Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:13 |
[EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód |
Autor |
Wiadomość |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 28-05-2011, 17:50
|
|
|
Panowie bo nie wiem czy gdzieś przegapiłem czy nie było napisane ale jaki jest rozstaw śrub mocujący jarzmo zacisku na piaście bo ja mam jakieś 155 mm i tarcze 256. Na alegro znalazłem zaciski (zaciski jarzmo klocki tarcze za 500zl) od od eclipse 2g GSX nawet niedaleko mnie za rozsądną cenę ale jest zdjęcie z suwmiarką i rozstaw jest jakieś 130. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-05-2011, 18:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | Ja mam pytanie, w jaki sposób zestaw dwutłoczkowy wpływa nierównomiernie nagrzewanie się tarczy | Nie wiem, napisałem tylko, że ktos o tym pisał i nie był to laik, ale nie pamietam już kto. robertdg a na jakich tarczach hamulcowych Ty jeździsz, bo jesteś chyba jedyną osobą na tym forum, która nie narzeka na hamulce w Galancie EA? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-05-2011, 19:03
|
|
|
Jeżdże na Zimmermanach, ale to tez różnie bywa, powodu do narzekania nie mam (mam nadzieje ze tak zostanie na jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuugo), poza niby ah oh eh ATE - szajs przereklamowany, tutaj pisze o klockach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 29-05-2011, 11:07
|
|
|
Czyli już znam odpowiedź. Musze kupić tarcze 276mm i zaciski z jarzmem do tego. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2011, 11:14
|
|
|
Właśnie zakończyłem operacje swapu tarcz na 276/26 (drugi lift) w galancie z 97 r.
Jak pisałem wcześniej, wpierw zrobiłem upgrade z wariantu I-1 na II-B (patrz zestawienie usera swinks_UK) a nastepnie kupiłem tarcze FEBI 276/26 mm (240 zł za kpl).
Klocki pasują te same co do tarcz 276/24, kupiłem TRW za 125 zł.
Co do szlifowania potwierdzam wszystko co napisał Zhan , trzeba troszke podszlifować jarzmo, głównie w samym rogu (przy krawędzi tarczy) więc jest troche gimnastyki żeby dojść tam szlifierką.
Trzeba też szlifować klocek zewnętrzny - wystarczy 1mm. Ja zrobiłem to w zakładzie gdzie szlifują głowice żeby mieć pewność że będzie równo.
Do zrobienia jeszcze mam wymiane korektora siły hamowania na poliftowy.
Niestety w tarczach FEBI, podobnie jak w Mountain-ach, talerze wcale nie sa grubsze jedynie otwory wentylacyjne między nimi są szersze (10mm zamiast 8mm).
Dobrze byłoby żeby ktoś kto ma droższe tarcze 276/26 sprawdził jaki ma odstęp między talerzami? Bo jeśli mniejszy niż 10 mm to pewnie warto do nich dopłacać. Chociaż z drugiej strony większy otwór wentylacyjny tez pewnie coś daje. |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 03-06-2011, 08:27
|
|
|
czym się rożni poliftowy korektor?? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-06-2011, 08:41
|
|
|
Puszcza więcej na tył, bo poliftowe hamulce potrzebują mniejsze ciśnienie by zadziałać z tą samą skutecznością. Po swapie przód będzie nurkował, ale skuteczność hamulcy nie będzie lepsza. Dlatego konieczna jest wymiana reduktora. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2011, 15:05
|
|
|
Owczar napisał/a: | Puszcza więcej na tył |
odwrotnie - więcej na przód |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-06-2011, 15:25
|
|
|
Darku, ale po swapie przednich hamulców na większe, przód hamuje rewelacyjnie, a tył gorzej. Więc chyba odwrotnie? ;> |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2011, 17:23
|
|
|
ale na 100% po lifcie dali mniej na tył |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-06-2011, 17:26
|
|
|
krzyzak, zaraz, czyli sugerujesz że jak założe korektor od polifta to tył będzie mi jeszcze słabiej hamował ??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2011, 22:48
|
|
|
tak, ale przynajmniej nie spalisz tarcz |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 05-06-2011, 20:14
|
|
|
wiec po co zmieniać na poliftowy?? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:14
|
|
|
fiole1 napisał/a: | wiec po co zmieniać na poliftowy?? |
ja jesli spalę te co ma to sie zastanowię jak zalecał mi japaneze.
Puki co mam przejechane 2,5kkm w niecały tydzień i nic się nie dzieje.
Tarcze jak były SREBRNE tak są... nic fioletu nie widać. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-06-2011, 12:51
|
|
|
fiole1 napisał/a: | wiec po co zmieniać na poliftowy?? |
no wlaśnie tez chciałbym wiedzieć bo troche zgłupiałem... ?? jak to możliwe że zmniejszenie siły hamowania tyłu chroni przednie tarcze?
polaff a Ty jaką masz konfiguracje hamulców? |
|
|
|
 |
|