[97-04]Galant EAxA/W - Skrzynia
bobik247 - 12-11-2011, 10:51
KoraX napisał/a: | bobik247 napisał/a: | NSK to chyba najlepsze co mogłeś kupić po KOYO |
Niestety trzeba uważać bo NSK ma fabryki w Chinach i Taiwanie. Podstawowa zasada - na łożysku musi być napis NSK a po przeciwnej stronie JAPAN.
|
he he no jak ktoś kupuje łożysko made in china to już inna sprawa, fakt jest taki że koszt wyprodukowania łożyska wynosi grosze, no w zależności od wielkości oczywiście i ilości materiału.
KoraX - 13-11-2011, 20:29
bobik247 napisał/a: | KoraX napisał/a: | bobik247 napisał/a: | NSK to chyba najlepsze co mogłeś kupić po KOYO |
Niestety trzeba uważać bo NSK ma fabryki w Chinach i Taiwanie. Podstawowa zasada - na łożysku musi być napis NSK a po przeciwnej stronie JAPAN.
|
he he no jak ktoś kupuje łożysko made in china to już inna sprawa, fakt jest taki że koszt wyprodukowania łożyska wynosi grosze, no w zależności od wielkości oczywiście i ilości materiału. |
Niestety czasem nie ma się wyjścia ponieważ takie molochy w różnych zakładach w różnych krajach produkują określony rodzaj łożysk dostępny wyłącznie z tej fabryki.
Koszt produkcji to jakieś 2,00 € +8% cło + 3% transport
Padnięte łożysko w mojej skrzyni było również NSK - pytanie czy 220 000 km to dużo dla takiego "jebit...ego" łożyska czy niekoniecznie
A wracając do tematu skrzyni to czy może się zdarzyć że od tego łożyska jakieś inne jeszcze padnie? Bo kurcze niby łożysko wymienione a czasem słychać jeszcze podobny chrobot tyle że nie ma na niego reguły, może zdarzyć się podczas ruszania i potem po 10 sekundach zniknąć a innym razem nie słychać go podczas ruszania a na biegu 3, 4 podczas chamowania silnikiem nawet jakby dalej coś nie tak nawet jak wcisnę sprzęgło.
...Ktoś ma jakiś pomysł ? zaczyna mnie ten dźwięk wkurzać
bobik247 - 13-11-2011, 21:09
No to zależy jak bardzo to łożysko było zajechane, ale możliwe że łożysko na drugi końcu wałka też jest na wykończeniu, ale to już można było ocenić mając skrzynię rozebraną.
Ale skoro ciężko zlokalizować dźwięk czy co tam się dzieje to może nie ma to związku ze skrzynią? Jak wciskasz sprzęgło i dalej coś się dzieje to może nie być skrzynia, ewentualnie mechanizm różnicowy??? Tak mi się wydaje przynajmniej.
ALEX-77 - 14-11-2011, 17:54
A u mnie przestało chrobotać na luzie tak od samości już mam kupione łożysko wałka a tu nagle bez różnicy czy wcisnę sprzęgło czy nie, nic już nie chrobocze ciekawe co ? ale wycie dalej występuje po przekroczeniu 60km/h .
komarsnk - 14-11-2011, 19:54
ALEX-77 napisał/a: | A u mnie przestało chrobotać na luzie |
To pewnie już przestało wydawać dźwięki agonalne i zdechło. Oby nic Ci tam bokiem nie wyszło
bobik247 - 14-11-2011, 23:36
ALEX-77 napisał/a: | A u mnie przestało chrobotać na luzie tak od samości już mam kupione łożysko wałka a tu nagle bez różnicy czy wcisnę sprzęgło czy nie, nic już nie chrobocze ciekawe co ? ale wycie dalej występuje po przekroczeniu 60km/h . |
nie chciałbym cię martwić ale pewnie skrzynia zjadła już wszystkie kulki z łożyska. U mnie brakowało już chyba trzech a reszta był kwadratowa;)
ALEX-77 - 15-11-2011, 16:27
nawet mnie nie straszcie muszę poszukać jakiegoś speca od skrzyń i zabrać się za nią.
KamilR10 - 15-11-2011, 19:29
ALEX-77 napisał/a: | muszę poszukać jakiegoś speca od skrzyń i zabrać się za nią. |
Ja tez szukalem i niestety bez rezultatu, pojechalem do jednego to powiedzial ze to normalne i kazda skrzynia wydaje pewne odglosy na wolnych obrotach i tak ma byc, a inny stwierdzil ze nic nie slyszy. Strach zostawic komus takiemu auto, moze sie okazac ze narobi wiecej szkod niz pożytku.
KoraX napisał/a: | Podstawowa zasada - na łożysku musi być napis NSK a po przeciwnej stronie JAPAN.
|
Tak ma to wygladac?
KoraX - 15-11-2011, 20:31
KamilR10 napisał/a: | ALEX-77 napisał/a: | muszę poszukać jakiegoś speca od skrzyń i zabrać się za nią. |
Ja tez szukalem i niestety bez rezultatu, pojechalem do jednego to powiedzial ze to normalne i kazda skrzynia wydaje pewne odglosy na wolnych obrotach i tak ma byc, a inny stwierdzil ze nic nie slyszy. Strach zostawic komus takiemu auto, moze sie okazac ze narobi wiecej szkod niz pożytku.
KoraX napisał/a: | Podstawowa zasada - na łożysku musi być napis NSK a po przeciwnej stronie JAPAN.
|
Tak ma to wygladac?
[url=http://img28.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL] |
Dokładnie Kamil R10! To łożyska robione z najlepszych materiałów! Tyle że to łożysko oporowe sprzęgła o ile sie nie myle a nie wałka sprzęgłowego (grube duże z "co drugą kulką"
Prawdopodobnie produkowane w Ohtsu plant - najlepszej ... mam nadzieje że nie w FUKUSHIMIE bo tam też mają zakład
http://www.nsk.com/company/plants/
Pamiętam jak przychodziły części po pamiętnym trzęsieniu ziemi to nawet Gaigerem palety się sprawdzało ... sorki za OT
KamilR10 - 15-11-2011, 20:40
KoraX napisał/a: |
Dokładnie Kamil R10! To łożyska robione z najlepszych materiałów! |
Heh Podoba mi sie taka odpowiedz, teraz jestem spokojny ze to nie podrobka
KoraX napisał/a: | Tyle że to łożysko oporowe sprzęgła o ile sie nie myle a nie wałka sprzęgłowego (grube duże z "co drugą kulką"
|
To znaczy ze musze dokupic jeszcze lozysko walka sprzeglowego? ( bo dokladnie nie wiem, co tam chrobocze, pewnie to co u Ciebie, takie ,,klekotanie, chrobotanie''
P.S Masz moze jescze jakies tam dojscia do NSK?
KoraX - 15-11-2011, 20:54
Tak, łożysko wałka sprzęgłowego to inne łożysko - poczytaj uważnie te wątki wszystko jest wyjaśnione. W wielkim skrócie:
1) Jak chrobocze/czy wydaje jakiś dziwny dźwięk podczas wciśnięcia sprzęgła to prawdopodobnie to łożysko które masz (łożysko oporowe) i które wymienia się ze sprzęgłem.
2) Jak na postoju na luzie (sprzęgło nie wciśnięte) ci chrobocze albo jak ruszasz i słyszysz chrobotanie podczas jazdy to jest to łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni i oprócz sprzęgła trzeba też skrzynie "rozwalać" żeby wymienić.
A że na błędach się człowiek uczy to ci podpowiem - o czym tu wszyscy już pisali również - że jak masz sprzęgło do wymiany a i masz objawy chrobotania łożyska "wałkowego" to wymień za jednym razem. Ja najpierw zapłaciłem 400 PLN za wymianę sprzęgła ... a po miesiącu 600 PLN za to drugie łożysko ... i niestety nie wyeliminowało to całkiem tego pi...iiiii... dźwięku
Oby Ci się udało!
..Niestety nie jestem w stanie załatwić ci tego łożyska bo po 5 latach w zakupach (między innymi właśnie łożysk) opuściłem tą firmę (chcę dożyć 40-tki) ...ale kurcze powiem szczerze że nawet nie próbowałem pytać a znam parę osób z działu sprzedaży (Mają potężne centrum magazynowe w Tilburgu - Holandia skąd rozprowadzają łożyska na cała Europę).
Jest ktoś w stanie napisać jakie to są dokładnie numery tych łożysk? KamilR10 - przepisz nazwę z łożyska bądź opakowania - i jeszcze jak ktoś mógłby napisać numer tego na wałku sprzęgłowym. Obiecuje napisać maila!
KamilR10 - 15-11-2011, 22:33
KoraX napisał/a: | Tak, łożysko wałka sprzęgłowego to inne łożysko - poczytaj uważnie te wątki wszystko jest wyjaśnione. W wielkim skrócie:
Jak na postoju na luzie (sprzęgło nie wciśnięte) ci chrobocze albo jak ruszasz i słyszysz chrobotanie podczas jazdy to jest to łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni i oprócz sprzęgła trzeba też skrzynie "rozwalać" żeby wymienić. |
Tak to jest wlasnie cos takiego, oprocz chrobotania podczas jazdy. Wynika z tego, ze oprocz lozyska czeka mnie rowniez wymiana kompletnego sprzegla?
KoraX napisał/a: |
Niestety nie jestem w stanie załatwić ci tego łożyska bo po 5 latach w zakupach (między innymi właśnie łożysk) opuściłem tą firmę (chcę dożyć 40-tki) ...ale kurcze powiem szczerze że nawet nie próbowałem pytać a znam parę osób z działu sprzedaży (Mają potężne centrum magazynowe w Tilburgu - Holandia skąd rozprowadzają łożyska na cała Europę).
Jest ktoś w stanie napisać jakie to są dokładnie numery tych łożysk? KamilR10 - przepisz nazwę z łożyska bądź opakowania - i jeszcze jak ktoś mógłby napisać numer tego na wałku sprzęgłowym. Obiecuje napisać maila! |
Nazwa na opakowaniu ,,Lozysko Sprzegla, numer 39-06032 S
KoraX napisał/a: |
Obiecuje napisać maila! |
Dzieki !
KoraX - 16-11-2011, 15:25
KamilR10,
Źle mnie zrozumiałeś, są dwa rodzaje chrobotania i chyba są one niezależne od siebie. Ja miałem ten drugi czyli w skrzyni ale i tak wymieniałem sprzęgło bo musiałem.
Nie wiem czy ty musisz wymieniać sprzęgło - po zdjęciu które umieściłeś wywnioskowałem że kupiłeś łożysko do sprzęgła bo będziesz je wymieniał. Dlatego zasugerowałem zeby wszystko na raz zrobić.
Jeżeli sprzęgło masz dobre a masz objawy chrobotania łożyska w skrzyni to chyba wystarczy że wymienisz to ze skrzyni bez ruszania sprzęgła.
....Niech mnie ktoś poprawi jak bredzę
Co do numeru łożyska to jakiś dziwny jakby nie w "typologi NSK" ... A jaki jest numer na łożysku wybity ( po przeciwnej stronie napisu JAPAN NSK) ?
bobik247 - 16-11-2011, 16:40
KoraX napisał/a: |
Jeżeli sprzęgło masz dobre a masz objawy chrobotania łożyska w skrzyni to chyba wystarczy że wymienisz to ze skrzyni bez ruszania sprzęgła.
....Niech mnie ktoś poprawi jak bredzę
|
Dobrze prawisz, jak sprzęgło dobre to nie trzeba zmieniać
KamilR10 - 16-11-2011, 20:01
KoraX napisał/a: |
Źle mnie zrozumiałeś, są dwa rodzaje chrobotania i chyba są one niezależne od siebie. Ja miałem ten drugi czyli w skrzyni ale i tak wymieniałem sprzęgło bo musiałem. |
Ja mam tez ten w skrzyni, podejrzewam ze to samo co u Ciebie, w koncu nie moze byc w tym przypadku ze w galantach po liftingu te lozyska padaja, przed liftem nie slyszalem tak czesto o tym. A widze ze tez masz Avance po lifcie.
KoraX napisał/a: |
Nie wiem czy ty musisz wymieniać sprzęgło - |
Mysle ze nie, a jakie sa pierwsze, najbardziej charakterystyczne objawy zuzycia sprzegla?
KoraX napisał/a: | ... A jaki jest numer na łożysku wybity ( po przeciwnej stronie napisu JAPAN NSK) ? |
48tka3201
|
|
|