To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

pitbu77 - 03-01-2012, 22:50

I temat dziwnej zmiany biegów wyjaśniony.
Jak przeniosłem wtyk od żarówki HOLD okazało się, że muszę tę kontrolkę sterować plusem. Inaczej działa to tak, jakby HOLD był cały czas włączony.

Przelutowałem też kondenstaror ze starego obrotomierza do obrotomierza HC, ale nadal nie pracuje płynnie. Panowie jesteście pewni, że tylko jeden element trzeba przelutować z obrotomierza z V6 do obrotomierza VR4?
:roll:

sveno - 03-01-2012, 23:04

pitbu77 napisał/a:
Panowie jesteście pewni, że tylko jeden element trzeba przelutować z obrotomierza z V6 do obrotomierza VR4?
:roll:
hmm u mnie wyglądało to tak:


Uploaded with ImageShack.us

Kolega z forum kazał przelutować kondensator zaznaczony czarną strzałką, zrobiłem tak ale nic sie nie zmieniło, potem z własnej inicjatywy przeniosłem kondensator zaznaczony czerwoną strzałką i działa eleganco :) więc w sumie przeniosłem 2 elementy, ale ten pierwszy był identyczny na obydwu płytkach (te same oznaczenia)

pitbu77 - 03-01-2012, 23:23

I za przeproszeniem :butthead: panie Sławku...
tak zrobiłem a obrotomierz chyba oszukuje bo mam wrażenie, że skala rozciągnęła się z 8 tyś do 9 tyś i zawyża obrotomierz faktyczne obroty. Dziwnie to pracuje w każdym razie...

kurak80 - 03-01-2012, 23:30

Sveno kontrolka ładowania się świeci wiec alternator jest ok....co do kontrolki poziomu oleju ( pomarańczowej) myślałem że powinna się świecić tylko jak jest niski poziom oleju a nie przy włączaniu zapłonu.
sveno - 04-01-2012, 00:58

pitbu77 napisał/a:
tak zrobiłem a obrotomierz chyba oszukuje bo mam wrażenie, że skala rozciągnęła się z 8 tyś do 9 tyś i zawyża obrotomierz faktyczne obroty.
to możesz szybko sprawdzić: porównaj obroty biegu jałowego na ciepłym silniku a także obroty przy odcięciu ( jałowe indywidualne dla egzemplarzu :) odcinka mniej więcej przy 7200RPM)
pitbu77 napisał/a:
I za przeproszeniem :butthead: panie Sławku...
nie wiem jak pomóc :( może tak: nie wątpię w Twoje kompetencje, ale nawet najlepszym zdarzają się głupie-drobne błędy, sprawdź jeszcze raz: czy dobry kondensator przylutowałeś, czy dobrze go przylutowałeś, czy wszystko dobrze poskręcane (te wkręty z tyłu), a jak to nie pomoże to do Krakowa masz niedaleko i możemy szybko zrobić podmiankę :)

kurak80 napisał/a:
co do kontrolki poziomu oleju ( pomarańczowej) myślałem że powinna się świecić tylko jak jest niski poziom oleju a nie przy włączaniu zapłonu.
też tak myślałem dopóki nie uświadomił mnie Hugo, w takim razie do sprawdzenia żarówki i ewentualnie czujnik-tak jak pisał ef dżej michał :P
pitbu77 - 04-01-2012, 12:16

sveno napisał/a:
to możesz szybko sprawdzić: porównaj obroty biegu jałowego na ciepłym silniku a także obroty przy odcięciu ( jałowe indywidualne dla egzemplarzu :) odcinka mniej więcej przy 7200RPM)


Mam wskazanie na poziomie 1100 - 1200 rpm na obrotomierzu i odcięcie poza skalą ;P
Jesteś pewien, że te czerwone elementy są takie same? Chyba będę musiał porównać obie płytki z opisami elementów... Być może trzeba przelutować jednak dwa elementy.
A teraz pytanie błahe. Czy w przypadku tego brązowego kondensatora (po lewej na płytce) ma znaczenie kierunek przepływu prądu? Bo przeniosłem go dokładnie tak samo jak miałem w analogowym obrotomierzu. :roll:

sveno - 04-01-2012, 14:13

pitbu77 napisał/a:
Jesteś pewien, że te czerwone elementy są takie same?
na 99% tak :)
pitbu77 napisał/a:
Czy w przypadku tego brązowego kondensatora (po lewej na płytce) ma znaczenie kierunek przepływu prądu?
nie ma znaczenia, to nie dioda, kondensator naładujesz w "obydwie" strony
pitbu77 napisał/a:
Być może trzeba przelutować jednak dwa elementy.
może niech się wypowie kolega Trawkins albo Juicemann bo z tego co wiem, to oni też montowali HC od VR4 u siebie.
jedno jest pewne, u mnie działa, więc da się to zrobić.

robertdg - 04-01-2012, 18:04

sveno napisał/a:
pitbu77 napisał/a:
Czy w przypadku tego brązowego kondensatora (po lewej na płytce) ma znaczenie kierunek przepływu prądu?
nie ma znaczenia, to nie dioda, kondensator naładujesz w "obydwie" strony
Pod warunkiem, że jest to kondensator niespolaryzowany :P A jeżeli jest to tantal, to raczej ma znaczenie polaryzacja
m6riano - 04-01-2012, 19:55

http://www.ocinside.de/as...ator_polung.gif
http://wermutman.w.interi...ki/image006.jpg

pitbu77 - 04-01-2012, 21:14

m6riano napisał/a:
http://www.ocinside.de/assets/images/tantal_kondensator_polung.gif
http://wermutman.w.interi...ki/image006.jpg


Dzięki, wlutowałem tak samo... napisem "na zewnątrz" znaczy nie w kierunku kolejnego wlutowanego elementu.
No to kurde co to może być :?: :?: :?:

swinks_UK - 04-01-2012, 22:52

A nie prościej byłoby poczytać wątek od początku.
Na PIERWSZEJ stronie jest rozpisana płytka obrotomierza HC z wartościami wszystkich elementów z Galanta 2.5V6.
W układzie obrotomierza mamy układ dzielnika na rezstorach i kilku kondesatorach. Jeden z nich jest elektrolityczny, więc polaryzacja MUSI być zachowana.
Oto układ obrotomierza jaki ma byc w HC z Galanta 2.5V6:


Prosze nie zwracać uwagi na różne kolory (niebieski i czerwony) bo to było do pokazania różnic z układem z silnika 2.4 GDI.

Bedę miał chwilę czasu to rozrysuję schemat.

W każdym razie układ obrotomierza z vr4 po konwersji ma wyglądać właśnie tak.

pitbu77 - 05-01-2012, 00:28

Dzięki Swinks. Jutro posprawdzam element w element płytkę z obrotomierza... Jakoś wcześniej nie wyświetlały mi się te fotki... :)
pompec - 05-01-2012, 19:12

krótkie pytanie: czy w zegarach HC jest kontrolka włączonych świateł mijania?
fj_mike - 05-01-2012, 19:48

pompec napisał/a:
krótkie pytanie: czy w zegarach HC jest kontrolka włączonych świateł mijania?

Nie

pompec - 05-01-2012, 20:00

czyli rozumiem, że to jakaś przeróbka?




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group