają polaryzacji, tranzystory już tak
generalnie elementy bierne najczęściej nie mają polaryzacji (wyjątek np. kondensator elektrolityczny) a czynne już musisz lutować zgodnie ze specyfikacją |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2014, 10:51
|
|
|
KsiadzRobak, no pięknie, w ogóle się na tym nie znam i nie wiem czym się różnią oporniki od tranzystorów itp., więc po Twoim poście nie wiem już kompletnie nic
A tak na poważnie, jak wkleję Ci fotki tych elementów, które wylutowałem i chciałbym ponownie wlutować to powiesz mi, które są które? |
|
|
|
 |
Sunderland86
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1050 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 25-11-2014, 10:56
|
|
|
Hugo wklej foty i powiemy co i jak |
_________________ 28.04.2014 [*]
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 25-11-2014, 12:46
|
|
|
oczywiście - obudowy elementów są dość charakterystyczne |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-11-2014, 13:19
|
|
|
Super. Dzisiaj wieczorem będą fotki. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-11-2014, 14:54
|
|
|
No dobra... pierwszego postu nie mogę edytować, za dużo czasu upłynęło. Tak więc spróbuję od nowa...
Przeróbka - zastąpienie zegarów analogowych 4G63 i 4G64 zegarami High Contrast z 6A13. Opis konwersji obrotomierza.
Obrotomierz:
Tak jak pisał Bartek, płytka obrotomierza zegarów analogowych wymaga modyfikacji jeśli zakładamy zegary HC, chodzi o inny układ mechanizmu wskazówki.
Oto płytka klasycznego zegara „czterocylindrówki” od strony druku:
Na niebiesko elementy wymagane do przeniesienia na płytkę HC.
A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami:
Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 50-100 rpm, co mieści się w granicach błędu. Zresztą układ jest indywidualnie kalibrowany w każdym obrotomierzu, więc wartości rezystorów mogą ulegać zmianom, ważne by dzielnik miał tą samą wartość.
A tu płytka obrotomierza HC z silnika 2.5V6 (6A13). Na niebiesko zaznaczyłem elementy, które trzeba usunąć.
Na zdjęciu z góry zaznaczyłem te elementy.
Na koniec widok druku zmodyfikowanej płytki obrotomierza. Na niebiesko wstawione elementy. Uwaga, ścieżkę z nóżki nr 2 układu scalonego należy przerwać i wstawić tam rezystor 24kΩ (ja dałem od strony druku). Tak samo, od strony druku wlutowałem rezystor 10kΩ między diodą a zasilaniem +12V, sama dioda idealnie weszła w miejsce rezystora 42kΩ od strony elementów.
To jest opis dotycząsy modyfikacji z 6A13 do 4G6x. Dodatkowym utrudnieniem jest modyfikacja między dwoma różnymi typami układów obrotomierza, o czym za chwilę.
[ Dodano: 25-11-2014, 14:13 ]
A teraz szerzej o układzie obrotomierza.
1. Wystepują dwa rózne typy układu:
- tzw. bez diody
- tzw. z diodą
W związku z tym może wystąpić trudność w zaadoptowaniu płytki obrotomierza jednego typu w obrotomierzu z płytką drugiego typu. Opisana w poście wyżej modyfikacja włąśnie opisuje ten problem. W przypadku swapu tego samego typu układu, sprawa jest wtedy banalnie prosta przy modyfikacjach..
2. Różnice 4G6x i 6A13.
Sama róznica sprowadza się do wartości kondensatora wiszącego na nóżce nr 5 układu scalonego:
- 10nF (103j na schemacie) dla zegarów pracujacych w autach z V6 i VR4
- 15nF (153j na schemacie) dla zegarów pracujących w GLS i GDI (4G6x)
3. Pozostałe róznice. Układ rezystorów
Tutaj jedyną kolejną różnicą jest sam układ dzielnika, są to minimalne różnice w doborze samych rezystorów. IMO, sprawa pomijalna jeśli działamy w obrębie tego samego typu silnika, np. 4G63 i 4G64. Nawet róznice czterorzędówek i V6 też nie są specjalnie istotne. Można dopiero zauważyć istotnie inne wartości w zegarach HC z wersji 6A13TT (Galant/Legnum VR4), tutaj chodzi o większy zakres skali obrotomierza.
Podsumowując. Przeróbka obrotomierza sprowadza się do dwóch aspektów:
- potencjalna modyfikacja wzgledem modelu silnika: kondensator 10nF > 15nF
- potencjalna modyfikacja układu z adaptacją "płytka bez diody" > "płytka z diodą"
IMO, jeśli nie adaptujemy zegarów z VR4 to na tym można zakończyć.
A terza czas przejść do schematów:
1. Układy "Z diodą":
Zegary analogowe z GDI
Zegary HC z Legnum i Galant VR4 (wartości rezystora w dzielniku mogą się minimalnie różnić)
Zegary HC z Galanta V6
2. Zegary "Bez diody":
Zegary analogowe Galant V6
Zegary HC Galant V6
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-11-2014, 08:45
|
|
|
Witam. Wklejam fotki, oto płytka obrotomierza z HC od 2,4 GDI, w którą wlutowałem oporniki, tranzystory itp. z licznika analogowego od V6 (proszę nie komentować jakości lutowania ):
Już na pierwszy rzut oka widać, które elementy były wymieniane. Obrotomierz miał być przerobiony pod V6, a teraz chciałbym powrócić do pierwotnej płytki, tzn. wlutować z powrotem w płytkę elementy na zdjęciu poniżej, tylko proszę o informację w przypadku których ważna jest polaryzacja:
Ponizej wklejam fotkę płytki obrotomierza z drugich zegarów HC, które akurat posiadam, są od V6 anglika. Czy dobrze kombinuję, że mogę wstawić tą płytkę "na żywca" bez żadnych przeróbek do licznika od GDI z wersji europejskiej i wszystko będzie hulać?
Z góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
|