To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Ile palą wasze Galanty?

mar111cin - 01-11-2011, 17:21

no własnie o to chodzi, że w przypadku tego auta za dużego sensu nie ma.

Ale jeżeli cały czas jeździsz po mieście i pali CI 14-15l Pb to uwierz mi że to jest normalne. Producent podaje 14l w mieście, a widziałeś kiedyś żeby producent zawyżał spalanie ?

jedyne co Ci może sprawić trochę oszczędności to montaż UKP, ja dzięki niemu potrafię zaoszczędzić 10% nawet do 20% paliwa.

Owczar - 01-11-2011, 17:52

2pac, tak w ogólę to masz manual czy AT? I z tego co widzę to podajesz spalanie PB, a nie LPG?

Ja właśnie dociekam powodu wysokiego spalania w moim. Tyle, ze ja narobiłem przeróbek i chyba przez wycięte katy mi pali więcej.

Jednak 15 litrów PB w manualu po mieście to według mnie, jednak ciut za dużo przy takiej jeździe jak opisujesz. Mnie by zadowalał wynik 16-17 po mieście, ale LPG i tyle realnie powinien palić. Rozmawiałem z Bartkiem i jego MSW pali po mieście 15l, a waży dużo więcej i też w AT. Mowa oczywiście o normalnej jeździe, bez szaleństw.

2pac napisał/a:
mar111cin, jeżeli 15l/100km ekonomia, a 16l/100km ostra jazda - to jaki sens jeździć ekonomicznie


No właśnie w tu powinna być większa różnica. W końcu podczas normalnej jazdy działają korekty, optymalizacja spalania itd, a podczas dynamicznej jazdy z gazem blisko podłogi auto jeździ w pętli otwartej, czyli pali cały czas na bogato, tyle ile zaprogramowała fabryka.

2pac napisał/a:
a jak wygląda sprawa komputera? prawdopodobnie był wymieniany akumulator, prawdopodobnie zresetowało komputer, potem zrobiłem prawie 800km z wypadającym zapłonem, sam się dostraja?


Tak, sam się dostraja, ale masz pewność, ze to wypadający zapłon? On też może powodować wzrost spalania.

mar111cin - 01-11-2011, 18:10

Owczar napisał/a:

2pac napisał/a:
mar111cin, jeżeli 15l/100km ekonomia, a 16l/100km ostra jazda - to jaki sens jeździć ekonomicznie


No właśnie w tu powinna być większa różnica. W końcu podczas normalnej jazdy działają korekty, optymalizacja spalania itd, a podczas dynamicznej jazdy z gazem blisko podłogi auto jeździ w pętli otwartej, czyli pali cały czas na bogato, tyle ile zaprogramowała fabryka.


i jeżeli na pewno jest tak jak mówisz, to tutaj może być pies pogrzebany..

2pac - 01-11-2011, 20:01

aby uściślić: manualna skrzynia biegów

Owczar napisał/a:
Tak, sam się dostraja, ale masz pewność, ze to wypadający zapłon? On też może powodować wzrost spalania.


co do wypadającego zapłonu*, to po wymianie aparatu zapłonowego (oczywiście używany http://allegro.pl/aparat-...838520951.html) zaczął chodzić normalnie, ale spalanie się o dziwo się nie zmieniło...

*) do 2.000obr/min nie dało się jeździć, szarpało samochodem, na wolnych tańcowały obroty, jako tako palił tylko na świecach z 2.4GDI

od wymiany aparatu zapłonowego zrobiłem 60km i nie dałem mu porządnie po piź&#!@, ile km potrzeba aby komputer się dostroił? i czy ma znaczenie jak jeździmy?

mar111cin. w sig'u masz 13,61l/100km :evil:

sampler - 01-11-2011, 20:07

Owczar napisał/a:
Nie wiem jak manual, ale AT z wyższym przełożeniem woli raczej 100km/h. Bo ma w zasadzie podobne spalanie do tego przy 80km/h. Przy takich prędkościach to nawet mój smok schodzi poniżej 10 :D


Koledzy po raz kolejny musze wam powiedziec ze AT wcale nie ma wyzszego przelozenia. Po przemnozeniu 4 biegu i przelozenia koncowego AT jest krocej anizeli piaty bieg i przelozenie glowne skrzyni MT. Jest to nieznaczna roznica ale na korzysc MT

mar111cin - 01-11-2011, 20:09

13,6gazu - średnio, do tego doliczy z 0,7 benzyny ; ) to już daje grubo ponad 14l.
Jak wejdziesz w raporty to zobaczysz jaki jest rozrzut, że i 18 i 19l to nie jest dla niego problem... (chodzi mi o miasto)

2pac - 01-11-2011, 20:36

mar111cin, trochę żartowałem ;)
jeżeli pali mi 15l/100km PB to ile zeżre LPG :( a pozostaje mi LPG albo zamiana na small diesel :roll:

Owczar, komputer stroi się przez cały czas? Bo u mnie kolejność była taka, odłączenie akumulatora (wymiana), 600km z wypadającym zapłonem, naprawa

sampler, czyli w MT optymalniej będzie 105km/h :P

Owczar - 01-11-2011, 21:20

sampler napisał/a:
Koledzy po raz kolejny musze wam powiedziec ze AT wcale nie ma wyzszego przelozenia. Po przemnozeniu 4 biegu i przelozenia koncowego AT jest krocej anizeli piaty bieg i przelozenie glowne skrzyni MT. Jest to nieznaczna roznica ale na korzysc MT


Mimo wszystko AT ma przełożenie wyższe o jakieś 6%.

2pac napisał/a:
Owczar, komputer stroi się przez cały czas? Bo u mnie kolejność była taka, odłączenie akumulatora (wymiana), 600km z wypadającym zapłonem, naprawa


Tak, cały czas.

Jeśli robisz dużo km to warto pomyśleć o LPG.

2pac - 02-11-2011, 07:58

co najmniej 50km dziennie, 2x25km do i z pracy, a gdzie jakieś przyjemności...
gdyby nie prawie 7 tyś wsadzone w samochód pewnie już by było LPG :(

trochę się sam wrobiłem, wszędzie gdzie czytałem była mowa o ok. 13l/100km w mieście, czyli w takim trochę cyklu mieszanym jak moje dojazdy do pracy liczyłem na 11l/100km

z LPG też jest taki problem ile mi wypije więcej, najpierw wolałbym znaleźć przyczynę tak wysokiego spalania, potem założyć gaz

może to kwestia przelotowych katalizatorów... samochód ma 13lat, da się jakoś oszukać sondę lambda na końcu wydechu?

Owczar - 02-11-2011, 08:49

2pac napisał/a:
z LPG też jest taki problem ile mi wypije więcej, najpierw wolałbym znaleźć przyczynę tak wysokiego spalania, potem założyć gaz


No to oczywiście, że masz rację.

2pac napisał/a:
może to kwestia przelotowych katalizatorów... samochód ma 13lat, da się jakoś oszukać sondę lambda na końcu wydechu?


Masz przelotowy katalizator? Powinieneś od razu wspomnieć. No to masz spory problem. Te sondę można oszukać tylko tyle żeby błędu nie wywalała. Z tego co pisałeś ona ma bardzo małe oscylacje. Tylko dziwne, że nie wywala błędu. Czy poprzedni właściciel przypadkiem nie pogrzebał w kontrolce od kompa? Zapala się po włączeniu zapłonu i gaśnie? Nie gaśnie z inną kontrolką? Spróbuj wymrugać błędy.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

2pac - 02-11-2011, 11:29

katalizator i sonda lambda to dłuższy temat, trochę odbiega od spalania (nie chce robić OT):
http://forum.mitsumaniaki...p=959016#959016

podpięcie do komputera lub wymruganie błędów - obydwa sposoby to samo wykarzą?
co do kontrolki komputera to sprawdzę, czy zapala się i czy gaśnie sama

Owczar - 02-11-2011, 11:40

2pac napisał/a:
podpięcie do komputera lub wymruganie błędów - obydwa sposoby to samo wykarzą?


Tak.

pawik - 02-11-2011, 17:42

witam moje spalenie to 10l LPG + benzynki na rozgrzewkę jakieś 2 km, jazda do 120km/h rano trasa 20km oczywiście poza miastem no i powrót 20 km jestem bardzo zadowolony :mrgreen:
KaWu - 02-11-2011, 21:24

pawik napisał/a:
+ benzynki na rozgrzewkę jakieś 2 km

Dosc sporo. Chyba ze zima i masz wysoka temp. przelaczania.

pawik - 02-11-2011, 21:34

wychodzi jakiś literek pb na 100 km

[ Dodano: 02-11-2011, 21:35 ]
a jaką macie temperaturę przełączania



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group