To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Efekt HighContrast w zwykłych zegarch

robertdg - 13-02-2011, 17:55

Owczar, będziesz musiał chyba wydac jakieś oświadczenie, bo niedługo właściciele HC zaczną ich się pozbywać i wysyłać Ci Zegary bazowe w celu przeróbki.

Dobra robota, zapewne i tak znajdzie się coś jeszcze do udoskonalenia :prayer:

Krejzi - 13-02-2011, 17:59

rewelka ;) jak oryginał ;D u mnie jest wszystko podswietlone zimnymi diodami wiec u mnei pasuje ale ten cieply wyglada profesjonalniej :)
Owczar - 13-02-2011, 18:13

robertdg napisał/a:
Dobra robota, zapewne i tak znajdzie się coś jeszcze do udoskonalenia


Jak zawsze ;) Można dać więcej diod żeby poprawić gorzej doświetlone fragmenty. Wykorzystałem tylko 32 diody. Ale już mi się nie chce grzebać :)

Krejzi napisał/a:
rewelka jak oryginał ;D u mnie jest wszystko podswietlone zimnymi diodami wiec u mnei pasuje ale ten cieply wyglada profesjonalniej


Ja przycisków jeszcze nie zmieniałem, ale raziła mnie ta różnica między climatroniciem, a zegarami. Te Twoje fluzy nie są aż tak zimne jak moja taśma. Ale nie będę wydawał kasy na kolejne diody. Mam teraz ważniejsze sprawy w aucie :)

Tak wyglądają zgaszone:

robertdg - 13-02-2011, 18:38

Owczar napisał/a:
Ale już mi się nie chce grzebać :)
Do czasu gdy nie będziesz mógł spać przez kolejny innowacyjny pomysł ;-)
Mare - 13-02-2011, 19:29

A ja jestem chory i z braku zajęcia BYĆ MOŻE zrobię coś z zegarami ;]
Ale ponieważ jestem perfekcjonistą... dalej myślę nad udoskonaleniem efektu ;p i nie zacznę dopóki nie będę pewien, że mi się uda :D ( do tego potrzeba mi rekwizytu do badań )

Zastanawiam się nad zastosowaniem czegoś takiego
http://allegro.pl/dioda-p...1452867217.html

wraz z mega ciemną folią przyciemniającą.

Te diody są stosunkowo szerokie(7x6 mm), ale płaskie(1,6mm), co za tym idzie można by je przykleić pod kątem bezpośrednio pod tarczą po jednej diodzie na dwie cyfry na tarczy prędkościomierza ( i w mniej więcej takiej odległości na obrotomierzu). Takie ułożenie powinno zapewnić dobre oświetlenie cyfr jak i środka tarczy, liczników i wskazówki ( mam nadzieje, jak nie to będzie czerwona ). Kątowe ustawienie pozwoliłoby na wykorzystanie największej powierzchni promienia przy niewielkiej odległości od powierzchni oświetlanej. Myślę też, nad zmodyfikowaniem nieco wyglądu samych tarcz poprzez połączenie punktów na obrębie tarczy ( jak w HC ;] ) Jeżeli z wierzchniej strony tarcze są też malowane, to myślę, że da się to osiągnąć całkiem łatwo :D

Minusem jest jednak stosunkowo duży koszt samego materiału i dwukrotnie większe zużycie prądu w stosunku do flux"ów. Co wciąż skłania mnie do zastanowienia.
Chciałbym też, aby podświetlenie załączało się razem z przekręceniem stacyjki ale tak by zachować możliwość przyciemniania :)

Jest ktoś w stanie zarzucić jakimś schematem? :D

Pyra20 - 13-02-2011, 19:48

a już myślałem że Owczarowi zlecę jakąś małą robótkę a tu nic z tego :(
Owczar - 13-02-2011, 20:07

robertdg napisał/a:
Do czasu gdy nie będziesz mógł spać przez kolejny innowacyjny pomysł


Pomysł już się nawet pojawił, ale zabrakło 3cm w szerokości konsoli :( A byłoby ciekawie..

Mare napisał/a:
( do tego potrzeba mi rekwizytu )


Podeślij na PW adres to prześlę zegary Michała. Niestety gdzieś zaginęły w akcji 2 wskazówki :/ 1 mała i 1 duża. Ale te co są wystarczą spokojnie do testów :)

Cytat:
Zastanawiam się nad zastosowaniem czegoś takiego
http://allegro.pl/dioda-p...1452867217.html

wraz z mega ciemną folią przyciemniającą.


Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie licznik km pod spodem. On znacznie ogranicza możliwść montażu. Umieszczenie kątowe spowoduje nieówne oświetlenie, a 1 dioda na 2 cyfry to stanowczo za mało. 1 na 1 cyfrę byłaby ok.

Mare napisał/a:
Takie ułożenie powinno zapewnić dobre oświetlenie cyfr jak i środka tarczy, liczników i wskazówki


Na to niestety nie licz. Te wskazówki nie chcę się w ogóle świecić. Nawet jak oświetlałem żarówką halogenową od spodu..

Mare napisał/a:
Kątowe ustawienie pozwoliłoby na wykorzystanie największej powierzchni promienia przy niewielkiej odległości od powierzchni oświetlanej.


Jeśli chcesz oświetlać dużą powierzchnię to przy kącie rozproszenia 120 stopni będziesz musiał dać jakiś 1cm odstępu, albo nawet więcej.

Mare napisał/a:
Myślę też, nad zmodyfikowaniem nieco wyglądu samych tarcz poprzez połączenie punktów na obrębie tarczy ( jak w HC ;] )


Tak, są malowane tylko z zewnątrz i łatwo to można zrobić, ale efekt będzie taki sobie, bo tarcze są we wgłebieniu i taki okrąg będzie oświetlał ramkę powodując poświatę dookoła.

Mare napisał/a:
Chciałbym też, aby podświetlenie załączało się razem z przekręceniem stacyjki ale tak by zachować możliwość przyciemniania


Ale do tych diod będziesz potrzebował sterownik prądowy i tradycyjny potencjometr nie będzie ściemniał diod. Będziesz musiał dać sterownik z regulacją i wyprowadzić gdzieś potencjometr w ramke zegarów. Jeśli dasz fluxy, to będzie łatwo zrobić to z zapłonem.
Podświetlenie włącza się razem z postojówkami. Musisz znaleźć przewód na którym pojawia się prąd po zapłonie. Następnie przeciąć przewód, którym płynie prąd po włączeniu świateł przy kostce od ściemniania i podlączyć kostkę od ściemniacza do przewodu po zapłonie przez diodę, która będzie przewodziła tylko w jedną stronę i po sprawie ;)

Krejzi - 13-02-2011, 20:09

no koszt bylby kosmiczny ;) chyba nie jest to opłacalne bo sporo takich ledów by poszło, poza tym jasnosc nie jet tutaj az takim problemem i mysle ze az tak mocne LEDy nie są potrzebne
Owczar - 13-02-2011, 20:24

Mare, szukaj diod o temp barwowej 6-7k. 10k to już na niebiesko świecą...

No właśnie. Będzie drogo. Lepiej kupić diody Flux 4 chipowe. Ja mam na testy 3 chipowe i powiem Ci, że świecą jak głupie. Będziesz miał możliwość regulacji potencjometrem z auta, poza tym nie będą się tak grzały, bo te power ledy musisz lutować do radiatora.

Ponadto masz idealną barwę... np tutaj:
http://allegro.pl/dioda-l...1444099844.html

Zwróć uwagę, że oryginalne HC mają raczej cieplą niż zimną barwę.
Koszt nie może być zbyt duży, bo może okazać się, że lepiej kupić oryginalne HC, które jakby nie było zawsze będą doskonalsze i będą miały elektroniczny licznik przebiegu :)

m6riano - 13-02-2011, 21:06

Owczar napisał/a:


Obrazek


jakie diody dałeś pod czerwone pola?
chce takie same u siebie...i w kopńcu zaspałem na ten wolumen..mam nadzieje ze jakies czerwone ci zostaly?

Owczar - 13-02-2011, 21:08

Diody takie same jak pozostałe, czyli białe :) Niestety mam tylko 1 diodę. Nawet nie wiem co to za model, bo kolega mi dał ze swojego magicznego pudełeczka :)
sveno - 13-02-2011, 21:32

robertdg napisał/a:
Dobra robota, zapewne i tak znajdzie się coś jeszcze do udoskonalenia


może tak jak w oryginalnych HC przekręcasz kluczyk i zapalają się tylko wskazówki, a po włączeniu postojówek zaświecają się tarcze? (wydaje mi się, że tak jest w HC, choć pewny nie jestem)

Owczar - 13-02-2011, 21:33

W HC podświetlenie zapala się później ze względu na dłuższe odpalanie świetlówki :)
Jackall - 13-02-2011, 22:10

Owczar a czy wiesz jak taki efekt uzyskać gdy tak jak u Ciebie wszędzie są diody?
Krejzi - 13-02-2011, 22:15

chyba bardzo łatwo, wystarczy znaleźć miejsce gdzie podawane jest zasilanie +12 ( na pewno jest taki bo wskaźniki działają ) i tam podlaczyc wskazówki a reszta bez zmian czyli pod żarówki od podświetlenia tarcz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group