[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
mlun - 28-10-2014, 21:33
10W30
Havoc - 03-11-2014, 12:58
Myślicie że można brać Mobila prosto z allegro? Nie żaden przekręt? 5l=90zł, hm..
http://allegro.pl/mobil-3...4730053365.html
inq - 03-11-2014, 13:17
Ja oleje kupuję u jednego sprzedającego:
http://allegro.pl/listing...?us_id=19737334
Mają kilka kont na allegro, ale znakiem rozpoznawczym jest DĄBROWA GÓRNICZA. Nawet Castrola tam kupowałem i było wszystko ok. Ostatnio Mobila tam kupiłem i też w porządku.
bialyjayz - 03-11-2014, 15:21
normalna cena przecież to nie "Mobil1" a "Mobil" firma jedna jakość już chyba nie
maroch - 05-11-2014, 10:48
zrobiłem płukankę LM engine flush zmieniłem 10w60castrol na 5w50 valvoline, 2.4 GDI, jest ciszej jakoś lżej i olej po 500km jest jeszcze żółty a nie za chwile czarny, może kwestia płukanki
eremita - 05-11-2014, 11:20
Ja zrobiłem płukankę LM i zalałem Valvoline maxlife 5w40 i V6 chodzi jak marzenie
Havoc - 07-11-2014, 09:39
Oki, po przemyśleniu też zostanę przy Valvo. Płynął do każdego mojego miśka, nie dało się narzekać. Zobaczymy jak sobie teraz da radę
Shockwave - 12-11-2014, 19:44
Pytanie techniczne z czystej ciekawości
jaka producent przewidział normę zużycia/spalania oleju na 1tys bądź pomiędzy wymianami(10tys) dla silnika 2.0 136km ?
Od czerwca czyli zakupu gala do dnia dzisiejszego stuknęło 10tys wiec wymiana była. Nie robiłem dolewek ale trochę brakuje tzn miałem w połowie pomiędzy kreskami min/max teraz po 10tys było na kresce minimum czyli na dolnej. To będzie ok 0.5l ubytku ? , to ze gonie gala do czerwonej kreski pewnie pomogło w tym małym ubytku.
Danteo0206 - 13-11-2014, 11:59
Panowie, takie małe pytanko... Moj Misiek 2.5 V6 zalany zostal przez poprzedniego wlasciciela Mobil'em 10W40. Podczas robienia skrzyni znalazlem karteczke ze bylo to 12 tys km temu. O wymianie przypominaja mi cykadelka Rano jak temperatura oscyluje przy 3-5 stopniach to czasami jak sie odezwa , to zanim przestana cykać - mija 30-60sek. Biorąc pod uwage przebieg 292 tys km, mokry silnik ( miska oraz pokrywa zaworow za ktore sie niedlugo zabiorę) oraz instalacje gazowa ktora ma ok 40 tys km, jaki olej byście zalali? dalej 10w40 czy 5w40?
CZytajac troche ten temat ( nie wszystko bo jest ich prawie 200stron ) wybrałem pare firm:
Valvoline MaxLife 5W40
Valvoline VR1 5W40
Motul 8100 5W40 ( niemoge dojsc do tego czym rózni sie X-cess od X-clean)
Oraz Mobil 1 ESP 5W40
Nie wiem za bardzo który spośrod tych produktów wybrać z racji tego ze jest to moj pierwszy samochod z silnikiem V6 i hydropopychaczami. No i czy przejscie z 10W40 na 5W40 to dobry pomysl. Z góry dziekuje za odpowiedz.
arturj123 - 13-11-2014, 12:28
Shockwave napisał/a: | Pytanie techniczne z czystej ciekawości
jaka producent przewidział normę zużycia/spalania oleju na 1tys bądź pomiędzy wymianami(10tys) dla silnika 2.0 136km ?
Od czerwca czyli zakupu gala do dnia dzisiejszego stuknęło 10tys wiec wymiana była. Nie robiłem dolewek ale trochę brakuje tzn miałem w połowie pomiędzy kreskami min/max teraz po 10tys było na kresce minimum czyli na dolnej. To będzie ok 0.5l ubytku ? , to ze gonie gala do czerwonej kreski pewnie pomogło w tym małym ubytku. |
Bierzesz pod uwagę ubytki w formie wycieku (uszczelniacze, uszczelka miski, korek itp.)?
Te silniki "nie biorą" znaczącej ilości oleju, nie znalazłem nigdzie w manual-u o tym zdania, ale nawet 0,5L na 10000km przy jeździe do kreski to chyba jest do zaakceptowania
Danteo0206 napisał/a: | Panowie, takie małe pytanko... Moj Misiek 2.5 V6 zalany zostal przez poprzedniego wlasciciela Mobil'em 10W40. Podczas robienia skrzyni znalazlem karteczke ze bylo to 12 tys km temu. O wymianie przypominaja mi cykadelka Rano jak temperatura oscyluje przy 3-5 stopniach to czasami jak sie odezwa , to zanim przestana cykać - mija 30-60sek. Biorąc pod uwage przebieg 292 tys km, mokry silnik ( miska oraz pokrywa zaworow za ktore sie niedlugo zabiorę) oraz instalacje gazowa ktora ma ok 40 tys km, jaki olej byście zalali? dalej 10w40 czy 5w40?
CZytajac troche ten temat ( nie wszystko bo jest ich prawie 200stron ) wybrałem pare firm:
Valvoline MaxLife 5W40
Valvoline VR1 5W40
Motul 8100 5W40 ( niemoge dojsc do tego czym rózni sie X-cess od X-clean)
Oraz Mobil 1 ESP 5W40
Nie wiem za bardzo który spośrod tych produktów wybrać z racji tego ze jest to moj pierwszy samochod z silnikiem V6 i hydropopychaczami. No i czy przejscie z 10W40 na 5W40 to dobry pomysl. Z góry dziekuje za odpowiedz. |
Uszczelnij silnik (uszczelniacze przy rozrządzie, pokrywa zaworów, korek itp.) oraz trzymaj poziom oleju, wymieniaj na czas - a jaki olej, moim zdaniem najdroższy na jaki możesz sobie pozwolić.
Lista polecanych olejów:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71549
Może tutaj jeszcze co nieco odpowiedzi:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
[ Dodano: 13-11-2014, 12:31 ]
Danteo0206 napisał/a: | Valvoline MaxLife 5W40
Valvoline VR1 5W40
Motul 8100 5W40 ( niemoge dojsc do tego czym rózni sie X-cess od X-clean)
Oraz Mobil 1 ESP 5W40 |
Wszystkie oleje to HC, nie są złe, nie są rewelacyjne - do zaakceptowania gdy wymienia się na czas (co ok. 100000 km)
Shockwave - 13-11-2014, 15:14
arturj123 napisał/a: | nie znalazłem nigdzie w manual-u o tym zdania |
Właśnie tez nie znalazłem albo slabo szukałem więc zapytałem tutaj bo w 99% samochodów jakie posiadałem była o tym wzmianka w instrukcjach
Z silnika nie mam wycieków poza mikro kropelką przy czujniku w misce reszta sucha jak pustynia
arturj123 napisał/a: | nawet 0,5L na 10000km |
Dla przykładu dodam ze opel dopuszcza spalanie do 0.9l na 1tys km szczególnie silniki ecotek.
bialyjayz - 13-11-2014, 19:30
Od jakiego Hyundaia pasować będzie korek wlewu oleju ? Zmagam się z poceniem mojego korka przez co wydaje mi się, że aż nadto bierze oleju. Jaki model, który rok?
Mowa o 2.5V6 2001 sedan.
Fragu - 13-11-2014, 19:38
bialyjayz, nie wystarczy zmienić uszczelke na nową z ASO?
arturj123 - 13-11-2014, 20:26
Albo tu:
http://allegro.pl/uszczel...4763487663.html
bialyjayz - 13-11-2014, 21:18
Fragu napisał/a: | bialyjayz, nie wystarczy zmienić uszczelke na nową z ASO? |
kiedyś chyba ktoś coś pisał, że bardziej niż uszczelka ASO Mitsu opłaca się właśnie kompletny korek z któregoś Hyundaia tylko nie pamiętam jaki model
|
|
|