  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
		Przesunięty przez: roch_27 22-09-2008, 19:13		 | 
	
			[EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 nerus  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-05-2011, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tommyc1 napisał/a: | 	 		  | Na alledrogo kilka dni temu widziałem aukcję z zaciskami dwutłoczkowymi i zwrotnicami w zestawie, czy dałoby się takii zestaw zamontować do galanta z 97 roku, oczywiście zmieniając również tarcze na 276mm-czy to miałoby sens? | 	  
 
sam myslę nad podobnym zestawem...zapewne skuteczniejsze hamowanko...
 
ale myślę też nad zmianą tyłu czyli tak jak Krzyzak,zestaw z E88A    | 
             
						
				_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2011, 05:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten zestaw na tył jest spoko, ale chyba zaczynają się giąć mountainy z przodu - bo dziś czułem lekkie bicie podczas hamowania z powyżej 80 km/h...
 
sprawdzę je u tokarza, jak będę koła z przodu zdejmował | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dawidoski13  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2011, 17:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | m6riano napisał/a: | 	 		  | Nie pamiętam, musiałbyś sie Owczara zapytać ale chyba coś ok.90zł | 	  
 
No to pięknie,to choćby nawet 100zł kosztowały bo mechanik powiedział, że ponad 200zł     co za gość... i wcisnął mi te TRW, które ciężko z felg ściągnąć...    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 SirSinner  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2011, 17:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie kolejny zestaw Mikoda + TRW poszedł w diabły po około 10-15 tys.
 
 
I teraz pytanie czy komuś udało się kupić tarcze grubsze, tj. 26mm, np od innego auta?
 
Oczywiście te większe 276mm.
 
 
Kolejnych Mikod już nie kupie, Zimermany - jak czytam to samo, TRW - również.
 
Niestety w tej kwestii posiadanie silnika 2,5V6 jest porażką. 
 
 
Jak na razie skłaniam się jedynie ku oryginałom, tylko pytanie czy poza ASO da się je kupić?
 
 
 
Edit: Wulgaryzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez mkm 23-05-2011, 17:45, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Derpin [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2011, 18:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               SirSinner, grubsze tarcze 26 mm podejdą z galanta po ostatnim lifcie, bedziesz musiał tylko ściąć klocki po milimetrze żeby tarcza weszła jak należy. 
 
 
może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mario mario  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: galant elegance combi 2,5 B 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2011, 22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Derpin napisał/a: | 	 		  | może kupić np u Japaneze napewno taniej niż w aso ale cena i tak pewnie bliska zaporowej... | 	  
 
 
Tu akurat możesz się zdziwić, ostatnie zamówienie wyszło mi najtaniej u Marka, ale niestety spieszyło mi się i musiałem zamówić w Jpartsie, ale Marek naprawdę ma dobre ceny może nie na wszystkie asortymenty, ale w większości.
 
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. | 
             
						
				_________________ Mb galant - bedzie następny
 
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
 
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
 
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
 
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
 
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
 
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
 
Opel ascona 86', 1,6 B - był super | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zbir  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5W 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2011, 23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mario mario napisał/a: | 	 		  
 
Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. | 	  
 
 
Czy to 100% pewna informacja? tzn. do każdego galanta który oryginalnie miał tarcze 276/24 normalnie wchodzą tarcze z ostatniego liftu 276/26mm ?? 
 
 
Zaciski ani jarzma nie przeszkadzają?
 
 
Bo dotychczas kilkukrotnie tu sie przewijała informacja że jednak klocek trzeba szlifowac (chyba ze coś przegapiłem... )?
 
 
Ja mam teraz dwutloczkowe 276/24 (ze sportedition-a 98r.) i właśnie jestem przed zakupem tarcz więc jeśli bym mógł kupić wersje 26mm byłoby super...!? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 nerus  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5v6 i Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 618 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2011, 23:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               skoro kolega tak napisał
 
 	  | mario mario napisał/a: | 	 		  | Co do tarcz 26 mm nic nie trzeba ścinać, dwa mm toczek spokojnie się cofa i jest wszystko ok. | 	  
 
a w razie "wu" zawsze lepiej ten milimetr klocek liznąć i mieć grubsze tarcze....nieprawdaż         | 
             
						
				_________________ mój zmatowiały Galant 2.5v6 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zbir  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: EA5W 2.5 v6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2011, 23:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:
 
 
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533
 
 
Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia. 
 
 
więc jak to w końcu jest? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mario mario  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: galant elegance combi 2,5 B 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-05-2011, 09:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pytałeś o sam klocek, zakładam że zacisk masz taki który już pasuje. Tłoczek spokojnie cofnie się o 2 mm i nie trzeba go piłować. Ja wymieniałem u siebie jakiś czas temu i wsadziłem mountainy 26 mm czyli takie jakie powinny być w moim modelu, wcześniej Niemiec władował 24 mm czyli nie takie jakie powinny być, oczywiście tarcza lewa była zwichrowana, a teraz i ta nowa też już bije, ale mniejsza o to. Jak założyłem nowe klocusie i nowe tarcze 26 mm, to ni za cholerę nie mogłem wcisnąć zacisku z klockami na tarczę, ale... a, też chciałem już szlifować, kolega podpowiedział mi że mam tłoczki wyrobione na pewnej powierzchni, na której poruszały się przy zużytych klockach i cieńszych i dodatkowo zużytych tarczach. Rozebrałem sobie zaciski, wyjąłem tłoczki i fakt, tłoczki nie chciały się dalej cofnąć bo były lekko zapieczone i zabrudzone. Wyczyściłem, przy okazji wymieniłem wszystkie gumy. Tłoczki ładnie cofnęły się nawet dalej niż potrzebowałem, może nawet o 4 mm, także tarcze 28mm dało by się wsadzić (jeżeli obudowa zacisku pozwoliłaby) Nic nie ociera, nic nie zaciska, tłoczki ładnie cofają się, koło po puszczeniu hamulca obracają się swobodnie. | 
             
						
				_________________ Mb galant - bedzie następny
 
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
 
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
 
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
 
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
 
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
 
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
 
Opel ascona 86', 1,6 B - był super | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 SirSinner  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 93 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-05-2011, 12:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To ja zaryzykuję mając tarcze 24mm i kupię 26mm zawsze łatwiej po milimetrze pozbyć się klocka aniżeli kupić znowu tarcze i po paru tysiącach je zmieniać.
 
Skoro grubsza tarcza to teorytycznie powinna sobie lepiej radzić i być odporniejsza na zwichrowania. Tylko pytanie jakiej firmy?
 
 
Jest ktoś kto ma te szersze i może polecić jakąś firmę, na której jeździ?
 
 
EDIT:
 
Wchodząc na stronę InterCars'u do EA5A przez BOSH, ATE, TEXTAR również grubsze tarcze są dedykowane. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 polaff  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: * 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: .... 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2011, 07:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               polaff, normalnie cena jak za darmo zwrotnica z zaciskiem    Jak masz tarcze do wymiany, to nie ma sie za czym ogladac | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 fj_mike  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Dyplomatyczne EA5A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2011, 07:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | polaff, jesteś pewny, że nie masz dwutłoczkowych? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i  EA2W '02 by fj_mike
 
 
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły   by Owczar
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Zhan  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2011, 08:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zbir napisał/a: | 	 		  przegrzebałem forum i np. tutaj user zhan napisał że musial szlifować i jarzmo i klocek zewnętrzny:
 
 
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#863533
 
 
Dla mnie to o tyle ważne że wymiane tarcz sobie ogarne sam, w garazu, po pracy w jeden wieczór. Ale jesli trzeba będzie coś szlifować itp to raz że bede musiał szukać zakładu gdzie to załatwić a dwa auto będzie unieruchomione min. do nastepnego dnia. 
 
 
więc jak to w końcu jest? | 	  
 
 
Trzeba, trzeba... ale niewiele, jak masz pod ręką imadło i w miarę dobry pilnik do metalu to jarzmo przyszlifujesz sam w 10 minut. Podobnie z klockami, arkusz papieru ściernego i dasz rade... ja to robiłem w ten sposób. Od siebie dodam tylko, że tarcze Mountain po 3,5 tys bardzo delikatnej jazdy zaczynają zdradzać pierwsze objawy skrzywienia, czyli lekkie bicie po rozgrzaniu   . Ogólnie tarcze 26mm to chyba dobry pomysł ale lepiej poszukać coś co ma więcej "mięsa" bo jak pisałem w innym wątku, w Mountainach grubość 26 mm uzyskana jest poprzez większą szczelinę między dwiema częściami tarczy. Kiedyś chyba znalazłem tarcze Brembo od któregoś starszego Volvlo V/S40 i wydaje mi się, że powinny podejść. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |