To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Tulejki wybieraka, problemy z przełączaniem biegów

pawelsonx - 16-02-2010, 10:22

zadzwoń do tego obywatela z aukcji mulitline prawdopodobnie po numerze katalogowym ci sprawdzi ja u niego kupowałem tulejki
robertdg - 16-02-2010, 17:22

Mustafa2, wygląda na ten drążek ja spotykałem sie z takimi przypadkami ze kuleczki nie byly tak bardzo wyrobione jak mocowanie w tulejce, tam gdzie śruba jest wkręcana, w takim przypadku idzie jeszcze uratowac ten drążek, rozwiercasz i tulejujesz, najlepiej tulejką mosiężną.
PiotrekSL4 - 19-02-2010, 12:01

Musze koniecznie prześledzić ten temat, gdyż u mnie w Cari od kilku dni zaczęły ciężko wchodzić wszystkie biegi. Lewarek chodzi tempo a zaczęło sie od 3. Najpierw sprawdze stan o leju w skrzyni a pózniej obejrze te często opisywane tulejki.
Carisma 1.6. Jeśli będe wymieniał olej wleje 75W90 natomiast ma znaczenie czy będzie to GL-4, czy GL-5. I ile go tam wejdzie???

pawelsonx - 19-02-2010, 13:32

PiotrekSL4 napisał/a:
Musze koniecznie prześledzić ten temat, gdyż u mnie w Cari od kilku dni zaczęły ciężko wchodzić wszystkie biegi. Lewarek chodzi tempo a zaczęło sie od 3. Najpierw sprawdze stan o leju w skrzyni a pózniej obejrze te często opisywane tulejki.
Carisma 1.6. Jeśli będe wymieniał olej wleje 75W90 natomiast ma znaczenie czy będzie to GL-4, czy GL-5. I ile go tam wejdzie???


TRANSELF NFJ 75W80
(ZASTĘPUJE TRANSELF TRT,TRJ)
OLEJ PRZEKŁADNIOWY - SPECJALNY



TRANSELF NFJ 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów.

TRANSELF NFJ 75W-80 został ficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4i
NDX.

TRANSELF NFJ 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti)
i modele Kangoo.

PiotrekSL4 - 19-02-2010, 21:28

pawelsonx napisał/a:
TRANSELF NFJ 75W80
(ZASTĘPUJE TRANSELF TRT,TRJ)
OLEJ PRZEKŁADNIOWY - SPECJALNY


No ok dzięki. Ale czy jest to olej mineralny, bo taki chce wlać , gdyż nie wiem co było wcześniej a najbezpieczniej jest wlać minerał. I czy ten tranself to nazwa czy jakość oleju. I ile mam go kupić??

pawelsonx - 19-02-2010, 22:14

PiotrekSL4 napisał/a:
pawelsonx napisał/a:
TRANSELF NFJ 75W80
(ZASTĘPUJE TRANSELF TRT,TRJ)
OLEJ PRZEKŁADNIOWY - SPECJALNY


No ok dzięki. Ale czy jest to olej mineralny, bo taki chce wlać , gdyż nie wiem co było wcześniej a najbezpieczniej jest wlać minerał. I czy ten tranself to nazwa czy jakość oleju. I ile mam go kupić??



wchodzi 3,4 litra i teraz sie zastanawiam manule podaje olej tranself trx 75w-80

a w asa sprawdzam dla silnika 1.6 z 99roku jest skrzynia JB3-242 a do tej skrzyni pasuje tranself NFJ dla pewności sprawdź jaka skrzynie masz bo olej trx jest do skrzyni Pxx

Co do oleju to tylko tranself chyba produkuje dla skrzyń do renówek i dużego wyboru nie ma

Matejko - 19-02-2010, 22:19

pawelsonx piszemy na forum sprawdzone informacje :!:

:!: :!:

olej jaki jest do 1.6/1.8sohc to tranself trx 75w-80, a jego zastapil olej TRANSELF NFP 75w-80 - i o taki olej prosisz w sklepie, zaden inny tylko ten :!:

PiotrekSL4 napisał/a:
Ale czy jest to olej mineralny

nie jest
PiotrekSL4 napisał/a:
bo taki chce wlać

nie chciej
PiotrekSL4 napisał/a:
gdyż nie wiem co było wcześniej a najbezpieczniej jest wlać minerał.

podziel sie z nami kto Ci takich informacji udzielil?? jesli mechanik to trzeba go omijac szerokim lukiem :!:

PiotrekSL4 napisał/a:
I ile mam go kupić??

a od tego juz masz funkcje szukaj, zreszta pozostale informacje tez bys znalazl gdybys jej uzywal :!:


biorac pod uwage czulosc tej skrzyni na stary olej, ktory nawet przepracowany bedzie lepszy od jakiegos mineralnego do skrzyń, obstawiam ze 10tys km nie zrobisz jak wlejesz mineralny do srodka

PiotrekSL4 - 19-02-2010, 22:27

Matejko napisał/a:
biorac pod uwage czulosc tej skrzyni na stary olej, ktory nawet przepracowany bedzie lepszy od jakiegos mineralnego do skrzyń, obstawiam ze 10tys km nie zrobisz jak wlejesz mineralny do srodka


Dzięki za pomoc. To jutro kupuje 4 litry oleju Tranself 75W80, a także zamówie komplet tulejek wybieraka. Mam nadzieje że tym sposobem doprowadze skrzynie do normalności.

pawelsonx - 19-02-2010, 22:46

Matejko napisał/a:
pawelsonx piszemy na forum sprawdzone informacje :!:

:!: :!:




Sprawdzone informacje od 1999 roku sa montowane skrzynie jb3-242 a że obywatel PiotrekSL4, nie chwali się rocznikiem to strzeliłem w ciemno że NFJ bo do tej skrzyni pasuje i teraz dylemat lać to co podaje manuale czy to co producent oleju

Dlatego lepiej sprawdzić po vin http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll

PiotrekSL4 - 19-02-2010, 23:03

pawelsonx napisał/a:
obywatel PiotrekSL4, nie chwali się rocznikiem

Sory. rok produkcji 1998. więc teraz chyba wszystko jasne.

Matejko - 19-02-2010, 23:24

widac w avatarze, ktory ma rocznik
co do cari to nawet po lifcie byl trx

pawelsonx - 19-02-2010, 23:55

Matejko napisał/a:
widac w avatarze, ktory ma rocznik
co do cari to nawet po lifcie byl trx


Był trx był w 1996
Cytat:
DEFINICJA

TRANSELF TRX są najwyższej klasy olejami przekładniowymi typu SHP (Super High Performance).
TRANSELF TRX spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji:
API GL5
US ARMY MIL-L-2105C, MIL-L-2105D
RENAULT homologowany

ZASTOSOWANIE

TRANSELF TRX są zalecane do mechanicznych wysoce obciążonych skrzyń biegów, mostów napędowych samochodów osobowych i ciężarowych, pracujących w ekstremalnie trudnych warunkach.
TRANSELF TRX 75W80W zalecany jest szczególnie do skrzyń biegów RENAULT typu JB, JC oraz PK.
TRANSELF TRX 80W zalecany jest szczególnie do skrzyń biegów RENAULT typu NG, NE, UN, NL i NO oraz do mostów napędowych typu AR4 i OT2.
TRANSELF TRX 80W140 skomponowany został z bazowych olejów syntetycznych i zalecany jest szczególnie do mostów napędowych RENAULT


teraz do skrzyń serii Jxx jest
Cytat:
TRANSELF NFJ 75W80
(ZASTĘPUJE TRANSELF TRT,TRJ)
OLEJ PRZEKŁADNIOWY - SPECJALNY



TRANSELF NFJ 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów.

TRANSELF NFJ 75W-80 został ficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4i
NDX.

TRANSELF NFJ 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti)
i modele Kangoo.

Zaś NPF zsotała tylko seria Pxx
Cytat:


TRANSELF NFP 75W80

(ZASTĘPUJE TRANSELF TRP, TRZ, TRX)
OLEJ PRZEKŁADNIOWY - SPECJALNY


TRANSELF NFP 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów.

TRANSELF NFP 75W-80 został oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Pxx, oraz Nissan skrzynie typu P.

TRANSELF NFP 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Pxx stosowanych w samochodach Vel Satis, Avantime, Espace IV (i Espace 2.0 i 1.9 dti), Laguna
2,2DT, dci i V6 i Megane/Scenic II Pk4.

PiotrekSL4 - 20-02-2010, 00:26

Dobra jutro postaram się sprawdzić nr skrzyni. I znowu nie ma jasności. :-(
Matejko - 20-02-2010, 11:21

PiotrekSL4 napisał/a:
I znowu nie ma jasności. :-(


jest lejesz ten olej ktory zastapil trx

w carismie nie ma typowej identycznej skrzyni jak byla np w lagunie, megane czy jakiejstam innej renowce

pawelsonx - 20-02-2010, 12:08

czyli w Polsce lejesz tranself NFP w innych krajach lejesz NFJ

przeglądałem stronę elfa w kilku krajach i nigdzie nie jest napisane że trx zastępuje NFP

wszystko jasne dostałem odpowiedź z firmy elf

Kod:
Witam,
Generalnie TRX zastał zastąpiony NFP ale w przypadku skrzyń typ Jxx po
TRX stworzono i zastąpiono wpierw olejem TRJ, którą potem zastąpił olej
NFJ.
Dlatego też akurat w tym przypadku nie ma wielkiej różnicy. Jednakże,
jeżeli może Pan kupić NFJ to będzie to lepsze wyjście.

Pozdrawiam / Best regards

Axxxxxxxx Hxxxxxxxxxxxx

Kierownik wsparcia sprzedaży samochodowych środków smarnych.
Automotive sales support manager.

TOTAL POLSKA Sp. z o.o.
Al. Jana Pawła II  80
00-175 Warszawa
522-01-00-798
POLSKA
tel.: (+48 22) 481 93 75
fax: (+48 22) 435 14 01


-----Original Message-----
From: xxxxxxxxxxxxxxx [mailto:xxxxxxxxxxxxxxxxx]
Sent: Saturday, February 20, 2010 1:16 PM
To: Edyta Dubois
Subject: produkty tranself

witam jestem posiadaczem mitsubisch carisma z silnikiem 1.6 skrzynia JB3
renault
do mojej skrzyni zalecany jest olej tranself trx ,na waszej stronie
doczytałem że zastępuje go olej tranself NFP ale nie jest tam wymieniony rodzaj
mojej skrzyni zaś w oleju tranself NFJ jest. Przeszukałem również strony
waszej firmy w innych krajach i tylko na polskiej stronie jest napisane że trx
zastępuje NFP.

1 Czy olej tranself NFP tylko w Polsce zastępuje TRX
2 Czy zalanie zamiennika TRX do skrzyni JB3 renaulta nie spowoduje
problemów z pracą skrzyni
3 Czy lepiej zalać tranself NFJ który spełnia wymagania reanulta do
skrzyń Jxx


Proszę o szybka odpowiedź

ozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group