Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: swinks_UK
19-06-2009, 00:12
[EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast
Autor Wiadomość
predatorix 
Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 52
Skąd: sieć
Wysłany: 02-11-2014, 17:12   

Hejka
Mam mały problem z zegarami HC. Otóż do tej pory jak przekręcalem kluczyk bez odpalania zegary zapalaly się. Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach i po montażu ich z powrotem i po przekreceniu zaplonu zegary najpierw delikatne się podswietlaja i dopiero jak włączę światła to się zapalają tak jak powinny. Nadmieniam ze nie zmieniłem żarówek bo nie wiem gdzie one są. Czyżby coś z potencjometr em od ściemniania konsoli ? Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady i wskazówki.

[ Dodano: 03-11-2014, 23:14 ]
Ktoś coś w sytuacji powyżej ?
_________________
Kuba
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 05-11-2014, 11:52   

predatorix napisał/a:
Dzisiaj chciałem zmienić żarowki na ledy w zegarach
HC podświetlane są świetlówką, nic nie wymienisz, chyba, że żaróweczki pod kontrolkami.

Dziwny masz ten problem, powinno być odwrotnie. Pobaw się potencjometrem, sprawdź kostki. Skoro nic nie zmieniłeś to pomyśl co mogłeś zepsuć/źle podłączyć.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
mysterllo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 V6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 18-11-2014, 10:37   

ma ktos aktualny opis montazu ( wraz ze zdjeciami ) zegarow high contrast do wersji 163 KM oraz opis podpiecia tak by pokazywal licznik kilometrow i pozostale opcje ?? i co do tego oczywiscie jest potrzebne procz licznika z w/w wersji
 
 
balcik 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998r 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: Iłża
Wysłany: 18-11-2014, 16:18   

Witam, znalazl by sie moze ktos z Okolicy Iłży/ Radomia co pomogł by zamontowac zegary HC?jak coś pw
_________________

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 18-11-2014, 16:22   

balcik, wiesz, że by się znalazł :) masz mój nr?

mysterllo, poproś Swinksa o reupload zdjęć.


Do administracji: co się dzieje, że tyle userów zostało usuniętych?
cuube, trawkins....
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
mysterllo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant'97 2.5 V6 manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 20-11-2014, 07:35   

swinks nie odpowieda na wiadomosci :/
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 20-11-2014, 11:38   

Cierpliwości. Zrobię upload jak będę miał czas i będę w domu.
Jak sie ma mobilny internet w pracy, to można g....
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2014, 08:08   

Panowie i Panie chcę z powrotem wlutować w płytkę obrotomierza od HC z 2,4 GDI te oporniki itp. rzeczy, które wcześniej wylutowałem w celu przełożenia i mam pytanie: czy wlutowując z powrotem te oporniki, tranzystory itp. jest ważne żeby były tak samo obrócone, skierowane itd. czy to nie ma znaczenia?
Proszę o radę...
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 25-11-2014, 10:36   

oporniki nie mają polaryzacji, tranzystory już tak
generalnie elementy bierne najczęściej nie mają polaryzacji (wyjątek np. kondensator elektrolityczny) a czynne już musisz lutować zgodnie ze specyfikacją
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2014, 10:51   

KsiadzRobak, no pięknie, w ogóle się na tym nie znam i nie wiem czym się różnią oporniki od tranzystorów itp., więc po Twoim poście nie wiem już kompletnie nic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak na poważnie, jak wkleję Ci fotki tych elementów, które wylutowałem i chciałbym ponownie wlutować to powiesz mi, które są które?
 
 
Sunderland86 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1050
Skąd: Ostróda
Wysłany: 25-11-2014, 10:56   

Hugo wklej foty i powiemy co i jak
_________________
28.04.2014 [*]
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 25-11-2014, 12:46   

oczywiście - obudowy elementów są dość charakterystyczne
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-11-2014, 13:19   

Super. Dzisiaj wieczorem będą fotki.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-11-2014, 14:54   

No dobra... pierwszego postu nie mogę edytować, za dużo czasu upłynęło. Tak więc spróbuję od nowa...

Przeróbka - zastąpienie zegarów analogowych 4G63 i 4G64 zegarami High Contrast z 6A13. Opis konwersji obrotomierza.
Obrotomierz:
Tak jak pisał Bartek, płytka obrotomierza zegarów analogowych wymaga modyfikacji jeśli zakładamy zegary HC, chodzi o inny układ mechanizmu wskazówki.
Oto płytka klasycznego zegara „czterocylindrówki” od strony druku:

Na niebiesko elementy wymagane do przeniesienia na płytkę HC.
A tu zdjęcie z zaznaczonymi elementami:


Zdjęcie przedstawia wersję z 2.4 GDI (4G64), ale w przypadku silnika 2.0 (4G63) różnica tkwi tylko w skalowaniu w układzie równoległym rezystorów, który w 4G64 ma wartość 6.1kΩ (rezystory 15k i 11k), a w 4G63 ma 5.8kΩ. W rzeczywistości przekłada się to na przekłamania w granicach 50-100 rpm, co mieści się w granicach błędu. Zresztą układ jest indywidualnie kalibrowany w każdym obrotomierzu, więc wartości rezystorów mogą ulegać zmianom, ważne by dzielnik miał tą samą wartość.


A tu płytka obrotomierza HC z silnika 2.5V6 (6A13). Na niebiesko zaznaczyłem elementy, które trzeba usunąć.


Na zdjęciu z góry zaznaczyłem te elementy.


Na koniec widok druku zmodyfikowanej płytki obrotomierza. Na niebiesko wstawione elementy. Uwaga, ścieżkę z nóżki nr 2 układu scalonego należy przerwać i wstawić tam rezystor 24kΩ (ja dałem od strony druku). Tak samo, od strony druku wlutowałem rezystor 10kΩ między diodą a zasilaniem +12V, sama dioda idealnie weszła w miejsce rezystora 42kΩ od strony elementów.


To jest opis dotycząsy modyfikacji z 6A13 do 4G6x. Dodatkowym utrudnieniem jest modyfikacja między dwoma różnymi typami układów obrotomierza, o czym za chwilę.

[ Dodano: 25-11-2014, 14:13 ]
A teraz szerzej o układzie obrotomierza.

1. Wystepują dwa rózne typy układu:
- tzw. bez diody
- tzw. z diodą
W związku z tym może wystąpić trudność w zaadoptowaniu płytki obrotomierza jednego typu w obrotomierzu z płytką drugiego typu. Opisana w poście wyżej modyfikacja włąśnie opisuje ten problem. W przypadku swapu tego samego typu układu, sprawa jest wtedy banalnie prosta przy modyfikacjach..

2. Różnice 4G6x i 6A13.
Sama róznica sprowadza się do wartości kondensatora wiszącego na nóżce nr 5 układu scalonego:
- 10nF (103j na schemacie) dla zegarów pracujacych w autach z V6 i VR4
- 15nF (153j na schemacie) dla zegarów pracujących w GLS i GDI (4G6x)

3. Pozostałe róznice. Układ rezystorów
Tutaj jedyną kolejną różnicą jest sam układ dzielnika, są to minimalne różnice w doborze samych rezystorów. IMO, sprawa pomijalna jeśli działamy w obrębie tego samego typu silnika, np. 4G63 i 4G64. Nawet róznice czterorzędówek i V6 też nie są specjalnie istotne. Można dopiero zauważyć istotnie inne wartości w zegarach HC z wersji 6A13TT (Galant/Legnum VR4), tutaj chodzi o większy zakres skali obrotomierza.

Podsumowując. Przeróbka obrotomierza sprowadza się do dwóch aspektów:
- potencjalna modyfikacja wzgledem modelu silnika: kondensator 10nF > 15nF
- potencjalna modyfikacja układu z adaptacją "płytka bez diody" > "płytka z diodą"
IMO, jeśli nie adaptujemy zegarów z VR4 to na tym można zakończyć.

A terza czas przejść do schematów:
1. Układy "Z diodą":
Zegary analogowe z GDI


Zegary HC z Legnum i Galant VR4 (wartości rezystora w dzielniku mogą się minimalnie różnić)


Zegary HC z Galanta V6


2. Zegary "Bez diody":

Zegary analogowe Galant V6


Zegary HC Galant V6
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-11-2014, 08:45   

Witam. Wklejam fotki, oto płytka obrotomierza z HC od 2,4 GDI, w którą wlutowałem oporniki, tranzystory itp. z licznika analogowego od V6 (proszę nie komentować jakości lutowania :wink: ):




Już na pierwszy rzut oka widać, które elementy były wymieniane. Obrotomierz miał być przerobiony pod V6, a teraz chciałbym powrócić do pierwotnej płytki, tzn. wlutować z powrotem w płytkę elementy na zdjęciu poniżej, tylko proszę o informację w przypadku których ważna jest polaryzacja:


Ponizej wklejam fotkę płytki obrotomierza z drugich zegarów HC, które akurat posiadam, są od V6 anglika. Czy dobrze kombinuję, że mogę wstawić tą płytkę "na żywca" bez żadnych przeróbek do licznika od GDI z wersji europejskiej i wszystko będzie hulać?




Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.