[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wibracje nadwozia tylko przy przyśpieszaniu
Lukaszdzi - 22-01-2019, 18:37
Wtrącę 3 grosze do tematu przegubów w galancie 2,5.
Jak kupiłem auto wibrowało podle w zakresie 80-120 wręcz roznosiło budę na kawałki. Kupiłem używaną długą półośkę przy okazji wymiany skrzyni biegów. O temacie zapomniałem na jakiś czas.
Pewnego pięknego letniego dnia wyprzedzając z przyczepką coś się rozleciało i zaczęło bardzo mocno wibrować autem przy przyspieszaniu więc podejrzenie padło na rozwalony przegub. Kupiłem więc na allegro jakiś firmy BERG za +-150zeta. Diagnoza oczywiście przegub uszkodzony bo był lekko wyrobiony w środku ale przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście - jak się potem zacząłem domyślać tylko to się wtedy uszkodziło.
Na przegubie BERG oczywiście wibracje dalej występowały no ale przecież przegub jest nowy więc wymieniłem wahacze które miały luzy, swożnie.
Potem kupiłem za kolejne 150zeta przegub od Pana polecanego tu na forum, dzwoniłem zamówić pytałem czy to z febesta no tak oczywiście. Po wymianie na ten pseudo febest zaczęło drgać jeszcze bardziej w zakresie 80-120 więc miałem trop że to przegub. Przy okazji nie polecam kupowania tych przegubów bo to śmietnik.
Z braku pomysłu zapakowałem tą używkę oryginał co była w aucie od początku i pomimo że jest lekko wyrobiona w środku jest idealnie żadnych drgań.
Poza tym jak ktoś chce przegub z Febesta, który prawdopodobnie będzie działał poprawnie można go znaleźć na tej stronie:
https://shop.febest.eu/inner-joint-24x41x27-0411-ea.html
Kupując wahacze dowiadywałem się że można ten przegub dostać tutaj na zamówienie:
https://e-pajero.pl/
Od Pana bodajże Marka polecanego na forum kupiłem raz i niestety przegub od niego to ściema bo Febest kosztuje 4 stówy a nie 150zł. Nie polecam bo drga na długiej półośce.
Krzyzak - 23-01-2019, 09:43
Lukaszdzi napisał/a: | przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście | nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej
Marcino - 23-01-2019, 11:33
Przypadek nie mój ale zapytam: znajomy wymienił skrzynie manualną i przeguby wewnętrzne zostały w skrzyni, przełożył same półośki...
Czy inna połoska sparowana moze wibrować? czy ilość smaru ma znaczenie?
CO się stanie jak wrócę do oryginału...
Hugo - 23-01-2019, 14:16
Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub.
Lukaszdzi - 23-01-2019, 20:44
Krzyzak napisał/a: | Lukaszdzi napisał/a: | przy okazji wymieniony został jakiś klips trzymający półośkę w piaście | nie ma czegoś takiego, półoś jest do piasty wkładana na wielowypust i skręcana śrubą, nic więcej |
Masz rację. Może chodziło o klips trzymający przegub ten ze zdjęcia z Febesta. Nie ogarniam do końca półosiek bo nigdy tego jeszcze nie rozbierałem : ).
Krzyzak - 24-01-2019, 10:08
jest taki sprężynujący drucik na końcu, wchodzący do przegubu - wyraźnie jest zaznaczone, że za każdym razem trzeba go wymienić
przy wsadzaniu jest stożek, ale od środku, przy wybyjaniu przegubu już nie ma i drut się niszczy...
Marcino - 24-01-2019, 12:42
Hugo napisał/a: | Marcino, no jasne, że może, bo każdy używany kielich przegubu jest zużyty w jakimś stopniu i dopasowany do krzyżaka. Ilość smaru też ma znaczenie, w V6bpowinno być z tego co pamiętam 170-180g smaru na przegub. |
Bede regenerował tą skrzynię teraz. Myślisz ze powrót do oryginału ma sens?
Krzyzak - 24-01-2019, 13:55
Jak wiesz w obu rekinach zamieniłem przeguby stronami, dałem smar jak należy i drgania zlikwidowałem - w sedanie niema całkowicie a w kombi połowicznie, potem zmieniłem przegub na dłuższej półosi, ale to nic nie dało.
Więc generalnie jeśli zostaną na swoich miejscach to będę pracować jak dotychczas - na pewno nie zredukują problemów a mogą nasilić. Jak zamienisz to jest sens.
Marcino - 24-01-2019, 14:52
ori skrzynia jest u mnie w garazu razem z kielichami.
Jak bedziemy ją zakłądać to mysle zeby zostawić ori kielichy i nie zamieniać ich stronami. Napewno nie pogorszymy skoro teraz nie jest idealnie.
migro - 06-01-2020, 01:16
Hugo napisał/a: |
[ Dodano: 08-02-2017, 11:10 ]
Hugo napisał/a: | Jest zamiennik febest | mam u siebie i jest OK (zrobione ok. 8 tkm od września 2016) |
Czy te przeguby Febest działają?
Hugo - 06-01-2020, 14:25
migro napisał/a: | Czy te przeguby Febest działają? | Potwierdzam, że tak. Brak wibracji.
migro - 06-01-2020, 21:57
Dzięki.
Jeszcze jedno pytanko
Czy to ten: Febast 0411-EA?
Pozdrawiam.
ViBeZ - 06-03-2020, 14:14
Ktoś wie gdzie kupić te przeguby wewnętrzne Febesta? Jak dobrze rozumiem temat do Gala 2,5 2002r. tiptronic potrzebuje te na 27 zębów? Na alledrogo takich nie ma 🤷♂️ chyba że innych producentów. Wymieniać od razu oba czy sie bawić w sprawdzanie która strona pomoże? 🤨
Hugo - 06-03-2020, 19:37
ViBeZ, tak, masz 27 zębów do skrzyni biegów. Niestety z tego co wiem febest z niewiadomego powodu wycofał się z produkcji kulkowych przegubów wewnętrznych do Galanta i znowu robi tripody
ViBeZ - 07-03-2020, 21:40
to mnie teraz zbiłeś z tropu. To jaki zamiennik warto kupić żeby sprawy nie pogorszyć i sie nie rozczarować po paru tyś km? ? Mam w sumie tylko lekkie drżenie podczas przyśpieszania głównie przy ruszaniu lub większym obciążeniu typu wzniesienia itd. ale irytuje mnie to. Wole mieć wszystko 100 % sprawne.
|
|
|