Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Olej silnikowy do Carismy GDI
turek61 - 23-09-2007, 23:26
Nie na temat ale można sobie skopiować jak komuś nie chce się szukać w sieci
Cytat: | Prefiks Kraj 00-09 USA i Kanada; 20-29 do użytku wewnętrznego ; 30-37 Francja; 380 Bułgaria; 383 Słowenia; 385 Chorwacja; 387 Bośnia-Hercegowina; 400-440 Niemcy; 45 i 49 Japonia ; 460-469 Rosja ; 471 Tajwan; 474 Estonia; 475 Lotwa; 477 Litwa; 479 Sri Lanka; 480 Filipiny; 482 Ukraina; 484 Mołdawia; 485 Armenia; 486 Gruzja; 487 Kazahstan; 489 Hong Kong; 49 i 45 Japonia; 50 Wielka Brytania; 520 Grecja; 528 Liban; 529 Cypr; 531 Macedonia ; 535 Malta; 539 Iralndia; 54 Belgia i Luksemburg; 560 Portugalia; 569 Islandia; 57 Dania; 590 Polska ; 594 Rumunia ; 599 Węgry; 600-601 RPA; 609 Mauritius; 611 Maroko; 613 Algeria; 619 Tunezja ; 622 Egipt; 626 Iran; 64 Finlandia; 690-691 Chiny; 70 Norwegia; 729 Izrael; 73 Szwecja; 740-745 Gwatemala; 740-745 Salwador; 740-745 Honduras; 740-745 Nikaragua; 740-745 Kostaryka; 740-745 Panama; 746 Dominikana ; 750 Meksyk ; 759 Wenezuela; 76 Szwajcaria; 770 Kolumbia ; 773 Urugwaj; 775 Peru; 777 Boliwia; 779 Argentyna; 780 Czile; 784 Paragwaj; 786 Ekwador; 789 Brazylia; 80-83 Włochy; 84 Hiszpania; 850 Kuba ; 858 Słowacja 859 Czechy ; 860 Jugosławia; 869 Turcja; 87 Holandia; 880 Korea Południowa; 885 Tajlandia; 888 Singapur; 890 Indie ; 893 Wietnam; 899 Indonezja ; 90-91 Austria ; 93 Australia; 94 Nowa Zelandia; 95 EAN-IDA ; 955 Malezja ; 977 (ISSN) periodyki, czasopisma;; 978-979 (ISBN) książki ; 98-99 kupony |
mlun - 24-09-2007, 09:23
To w takim razie z jakiego kraju najlepszy będzie:P Czy tylko w Polsce go besztają tak strasznie?
Anonymous - 24-09-2007, 21:07
w Polsce wszystko jest możliwe...
turek61 - 25-09-2007, 14:53
Przy okazji tego tematu chciałbym poznać Wasze zdanie koledzy odnośnie pewnego stwierdzenia wytłuszczonego przeze mnie ponizej:
Cytat: | Jak wybrać właściwy olej?
Przy doborze właściwego oleju należy kierować się zaleceniami producenta pojazdu. Znajdziecie je Państwo w każdej instrukcji obsługi samochodu. Producent podaje w niej informację jakiej klasy lepkościowej SAE (np. 0W-40, 10W-40, 15W-40) oraz klasy jakościowej (API, ACEA) powinien być olej lub jakie dopuszczenia powinien posiadać. Jeśli jest to możliwe i wskazane należy stosować syntetyczne oleje silnikowe - Mobil 1.
Do najnowszych silników samochodowych zaleca się m.in. oleje spełniające wymagania ACEA C3 - wówczas wybierz Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Jeśli zalecany jest olej spełniający wymagania ACEA A3/B3/B4 wówczas polecamy syntetyczny Mobil 1 Protection Formula 0W-40. Tam gdzie wskazana jest wyższa lepkośc wskazany jest Mobil 1 Rally Formula 5W-50, a tam gdzie potrzebna jest niższa lepkość dla osiągnięcia oszczędności paliwa zaleca się Mobil 1 Fuel Economy Formula 0W-30.
Starsze silniki smarowane są często olejami półsyntetycznymi lub mineralnymi. Dla tych przypadków odpowiednie są oleje półsyntetyczne Mobil Super S i oleje mineralne Mobil Super M.
Olej półsyntetyczny, choć tańszy, posiada wiele właściwości zbliżonych do oleju syntetycznego, a także może stanowić dobry pomost przy przejściu od oleju mineralnego do syntetycznego.
Oleje syntetyczne
Oleje syntetyczne otrzymywane są na drodze syntezy chemicznej. Charakteryzują się dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Ułatwiają także rozruch silnika w niskich temperaturach i szybciej docierają do poszczególnych punktów smarowania. Więcej..
|
Jest to cytat ze strony Mobila:
http://www.mobil.pl/polan...l_selection.asp
Co autor miał na myśli ?Czy tylko ja rozumiem to jako zaprzeczenie wszelkich wcześniejszych dogmatów ? Wiem, że oprócz Bartka Cytat: | Ja bym w Twoim przypadku zaryzykował najpierw półsyntetyk jakiś 10w40 i gdyby wszystko było ok to na wiosnę wlał bym już pełny syntetyk 5w50 | i mnie, wszyscy odradzają takich operacji.
" Nie przechodzi się nigdy w górę "
[ Dodano: 25-09-2007, 15:45 ]
Tu Mobil 5W50 jeszcze tańszy bo 105,00 zł za sztukę, z Anglii (dostałem info na maila) i pewny sprzedawca.Same plusy...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=245374263
saphire - 25-09-2007, 20:52
Ano Mobil zeznał że jak chcesz przejść z minerala na syntetyka to najpierw przejdź na półsyntetyk, pojeździj pół roku, zobacz co będzie, czy silnik szczelny czy nie i w ogóle jak się zachowuje i jak wszystko będzie ok to wtedy wlej syntetyka. Metoda małych kroczków.
Moomin - 25-09-2007, 21:42
Turek61, a czemu masz takie parcie na ten syntetyk?
Anonymous - 25-09-2007, 22:36
Panowie, a tak naprawdę skąd macie takie dane , że w Polsce besztają każdy olej???
Chyba macie jakieś ekspertyzy i konkretne dane???
Przedstawcie może jakieś porównanie np: zbesztany Lotos Thermal Control 10W40 z Castrolem 10W40 np: z Anglii
turek61 - 15-10-2007, 17:34
A co na to specjaliści, przedstawicie np. Castrola ?
A więc wysłałem do nich maila:
Cytat: | Pytanie: Czy mogli by Państwo zająć stanowisko w tej sprawie:http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=6554&highlight=olej+silnikwy
Ciągle spieramy się o właściwy dobór oleju do silnika GDI w związku z głośna pracą regulatorów luzu zaworowego i szczególnymi warunkami pracy tego silnika(spalanie ubogiej mieszanki, nagary w komorze spalania itp).Producent zalecał do tego silnika olej Shell Helix Plus AH 10W30, który jest na chwilę obecną praktycznie nieosiągalny.
Odpowiedź:
Mitsubishi, Carisma, Carisma 1.8 GDi, 1997-1999
Producent: Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Tokyo, Japan
Typ napędu: napęd na przednie koła
Pojemność cylindra: 1834 cm3
Moc wyjściowa: 125 WP / 92 kW przy 5500 obr./min.
Silnik 4G93
Benzyna, 4-suwowy, 4 cylinder, Linka, 4 zaworów/cyl, chłodzony cieczą
Pojemność cylindra: 1834 cm3
Moc wyjściowa: 125 WP/92 kW przy 5500 obr./min.
Pojemność 3,8 litrów
Pojemność filtra: 0,3 litrów
Zastosuj: normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Wymiana 15000 km/12 miesięcy
Zalecenia producenta
Od -25 do 40 API: SG SAE 10W-30
Wyżej -25 API: SG SAE 10W-40
Wyżej -25 API: SG SAE 10W-50
Wyżej -15 API: SG SAE 15W-40
Wyżej -15 API: SG SAE 15W-50
Najlpszym zamiennikiem będzie EDGE 5W30 lub Magnatec 10W-40
Pozdrawiam
Grzegorz Chejdys
|
Co znaczy- cytat "Wyżej -25 " ?
Mam to rozumieć jako od -25 a wyzej niz 40 st.C ?
Anonymous - 29-12-2007, 19:48
Witam
Moją Carismę kupiłem zalaną Lotosem 5w/40. Średnia spalania 7l/100, silnik cichy i czysty. Teraz będę wymieniał i zaleję Castrolem 5w/40 - tak jak i wszystkie moje poprzednie i obecne samochody. Popieram tutaj wszystkich co piszą że najważniejsza jest regularna wymiana - a kwestia marki to tylko marginalna sprawa. Ja leję Castrola z przyzwyczajenia
pozdrawiam wszystkich
Nikon - 30-12-2007, 16:31
Ja zalałem według tego Mobil 10w/40, jak kupiłem to nie miałem przywieszki od oleju więc nie chciałem dawać mu od razu syntetyka, wiec wlałem tak jak piszą
Robson86 - 30-12-2007, 16:35
A Panowie na siakims forum wyczytalem ze pelen syntetyk pogarsza osiagi...czy to jest prawda (wg Was)
Pozdroo
Anonymous - 30-12-2007, 16:41
Robson86 - na opisie większości olejów syntetycznych, a w szczególności na stronach www tych firm jest napisane że właśnie polepsza osiągi
Jak zmieniłem półsyntetyk na mineralny w polonezie - wyraźnie auto osłabło i osiągało mniejsze prędkości. Moim zdaniem - na oleju syntetycznym (półsyntetycznym) osiągi będziesz miał lepsze niż na mineralnym.
Robson86 - 30-12-2007, 16:45
AGAT napisał/a: | Robson86 - na opisie większości olejów syntetycznych, a w szczególności na stronach www tych firm jest napisane że właśnie polepsza osiągi |
tez tak wlasnie mi sie wydawalo...widocznie jakis obczytany expert wypowiedzial sie
Pozdroo
Anonymous - 30-12-2007, 18:05
Robson86 napisał/a: | AGAT napisał/a: | Robson86 - na opisie większości olejów syntetycznych, a w szczególności na stronach www tych firm jest napisane że właśnie polepsza osiągi |
tez tak wlasnie mi sie wydawalo...widocznie jakis obczytany expert wypowiedzial sie
Pozdroo |
No a jak - trzeba czytać i potem sprawdzać w praktyce I jeden taki przykład podałem - samochód na oleju mineralnym stracił na mocy i to bardzo wyraźnie - a polonez tej mocy i tak za dużo nie ma
saphire - 30-12-2007, 20:59
Im lepszy olej tym mniejsze opory wewnętrzne w silniku tym większa sprawność silnika. Oleje syntetyczne sa reklamowane że zmniejszają opory wewnętrzne o kilka - kilkanaście procent w porównaniu do mineralnych zatem o tyle też wzrośnie odczuwalny moment/moc silnika więc np. przy 100KM na minerale to na syntetyku możesz mieć nawet 5-10 KM i 10-20 Nm więcej no i mniejsze spalanie o kilka procent. To tyle teoria. W praktyce pewnie nie jest aż tak optymistycznie niemniej zapewne zauważalnie lepiej. Do tego jeszcze dochodzi kwestia lepkości oleju bo np. 0w30 dają mniejszy opór silnikowi niż np. 10w50 - pewnie też są to pojedyncze procenty ale jak to mówią grosz do grosza... Nie bez kozery producenci silników usilnie dążą do tego by zminimalizować opory wewnętrzne w nowo konstruowanych silnikach.
|
|
|