To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigmy, Zaćmienie i Kociak.

wojtas - 06-04-2025, 18:32

Ostatnio w Wagonie przebieg483500 pojawiły się wypadania zapłonów i poszarpywania. Wymiana świec i przewodów WN rozwiązała problem. O ile ze świecami nie miałem problemu (Denso IK20TT) to z przewodami już gorzej. Zamontowałem totalnego Chińczyka z Amaznonu ‘A-Premium’ ;) Czas pokaże czy są cokolwiek warte.
Marcino - 06-04-2025, 21:26

wojtas napisał/a:
doszło kilka parkingowych rysek i w gniotek na szczęście na tyle małych, że nie wpływają na pracę silnika;)

Tez tak mam n galancie od 2018r od remontu

wojtas - 18-05-2025, 12:56

Hej, mamy połowę maja i kociak miał już jeździć, ale jak to w życiu bywa można sobie planować, a życie i tak ułoży swój scenariusz. Więc z założonych prac, może udało się zrealizować z 35%. Kilka części czeka już na montaż (zderzak i błotnik wróciły z lakierni), a niektóre są dopiero po czyszczeniu i piaskowaniu. Większość jednak czeka na poliuretan.



Przedni pas czeka na zmatowienie i farbę. Po zdemontowaniu zderzaka ujawniło się uszkodzenie o którym wspominał raport szkód z ZEA. Fajnie że tylko tyle. Polakieruje, wpuszczę wosk i powinno wytrzymać kilka lat.



Pod prawym przednim błotnikiem w miejscu spływu z szyberdachu widać jak rudzielec próbuje się zadomowić. Przedłużenie spływy i wyprowadzę pozanadkole, tak by woda od razu opuszczała karoserię.



Mając już tak sporo rozebrany przód, stwierdziłem że wymienię simering na wale i zajrzę do rozrządu. Mam tylko nadzieję że uda się to zrobić bez wyciągania silnika i skrzyni. Powinienem uzyskać około 25 cm luzu pomiędzy silnikiem a skrzynią.



Z przyjemności wycieczkowych, „chrupek” odwiedził ciekawe miasto (miejsce parkingowe bardzo urokliwe). ;)



Cdn...

jacek11 - 18-05-2025, 22:52

Teraz będzie jak nowy :)
wojtas - 19-05-2025, 06:29

Patrząc od strony zabezpieczenia antykorozyjnego chciałbym uzyskać lepszy efekt niż na nowym ;) Fabryczne 40 um powłoki to stanowczo za mało, jak do tego dodasz odpryski spawalnicze których raczej nie powinno być na gotowym elemencie, masz idealny przepis na szybką korozję. O braku wosku w profilach zamkniętych już wspominał nie będę. Niestety praktycznie wszyscy producenci w tych miejscach oszczędzają ile się da. Wiec moje +/- 200 um powłok lakierniczych i kolejne 200 wosku powinno spowolnić proces utleniania.
Ronin78PL - 19-05-2025, 14:50

Z poliuretanem będzie petarda, u mnie na wioskach za zrobienie pickupu poliuretanem ceny startują od 15k PLN w górę, dlatego wybrałem znacznie inną i tańszą opcję, 15k to 1/3 wartości auta więc jakoś tak rozsądek hamuje. Jak się chemia nie sprawdzi będę myślał co dalej, ale przy moim kilometrażu tym autem to myślę na spokojnie.
wojtas - 19-05-2025, 16:09

Niestety ceny renowacji/konserwacji powalają, szczególnie jako jednorazowy wydatek. W moim przypadku robocizna odchodzi, do tego prace podzieliłem na trzy etapy. Tak żeby nie zaorać się finansowo i psychicznie. W pierwszym etapie podwozie w przedniej części oraz komora silnika. W drugiej tylnia cześć i na koniec wnęki drzwi, poszyć i dachu. Nawet nie chcę myśleć kiedy uda mi się zakończyć obecny etap.
Kolejny planowany termin to urlop, a ile z tego wyjdzie to czas pokaże.

Bizi78 - 19-05-2025, 20:06

Cytat:
Nawet nie chcę myśleć kiedy uda mi się zakończyć obecny etap.

Na jak to kiedy, na Zlot :wink: .

wojtas - 19-05-2025, 22:27

Kto wie może uda się wyrobić do zlotu. Niestety doba ma 24h, a ja tylko jedną parę rąk.
W razie w, mam czym jechać :wink:


[Dodano 04.06.25']

Jak tak dalej pójdzie to nie będzie czym jechać.
Wracając z pracy chrupek postanowił oznajmiać że czwarty bieg zakończył żywot, do domu wracamy na trójce. Jestem zawiedziony skrzynia bez remontu miała wytrzymać dłużej niż 32 lata i dociągnąć do pół miliona kilometrów, a tak niewiele brakowało. W sumie to może jeszcze uda się to naprawić bez całościowego remontu... :idea:

[Dodano 06.06.25']

Niestety misterny plan szybkiej naprawy w stylu cyk-fuch spalił na panewce. Zakładając że, zużyciu uległy tarczki czwartego sprzęgła, wystarczyło by je podmienić i latać dalej, tym bardziej że wymiana nie należy do trudnych. Wystarczy odkręcić koło, osłonę i temat mamy na wierzchu.
Troszkę się zdziwiłem w momencie gdy okazało się że tarczki są w dobrym stanie, a pomiary mieszczą się w normie.
Więc trzeba zakładać rękawy i przyspieszyć pracę z kociakiem, bo blokuje kanał a bez niego naprawa skrzyni średnio mi się widzi.

Cdn



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group