To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jakie paliwo lejecie do swojego lancera ?

RalfPi - 19-04-2017, 20:49

95 na markowych i LPG gdziekolwiek, czyli Shell w DE lub Orlen/Lotos lub lokalne stacje paliw.
Unikamy tylko małych stacji "prywatnych", bo raz weszło 42l, gdzie normalnie wchodzi 38 i raz mnie przycieli.. ekhm.. chcieli przyciąć.

A co do dylematu 95 i 98 polecam Pana Śmigielskiego - dobrze mówi.
https://www.youtube.com/watch?v=hn4ZiJvhiL0

maciejjj - 30-07-2018, 01:25

Czy do Ralliarta trzeba tylko i wyłącznie wlewać 98? czy można uszkodzić silnik lejąc regularnie 95?
grzesiopol - 31-07-2018, 10:42

98 tylko i wyłącznie, a czego chcesz lać 95, bo tańsza? A o ile tańsza?
1lukaszp1 - 01-10-2018, 13:03

koledzy pracuję przy paliwie niespełna 20 lat i jak ktoś mi mówi że na shellll.. zatankuje to idzie jak burza to uśmiech mi się rysuje na twarzy wszystkie stacje tankują paliwo z jednego zbiornika czy to bppp czy shelll czy orleeeem, czy inna nazwa od paru lat mają inne dodatki dozowane podczas tankowacia autocysterny na bazie ale to tylko i wyłącznie marketing ,przykładowo na 1000 l paliwa dodatku jest 50 lub 100 mil. niektórych 1litr do 1,5 . osobiście wole pb 95 niż 98 ponieważ jest świeża na stacjach a 8-ki mało schodzi a procenty uciekają..
miśko1977 - 11-01-2019, 00:59

Dokładnie tak jak wyżej kolega napisał.
remi - 06-12-2023, 20:52

Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10?

kohle - 01-05-2024, 11:44



For the petrol-powered vehicles with turbocharger, your engine is designed to provide satisfactory performance by using unleaded petrol octane number 98 RON or higher. In order to maintain engine performance and exhaust system durability, use unleaded petrol octane number 98 RON or higher.
[...]
► Petrol-powered vehicles of 1600 and 1800 models have the knock control system so that you can use unleaded petrol 90 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 95 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 90 RON, the engine performance level is reduced.

► The petrol-powered vehicles with turbocharger have the knock control system so that you can use unleaded petrol 95 RON as an emergent measure in case unleaded petrol 98 RON or higher is not available on journey, etc. In such a case, you don’t need to adjust the engine specially.
In case of using unleaded petrol 95 RON, the engine performance level is reduced.

► Repeatedly driving short distances at low speeds can cause deposits to form in the fuel system and engine, resulting in poor starting and poor acceleration. If these problems occur, you are advised to add a detergent additive to the gasoline when you refuel the vehicle.
The additive will remove the deposits, thereby returning the engine to a normal condition.
Be sure to use a genuine MITSUBISHI FUEL SYSTEM CLEANER.
Using an unsuitable additive could make the engine malfunction. For details, please contact a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.

► Poor quality petrol can cause problems such as difficult starting, stalling, engine noise and hesitation. If you experience these problems, try another brand and/or grade of petrol.
If the check engine warning lamp flashes, have the system checked as soon as possible at a MITSUBISHI MOTORS Authorized Service Point.

E10 type petrol
The petrol engines are compatible with the E10 type petrol (containing 10 % ethanol) conforming to European standards EN 228.

► Do not use more than 10 % concentration of ethanol (grain alcohol) by volume.
Use of more than 10 % concentration may lead to damage to your vehicle fuel system, engine, engine sensors and exhaust system.

źródło:
https://www.mitsuguide.co..._selection.html

lub str. 14 (2-02)
https://www.mitsubishi-za...f0/OCXO17E1.pdf

"Nie należy stosować paliw o zawartości objętościowej większej niż 10 % etanolu (alkoholu zbożowego). Stosowanie paliwa o zawartości etanolu większej niż 10 % może spowodować uszkodzenie układu paliwowego pojazdu, silnika, czujników silnika i układu wydechowego."

Obywatel - 01-05-2024, 12:18

remi napisał/a:
Chyba pora odkopać temat.
Co lejemy do naszych lancerów od stycznia? Lepiej dopłacić do 98, czy lać E10?


Wprawdzie nie mam już Mitsubishi a Toyotę i początkowo miałem ambitny plan, żeby lać Pb98, ale ostatecznie chyba wleję E10 i zobaczę co się stanie. Póki co jeszcze jadę na zbiorniku zatankowanym pod koniec 2023 roku (jeżdżę na LPG).

Fred.X - 01-05-2024, 13:05

Shell Power LPG :lol:
kohle - 01-05-2024, 14:07

Swoją drogą męczy mnie, że tak wolno się zbiera z dwójki :|

Chociaż wg instrukcji jest, żeby lać 95 i skoro są dodatkowe informacje, że jak zalejesz mniej oktanów to komputer utnie moc, żeby nie doprowadzić do stuków, to w drugą stronę, gdyby zalanie więcej mogło jakkolwiek poprawić osiągi to pewnie byłoby to wytłuszczone, pokreślone, oprawione w ramkę i wydrukowane w kolorze :mrgreen:

Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad.
Z meta analizy wszystkich góru w internetach, mogę dojść do takich wniosków:

jeśli poczuję poprawę:
- placebo
- stacja na której do tej pory tankowałem 95 leci w kule
- i najmniej prawdopodobne - ECU jednak posiada mapę dla powyżej 95

jeśli brak poprawy:
- ECU ogarnia i zmienia parametry w widłach 90-95, a powyżej nie robi mu różnicy
- znowu trafiłem na gówno stacje i nawet 'premium' chrzczą :mrgreen:

apg2312 - 01-05-2024, 14:33

kohle napisał/a:
Może w ramach indywidualnego testu spróbuję zalać coś ponad

Szczerze ??
Wszelkie odczucia indywidualne są...no właśnie, indywidualne. I niepowtarzalne, będziesz odczuwał je tylko Ty, i nikt inny.
Wiarygodny, pewny test to owszem, można przeprowadzić, ale na hamowni.
Tak dla informacji - na 98 auto może (nie musi) być ciut cichsze, i może (nie musi) stracić lub zyskać na mocy. To zależy od komputera, jak dostroi sobie kąt wyprzedzenia zapłonu. Ale w praktyce dla kierującego jest to nieodczuwalne, bo wzrost lub spadek mocy ile wynosi ?? 0,5 % ?? 1 % ?? Może 2 % ?? W ten trzeci wynik śmiem już wątpić, nawet drugi jest IMHO mało prawdopodobny. ;)
Powód jest bardzo prosty - benzyna 95 oktanowa ma ciut, naprawdę ciut, większą kaloryczność, niż 98 oktanowa. Za to 98 ma wyższe właściwości przeciwstukowe, no i zazwyczaj ma więcej środków myjących.
Powyższe dotyczy oczywiście silników konstrukcyjnie przeznaczonych do spalania benzyny 95 oktanowej.
Bo owszem, są silniki, w których podniesiony jest stopień kompresji, i ze względu na wyższe ciśnienie panujące w cylindrze (większa możliwość wystąpienia spalania stukowego) dla takich silników zalecana jest benzyna 98 oktanowa, chociaż na 95 też mogą pracować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group