Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:13 |
[EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód |
Autor |
Wiadomość |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-07-2009, 11:28
|
|
|
Bartku, czy przewody hamulcowe (giętkie) pasują gwintem do tych proponowanych przez Ciebie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
piotruswie
Mitsumaniak piotruswie
Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Łódź / dąbrowa
|
Wysłany: 27-07-2009, 08:38
|
|
|
swinks_UK napisał/a: |
Tytułem wyjaśnienia bo chyba się wkradł błąd w twoje dywagacje...
Pomieszałeś FTO z GTO - fakt to są RÓŻNE auta. Nikt tu jednak nie wspominał o FTO.
W tym wątku piszemy o hamulcach z 3000GT i GTO a to już to samo auto. Oznaczenie oryginalne to Mitsubishi GTO i pod takim oznaczeniem było na rynku Azji. Jednak wskutek protestów Ferrari musiano zmienić oznaczenie tego auta na rynek USA i EU na 3000GT by nie myliło się z konkretnym modelem Ferrari |
tak twój opis jest żeczowy
w każdym razie Malik mi troszkę pomieszał choć sam już nie wiem może mnie się pokiełbasiło
jestem już po dotarciu klocuszków więc mogę się podzielić wrażeniami z hamowania
sprawdzanie ich w mieście i zastanawianie się czy hamuje lepiej z 60 do zera było bez sensu, więc sypnołem się na szybszą ścieżkę i z szacunkiem dla polskiego prawa bujnołem się do [edit by mod=znacznej prędkości] i dokonałem hamowania awaryjnego
mogę wszystkich zapewnić że różnica jest znacząca w zeszłym roku jadąc z tą prędkością po poznańskiej jakiś niemiec w pajero wjechał na mój pas i naprawdę nogi mi zdrętwiały bo ledwo żem wyhamował, teraz nie musze już się martwić takimi manewrami
do obejżenia na jakimś spocie wyjaśnie też szczegóły przekładki
[ Komentarz dodany przez: Owczar: 27-07-2009, 11:21 ]
Na forum jest zakaz pisania o łamaniu polskiego prawa, dlatego proszę o powstrzymywanie się od pisania o incydentach przekraczania prędkości. |
_________________ My wiemy co dobre
 |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2009, 20:13
|
|
|
A ja zrobilem rozeznanie wsrod kolegow jezdzacych Sigmami i tak :
- Sigma '95 24V -, zacisk przod dwa tloczki, 276mm, grubosc tarczy 24mm, rozstaw otworow
jarzma zacisku to ok 128mm .
- podejrzewam ze 12V ma taki sam rozstaw z tym ze zacisk jest 1 tloczek
Widze ze nie bedzie tal latwo dobrac cos do Gala sprzed liftu, bez wymiany zwrotnic |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-07-2009, 07:21
|
|
|
Serek, w EA zostają przewody, w E3 trzeba je wymianić na te z EA (do części metalowej przewody z EA będą pasowały) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tucci
Mitsumaniak TWIERDZA WROCLAW

Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 883 Skąd: DW
|
Wysłany: 28-07-2009, 08:19
|
|
|
Z hamulcami to wbrew pozorom bardzo prosta sprawa jest.
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem
Info by DJ |
_________________ alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 |
|
|
|
 |
piotruswie
Mitsumaniak piotruswie
Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Łódź / dąbrowa
|
Wysłany: 28-07-2009, 09:23
|
|
|
koledzy dałem wam prosty przepis na swapa
u mnie wszystko chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony
800zł i troszkę własnej pracy i macie hamowanie jak talala
pozdro |
_________________ My wiemy co dobre
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 22-08-2009, 20:02
|
|
|
Z pewnych przyczyn musiałem wymienić w swoim galu - ea2w rocznik 97 zwrotnice. jako dawca posłużył ea5a przed liftowy w wersji rhd. dawca miał 2 tłoczkowe zaciski i większe tarcze, biorca - jak to zwykłe 2,0. zwrotnica pasuje bez najmniejszego problemu, rozstaw otworów pod jarzmo zacisku jest taki sam, tarcza hamulcowa pasuje wszystko złożone do kupy działa. W takim razie zostaje dokupić klocki i tarcze z polifta... no właśnie, czy tylko to? wyżej napisane jest, że powinien zostać wymieniony również korektor siły hamowania - z którego modelu galanta i czy koniecznie przy zawieszeniu z poziomowaniem?
[ Dodano: 25-08-2009, 22:50 ]
tucci napisał/a: | Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem | czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
[ Dodano: 26-08-2009, 19:44 ]
NIkt nie odpisał,zmierzyłem sam i napiszę, a niech będzie dla potomnych - 14 calowe stalki nie pasują na większe hamulce
pozdr |
|
|
|
 |
piotruswie
Mitsumaniak piotruswie
Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 104 Skąd: Łódź / dąbrowa
|
Wysłany: 27-08-2009, 08:21
|
|
|
Psikus napisał/a: | czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
pozdr |
ja mam 15 orginalne alusy i przy zaciskach jest taka mała szparka że szczerze wątpię czy 14 da się wcisnąć |
_________________ My wiemy co dobre
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-08-2009, 09:00
|
|
|
14" to sie tylko na przedliftowe tarcze 256 mm nadaja
potem (276 mm tarcze) min. fele to 15" |
|
|
|
 |
tomuswoszu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA V6
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 2 Skąd: knw
|
Wysłany: 15-01-2010, 16:54
|
|
|
czyli to wszystko z tego wystarczy tak?
Kod: | zaciski dwutloczkowe, piasty, jarzma, tarcze (duze), zwrotnice (prawa jest uszkodzona-trzeba dokompletowac!), czujniki ABSu, prawie nowe klocki |
|
Ostatnio zmieniony przez Owczar 15-01-2010, 17:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:05
|
|
|
Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.
I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).
II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)
D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)
III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jOkerek
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
|
Wysłany: 08-03-2010, 16:21
|
|
|
przyjechal dawca / bardzo sie ciesze i biore sie za hamulce / sciagam kolo a tu ??? tarcza 276 i zacisk jednotloczkowy...
dawca Avance sport z koncowki 2001 w pelnej opcji silnik 2.5 V6 - czy to normalne ? ponizej jego zdjecie
 |
_________________ jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2010, 16:37
|
|
|
jOkerek napisał/a: | czy to normalne ? |
Tak, to normalne. Ja mam Galanta EA2W z 2001r. i też mam jednotłoczkowe, klocki bliźniacze z outlanderem I.
Pozdr |
|
|
|
 |
jOkerek
Mitsumaniak

Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 160 Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
|
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
|
|
|
 |
|