ASX Techniczne - Buczenie przy przyspieszaniu!!
mkm - 04-01-2015, 15:02
Cytat: | Cytat: | Buczenie 5 bieg stała prędkość 70 km obroty 1800, w zimie przy ujemnych temperaturach bardzo się nasila, dodam, że buczenie szczególnie występuje podczas jazdy pod jakiekolwiek wzniesienie, | Co
Cytat: | 5 bieg stała prędkość 70 km obroty 1800, | - Nie dziwię się, że buczy. Już niedługo nie będzie.
Zapraszam do zapoznania się z techniką jazdy. |
Niestety to "my" starzy kierowcy będziemy musieli modyfikować naszą technikę jazdy.
Auris szóstkę nakazuje mi juz wrzucać tam gdzie w Colcie mi się 1-ka kończy...
Dodatkowo dla nowych kierowców takie cuda szykują
Cytat: |
Na czym ma polegać wykonanie zadań? W pierwszym egzaminowany na kategorię B (samochód osobowy i wszystkie inne wyższe), według zasad ustalonych przez ministra, powinien zmieniać bieg na wyższy w momencie, kiedy silnik osiągnie ok. 2 tys. obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi włączać, zanim pojazd uzyska prędkość 50 km/h. |
Całość: http://prawo.rp.pl/artyku...-do-zdania.html
dariopa - 04-01-2015, 17:35
Zgadzam się w całości z Mark442 , ze swojej strony dodam tylko tyle że nie ma samochodu bez wad i jak ktoś chce to zawsze coś znajdzie a niektóre drobiazgi można samemu poprawić . Ja mam rocznik 2013 ale model 2014 Blue- Sky i jestem zadowolony ,żadnych świerszczy i buczenia silnika nie mam, docierałem miśka jak kolega, ktoś powie przecież teraz to silniki są już dotarte to czysta głupota i niech tak mówią mają prawo, ja zrobiłem swoje. Olej wymieniłem po 3500, teraz mam 10000 i też wymieniłem . Różnica jest, czuć jak silnik cichutko sobie chodzi i wcale nie jest taki mułowaty jak niektórzy piszą , wygłuszenie które sobie dodatkowo zrobiłem w miśku podniosło jeszcze komfort jazdy, mnie odpowiada , konserwacja miśka i parę poprawek samemu daje mi komfort że mam to co chciałem i mogę sobie milusio misiem pomykać. W wielu autkach siedziałem ale samochód kupuje się dla siebie i ma się w nim dobrze człowiek czuć. Pierwsze wrażenie jest ważne jak wsiadłem to czułem że jest to ten i nie słuchałem innych . Cena jest rozsądna w stosunku do wyposażenia, wersja wyższa daje możliwość więcej wynegocjować a diler ma z czego dawać . Ja negocjowałem z kilkoma i naprawdę da się dużo dostać. OPEL , FORD, KIA, SKODA,HYUNDAI,SsangYong, DACIA, CITROEN były brane i testowane ale miśka wybrałem ,choć jak miałem 245km na liczniku to znaczy przyjechałem nim do domu i po konserwacji pojechałem do dilera w sprawie niedomalowania jak wracałem i zaparkowałem na parkingu udając się na zakupy to mi babka wyjeżdżając skasowała dwoje drzwi myślałem że mnie trafi .W serwisie wymienili na nowe , zrobili naprawdę profesjonalnie i dalej sobie nim pomykam. Pamiętajcie o jednym jak dajecie autko do konserwacji gdzie indziej niż w autoryzowanym salonie a i tam też, zawsze należy się spytać i zobaczyć! jak to zaczynają robić chodzi o podnoszenie auta .Mając szklany dach nie daje się auta na kołyski lub podnoszenia na jedną stronę. Czasami tak robią bo nie mają wolnego podnośnika paproki !!!! Pozdrawiam
mkm - 04-01-2015, 21:27
dariopa napisał/a: | Mając szklany dach nie daje się auta na kołyski lub podnoszenia na jedną stronę. Czasami tak robią bo nie mają wolnego podnośnika paproki !!!! |
Ludzie nie dajcie sobie takiej ciemnoty wciskać...
Co ma piernik do wiatraka?
Widziałeś kiedyś punkty mocowań profesjonalnej kołyski?
Najwyrażniej nie.
Na wysokie krawężniki też nie możesz jednym kołem podjechać bo Ci szyber strzeli?
Zadzwoń do nich i powiedz, że masz panoramę i chcesz koło zmienić - ciekawe co "niepaproki" wymyślą?
Te "niepaproki" które Ci taką ciemnotę nawciskały chyba zatrzymały sie na czasach "drąg, cztery opony, trzech chłopa i na bok"... katalogu z wyposażeniem warsztatowym na oczy chyba nie widzieli
Co do sztywności ASX... polecam:
dariopa - 05-01-2015, 02:30
mkm napisał/a Cytat: | Widziałeś kiedyś punkty mocowań profesjonalnej kołyski? |
Napisałem to po to aby inni zwracali uwagę gdzie oddają auta do konserwacji. Ja konserwowałem w lutym 2014 i ciesze się że wszystkie warsztaty już mają profesjonalny sprzęt. i każdy może być pewny profesjonalnej obsługi ! Widocznie miałem pecha bo dopiero za czwartym razem znalazłem serwis co mi tą usługę wykonał. Jeśli kogoś uraziłem to sorry ale są profesjonaliści i paproki a nie każdy jest alfą i omegą aby wszystko wiedzieć i rad bym był aby oddając auto do serwisu niczego innego nie zepsuli co z tego forum jakoś nie wynika aby tak kolorowo było.
mkm - 05-01-2015, 03:41
dariopa, nikogo nie uraziłeś, a na pewno nie mnie .
Tu jest filmik firmy Dinitrol producenta zabezpieczeń antykorozyjnych - dość stary, ale pokazujący zabezpieczenie nowego auta - takie minimum co należałoby zrobić.
Zapryskanie "Bitexem" po przeszczotkowanej podłodze za 400zł to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Niestety niewłaściwie wykonana "konserwacja" nie dość, że nie zahamuje korozji to ją znacznie przyspieszy - i warto o tym pamiętać.
No i oczywiście co 2 lata (chyba, że producent chemii nakazuje inaczej) kontrola i uzupełnianie ubytków.
mazzi81 - 23-04-2015, 22:14
Gasinsky napisał/a: | Zgadzam się ta blaszka za silnikiem może wpadać w wibrację. Też mi się wydaje że jest lepiej kiedy zwykłą srebrną taśmą zrobiłem luźny mostek od tej blachy do jakiejś sztywnej wiązki w pobliżu. Dzięki temu nie brzęczy jak się ją ręką poruszy.
Ja z kolei miałem inny przypadek. W ASX nówce coś koło kierownicy bzyczało strasznie przy wysokich obrotach - nowy samochód wkurzenie na maxa. Myślałem że to te srebrne wykończenia zegarów - zdjąłem okazało się że nie to.
Co pomogło (rozwiązanie dla nie przestawiających kierownicy). Okazało się że brzęczy obudowa kolumny kierownicy - panowie spece od konstrukcji myśliwców nie tylko w czasie wojny odpuścili sobie ten szczegół. Kiedy się upewniłem że to to - w niewidocznym miejscu na dole zrobiłem dziurkę w obudowie kolumny i takim paskiem zaciskowym przywiązałem na sztywno ją do metalowej ramki obok schowka bezpieczników. Wiem - na maksa prymitywne, chamskie ale działa. Przede wszystkim nie widać, tylko trzeba pamiętać żeby nie przestawiać kierownicy.
Jak ktoś ma inny pomysł jak to usztywnić niech pisze.
Edit: Wulgaryzm wykropkowany, nadal jest wulgaryzmem. |
Witam,
czy ktoś ma może instrukcję jak ściągnąć osłonę kolumny kierowniczej ?
od spodu jest jedna śrubka i co dalej ? na siłę ciągnąć ?
tam jest taki plastik, że pewnie część zostanie w rękach :/
A może jest inna rada na trzeszczenie tej obudowy ?
Pozdrawiam
-> już chyba mam rozwiązanie. Pomiędzy obudowę kolumny kierowniczej (plastik) a część w środku dałem gąbkę. Gąbka "wypycha" plastik przez co nie wpada od w wibracje i nie trzeszczy. Gąbka umożliwia też zmianę ustawienia wysokości kierownicy bo się dostosowuje
Może komuś to też pomoże.
MISIEK1981-M1 - 08-07-2017, 05:43
Znalazł ktoś jakieś rozwiązanie tej przyczyny, silniki dalej żyją, czy uległy uszkodzeniu po tych 6 latach od założenia pierwszego postu?
rommer - 14-01-2018, 20:19
Witam ,
jestem posiadaczem nowego Asx 1.6 2018 i chciałem odświeżyć wątek . Zaczyna mnie irytować ten dźwięk buczenia i drgań w przedziale 2200 - 2600 obrotów niemal na każdym biegu . Czy ma ktoś jeszcze na ten temat swoje spostrzeżenia ? Cały wątek przejrzałem pozdrawiam
tyku - 14-01-2018, 21:41
rommer, Jeździłem tym typem i to tak ma być.
darecki73 - 15-01-2018, 08:28
No co do tego buczenia chyba nic wiekszego nie da sie zrobic, mam model z roku 2016 i tez to zjawisko wystepuje.Troche wyciszenie podlogi oraz wylozenie tunelu od strony wydechu specjalnymi matami odpornymi na wysokie temperatury w minimalny sposób pomoglo,ale szalu nie ma.Moim zdaniem konstrukcja calego wydechu jest tak zaprojektowana i ten typ tak ma.
rommer - 15-01-2018, 15:06
Dzięki za odpowiedź i pierwsze spróbuję lepiej wyciszyć podłogę i gródź . Potem opowiem co to dało . Martwi mnie natomiast odczuwanie drgań na kierownicy i podłodze co wskazywałoby , że te drgania przenosi cały napęd . Myślę , że jeszcze wypowiem się w tym temacie bo tak łatwo się nie poddaję
Czarny Ziutek - 06-04-2018, 21:40
Cześć, mam podobny problem w nowym outlanderze 2.0 benzyna, a mianowicie w zakresie obrotów ponad 3k i ponad 4k przy delikatnym dodawaniu gazu coś dziwne buczy i na pewno nie jest to tłumik... Obstawiam silnik lub skrzynia. Byłem z tym w ASO i na razie się dowiedziałem, że TTTM Ktoś znalazł może winowajcę tego buczenia?
JohnYankee - 26-06-2018, 13:20
Witam szanownych forumowiczów.
Z racji posiadania ASX 1,6, z 2017 roku pozwolę sobie podzielić się doświadczeniami w zakresie buczenia.
W moim egzemplarzu silnik buczy i drży lekko kierownica przy prędkościach 20, 40 i 60 km/h, jednak najgorzej jest przy 40km/h. Owo drżenie doprowadziło do skrzypienia górnej osłonki kierownicy, pod zegarami. Jest to nieprzyjemne doznanie i doprawdy nie rozumiem dlaczego nic z tym nie zrobiono. ASX to dobre auto , lecz te drgania psują przyjemność z jazdy a nawet z posiadania tego samochodu.
Wyciszyłem podłogę auta, skutkiem czego buczenie przycichło, zniknęło całkowicie przy 110km/h. Z wygłuszeniem grodzi silnika poczekam do wymiany oleju i filtrów i będę nasłuchiwał.
Nadmienię,że forumowicze z innych krajów (forum UK i USA) czasem też się z tym borykają, acz gamę silników chyba mają inną. Wygłuszają podłogę i gródź silnika. Ci,którym brak mocy zmienili wlot powietrza i jak twierdzą odczuli różnicę przy niewielkim wzroście hałasu.
Tutaj link:
https://www.evolutionm.ne...nder-sport-335/
Pozdrawiam.
sebiniokrk - 08-07-2018, 22:55
Witam.
W swoim lancerze mam problem z tzw. świerszczeniem, jak to zostało określone w tym wątku.
Auto kupiłem w marcu i wtedy nie było tego słychać.
Przekopałem ten wątek w dziale o ASX , jednak nikt nie dał jasnej odpowiedzi na czym polega problem i jak się go pozbyć. Jedni mówią, że to kwestia jakości paliwa inni, że to spalanie stukowe lub coś związanego z zaworami.
Jeżeli ktoś uporał się z tym dźwiękiem i wie skąd się bierze to proszę o pomoc.
fazi1975 - 22-05-2019, 15:36
U mnie okazał się niedopięty z tyłu filtr powietrza , oczywiście usterkę znalazłem i usunąłem sam ... te serwisy to szkoda słów proste czynności ich przerastają ...
|
|
|