To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] [FAQ] Montaż zegarów High Contrast

fj_mike - 05-01-2012, 20:08

pompec napisał/a:
czyli rozumiem, że to jakaś przeróbka?

Yep

pitbu77 - 05-01-2012, 20:44

jestem debilem... więcej nie powiem. Tak kurcze pieczone wlutowałem ten kondensator, że nie był w ogóle wlutowany. Poprawiłem, i o dziwo: działa :!:

SKS panowie chyba...

[ Dodano: 05-01-2012, 20:57 ]
fj_mike napisał/a:
pompec napisał/a:
czyli rozumiem, że to jakaś przeróbka?

Yep

Zegar przedliftowy HC z VR4 ma taką kontrolkę po lewej stronie licznika. U mnie działa :) I co fajne, kontrolka działa zawsze jak są włączone światła. Nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

swinks_UK - 05-01-2012, 23:27

fj_mike napisał/a:
pompec napisał/a:
czyli rozumiem, że to jakaś przeróbka?

Yep


JDM'y miały kontrolkę.

sveno - 06-01-2012, 00:04

sveno napisał/a:
nie wątpię w Twoje kompetencje, ale nawet najlepszym zdarzają się głupie-drobne błędy, sprawdź jeszcze raz: czy dobry kondensator przylutowałeś, czy dobrze go przylutowałeś,

pitbu77 napisał/a:
wlutowałem ten kondensator, że nie był w ogóle wlutowany.
czyli miałem rację :) wisisz piwo :)
swinks_UK napisał/a:
JDM'y miały kontrolkę.
ale po tej stronie? wogóle to ten wyswietlacz od 3 biegów? koleś musiał drukować tarcze...
pitbu77 - 06-01-2012, 00:50

Cytat:
czyli miałem rację :) wisisz piwo :)

Jak się spotkamy na ogólnopolskim X zlocie to nawet i jeden... czteropak :) nie tylko za posiadanie racji ale za całokształt pomocy :)

fj_mike - 06-01-2012, 17:48

swinks_UK napisał/a:
JDM'y miały kontrolkę.

Na zdjęciu pompeca są właśnie JDMy?

pitbu77 - 06-01-2012, 19:17

fj_mike napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
JDM'y miały kontrolkę.

Na zdjęciu pompeca są właśnie JDMy?


Raczej nie. Oryginalnie w zegarze HC z VR4 to kolor zielony po lewej stronie. A on ma po prawej w europejskiej wersji zegarów do V6 A/T z tiptronic.

MacFly - 06-01-2012, 19:20

swinks_UK napisał/a:
A nie prościej byłoby poczytać wątek od początku.
Na PIERWSZEJ stronie jest rozpisana płytka obrotomierza HC z wartościami wszystkich elementów z Galanta 2.5V6.
W układzie obrotomierza mamy układ dzielnika na rezstorach i kilku kondesatorach. Jeden z nich jest elektrolityczny, więc polaryzacja MUSI być zachowana.
Oto układ obrotomierza jaki ma byc w HC z Galanta 2.5V6:
[url=http://img240.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Prosze nie zwracać uwagi na różne kolory (niebieski i czerwony) bo to było do pokazania różnic z układem z silnika 2.4 GDI.

Bedę miał chwilę czasu to rozrysuję schemat.

W każdym razie układ obrotomierza z vr4 po konwersji ma wyglądać właśnie tak.


A ja mam inny problem, wcześniej w tym temacie już pisałem.

Kupiłem zegary do 2.4 GDI ( sprzedający wyciągnął z Galanta V6, więc i ja myślałem, że będzie ok ) i obrotomierz przekłamuję, więc muszę teraz dorwać obrotomierz HC od 2.5 V6 aby mieć obrotomierz.

Lub jeżeli kolego swinks_UK, powiesz mi co mam zrobić aby obrotomierz HC od 2.4 GDI zadziałał w V6

swinks_UK - 07-01-2012, 18:39

Zrób ładne zdjęcie od strony druku płytki od 2.4 GDI z HC, to spróbuję ci narysować, które elementy do podmiany.
Acha, no i zdjęcie od strony elementów też byłoby miłe, plus rozpiska wartości.
W każdym razie kilka postów wyżej masz rozpiskę dokłądną druku obrotomoerza z V6, wiec wystarczy wziąść i porównać "czym sie różnią dwa obrazki" z płytką z obrotomierza GDI.

tomasek - 02-02-2012, 18:29

Maniaki mam chyba mały problem :evil:
Dostałem zegary HC europa z 2,5v6 i mój misiek też jest 2,5v6 :wink:
Zmostkowałem w zegarach pin 4 i 5,oraz zamieniłem w kostce piny 5 i 11.
Problem to brak podświetlenia,świecąca kontrolka od oleju,brak kontrolki ładowania i chyba check :evil:
Może ktoś pomóc :mrgreen:

robertdg - 02-02-2012, 18:48

tomasek6 napisał/a:
Zmostkowałem w zegarach pin 4 i 5,oraz zamieniłem w kostce piny 5 i 11.
Jezeli to była zamiana, to wyciągnij jeden pin zbędny na zasilaniu
tomasek - 02-02-2012, 18:52

Ale który,aktualny 5 czy 11,wydawało m i się że na aktualnej 11 jest +
robertdg - 02-02-2012, 19:15

Wyciągasz pin nr 11 i go izolujesz, wyciągasz pin 5 i wkładasz go do otworu pinu 11, wykonujesz mostek na tasmie pomiędzy pinem 4 i 5, montujesz zegary i powinno banglać
tomasek - 02-02-2012, 19:20

Lecę zaraz sprawdzić :mrgreen:

[ Dodano: 02-02-2012, 20:17 ]
No więc tak,nic nie działa :evil:
Obrotomierz także nie działa :?
O co chodzi :shock:

swinks_UK - 02-02-2012, 22:10

Bo jak zmostkowałeś ścieżki, to nie przekładasz pinów. I na odwrót. To są dwie te same metody na zasilanie zegarów HC :mrgreen:


Generalnie jak zwierasz ścieżki, to musisz sprawdzić gdzie one dalej idą, czasem trzeba przerwać jedną albo drugą i mostkować do właściwej kontrolki. Wtedy nie grzebiesz nic przy kostce.

Boję sie, czy przez puszczenie dodatkowego zasilania na któryś z pinów nie sfajczyłeś obrotomierza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group