To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Buczenie przy przyspieszaniu!!

Lucas123w - 02-04-2013, 10:53

Czytam sobie artykuł o jakości paliw w Polsce a tam taka wzmianka, od razu przypomniał mi się temat o stukach.

Cytat:
W przypadku benzyny najczęściej kwestionowano niedotrzymanie wymagań RON – badawczej liczby oktanowej. Zbyt niska liczba oktanowa może być powodem występowania w silniku spalania stukowego co oznacza nieprawidłowy przebieg spalania, powodujący głośną i nierównomierną pracę silnika oraz większe zużycie paliwa. Często niedotrzymywano wymaganego limitu zawartości siarki, co powoduje skrócenie żywotności katalizatora, a w konsekwencji w wielu nowoczesnych silnikach zakłócenie pracy systemu sterowania dawką paliwa i problemy z właściwą pracą silnika. Istnieje także niebezpieczeństwo korozji silnika.


Całą reszte mozna znaleść po tym adrsem.

tomekmichał - 02-04-2013, 15:39

Zgadzam się z tym co tam napisano jednak przedmiotowe stuki czy ćwierkanie jak to niektórzy ładnie nazywają ma miejsce również na paliwie uszlachetnionym typu V- power chyba , że i to paliwo od podstawowego Pb95 różni się tylko ceną bo w Polsce wszystko jest możliwe
Lucas123w - 02-04-2013, 16:09

Najwidoczniej V-Power V-Powerowi nie równy. Za małe kary za chrzczenie paliwa są i mamy takie kwiatki.
Maciek111 - 02-04-2013, 23:29

Nie szukałbym rozwiązania w paliwie. Jadąc przez inne kraje tankowałem a problem pozostawał. Chyba ,że czasami można trafić u nas na "gnojówkę" i na niej zagrają zawory.

[ Dodano: 08-05-2013, 20:23 ]
Po przejechaniu 2000 km od zmiany softu mogę teraz napisać ,że to nic nie dało. :( . Dalej jadąc rozgrzanym Miśkiem ze stałym obciążeniem przy próbie przyśpieszenia słyszę dalej dzwonienie. Nie usłyszałbym tego gdyby nie żona , która zgasiła radio.I jeszcze do tego po zmianie softu odczuwam jakby zmniejszenie delikatne mocy.

Mika - 17-05-2013, 18:09

Też miałem zmianę softu.

Jeździłem jakiś czas na shell V-Power Racing 100 oktanów (przy prawie pustym baku zalałem jednorazowo 52 litry). Dźwięk pojawiał się dużo rzadziej, nawet jadąc pod górę, ale niestety nie zniknał... Można było go wywołać, czasem się pojawiał, ale na pewno duużo rzadziej niż przy 95.

Na benzynie 98 z BP czy Statoil różnicy już dużej nie ma. Jest trochę lepiej, ale trochę...

Fakt, że większa liczba oktanów wpływa pozytywnie świadczy o tym, że to spalanie stukowe ? Chyba tak...

Udało się może komuś coś dowiedzieć na ten temat ? Może ktoś ma jakiegoś znajomwgo mechanika czy diagnostę... ? Kurde..., rozwiążmy w końcu tą paranoję...

waciak - 17-05-2013, 18:20

dla mnie paranoją jest wsłuchiwanie się w te odgłosy:-)
Mika - 17-05-2013, 18:29

To Twoje zdanie... Jak Ci się po gwarancji rozleci silnik to będziesz przynajmniej zadowolony, że się przez 3 lata nie wsłuchiwałeś...
waciak - 17-05-2013, 18:30

a masz chociaż jeden przykład, że w którymś miśku po 3 latach rozleciał się silnik z powodu "świerszczów"? przedłuż sobie gwarancję do 5 lat, a potem sprzedaj i luz;-) ja zamierzam jeździć moim do 5 lat, samochód po 25 tysiącach sprawuje się bez zarzutów, jedyny problem jaki miałem to przy odpalaniu, ale po akcji serwisowej został skutecznie wyeliminowany, dlaczego mam więc zakładać, że samochód mi się rozsypie po 3 latach? to jest jakaś paranoja właśnie, ale to oczywiście moje zdanie, pozdrawiam
Mika - 17-05-2013, 18:36

Nie mam, dlatego użyłem trybu przypuszczającego :"Jak Ci się po gw..... "

Ale mam powody do zadawania pytań i zainteresowania sprawą. I tyle, nie mam zamiaru dyskutować o tym czy zasadne jest przejmowanie się "świerszczami" czy nie.

Lucas123w - 17-05-2013, 18:39

Te "świerszcze" wystepują również w silnikach 1.8, ludzie robią po 100kkm i nic im nie jest. Więc weźcie się czegoś mocniejszego napijcie i nie słuchacie każdego piknięcia , pierdnięcia bo można od tego zwariować.
Samochód nie człowiek tylko maszyna która musi od czasu do czasu poskrzeczeć i popiszczeć.

Już nie raz pisaliśmy o tych objawach i po czym one ustawały.

waciak - 17-05-2013, 18:41

nie potrafiłem tego tak trafnie ująć jak Lucas;-)
Lucas123w napisał/a:
Te "świerszcze" wystepują również w silnikach 1.8, ludzie robią po 100kkm i nic im nie jest. Więc weźcie się czegoś mocniejszego napijcie i nie słuchacie każdego piknięcia , pierdnięcia bo można od tego zwariować.
Samochód nie człowiek tylko maszyna która musi od czasu do czasu poskrzeczeć i popiszczeć.

Już nie raz pisaliśmy o tych objawach i po czym one ustawały.

Lucas123w - 17-05-2013, 18:57

Do serca sobie też tak tego nie bierzcie :D ale nadmierne wsłuchiwanie się prowadzi w złą stronę :D
mariusz z sanok - 02-08-2013, 12:22
Temat postu: buczenie przy stałej prędkości 70 km/h
buczenie przy stałej prędkości 70 km/h , co może być przyczyną
waciak - 02-08-2013, 21:08
Temat postu: Re: buczenie przy stałej prędkości 70 km/h
mariusz z sanok napisał/a:
buczenie przy stałej prędkości 70 km/h , co może być przyczyną

znudzony silnik? :-)

Maciek111 - 02-08-2013, 22:03

Zadzwoń to posłuchamy i porównam do swojego . Ja mam już to prawie za sobą.
513 088 362.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group