[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Ogrzewanie postojowe WEBASTO
Owczar - 26-11-2013, 22:54
Przy tej metodzie dioda nie potrzebna. Jest potrzebna przy automatycznej klimie.
rzeczywiście rezystory są od strony masy, wiec możesz podpiąć plusa i będzie możliwa regulacja.
artufcb - 28-11-2013, 13:39
dobra, wszystko podłączone i działa! Jestem z siebie dumny Piec się wyłącza automatycznie po jakimś czasie czy jak? Macie jakąś instrukcję do zegara? Wiatrak załącza się po jakimś czasie czy przy danej temperaturze?
[ Dodano: 28-11-2013, 13:46 ]
przydałaby się jakaś instrukcja zegara po polsku, ale pewnie nie ma.
[ Dodano: 28-11-2013, 13:47 ]
i jak się podłączyć do komputera? Mniej więcej wiem, że trzeba podłączyć żółty kabel, plus i minus, ale gdzie? Do których pinów?
Owczar - 28-11-2013, 14:57
Pin 4 do masy, 16 plus 12V a żółty do pinu 7.
Wiatrak załącza się jak temp cieczy osiągnie chyba koło 40 stopni- dokładnie nie pamiętam.
Jak włączysz to webasto działa non stop- musisz je wyłączyć. Nagrzewa do chyba 70 stopni ciecz i wyłącza paliwo. W tym czasie pompuje wodę i zasila wentylator. Jak temp cieczy spadnie poniżej określonej temp to znowu załącza grzanie i tak w kółko.
artufcb - 28-11-2013, 15:01
u mnie wiatrak załącza się po dwóch minutach i wątpię, żeby już ciecz miała taką temperaturę. Da się to jakoś przestawić?
Cytat: | Pin 4 do masy, 16 plus 12V a żółty do pinu 7. |
a 15?
[ Dodano: 28-11-2013, 15:01 ]
masę i plus brać z tej wiązki webasto?
Owczar - 28-11-2013, 15:10
Możliwe, że załącza się przy niższej. Ciecz w małym obiegu może szybko złapać min temp. Zapiąłeś z nagrzewnicą równolegle czy szeregowo?
15 ignorujesz. Plus i masę najlepiej z tej samej wiązki- ja bynajmniej tak robię. Ale inne źródło z auta też będzie ok.
piotr277 - 07-01-2014, 13:49
Hej, podepnę się ze swoim problemem z webasto w tym wątku, bo zauważyłem spore grono kolegów, którzy sami coś przy tym grzebią i może jakoś mi pomożecie
Zadałem pytanie też na forum elektrody ale jakoś tam cisza i głucho - to chyba już nie to samo forum co kiedyś
Mam TTC benzynowe w swoim Miśku i ostatnio mi przestało przechodzić procedury startowej. Załącza się wiatrak, po ok kilkunastu - kilkudziesięciu sek przechodzi na wyższe obroty ale nie startuje pompka paliwa. Sprawdziłem wszystkie warunki "wstępne", czyli napięcie zasilania (~13,07 V), stan wszystkich bezpieczników, wiązki przewodów - wszystko ok. Przeanalizowałem instrukcje serwisowe i właśnie następnym krokiem powinien być start pompki paliwa. Sprawdziłem więc wiązkę zasilającą pompkę i jest ok. Zrobiłem test "żarówki" na wtyku zasilającym pomkę i widać, że sterownik nie załącza pompki.
Moje podejrzenie jest takie, że z jakiegoś powodu start jest przerwany przed uruchomieniem pompki. Sprawdziłem oporność świecy żarowej (mierząc na złączu) i wyszło ok 0,7 Ohma. W instrukcji serwisowej jest z kolei napisane, że oporność powinna wynosić ok 0.324 - 0.360 Ohm. Czy to może oznaczać wykończoną świecę?
Interfejsu diagnostycznego nie mam, wszystko sprawdzałem na aucie, krok po kroku zgodnie z instrukcją serwisową. Czy jest może ktoś z Warszawy, kto dysponuje kabelkiem do diagnostyki Webasto? (może błędy w programie thermo test coś więcej mi powiedzą..?)
Owczar - 07-01-2014, 14:06
Ja posiadam vag-a kkl. Jeśli podjedziesz z wyprowadzonymi kabelkami do diagnostyki to możemy podpiąć się któregoś wieczora.
Potrzebny żółty kabel, zasilanie i masa.
Jak coś to uderzaj na PW.
Sprawdzanie bez kompa to udręka jakich mało. Podczas rozruchu rezystancja sztyftu się zmienia i na tej podstawie sterownik decyduje czy podać paliwo.
piotr277 - 07-01-2014, 16:08
To fakt - ręczne sprawdzanie trochę czasu i energii zabiera
Owczar, odezwałem się na PW
pplmr012 - 08-01-2014, 18:27
Cytat: | Czy to może oznaczać wykończoną świecę? |
Te świece są dość odporne, stawiam na uszkodzenie elektroniki objawiające się zwarciem kołka żarowego:
https://sdthumbs.ui-static.net/legacy/_/04.158608748.2.jpg/-IMTvmPSsC5nFidfW4lvvA/1389308400/tf3
Jeżeli tak jest to chyba będę umiał pomóc. Niestety z uwagi na to że nikt w Polsce nie chciał pomóc mnie to mogę spróbować pomóc Tobie i każdemu chętnemu, ale na priv.
Jeżeli jesteś w stanie wyjąć płytkę sterowania to da się to sprawdzić nawet bez komputera.
Pozdrawiam,
pipi_ja - 09-01-2014, 10:17
Kolego sztyft sprawdź sobie sam podłączając bezpośrednio do akumulatora. Pownien zacząć się rozgrzewać jak świeca żarowa z diesla. Jeśli tak bedzie sztyft masz dobry.
Taki sam objaw bedzie dawała uszkodozna pompka cieczy chłodzącej.
Ostatnio przerabiałem to u siebie. Objawy identyczne jak piszesz, dopiero podpięcie do kompa pokazało błąd. Okazało się, że przetarł się przewód zasilający pompkę i zwierał do obudowy pieca, procedura startowa była przerywana jak u Ciebie.
Przyczyn może być kilka i najszybszym sposobem jest sprawdzenie kompem jak pisał Owczar.
piotr277 - 09-01-2014, 11:49
Dzięki koledzy za podpowiedzi. Jestem już wstępnie umówiony z Owczarem na podpięcie się pod komputer. Wtedy być może będzie więcej danych i coś więcej będzie wiadomo.
Dam znać o rozwoju sprawy
Problem z wyjęciem sztyftu jest u mnie taki, że musiałbym zdemontować całe urządzenie, odłączając węże płynu oraz linię paliwa (jest kiepski dostęp). Więc wolałbym to zrobić raz, dokonać niezbędnej naprawy i zamontować z powrotem.
Do płytki akurat mogę się dostać bez demontażu całego urządzenia. Natomiast nie próbowałem jej odłączać, tylko "rzuciłem okiem" czy nie widać jakichś uszkodzonych elementów. Ale to też tylko z jednej strony.
[ Dodano: 11-01-2014, 17:25 ]
Spotkanie z Owczarem bardzo efektywne, bo udało się uruchomić urządzenie - dzięki jeszcze raz! . Wydaje się, że zablokowanie było spowodowane błędem za niskiego napięcia. Natomiast jest to dziwne, gdyż obserwowany jest bardzo duży spadek napięcia, kiedy włącza się świeca żarowa - nagraliśmy "film" z thermo testa podczas uruchamiania http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be - pierwsze sekundy filmu, kiedy świeca pracuje na 100%. Wtedy napięcie zasilania oscyluje bardzo blisko granicy błędu zasilania - tutaj ustawionego na 10,44 V. Kiedy urządzenie przechodzi w tryb "part load" i świeca się wyłącza to pomiar napięcia wskazuje normalny poziom.
I teraz pytanie co dalej?
Owczar - 11-01-2014, 18:16
Tak jak rozmawialiśmy.
Przede wszystkim do poprawienie wszystkie styki. Wyjmij jeszcze przewody przy bezpiecznikach i psiknij tam jakimś sprayem do elektrostyków.
Czytałem właśnie o podobnych przypadkach i przeważnie problemem były styki. Kostkę przy piecu też warto poprawić, bo wchodzi luźno.
Jak coś to możesz zapytać tego gościa o samą kostkę:
http://allegro.pl/webasto...3873291484.html
pplmr012 - 12-01-2014, 13:40
Cytat: | napięcie zasilania oscyluje bardzo blisko granicy błędu zasilania - tutaj ustawionego na 10,44 V |
dość wysoki próg, napisz jaka wersja softu i numer identyfikacyjny sprzętu (wersja płytki).
Spadki napięcia w/g mnie w granicach normy.Na filmikach wykresy pracy dwóch urządzeń, benzyna i diesel. Instalacja sprawna, w benzynie nowy akumulator, ale jak widać w dieslu też sprawny.
Thermo Top C B napięcie początkowe 12,08V
Thermo Top C D napięcie początkowe 12,08V
piotr277 - 12-01-2014, 19:48
O, to bardzo ciekawe. Dzięki za te filmy - dużo wnoszą. U mnie sterownik z datą taką jak produkcja auta - 97. Wersji softu i płytki nie znam - jak będę miał już swój kabel do diagnostyki to wtedy sprawdzę i dam znać
U Ciebie próg min. napięcia widzę ustawiony na 9,76 V. Czy jest możliwość, żeby ten próg przestawić, np. z mojego 10,44 V na taki jak u Ciebie? Wtedy rozwiązany byłby problem błędu podczas startu.
Owczar - 13-01-2014, 12:00
Próg jest rzeczywiście wysoki, ale film został nagrany po zgrubnym wyczyszczeniu styków. Przedtem spadki były niższe- poniżej progu i webasto nie odpalało.
[ Dodano: 13-01-2014, 12:01 ]
Inna sprawa, że wcześniej piec działał z tym samym progiem i coś musiało spowodować, że teraz nie zawsze odpala...
|
|
|