Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sigmy, Zaćmienie i Kociak.
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-01-2010, 00:42   Sigmy, Zaćmienie i Kociak.

No cóż, przyszedł czas i na moją historię. Zacznijmy jednak od początku. Sigmę poprzedzały następujące autka:
1. Fiat 126p rok 1979. Miałem go przez dwa lata, przejechałem 34kkm:mrgreen:

2. Wolkswagen Golf seri I, 1.5D, rok 1980. Jeździłem nim przez osiem lat, 145kkm
duży sentyment do tego autka

3. Wolkswagen Golf seri III, 1.6i, rok 1994. Trzy lata, 30kkm

4. Mercedes Benz 190D, 2,0D, rok 1984. Miałem go najkrócej, jedenaście miesięcy, 28kkm
Pierwszy automat, gdybym nie kupił Misiaka jeździłbym nim do dziś. :wink:

Na samym wstępie muszę się przyznać, że należałem do grona osób uważających auta japońskie, za autka bez duszy i polotu. Dorastając na przełomie lat 90 uważałem że szczytem marzeń są autka z pod znaku srebrnej gwiazdy, czy też BMW, a za szczyt solidności uważałem VW. Czas jednak pokazał, że jest to tyko stereotyp wpajany przez starsze osoby. No nic, wróćmy do tematu. O tym, że istnieje w ogóle takie autko jak Sigma, dowiedziałem się w 1997, gdy mój starszy brat wyjechał pracować do Niemiec. Opowiadał mi o ładnej limuzynie Mitsubishi z dużym trzy litrowym silnikiem, jakim poruszała się żona jego pracodawcy. Jednak ja w tym czasie marzyłem o tym by zdać prawko. Wtedy temat Sigmy ucichnął, aż do roku 2003, gdy razem z bratem wyjechałem na wakacyjny zarobek. W tedy po raz pierwszy zobaczyłem na oczy Sigmę. Można powiedzieć, że właśnie wtedy zmieniłem zdanie na temat aut z kraju kwitnącej wiśni. Lato szybko minęło, ale Sigma utkwiła mi w pamięci na kilka kolejnych lat. Na początku roku 2008, przy okazji spotkania rodzinnego, brat napomknął coś o sprzedaży Sigmy. Oczywiście zapytałem o cenę, ale wtedy była ona zaporowa jak dla mnie 2500€, jeszcze do tego rodzina odradzała zakup z powodu braku części zamiennych. Ja osobiście miałem wtedy dwa sprawne autka i też zbytnio nie napalałem się na zakup, aczkolwiek brak klimatyzacji w posiadanych autach był dla mnie dużym argumentem do zmiany pojazdu. Jednak pod koniec lata dowiedziałem się, że cena jak dla mnie spadła do 1500€. Więc nie było nad czym się zastanawiać, podjęliśmy decyzję o kupnie Sigmy. I tak w październiku 2008 roku stałem się posiadaczem owego egzemplarza Sigmy, co ciekawe do samego przyjazdu do polski, razem z bratem byliśmy przekonani, że to rocznik 94. Jednak, gdy zobaczyłem w dowód okazało się, że to 93, a jak się dalej okazało na pierwszym przeglądzie, że to 92. I tak oto zaczęła się już moja historia z Sigmą i naszym forum. Oto kilka fotek prosto po przyjeździe do polski.
Jak wiadomo nikt o zdrowych zmysłach nie sprzedaje autka dobrego. Tak więc i moja Sigma miała kilka niedomagań. Pierwszym z nich okazały się przednie tarcze które były niesamowicie skrzywione, bicie kierownicy podczas hamowania było bardzo denerwujące. Problem tarcz nie rozwiązany do dzisiaj wymieniłem już drugi zestaw i efekt mizerny aczkolwiek jest o niebo lepiej niż było, niebawem będzie kolejny zestaw więc na pewno zdam relacje. Kolejnym mankamentem było poszarpywanie podczas startu i przy zmianie na dwójkę, oraz spokojnej jeździe w korku na dwójce. Usterka spowodowana była Nie działającym silniczkiem VIC. Jeśli ktoś ma chęć lektury zapraszam do tematu: Denerwujące szarpanie
Wizualnie autko w nie najgorszym stanie, kilka parkingowych wgniotek lekko przerysowane zderzaki, kilka odprysków lakieru, pęknięta obudowa prawego lusterka i pęknięty lewy halogen poza tymi usterkami autko jak na swój wiek OK. Przebieg 129kkm. Tak, tak 129kkm dla niedowiarków, udokumentowane i potwierdzone, niestety w większości wykonane po mieście odbiło się w postaci zniszczonej kierownicy i wymianie sprzęgła przez poprzedniego właściciela.
Niestety podejmując decyzje kupna miśka została podjęta również decyzja zamontowania LPG, co w sumie wyszło na plus, gdyż na dzień dzisiejszy na temat gazu wiem o wiele więcej niż nie jeden instalator. Moja przygoda z LPG w tych tematach: Sigma problemy z instalacją LPG, Ocena instalacji
Po uporaniu się z instalacją LPG przyszedł czas tzw. sielanki, misek połykał kolejne kilometry dając mi nieopisaną przyjemność z jazdy. W tym czasie otrzymał nowe aluski i Hak który jest mi niezbędny kilka razy w roku. Oto kilka fotek z tego okresu.
Oczywiście odbyło się kilka spotkań integracyjnych w tym czasie:
Tuszyn 18.04.09'
Trzciel 16.06.09'
Otmuchów 31.07.09'

Po przejechaniu około 20kkm Niestety misiek uległ małej awarii. Zaczął poszarpywać podczas przyspieszania. Zdiagnozowanie usterki nie było takie proste i kosztowało mnie sporo czasu i pieniążków ale uporałem się z problemem. Co dziwne przyczyna tkwiła w kopułce lub palcu, do dzisiaj nie wiem co dokładnie ale po wymianie problem zniknął.( na pierwszy rzut oka wyglądały idealnie i przez to zostały pominięte w diagnozowaniu usterki)
Na dzień dzisiejszy autko sprawuje się bez zarzutów, dzielnie znosząc Polską rzeczywistość.Na budzik wskoczyło 157kkm.
W najbliższych planach mam zamiar zmienić tarcze, zachwalane u nas na forum Mikody. Podejrzewam że termin wymiany zbiegnie się z wymianą kół na letnie, czas pokaże. Jest jeszcze jeden ambitny plan, lecz nie chcę zdradzać szczegółów by nie zapeszyć. Mogę tylko powiedzieć, że będzie to dość pracochłonne, czasochłonne i niestety kosztowne. Ale mam nadzieję że się uda. Wrzucę fotki by zaostrzyć wyobraźnie forumowiczów.
No i to by było na tyle, jak na razie :wink: . Dla osób które przeczytały ten post naprawdę duże brawa. :hello1:

[Dodano 16.07.13']
Wszystkie edycje moich postów spowodowane są znikającymi zdjęciami z ImageShack :evil:
[Dodano 09.08.16']
Z powodu wyłączenia przez google usługi Picassa web, zostałem zmuszony do kolejnych edycji swoich postów. Bezpośrednie linki zastąpią z czasem nieaktywne miniatury zdjęć. :doubt:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 03-04-2025, 19:58, w całości zmieniany 40 razy  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-01-2010, 00:54   

wojtas021180, Gratki, ciekawa historyja :D , juz widze że Twój organizm potrzebuje MorePower, ostatnie zdjecie rozwiązuje wszelakie wątpliwości :D , jestem ciekawy efektu, tymczasem życze szerokości i niezawodności ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 23-01-2010, 10:14   Re: Moja Miśka

Fajne i nie tuzinkowe masz autko ale w historii fajny był Malar hehehe i ten Golfik I 1,5 d :mrgreen:
 
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 23-01-2010, 13:29   

wygląda majestatycznie... bardzo ładna limuzyna, czekałeś czekałeś i się doczekałeś na swój egzemplarz
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 23-01-2010, 15:39   

Fajna historia, dobrze się czyta. Sigma bardzo mi się podoba z wyglądu, podobno jest to
niesamowita kanapa z mocnym silnikiem. Chciałbym się kiedyś czymś takim przejechać.
Gratulacje, no i powodzenia w realizacji planów.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2010, 16:59   

Świetne auto. Piękne wnętrze (brakuje tylko czarnej skóry). Jedne z najpiękniejszych felg aluminiowych na świecie, RC Design 05 Spider (tylko zdecydowanie za małe).
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-01-2010, 17:29   

wojtas021180, fajne autko, od zawsze mi się podoba... Historia też ciekawa :) Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 23-01-2010, 18:39   

bardzo ładny widok pod maską - widać, że zadbane autko;) pozdrawiam
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-01-2010, 19:12   

Dziękuje wszystkim za miłe słowa. :)
Hugo napisał/a:
Świetne auto. Piękne wnętrze (brakuje tylko czarnej skóry). Jedne z najpiękniejszych felg aluminiowych na świecie, RC Design 05 Spider (tylko zdecydowanie za małe).

Hugo masz w 100% racje. Czara skóra jak najbardziej tylko, że jak na razie w strefie marzeń koszt około 4 tys. Piszę o obszyciu przez profesjonalny zakład. Mogę się mylić, ale z tego co pamiętam to w oryginale nie wychodziły z czarną skórą, a szkoda bo całkiem ładnie wygląda oto przykład.
Co do felg. Są faktycznie małe(15’), w porównaniu z gabarytami Sigmy. Osobiście bardziej cenie sobie komfort jazdy niż wygląd optyczny, aczkolwiek i tu szukam kompromisów. Jak napisał macieekg
macieekg napisał/a:
niesamowita kanapa z mocnym silnikiem

:D
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-08-2016, 16:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-01-2010, 23:03   

Ta moc na pewno przybędzie. Jak coś to pomogę bo włożenie 24V jest warte wszystkich wyrzeczeń, nieprzespanych nocy a nawet konieczności zostawienia sigmy na tydzień w warsztacie :)
I powiem tak - to jest albo kanapa albo szybkie auto na autostrady i to jest właśnie bezcenne - ta dwoista natura :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-01-2010, 21:32   

Tak jak pisałem wcześniej zamówiłem tarcze na przód i po 10 dniach dotarły. Musze napisać, że jestem miło zaskoczony. Foto
Niestety będą musiały poczekać do wiosny na montaż, gdyż pogoda nie zachęca do jakichkolwiek majsterkowań. Poza tym trzeba odświeżyć zaciski i jarzma. Czyszczenie i malowanie. Myślę nad srebrnym matem. Tylko jeszcze waham się co wybrać, WHT w sprayu czy Hammerite?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-08-2016, 16:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-03-2010, 17:06   

Witam wszystkich w pierwszych dniach wiosny. Nareszcie przyszedł czas na zmianę opon na letnie i wymianę tarcz które przeleżały zimę w pudełku. Do tarcz zapodałem nowe klocki i oczywiście zaciski przeszły małą renowacje, tzn. oczyszczenie z brudu i powierzchownej rdzy. Pokryłem je dwoma warstwami cynku, warstwa końcowa to lakier termiczny firmy boll.
Kilka fotek dla oka.


Po zimie wyskoczyło kilka usterek które mam zamiar usunąć w najbliższym czasie. Pierwsza z nich , to sprężarka klimatyzacji, dokładnie jej łożysko zaczęło stukać. Druga usterka, to jeden z wtrysków gazu zaczął głośniej pracować, po rozebraniu okazało się że jeden z oringów wyparował. No to chyba na razie tyle.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-08-2016, 16:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 31-03-2010, 20:24   

No i jeden problem z głowy, łożysko wymienione, koszt łożyska 70 zł. A robotę zrobiłem sam. :) Foto

Niestety znalazłem kolejny problem. Misiek dostał wysypki po zimie, będę musiał się z nią jakoś uporać. :doubt:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-08-2016, 16:49, w całości zmieniany 9 razy  
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-04-2010, 13:02   

wojtas021180 napisał/a:
jeden z wtrysków gazu zaczął głośniej pracować, po rozebraniu okazało się że jeden z oringów wyparował


MJ :?: Po jakim przebiegu :?: W jakiej pozycji zamontowane :?:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-04-2010, 20:49   

Przebieg około 25kkm, w pozycji pionowej
Foto
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 09-08-2016, 16:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.