To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander Turbo LPG

starzec 00 - 15-01-2021, 23:13

Od dłuższego czasu jeżdżę z wpiętym w gniazdo OBD ELM-em 327 (zdarza się kasowanie 420 i 170).
Jakiś czas temu został odpięty akumulator celem podładowania po ponownym podpięciu zanikły wskazania spalania i zasięgu.Dzisiaj czytam temat idę odpinam ELM-a i wskazania powróciły.Jeżdżąc na gazie kilometrów przybywa a w baku benzyny nie ubywa za jakiś czas zacznie pipczeć alarm małego zasięgu a w baku pełno.Tak,że jeżdżącym na gazie zasięg do niczego nie jest potrzebny.

plecho1 - 17-01-2021, 15:39

Jeśli zdarza się błąd P0170 to radzę zająć się instalacją lub jej regulacją bo niewłaściwa mieszanka (a tego dotyczy ten błąd) może spowodować wypalenie gniazd zaworowych i zaworów.
Chris79 - 23-01-2021, 15:59

Po wyciągnięciu bezpiecznika od sterownika gazu (wcześniejszym wyłączeniu centralki gazu co nie wystarczy), przejechałem niecały kilometr i wskazania zużycia benzyny i zasięgu powróciły :-) więc żadne uszkodzenie w aucie a zmieniona rezystancja układu, sterownik STAG w sobie wiadomy sposób blokuje komputer pokładowy.
Człowiek ze STAG powiedział, że trzeba wlutować rezystor o wartości 68 ohm w przewody emulatora wtryskiwacza benzyny nr 1 i powinno to załatwić sprawę.

ogrodnikmat - 07-02-2021, 09:07

witam. mam problem z gazem w OT1.. instalacja stagowska roczna, z taką go kupiłem niestety u mnie nie ma warsztatu staga i zaprowadziłem do gazownika u którego inne samochody naprawiałem i wcześniej było ok. z OT1 sobie nie poradził. Diagnoza walnięty jakiś czujnik bo nie chciał jeździć na gazie. po wymianie dobrze pomogła naprawa ale pozmieniał mapy swoje ustawienia i teraz jest problem z wystrojeniem, czasem czkawki dostanie ale stały problem jest na wyższych obrotach na trasie 4 bieg i 5 tyś obrotów już nie przyśpiesza, a na 5 4tyś obrotów szarpie przerywa. gazownik głównie na brc pracuje i umył teraz ręce... może ktoś ma jakiś dobry namiar na gazownika w regionie łódź warszawa żeby go wystroić..???
Bizi78 - 07-02-2021, 10:17

Najlepiej poszukaj lub spytaj w regionalnym, choć tam ciężko o nowe wpisy :doubt: .
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29762&start=0
Ewentualnie tutaj:
https://lpg-forum.pl/lodzkie-t17777.html

Bzyk_R1 - 07-02-2021, 13:28

ogrodnikmat, udaj się na Toruńską 31 w Warszawie. Strojenie będzie z AFR i na takie się umawiaj. Do tego czasu zalecam jazdę na benzynie lub unikanie dużych obciążeń silnika na lpg.
ogrodnikmat - 13-02-2021, 07:18

dzięki już umówiony na toruńską bardzo miły Pan w czwartek regulacja... pozdrawiam
RX4mm - 15-02-2021, 12:03

A czy gdzieś w okolicy Płocka może jest jakiś gazownik.
A do ELM 327 jaki macie programik.

Bzyk_R1 - 15-02-2021, 19:29

W Płocku nie mam znajomych Outlanderowców. Proponuję zapytać na lpg.forum.

Co do ELMa ja używam Torque.

tościk - 01-02-2022, 12:48

Problem mam. Może ktoś będzie umiał pomóc, bo chcę uniknąć wymiany wszystkiego po kolei w instalacji.

Komp: KME Nevo
Wtryski: LPG Tech Yeti+
Reduktor: KME Twin

A zaczęło się od regenaracji reduktora. Zużył się, rozszczelnił, puszczał płyn chłodzący i gaz, to dostał serwis. Nie wiem, czy może to mieć związek, czy czysty przypadek czasowy. Strojenie, itd. zrobione.

Było parę dni spokoju i się coś musiało obrazić. Objaw mam taki, że w zasadzie regularnie jak auto się nagrzewa, zanim osiągnie temperaturę roboczą, to tak jakby je zaczynało zalewać. Ale także po dłuższej równej jeździe typu 30 km po krajówce 90 km/h, czyli na totalnie ciepłym aucie. Korekta krótkoterminowa sobie szaleje, albo leci na stałe na -25%, albo ząbkuje między -25% a 0%. Auto mocniej dymi, traci moc, zapłon wypada. Raz tylko na pierwszym cylindrze, raz na wszystkich. Przejście na benzynę likwiduje problem momentalnie. Czasem problem się trzyma przez kilkanaście kilometrów, czasem tylko 500 metrów.

Screeny:
https://drive.google.com/file/d/1JfZd13YJ7unKkBzeZcqtyAyAKFgJvuqq/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1rpxSlstQMtAHAlxBdpCbJARz5qOpPRTB/view?usp=sharing

Logika by wskazywała któryś wtryskiwacz gazowy, ale jakoś nie bardzo chce się któryś podać dobrowolnie do wymiany. Jak sobie jeżdżę z interfejsem i przerzucam cylindry na benzynę, to najczęściej wyrzucenie jakichkolwiek dwóch cylindrów na benzynę jednocześnie załatwia problem. Nie ważne w jakiej kombinacji. Mogę wyrzucić 1 i 2 albo tak samo 3 i 4 jednocześnie i zaczyna jechać normalnie.

Po drodze był wymieniony map sensor, jako podejrzany. 6 dni był spokój, 7 wróciło wszystko stopniowo. Ale musiałby to być straszny pech chyba, żeby nowy map sensor tak szybko padł. Jeśli tak, to co go psuje?

Reduktor może mieć na to wszystko jakiś wpływ?

msokol - 01-02-2022, 13:01

tościk, Mam zupełnie inny silnik i auto, ale miałem już przejścia z map sensorem.

Nie wiem, co za czujnik wsadziłeś.

Miałem problem z doładowaniem. Przyczyn było kilka, ale między innymi wadliwy okazał się również map sensor.
Wymieniłem czujnik na zamiennik NTK i wyeliminowałem dodatkową, fizyczną usterkę związaną z przeładowaniem. Okazało się, że po krótkim czasie (2-3 dni) komp wywalił mi błąd czujnika. Wymieniłem go po raz kolejny, tym razem na nowy oryginalny Boscha (wg nr. katalogowego). Wszystko działa teraz bez zarzutu.

tościk - 01-02-2022, 13:07

Wpadł taki jak był, KME CCT6, więc żadnych wynalazków nie stosowałem. Dla pewności - pisałem o map sensorze na instalacji LPG. Poza wypadaniem zapłonu żadnych błędów komputer auta mi nie sadzi. Komputer od LPG również milczy.

Tak żeby doprecyzować - świece w porządku, jedna wątpliwa cewka wymieniona na sprawną. Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG.

plecho1 - 01-02-2022, 13:20

Korekty ujemne świadczą o zbyt bogatej dawce.
A może jest coś nie tak z kompem LPG i czasem na LPG załącza wtryski benzynowe. Dla testu wyjmij bezpiecznik pompy paliwa. Przydał by się też oscyloskop z jazdy z problemem z programu od LPG.

W@sio - 02-02-2022, 08:44

tościk napisał/a:
Wygląda to typowo na problem z instalacją LPG.


Ewidentnie go zalewa paliwem. Ja bym jednak sprawdził reduktor, bo wydaje mi się, że może ma za duże ciśnienie? Wypadałoby podjechać do gazownika na kontrolę. Nie sądzę, że wtryski nagle się skończyły i leją :)

Krzyzak - 02-02-2022, 10:31

W@sio napisał/a:
Ja bym jednak sprawdził reduktor
pierwszy podejrzany, skoro było coś robione
a nie masz podglądu jakie ciśnienie daje reduktor? - skoro MAP od gazu jest, to powinien ładnie to pokazać - bez i pod obciążeniem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group