To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Hugo - 07-06-2011, 20:52

mariusz00212 napisał/a:
dzisiaj z nim rozmawiałem o klockach i polecał jeszcze JURYDA
JURID.
mariusz00212 napisał/a:
nie mam tarcz kashiyama tylko blueprint
mariusz00212 napisał/a:
nikt jeszcze nie narzekał
Znam co najmniej 2 osoby, które narzekają, mianowicie ja i Krzyzak. Tylko my mamy tarcze osrednicy 276 mm, a ty pewnie 256 mm.
zbir - 08-06-2011, 01:32

Jak obiecałem zrobiłem dziś test hamulców i oto wyniki (dla przypomnienia - galant '97 swap na tarcze 276/26 z drugiego liftu na jarzmach 140mm, korektor nie zmieniony)

Diagnosta mówi ze wszystko jest ok, tylny prawy troche słabszy od lewego ale w normie.

Z tym, że rolka hamująca była na jedną oś więc ten test nie pokazuje porównania stricte proporcji przodu względem tyłu, ale wg diagnosty jest ok, bo w przeciwnym wypadku maszyna by nie "przepuściła" (cokolwiek to znaczy).

Nie wiem czy są stacje gdzie potrafią takie testy porównawcze zrobić?


robertdg - 08-06-2011, 08:43

Słabo mi ten przód wygląda, ale hamulce pewnie jeszcze nie dotarte :P
polaff - 08-06-2011, 09:12

zbir napisał/a:
Jak obiecałem zrobiłem dziś test hamulców


dobrze interpretuję wyniki?
Masz 2 kN na tylnej osi?

zbir - 08-06-2011, 10:53

Wg mnie koniec kreski na wykresie oznacza moment zablokowania jednego z kół badanej osi bądź wyniesienia samochodu z urządzenia.

W tym przypadku nastąpiło to przy 2Kn na kole tylnym lewym i 2,2Kn na przednim lewym.

Ale niech ktoś bardziej obeznany sie wypowie jak to dalej interpretować . Myśle ze brakuje tu przede wszystkim tej pozycji "siła nacisku na pedał" bo gdyby ona była naniesiona na wykres to wszystko byłoby jasne. Poszukam takiej stacji gdzie to badają.


robertdg co dokładnie wygląda słabo w przodzie? wszystkie 4 tarcze mam nowe i nie docierałem ich jeszcze własnie ze względu na niejasną kwestie korektora.

robertdg - 08-06-2011, 16:27

zbir, tak sobie tylko zaczepiam, bo porażają mnie te wyniki, normalnie auto mego kumpla, w którym ledwo dygnie się pedał hamulca i jadąc bez zapiętych pasów mozna wyleciec na przez szybe osiaga słabsze wartości, to pomyślec co bedzie jak Ci się te hamulce ułożą :P
swinks_UK - 08-06-2011, 18:03

zbir napisał/a:
Jak obiecałem zrobiłem dziś test hamulców i oto wyniki (dla przypomnienia - galant '97 swap na tarcze 276/26 z drugiego liftu na jarzmach 140mm, korektor nie zmieniony)

to jaki w końcu mix?
poliftowe heble na przedliftowych jarzmach (140mm)?

zbir - 08-06-2011, 20:03

robertdg napisał/a:
zbir, tak sobie tylko zaczepiam, bo porażają mnie te wyniki, normalnie auto mego kumpla, w którym ledwo dygnie się pedał hamulca i jadąc bez zapiętych pasów mozna wyleciec na przez szybe osiaga słabsze wartości, to pomyślec co bedzie jak Ci się te hamulce ułożą :P


Aj tam aj tam, u mnie na razie wcale nie wbija w szybe, jest powiedziałbym "normalnie", a porównując te wyniki w necie znalazłem wypowiedzi np. na forum vectry że im wychodzi po 3 Kn na przodzie...

swinks_UK napisał/a:

to jaki w końcu mix?
poliftowe heble na przedliftowych jarzmach (140mm)?


tak, plus szlifowanie zacisków żeby zmieścic grubsze tarcze 26mm. Na 13-tej stronie to dokładniej to opisywałem

booohal - 14-06-2011, 20:12

Ja wczoraj wrzucilem dwutloczkowe do swojego przedlifta. Wszystko plug and play na szczescie choc nie obylo sie bez przygod... Tarcze GIRLING i klocki ASHIKA. Jak sie dotrze to podziele sie sugestiami.

[ Dodano: 28-06-2011, 20:16 ]
No i jestem po dotarciu i... I coś jest nie tak. Po kilkukilometrowej jeździe podczas której hamowałem kilka razy i raczej delikatnie, zaczęło dymić z koła. Lekko fioletowe tarcze, zapach palonego klocka itp. A wymieniając tarcze, klocki i zaciski wszystko wyczyscilem i potraktowałem smarem miedziowym. Zaciski nie są zapieczone bo jadąc bardzo powoli auto nie przyhamowuje i po jeździe bez hamowania tarcze sie nie grzeją. O co chodzi?? Wadliwe tarcze? Klocki? P.S. fioletowe przebarwienia zniknęły z tarczy już. I jeszcze jedna sprawa. Po tym incydencie gdy zadymiło z okolic koła tarcze naturalnie były gorące ale felgi nie tak bardzo. Jak miałem Mondeo i zagrzałem trochę tarcze to felgi były o wiele bardziej gorące... Może to sprawa klocków ze lubią ''zadymić''...

Hugo - 18-07-2011, 14:06

Słuchajcie, szybkie pytanie i kupuję: Czy to są zaciski po drugim lifcie, te z innymi prowadnicami (są na stałe w zaciskach), czy będzie pasował przewód hamulcowy z zacisku dwutłoczkowego, który mam obecnie do tych zacisków jednotłoczkowych, no i czy napewno, tak jak swinks_UK pisze, rozstaw śrub mocujących jarzmo będzie pasował? Jeśli tak to je zaraz kupuję: http://allegro.pl/galant-...1681744235.html
Tomek - 18-07-2011, 14:37

to są zaciski po 2 lifcie, jeden wiekszy tłoczek
takie mam ja
powinny ci pasowac na twoja zwrotnice od sporta

Anonymous - 18-07-2011, 14:52

Hugo, a ja się zastanawiam nad zaciskami 2 tłoczkowymi do siebie :P heheh moim zdaniem zamiast szukać tych z jednym tłoczkiem powinieneś kupić dwutłoczkowe w stanie lepszym niż Twój i był by spokój. u Rafała dopiero niedawno zaczęło coś delikatnie postukiwać na wybojach w prawym zacisku a tak do spokój i hamowanie moim zdaniem lepsze niż na 1 dużym tłoczku.
Tomek - 18-07-2011, 15:02

aaaaa, no i Hugo, musisz mieć też nowe tarcze i klocki
Hugo - 18-07-2011, 17:01

tomek84 napisał/a:
powinny ci pasowac
No właśnie...
Derpin napisał/a:
hamowanie moim zdaniem lepsze niż na 1 dużym tłoczku.
Bo ja wiem...
tomek84 napisał/a:
musisz mieć też nowe tarcze i klocki
Klocki tak, tarcze nie.
Rafal_Szczecin - 18-07-2011, 17:03

Hugo napisał/a:
Bo ja wiem...

ja wiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group