Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Efekt HighContrast w zwykłych zegarch
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 16:13   [EAxx] Efekt HighContrast w zwykłych zegarch

Jakiś czas temu padło pytanie nt. efektu HC w zwykłych zegarach od galanta. Niestety nie miałem nigdy w ręku zegarów HC i mogę się domyślać na jakiej zasadzie działają...

Z tego co zauważyłem w firmowej Toyocie, szybka od zgarów jest przyciemniona, ale nie przyjrzałem się jeszcze jak wyglądają tarcze. Niewątpliwie różnią się od zwykłych i można pokusić się jedynie o efekt widocznego podświetlenia w dzień.

Mój pierwszy pomysł zakłada wykorzystanie tarczy licznika takiej jaka jest, ze światłowodem, który rozprowadza światło. Dzięki temu nie będę musiał osobno podświetlać żarówki i licznika przebiegu.

Zakupiłem takie diody:


Biały ciepły:

Wymiary:
7.62x7.62mm

Kąt świecenia: 90°
Soczewka: waterclear 5mm
Kolor: biały ciepły
Jasność: 2 500-3 500mcd
Prąd przewodzenia: max 20mA
Napięcie przewodzenia: 3.1-3.3V
Prąd wsteczny: 10µA
Długość fali: 453-456nm
Temperatura barwowa: 2500-2750K
Bin: Xo3BoHC11
Temperatura lutowania: 260°C/5s
Temperatura pracy: od -40°C do +100°C
Certyfikaty: RoHS, CE

W tej chwili mam taśmę LED z diodami z jasnością jakieś 900mcd o barwie zimnej bieli. Są rozmieszczone z małą precyzją, a dają naprawdę sporą jasność, ale w tej barwie nie podświetlają wskazówek.

Diody planuję skierować na płytki światłowodu, tam gdzie były żarówki. W każdym punkcie będzie ją doświetlało 6 diod. 4 skierowane na światłowód i 2 na tarcze. Ogólnie będę sprawdzał doświetlenie tarczy w praktyce.

Szybkę przyciemnię czarną folią. Z tego co pisał swinks_uk, zegary HC mają przyciemnione ją na brązowo. Niestety nie mam teraz pod ręką takiej folii, a byłoby to lepszym rozwiązaniem, bo brązowa puszczałaby więcej ciepłej bieli, odcinając resztę. Ale ten element zawsze można zmienić.

Tarcze na testy użyczył fj_mike, pewnie jutro będą u mnie na stole ;)

Zastanawiam się nad zasilaniem diod. Chcę je połączyć szeregowo po 4, ale boję się, że jednak napięcie w aucie będzie troszkę większe i nie wiem czy się nie przepalą. W sumie z diodami niewiele się bawiłem. Czy dać jeszcze jeden opornik na 3 diody, żeby ustalić na nich napięcie, które nie przekroczy 12V na 4 diody?

Ma ktoś może jeszcze jakiś inny pomysł, aby uzyskać jasne i równomierne podświetlenie? Folie indiglo odpadają.

Dodano 31-01-2011

Instrukcja zebrana ze wszystkich stron.

A więc efekt HC został osiągnięty w mniej lub bardziej zadowalającym stopniu. W chwili pisania tego fragmentu, projekt nie był jeszcze ukończony. Na tym etapie uzyskałem jednolite podświetlenie. Niestety miałem problem z przyciemnieniem szybki i nie podświetliłem jeszcze wskazówek. Ale będą one podświetlane według pomysłu Szpali85 :)

Do podświetlenia będzie potrzeba 32 diody super flux 20mA. Są to diody jedno chipowe. Kolor biały ciepły lub zimny. W swoim projekcie wykorzystałem diody ciepłe, ale lepiej będą wyglądały chyba zimne. Chociaż one czasem wpadają w niebieski odcień.

Parametry diody i zdjęcia na początku postu. Zakupiłem u użytkownika sellneo_pl na allegro. Mogę go polecić. Kupiłem 50szt za 20zł. Natychmiastowa wysyłka :)

Zegary od Galanta wyglądają następująco:


Aby dobrać się do tarcz, należy zdjąć przednią osłonę razem z szybką. Jest połączona z korpusem zatrzaskami. Trzeba je delikatnie podważyć i zejdzie bez problemu. Należy uważać, bo są dość kruche.
Akurat w moich zegarach po transporcie nie został się ani jeden zatrzask.
Gdy zdejmiemy przedni panel, należy zdjąć z niego szybkę. Też jest połączona za pomocą widocznych zatrzasków.

Szybkę przyciemniamy czarną folią.
Z moich sprawdzonych sposobów, według rad, najlepiej wychodzi w ten sposób:

Folię kleimy na mokro, jak poniżej:

marexi napisał/a:
Do wody dodaj szampon(ja przy przyciemnianiu szyb uzywam Johnsoon&johnsoon baby. Ludwik sie klei za bardzo. Zeby wycisnac powietrze najlepiej uzyc plaskiej powierzchni nieuginajacej sie(np. karta shell , bp payback lub cos takiego)
Przy okazji biedronkowa folia jest bardzo gruba folia, malo plastyczna ale da sie to zrobic.

Pierw musisz dociac idealnie folie jeszcze z zabepieczeniowa folia na powierzchni na ktorej chcesz ja przyklejac,
polac mieszanka z czyms szybke przylozyc folie i grzac zeby sie zaczela ukladac.(klej ma byc z przodu)
Potem jak juz podgrzejesz i ladnie sie ulozy i bedzie przcieta, odklejasz folie, spryskujesz klej i od srodka kleisz i zaczynasz wypychac wode od srodka.
Moze zrobie tutorta jak to zrobic z folia jutro:)


Ja dodałem płynu do naczyń i było ok ;)

Folię będzie jednak lepiej przykleić na zewnętrzną część. Daje to lepszy efekt.

Szybkę odkładamy na bok, wrócimy do niej później.

Po zdjęciu przedniego panela widzimy taki obraz:



Aby wyjąć mechanizmy z tarczami, musimy odkręcić śruby mocujące z tyłu. Do prędkościomierza są to 4 śruby, a do pozostałych wskaźników po 3 śruby, od spodu korpusu.

Po wyjęciu mechanizmów, należy zdjąć wskazówki. W przypadku małych wskazówek, wystarczy zaznaczyć miejsce gdzie się znajdują w chwili zdejmowania, a następnie zabezpieczyć tarczę chusteczką i podważając widelcem lub czymś podobnym, zsunąć delikatnie.

W przypadku dużych tarcz, należy usunąć bolec podtrzymujący wskazówki w zerowej pozycji. Lekko odchylamy tarczę i odcinamy go po drugiej stronie. Później będzie go można wkleić.
Po usunięciu bolca, zaznaczamy miejsce zerowego położenia wskazówek i zdejmujemy je analogicznie jak poprzednie.

Odwracamy tarcze spodem do góry, tak jak na zdjęciu:


Za pomocą papieru ściernego usuwamy tę fioletową farbę:


Należy pamiętać, by pod tarczą położyć kawałek ręcznika papierowego lub szmatki, żeby nie porysować tarczy o stół.

Po usunięciu farby, przyklejamy tarcze ponownie do płytki światłowodowej. Wskazówek na razie nie wsuwamy na miejsce.

Teraz zabieramy się za podświetlenie. Do podświetlenia prędkościomierza użyłem 14 diod, a 2 diody do podświetlenia wskaźnika paliwa.

Łączyłem diody szeregowo w grupach po 4 sztuki. Nie wiem jak trwałe będzie to rozwiązanie. W tej chwili, w warunkach domowych nie było z tym problemu. Pracują na napięciu 13,5V (w aucie w szczycie może być 14,4V, chwilowo sprawdzałem takie napięcia, ale nie zostawiałem ich na dłużej). Ale myślę, że będę je raczej ściemniał, bo świecą dość mocno.

Bezpieczniej będzie je łączyć równolegle. Jeśli komuś się chce bawić.

O łączeniu diod:
mackbeth napisał/a:
http://neonarium.w.interia.pl/poradnik/text_2.htm


Diody rozmieściłem dla prędkościomierza następująco:



W przypadku prędkościomierza, jedną diodę umieściłem skierowaną bezpośrednio na licznik przebiegu. Widać ją na dolnej ścianie. Diody kierowałem na tarcz epod kątem, ponieważ licznik przebiegu zajmuje pod spodem dużo miejsca, więc gdybym umieścił je pod samą tarczą, byłyby cienie.

Póki co, uzyskałem taki efekt:
Przed:

Po:


Zdjęcia robione oczywiście przy zapalonym świetle lub w dzień. C.d.n.

Dodano 07-02-2011
W ostatecznej wersji podświetlenie zegarów jest realizowane przez taśmę LED. Daje ona gorsze światło, ale nie miałem czasu lutować od nowa zimnych diod.

Zdjęcia z prac.
Przy wskaźniku paliwa wyciąłem tę przegrodę jak na zdjęciu:


Przy wskazówkach odciąłem światłowód jak na zdjęciu i wstawiłem diodę jak zaznaczone:


Tak umieściłem przewody od diody wskazówki prędkościomierza:

Pora na prezentację jak to wygląda w dzień. Niestety zdjęcia wciąż z telefonu...

Tak wyglądają zgaszone:


Po zapaleniu brakuje im troszkę jasności, tak jak się spodziewałem z tą taśmą, ale miałem do wyboru żółtawy kolor jasny lub ciemniejszy zimny ;) Na tym zdjęciu wyszły i tak ciemno, bo jak widać aparat ustawił czas naświetlania pod kątem tego co widać przez szybę...



A tak wyglądają z bliska:



Dodano 2011-02-13:

Jednak wróciłem do ciepłego koloru :)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-02-2011, 18:15, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 26-01-2011, 16:39   

Diód nie łączy się szeregowo tylko równolegle:) to jest dużo lepsze:)

http://neonarium.w.interia.pl/poradnik/text_2.htm
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2011, 16:40   

Osobiście też zastanawiałem się nad sposobem podświetlenia zegarów tak, żeby osiągnać efekt podobny do HC, ale jeszcze się za to nie zabrałem.

2 500 mcd może być za jasne jak na przezroczystą szybę chyba. Trzeba by cos wymyślić z folią później, żeby nie dawało po gałach w nocy.

Co do wskazówek: ja myślałem, żeby wpasować pod mechanizm wskazówek 2-3 diody SMD czerwone, żeby tylko na nie szło światło czerwone i nie ingerowało w reszte.

Co do tarcz, właśnie taśmę led miałem na oku, ale myślałem nad skierowaniem światła pod kątem 90* do płaszczyzny tarcz, tak, żeby nie oświetlać punktowo samych tarcz i uzyskać w miare równomierne podświetlenie

Diody najlepiej połączyć równolegle z opornikiem na każdą, jeśli mówimy tu o pojedynczych sztukach.

Edit:
Możnaby też dać po jednej czy dwuch diodkach SMD czerwonych i skierować je na same czerwone pola na tarczach, żeby uzyskać ten sam odcień czerwieni co wskazówek ( jeżeli będą one podświetlane na czerwono). :)
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
Ostatnio zmieniony przez Mare 26-01-2011, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-01-2011, 16:50   

Owczar, jeżeli mogę :

jeżeli chcesz dać diody pod ten plajstikowy światłowód ( nie wiem jak to wygląda w EAx... ) to np. w moim E5x efekt był do :butthead: kilka miejsc było podświetlone i to nie do końca .... wskazówki zero podświetlenia i liczydło też zero podświetlenia .... nie chcę cie zniechęcać ale z tego nic nie będzie :wink: ... lepiej od razu wal diody pod tarcze , wskazówki zrób tak jak ja ( chyba że masz inny pomysł ) i będzie HC .........




albo może taniej cie wyjdzie kupic zegary HC :wink:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 16:55   

mackbeth napisał/a:
Diód nie łączy się szeregowo tylko równolegle:) to jest dużo lepsze:)


Kod:
Możemy również połączyć diody szeregowo bez użycia rezystora, zalecam jednak połączenie równoległe jako bezpieczniejsze dla diod.
Gdy mamy zasilanie o napięciu 12 V możemy podłączyć 4 diody szeregowo i taki zestaw podłączyć do tego zasilania.
Obrazuje to zdjęcie poniżej


Może i lepsze, ale ile mniej lutowania będę miał. Chyba, że wszystkie diody zlutuję równolegle i dam jeden opornik na cały układ? Robił to ktoś w ten sposób?

Mare napisał/a:
2 500 mcd może być za jasne jak na przezroczystą szybę chyba.


Dlatego chcę ją przyciemnić, tak by była widoczna w dzień.

Mare napisał/a:
Co do wskazówek: ja myślałem, żeby wpasować pod mechanizm wskazówek 2-3 diody SMD czerwone, żeby tylko na nie szło światło czerwone i nie ingerowało w reszte.

Wskazówki się zaświecą na pomarańczowo przy tym podświetleniu. Szpala dał taką diodę na wskazówkę i efekt wyszedł bardzo ładny :) Wystarczyło po 1 diodzie i świecą mocno.
http://forum.mitsumaniaki...35467&start=315

Mare napisał/a:
Co do tarcz, właśnie taśmę led miałem na oku, ale myślałem nad skierowaniem światła pod kątem 90* do płaszczyzny tarcz, tak, żeby nie oświetlać punktowo samych tarcz i uzyskać w miare równomierne podświetlenie


No właśnie te taśmy LED są kłopotliwe, bo mają z góry narzucone rozmieszczenie diod i problem pojawia się w wyprowadzeniach tej płytki światłowodowej. Ja ją przykleiłem do korpusu pod tarczami, właśnie pod takim mniej więcej kątem, ale efekt jest taki, że w miejscach węzłów ma gorzej doświetlone tarcze. Poza tym te taśmy mają ograniczoną jasność i wiem, że do widoczności w dzień nie starczą.

Mare, słyszałem, że Cię ubiegłem z zegarami od Michała ;) Ale postaram się ich nie uszkodzić i z tego co pisał Michał, trafią do Ciebie. Więc jak uda nam się osiągnąć jakiś efekt to będzie na czym działać :)

[ Dodano: 26-01-2011, 16:59 ]
szpala85 napisał/a:
wskazówki zero podświetlenia i liczydło też zero podświetlenia


U mnie licznik przebiegu świeci bardzo mocno, a wskazówki się nie zaświecą przy tej barwie.. Ale w ostateczności będę się bawił diodą smd, jak u Ciebie :)

szpala85 napisał/a:
albo może taniej cie wyjdzie kupic zegary HC :wink:


Za HC wołają kosmiczne kwoty.. A póki co zainwestowałem 30zł :) Poza tym to jest dla frajdy i satysfakcji robione ;)

[ Dodano: 26-01-2011, 17:00 ]
szpala85, masz jakieś zdjęcia jak rozmieściłeś diody pod tarczą i jakich diod użyłeś?
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-01-2011, 17:15   

więc tak 30 diod 3mm białe ( nie pamiętam juz jaka jasność brałem .. pewnie w moim temacie gdzieś bedzie napisane , musze poszukać ) , każda dioda dostała rezystor + była piłowana i tez każda dioda była osobno ustawiana tak aby oświetlała wybrany odcinek :
czerwone kółeczka to diody :


a tu jak przykleiłem diodę SMD do wskazówki ( chyba biała ,a czerwona była obok niej ) , jak widzisz musi być idealnie usadowiona tam gdzie jest wyjście światłowodu :
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 17:26   

Ogólnie widzę będzie potrzeba odrobinę precyzji :) Muszę w końcu kupić małą lutownicę, bo do tych diod nie podjadę ze swoją ;) A te diody na wskazówki to niezły patent. Muszę to przemyśleć.
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-01-2011, 17:31   

Owczar, Ano racja, troszke ubiegłeś, ale to może i dobrze, ja bym sie za to zabierał z miesiąc, a tak to jakieś postępy będą ;]

Co do taśm, właśnie dlatego ja myślałem o położeniu ich pod kątem 90 stopni do płaszczyzny zegarów. Okleić na około plastik obudowy, tak aby świeciły do środka, a nie bezpośrednio na tarcze + "pomiędzy" tarczami krótkie paski prosto na tarcze, wtedy nie będzie widać punktów, a samo światło. Niestety jest to tylko teoria, bo nie przetyestowany efekt przezemnie osobiście, natomiast podpowiedź na ten temat dostałem od kolesia, który już kilka zegarów wyklejał i ponoć działa dobrze i świeci równomiernie

Hmm... jak byś chciał dac wszystkie diody równolegle i na jednym oporniku, to będzie trzeba policzyć prąd i dać odpowiednio rezystor mocy. inaczej się spali.

Płytka światłowodowa moim zdaniem odpada :(
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 18:00   

No ja właśnie kierowałem te taśmy bardziej do środka, ale tak jak pisałem, te taśmy do mnie nie przemawiają. Nie mam niestety zdjęcia jak to teraz wygląda u mnie, ale zrobię :)

Zawsze mogę zrobic tak jak szpala85. W sumie to będzie tyle samo roboty, co ze światłem na światłowody. A diody, które chcę użyć będą jeszcze mocniejsze, więc światła powinno wystarczyć, a diody przykleję np na poxilinę.

Pożyczę od kolegi zasilacz laboratoryjny i zmierzę jaki prąd płynie przy 3V przez wszystkie diody, wtedy będę mógł dobrać opornik do 12V.

[ Dodano: 26-01-2011, 18:04 ]
szpala85, masz może kawałek folii do przyciemniania szyb? Ciekaw jestem jakby wyglądało z przyciemnioną szybką u Ciebie.
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 26-01-2011, 18:16   

Co do rezystora, to w poradniku który podałem przy połączeniu równoległym

Kod:
Przykład obliczenia mocy rezystora:

P = (Uzasilania - Udiody) * (Idiody1 + Idiody2 + ... + Idiody_n)

Mamy zasilanie 12 V, dioda pracuje pod 3,3 V, prąd typowy dla diody to 20 mA,
Chcemy w ten sposób podłączyć 20 diod.

P = (12V - 3,3V) * (20*0,02A) = 3,48 W
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-01-2011, 22:35   

Owczar napisał/a:
a diody przykleję np na poxilinę.


na "klej na gorąco" polecam ( sam mam tak przyklejone i jak do tej pory nie odleciało ) :mrgreen: poxylina bedzie długoooooo schła :wink:

Owczar napisał/a:
szpala85, masz może kawałek folii do przyciemniania szyb?


no właśnie nie mam :| ..... ale efekt będzie taki jak byś pokrentełkiem od ściemniania oświetlenia dał na minimum :wink: .... ja osobiście jeżdżę cały czas na minimum ale jak trzeba szpanować to daje na maxa i wtedy ludzie dziwią co to za nowe auto że ma takie bajeranckie podświetlenie ... a ja im na to że to Gal z 94 roku :lol:


a tak OT ...... Gale EAx.. mają te zegary HC tak ? ... zastanawia mnie jak tam jest wsadzona "jarzeniówka" że tak elegancko to świeci :roll: czy coś tam innego jest wsadzone ... bo wskazówki na bank mają osobne diody ..... wogóle ktoś rozbierał zegary HC :roll: ciekaw jestem jak to jest rozwiązane :roll: :?:
a ty Owczar, -rze :wink:
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 26-01-2011, 22:45   

Jarzeniówka jest wtopiona w cały panel/tarcze. Z boku ma wyjścia katody i anody. Wskazówki chyba sa na żaróweczkę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 22:47   

szpala85 napisał/a:
ale efekt będzie taki jak byś pokrentełkiem od ściemniania oświetlenia dał na minimum


No właśnie nie. To nie działa w ten sposób. Na zegary będzie padał cień i będziesz lepiej widział to co jasne, a gorzej to co ciemne. W ten sposób uzyskasz lepszy kontrast. Ściemniając je zmniejszasz kontrast.

No ja niestety nie miałem w ręku zegarów HC. Stąd ten temat i pytania... Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ogólnie nie nastawiam się na jakiś super efekt, ale chciałbym żeby podświetlenie było widoczne w ciagu dnia.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-01-2011, 22:56   

swinks_UK, czyli "świetlówka" jest na całych zegarach ... ale jest prosta ? czy taka specjalna powykręcana ( jak na niektórych reklamach ) ?

Owczar napisał/a:
W ten sposób uzyskasz lepszy kontrast. Ściemniając je zmniejszasz kontrast.


:roll: hmmmmm muszę spróbować z ta folią przyciemniającą ..... bo rzeczywiście bedzie miało to sens .... wsiadasz do auta i widzisz czarne zegary ( prawie nic) włączasz światła i nagle ukazują się cyfry i wskazówki w dobrej ostrości ( oczywiście ustawione na max ) ... ma to sens Owczar, ... podrzuciłeś mi genialny pomysł :mrgreen: podziękował :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-01-2011, 23:02   

Ostatnio w biedronce była folia po 8zł ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.