To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Interfejs ELM327 v1.3

Ewcia80 - 08-02-2017, 11:25

rozumiem.ale nie musze chyba odpinać akumulatora w celu resetu przed jazdą?i czy po jezdzie 20 km sprawdze i miedzy bankami na pb korekty dlugie beda sie roznic np o 1-1,5 % to bedzie ok?a jesli na pb beda takie same ale na lpg beda jakies 1-1,5% sie roznić to sie martwić czy jest ok?

[ Dodano: 08-02-2017, 11:36 ]
I jeszce mam pytanie odnosnie sond lamda bo tez moge podejrzeć jak pracuja.otoz te regulacyjne maja pracować w takiej jakby sinusoidzie gora dol miedzy 0-0,9V?Czy te regulacyjne to są te przed katem i to są te:bank1sensor1 oraz bank 2 sensor1?

plecho1 - 08-02-2017, 12:10

Taką różnicą rzędu 1,5% nie musisz się przejmować, jakby czas wtryski na biegu jałowym różnił się o około 0,2 czy więcej ms, to można by się temu przyjrzeć.
Sondy regulacyjne to te przed katalizatorem i są właśnie tak oznaczone jak napisałaś. Raczej lepiej przyglądać się korektom niż wskazaniom sąd bo jest to bardziej miarodajne i właściwie korekty wynikają właśnie ze wskazań sond.

Ewcia80 - 08-02-2017, 12:49

a co resetem odpieciem klemy?musze to robic przed jazda na pb?

[ Dodano: 08-02-2017, 14:27 ]
Czy te korekty długoterminowe to mam spadać jak przejdę około 25 km i jest silnik nagrany do temperatury roboczej oraz silnik na biegu jałowym czy bieg halowy i zimny silnik?

Krzyzak - 08-02-2017, 14:52

Ewcia80 napisał/a:
a co resetem odpieciem klemy?musze to robic przed jazda na pb?
dane w kompie LPG się nie kasują - jest do tego specjalna funkcja w sofcie LPG
plecho1 - 08-02-2017, 14:58

Nic nie musisz kasować tylko najzwyczajniej pojeździj na benzynie i po przejechaniu tych 20km sprawdź jak zachowują się korekty.
Ewcia80 - 08-02-2017, 20:38

Hejka a wiec przejechałam 25 km na pb i odczytalam korekty dlugie.I wyszlo korekty dlugie Bank 1 wahalo sie miedzy 0,78-1,56 a na banku 2 wyszlo -2,34.Ale jak przelaczylam na lpg na chwile a pozniej znowu na pb sprawdzilam to wyszlo bankI -2,34 a bank II -1,56.Co to moze oznaczać.Sprawdziłam sondy i tak Bank1Sonda1 napiecie sie szybko zmienia i waha sie od 0,1V do 0,8V Bank 1sonda2 wartosć jest jakby stala okolo 0,45v.Takie same wartości są dla banku II.Czy to znaczy że sondy działają?Na Lpg na banku 1 sonda 1 tez ma takie wahania od 0,1v do 0,8 v ale ta sonda 2 ma napiecie 0,2 V.I tak samo jest w przypadku banku II.Czyli tak jakby sondy nie byly podlaczone do sterownika lpg?Ale czy ktoś moze mi powiedzieć co oznaczają te wyniki z korekt dlugich?Czy teraz mam pojezdzić znowu na samym lpg i porowanć korekty dlugie do korekt dlugich na pb?
plecho1 - 08-02-2017, 20:56

Czyli wychodzi, że na benzynie bank 1 ma w zasadzie korekty w normie a w banku 2 jest trochę zbyt bogato więc sterownik koryguje to trochę na minus ale też nie jest jakoś źle. Jeśli po przełączeniu z LPG na benzynę korekty idą na minus to oznacza, że na LPG jest trochę zbyt ubogo więc sterownik benzyny koryguje na plus a po przełączeniu po tym na benzynę jest trochę za bogato więc sterownik benzynowy koryguje to na minus. Chyba trochę zakręciłem :) ale tak to działa :)
Sondy te za katalizatorem powinny wskazywać uboga mieszankę jak katalizatory są sprawne i u Ciebie tak właśnie wskazują a regulacyjne, czyli te przed katalizatorem, powinny oscylować po między 0 a 1V co oznacza mieszankę właściwą. Jak zauważyłaś wartości te zmieniają się bardzo szybko więc najlepiej aby przedstawiane były za pomocą wykresu a nie wartości liczbowych.
Sondy nie muszą być podpinane pod sterownik LPG bo sterowniki z tego sygnału nie korzystają. Jedynie podgląd sond przydaje się gazownikowi podczas strojenia ale i tak coraz mniej się z tego korzysta jak ma się podgląd korekt.

Ewcia80 - 08-02-2017, 21:30

Plecho1 czyli wychodzi na to że w sumie nie jest zle w sensie że lpg nie niszczy mi silnika?W sensie takim że nawet jesli jest na lpg za ubogo to nie na tyle żeby sie martwić?W sumie korekty są max do 3%.Myslisz ze to ubogo na lpg to wina tych wolnych acw01bfc?
plecho1 - 08-02-2017, 22:30

Korekty pewnie sprawdzałaś na biegu jałowym a to tylko jeden z kilku stanów pracy a dla innych stanów są wyliczane inne korekty.
Ewcia80 - 08-02-2017, 22:53

Plecho1 te 25 km na pb to tylko dzisiaj na miescie jezdzone.W sobote pojadę 30 km za Lublin na samej benzynie i sprawdze jak to jest po trasie.Bede jezdzić z roznymi obciazeniami.Przy okazji bede na bieząco monitorować korekty krotkie.Po tym sprawdze korekty dlugie na pb.Trase powrotną zrobię na lpg z takimi samymi obciązeniami i sprawdze korekty dlugie na lpg.Moze sie czegos wiecej dowiem.Wyniki podam to moze mi je zinterpretujesz ok?

[ Dodano: 10-02-2017, 20:21 ]
Uytkowniku Wowa odpblokuj mozliwość napisania do Ciebie po pisałes do mnie ale sam zablokowales pw do siebie

[ Dodano: 11-02-2017, 16:15 ]
Plecho1 a wiec dzisiaj jezdziłam w koncu na lpg.na Benzynie zrobiłam w sumie 100km.Na trasie przelaczałam miedzy lpg a pb przy roznych predkosciach i obciazeniach.generalnie jest tak ze jak przelaczam z benzyny na lpg to korekty krotkie idą na minus ale tak maksymalnie do 3%.korekty długie miedzy pb a lpg to max 2%.Czy to duzo?Generalnie jest bardziej bogato sądzać po tych minusach tak?Czy to moze popsuc katalizator?Wydaje mi sie że być moze regulacja jest ok ale to jest max co mozna wycisnać z tych ac w01 bfc.Czuję roznicę w dynamice tak okolo 10-15 procent.

plecho1 - 11-02-2017, 19:55

Przy tak małej różnicy w korektach w dynamice nic nie powinno się odczuć. Różnica do 5% raczej nie jest zauważalna.
Ewcia80 - 11-02-2017, 20:05

sama juz nie wiem.Moze to tez przez to jak jest zamontowane .ze w szynach i te nawierty nie max.blisko benzynowych.i pewnie przez te zbyt wolne wtryski.w normanlnej jezdzie to nie przeskadza.ale nawet dzisiaj jak przyspieszalam na 1 i 2 do 6000 obrotow na lpg to ladnie ciagnelo ale jednak na pb czuc ze szybciej.ciekawe czy jakby faktycznie dać barracudy na trojnikach pojedyncze ale wkretki by zostaly tak jak są to moze by sie dynamika poprawila.co sądzisz o tym?albo te yeti bo w sumie mowia ze to klon barakud

[ Dodano: 11-02-2017, 20:10 ]
a moze byc tak ewentualnie ze dysze są rozwiercone ale nie na tyle zeby byla maks dynamika ale rowniczesnie instalacja tak wyregulowane ze nie szrpie itp.i nie lapie checków bo korekty sie bardzo nie roznia?

plecho1 - 11-02-2017, 20:42

Jakby dysze były zbyt małe to na 100% był by błąd zapętlenia na LPG przy pełnym obciążeniu. Trudno jest doradzać bez podpięcia się pod LPG.
Ewcia80 - 11-02-2017, 21:04

szkoda ze nie mam kabelka bo program juz mam do lpg.a takie wpiecie pod system lpg to mozna by cos juz poweidzieć gdyby tylko na wolnych obrotach byl podpiety?jak nie to trzeba podczas jazdy cos sprawdzić?jesli tak to na co wzracać uwage?

[ Dodano: 26-02-2017, 20:16 ]
Hejka.Czy elm 327podpiety pod zlacze obdII i sparowany z komorka program np.olivia drive w ktorym jest jest poglad na spalanie srednie i chwilowe to pokazuje tez aktualne spalanie na lpg czy tylko obdII pokazuje spalanie na pb?

plecho1 - 26-02-2017, 20:51

LPG silnik powinien spalać o około 20 - 25% więcej niż benzyny. Ciekawe na jakiej podstawie taki program wylicza to spalanie. Jeśli wylicza na podstawie czasu wtrysku to też nie da się tak dokładnie policzyć spalania gazu bo oczywiście czas wtrysku gazu zależy od mnożnika i od korekt sterownika LPG.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group