To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica

Kunek - 07-10-2009, 18:12

Owczar, dzięki za pomoc, znalazłem przerwany kabelek w peszlu od sensora temp zew. Działa elegancko, w końcu mam prawdziwą temperaturę zewn. :mrgreen:
mar111cin - 10-10-2009, 17:49

Jak ktoś się obawia że będzie musiał rozkręcić pół samochodu, żeby dostać się do tego magicznego wężyka, to powiem że potrzebna jest mu tylko latarka i jak czas pracy przekroczy 2min, to znaczy że miał wyjątkowego pecha :lol:

radze otworzyć schowek pasażera, wsadzić tam głowe i zobaczyć co jest na przedłużeniu gałki od climatronica, doskonale idzie wyczuć a nawet zobaczyć rurke. jak nie ma na niej wężyka, to poświecić w głąb (w kierunku kierownicy) i powinien gdzieś leżeć, u mnie akurat był jasnego koloru (chyba przezroczysty taki) i karbowany, czyli wychodzi że jest dość gruby jakieś fi20. No a jak nałożyć to już chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć xD
operacja zajmuje 2min i nie trzeba nic rozkręcać ani wyciągać :]

czy pomogło? dowiem się w poniedziałek w trasie, ale przy krótkiej przejażdżce po mieście moge powiedzieć, że chyba pomogło.

Anonymous - 13-10-2009, 16:42

Witam, ponownie, mam problem z temperratura w climatronicu - w przedziale 17-28 jest bez zmian, natomiast powyżej nie da się wysiedziec - ale, rurka jest na swoim miejscu, chyba ze spadla nie od strony climatronica, a od drugiej strony rurki, ale gdzie ona się kończy ?!
P1r4t - 13-10-2009, 16:51

odkrec oslone z lewej strony deski (wzdloz nogi kierowcy) i mniej wiecej na wysokosci polowy lydki powinno byc widoczne czy siedzi czy nie.
sprawdz sobie silniczek od klepki nagrzewnicy czy chodzi w pelnych zakresach.

Anonymous - 13-10-2009, 18:52

A jak mogę sprawdzić tą skalę ? Gdzie ten silniczek ?
I koło łydki której nogi ?!
Z góry dzięki za odp. Pozdrawaim

robertdg - 13-10-2009, 21:01

slonio88 zeby zobaczyc silniczek najlepiej wyciagnac schowek i rozebrac poczna obudowe deski rozdzielczej i tunelu (tuz przy lewej nodze pasazera), jest on na wysokosci metalowej listwy trzymajacej schowek (ktory zreszta jest do tej listwy przykrecony na dwie srubki) musisz tam wlozyc glowke i sterowac temperatura nawiewu (od min do max), bedzie widac czy dzwignie sie przesuwa czy nie, a to o czym pisal P1r4t, na wysokosci lydki bprawej nogi kierowcy (operujesz ta noga gazem) i musisz sciagnac oslone deski i tunelu, symetrycznie jak z przeciwnej strony
davyjohn - 15-10-2009, 11:55

No i pięknie.
Wczoraj wieczorem po prostu przestało grzać...
Zanim zacznę wszystko rozbierać i bawić się z klapką nawiewu i silniczkiem najpierw jednak zapytam Was o radę. Bo mam wrażenie, że nie do końca tam może być problem.
Jakie są objawy:
- climatronic włączamy na automatykę
- standardowo na zimnym nawiew jest na pierwszy stopień skierowany na szybę
- silnik się nagrzewa - po chwili powinno wskoczyć na 2-3 kreski, po kolejnych dwóch minutach na 4-5 kresek, za chwilę na maxa (często też dołącza nawiew na nogi) - tak mniej więcej zachowuje się automatyka climatronica
- u mnie niestety - temperatura silnika ok, ale climatronic jak zaklęty trzyma pierwszą kreskę nawiewu i kierunek szyba przednia
- ręczne zmiany parametrów, zwiększanie nawiewu, zmiana kierunków, skakanie temperaturą w całym zakresie - nic nie pomaga - ciągle chłodne powietrze, przy włączonej klimie w dolnym zakresie temperatur oczywiście jest jeszcze chłodniej

Zastanawiam się, czy na pewno wina leży gdzieś tam na klapce, czy jednak w czujnikach czy gdzieś indziej. Na logikę gdyby to była wina silniczka czy klapki, to automatyka po nagrzaniu silnika dałaby full nawiew - a tutaj zachowuje się tak, jakby ciągle był zimny silnik. Stąd moje dywagacje. Ktoś miał identyczny problem?

Szukałem nieco na forum ale nie znalazłem takiej przypadłości - z reguły piszecie o nagłych skokach temperatury powyżej 28-29C.

mlodzianinwawa - 15-10-2009, 12:16

Proponuje Ci otworzyć maskę - odnaleźć nagrzewnicę - i przyłożyć rękę.
Climatronik nie zwiększa siły dmuchawy bo nie widzi, że jest ciepła. Czyli albo czujnik albo cała nagrzewnica do wymiany. Na początek uzupełnij płyn.

Pyt. Czy na manualu możesz zwiększyć siłę dmuchawy?
Wydaje mi się, że to jednak klapka - patrz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40854

U mnie objawy były podobne - ale zablokowany mechanizm, nie wpuszczał ciepłego powietrza.

davyjohn - 15-10-2009, 12:55

Ten Twój temat już przeczytałem dzisiaj rano :)

Tak jak napisałem wcześniej - na manualu chodzi wszystko, poza ciepłym powietrzem.

Czyli albo blokada klapki albo faktycznie poleciały czujniki albo nagrzewnica. Przypomnę że objaw nastąpił nagle. Wszystko działało, zaparkowałem auto na kwadrans, potem kolejna jazda i już ciepełko nie leci. Jakby zaczęło brakować płynu, to myślę że ciepło z dmuchawy zmniejszało by się stopniowo, logicznie myślę?

P1r4t - 15-10-2009, 17:13

nagrzewnicy pod maska nie ma tylko w srodku pod deska, za to mozesz sprawdzic czy sa cieple rury wchodzace/wychodzace do/z nagrzewnicy. gumowe rurki "wchodzace" w sciane grodziowa mnij wiecej jak jest rura dolotowa tylko nizej.
no i druga opcja sprzwdzic czy klapka w odbudowie chodzi czy nie, zdjac schowek + boczek i zajrzec pod spod i bedzie widac silniczek z ciegnami :)

davyjohn - 15-10-2009, 18:38

Klapka raczej nie - przypomnę że w funkcji auto w miarę rozgrzewania silnika komputer nie zwiększa nawiewu, tylko ciągle trzyma na minimalnym, tak jakby nie widział, że jest już ciepły silnik...
robertdg - 15-10-2009, 19:27

davyjohn, sproboj wylaczyc Climatronic przyciskiem OFF i właczyc go przyciskiem ogrzewania szyby przedniej, jak to nie zadziala, to bezposrednio wlacz klikajac w AUTO
davyjohn - 16-10-2009, 01:40

robertdg - tego typu operacje to ja robiłem już wczoraj jak zaczęło szwankować. Liczyłem że może "zawiesiło" się sterowanie czy jakieś czujniki. Ale bez zmian.

Dzisiaj po kilku minutach jazdy nagle zaczęło działać. Po chwili domyślałem się o co chodzi, a po następnym dłuższym postoju upewniłem się. Jak się zdrowo przyciśnie w gaz od razu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Przy nagrzanym silniku ale spokojnej jeździe ten efekt nie występuje. Czyli analizując dochodzę do wniosku, że jest to prawdopodobnie sprawa związana z jakimiś płynami. Może jakieś ciśnienie czegoś tam spadło i dopiero przy dużych obrotach zaczyna trzymać poziom? Nie znam się cholerka na tym ale jutro sprawdzę poziom płynu chłodniczego - bo rozumiem że o tym płynie pisaliście??

Owczar - 16-10-2009, 08:41

davyjohn, sprawdź poziom. Jeśli będzie ok, to możliwe, że pompa wody niedomaga. Czy była wymieniana?
robertdg - 16-10-2009, 18:19

Albo termostat nadaje sie juz do wymiany, jezeli nie otwiera w pelni obiegu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group