Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 22:13
[EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 28-05-2011, 17:50   

Panowie bo nie wiem czy gdzieś przegapiłem czy nie było napisane ale jaki jest rozstaw śrub mocujący jarzmo zacisku na piaście bo ja mam jakieś 155 mm i tarcze 256. Na alegro znalazłem zaciski (zaciski jarzmo klocki tarcze za 500zl) od od eclipse 2g GSX nawet niedaleko mnie za rozsądną cenę ale jest zdjęcie z suwmiarką i rozstaw jest jakieś 130.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2011, 18:54   

robertdg napisał/a:
Ja mam pytanie, w jaki sposób zestaw dwutłoczkowy wpływa nierównomiernie nagrzewanie się tarczy
Nie wiem, napisałem tylko, że ktos o tym pisał i nie był to laik, ale nie pamietam już kto. robertdg a na jakich tarczach hamulcowych Ty jeździsz, bo jesteś chyba jedyną osobą na tym forum, która nie narzeka na hamulce w Galancie EA?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-05-2011, 19:03   

Jeżdże na Zimmermanach, ale to tez różnie bywa, powodu do narzekania nie mam (mam nadzieje ze tak zostanie na jeszcze dłuuuuuuuuuuuuuuuugo), poza niby ah oh eh ATE - szajs przereklamowany, tutaj pisze o klockach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 29-05-2011, 11:07   

Czyli już znam odpowiedź. Musze kupić tarcze 276mm i zaciski z jarzmem do tego.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2011, 11:14   

Właśnie zakończyłem operacje swapu tarcz na 276/26 (drugi lift) w galancie z 97 r.

Jak pisałem wcześniej, wpierw zrobiłem upgrade z wariantu I-1 na II-B (patrz zestawienie usera swinks_UK) a nastepnie kupiłem tarcze FEBI 276/26 mm (240 zł za kpl).

Klocki pasują te same co do tarcz 276/24, kupiłem TRW za 125 zł.

Co do szlifowania potwierdzam wszystko co napisał Zhan , trzeba troszke podszlifować jarzmo, głównie w samym rogu (przy krawędzi tarczy) więc jest troche gimnastyki żeby dojść tam szlifierką.

Trzeba też szlifować klocek zewnętrzny - wystarczy 1mm. Ja zrobiłem to w zakładzie gdzie szlifują głowice żeby mieć pewność że będzie równo.

Do zrobienia jeszcze mam wymiane korektora siły hamowania na poliftowy.

Niestety w tarczach FEBI, podobnie jak w Mountain-ach, talerze wcale nie sa grubsze jedynie otwory wentylacyjne między nimi są szersze (10mm zamiast 8mm).

Dobrze byłoby żeby ktoś kto ma droższe tarcze 276/26 sprawdził jaki ma odstęp między talerzami? Bo jeśli mniejszy niż 10 mm to pewnie warto do nich dopłacać. Chociaż z drugiej strony większy otwór wentylacyjny tez pewnie coś daje.
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 03-06-2011, 08:27   

czym się rożni poliftowy korektor??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2011, 08:41   

Puszcza więcej na tył, bo poliftowe hamulce potrzebują mniejsze ciśnienie by zadziałać z tą samą skutecznością. Po swapie przód będzie nurkował, ale skuteczność hamulcy nie będzie lepsza. Dlatego konieczna jest wymiana reduktora.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2011, 15:05   

Owczar napisał/a:
Puszcza więcej na tył

odwrotnie :) - więcej na przód
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2011, 15:25   

Darku, ale po swapie przednich hamulców na większe, przód hamuje rewelacyjnie, a tył gorzej. Więc chyba odwrotnie? ;>
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2011, 17:23   

ale na 100% po lifcie dali mniej na tył :)
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2011, 17:26   

krzyzak, zaraz, czyli sugerujesz że jak założe korektor od polifta to tył będzie mi jeszcze słabiej hamował ???
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2011, 22:48   

tak, ale przynajmniej nie spalisz tarcz
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 05-06-2011, 20:14   

wiec po co zmieniać na poliftowy??
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 05-06-2011, 21:14   

fiole1 napisał/a:
wiec po co zmieniać na poliftowy??

ja jesli spalę te co ma to sie zastanowię jak zalecał mi japaneze.
Puki co mam przejechane 2,5kkm w niecały tydzień i nic się nie dzieje.
Tarcze jak były SREBRNE tak są... nic fioletu nie widać.
 
 
zbir 
Forumowicz

Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 12:51   

fiole1 napisał/a:
wiec po co zmieniać na poliftowy??


no wlaśnie tez chciałbym wiedzieć bo troche zgłupiałem... ?? jak to możliwe że zmniejszenie siły hamowania tyłu chroni przednie tarcze?

polaff a Ty jaką masz konfiguracje hamulców?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.