To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS3A 1.6] Szarpanie przy puszczaniu gazu

leoluke - 11-06-2017, 15:38

Koledzy - hamowanie silnikiem nie ma nic wspólnego z tematem. Szarpanie pojawiało się przy przyspieszaniu a nie hamowaniu. Szczególnie widoczne było podczas dynamicznego ruszania z pod świateł, podczas przejścia z 1 na 2 i 2 na 3 bieg na średnich i wysokich obrotach.
evoIX - 11-06-2017, 16:07

Przy przyspieszaniu i zmianie biegów też czułem szarpniecia, ale tak jak pisałem trzeba auto wyczuć i dobrze operować sprzęglem i gazem wtedy szarpniec prawie nie ma.

Może nasze lancerki 1.6 mają za mało mocy jak na swoją mase

leoluke - 11-06-2017, 18:17

Zgadza się - wyczułem jak należy operować gazem i sprzęgłem i teraz jest dobrze.
Dlaczego wspominasz o niskiej mocy w kontekście szarpnięć? W każdym razie skoro wspomniałeś, to dodam coś od siebie na osłodę.
Zgadzam się, że 98KM to z 1.6 bardzo mało. Niemniej jednak europejska wersja 4G18 ma przyzwoity moment obrotowy i to dostępny od niskich obrotów (nawet bardzo niskich jak na japoński silnik). To pewnie konsekwencja zastosowania układu SOHC, gdzie moment pojawia się niżej niż w DOHC.
Skoro wspomniałeś o masie - myślę, że poniżej 1200kg jak na kompaktowego sedana to bardzo mało.
Poza tym warto wspomnieć, że to marne 98KM w Lancerze i tak minimalnie bije w przyspieszeniu do 100km/h wiele kompaktów z 1.6 pod maską jak np. Skodę Octavię II (MPI), Forda Focusa II, Audi A3 II, lub Volvo S40 II.

evoIX - 11-06-2017, 21:05

Masz rację te wszystkie parametry w tym lancerze z tym silnikiem są dobre I to ze największy moment jest dość nisko i to jest ok.
Carloss - 12-06-2017, 16:57

leoluke napisał/a:
Koledzy - hamowanie silnikiem nie ma nic wspólnego z tematem. Szarpanie pojawiało się przy przyspieszaniu a nie hamowaniu. Szczególnie widoczne było podczas dynamicznego ruszania z pod świateł, podczas przejścia z 1 na 2 i 2 na 3 bieg na średnich i wysokich obrotach.


Na wstępie napisałeś że problem występuje przy odpuszczaniu gazu, a nie dodawaniu..

U mnie niestety wymiana wysprzęglika nie pomogła na to, ponieważ dziś miałem to samo - zjeżdżam z górki - redukcja z 3 na 2 i w okolicy 1500-2000 jest takie szarpnięcie jak by odpuszczał silnik - jakby mniej hamował.
Wysprzęglik pomógł ale na wrzucanie biegów - wchodzą z połowę lżej, mogę powiedzieć że teraz dopiero jest normalnie, bo było dość topornie - trójka też trochę później mi zgrzyta, ale przy 6 tyś zawsze... :evil:

Co do hamowania silnikiem to właśnie używam między gazu - jak w motorze i jest lberdzo przyjemnie 8)

Tak czy inaczej - moje problemy nadal są nierozwiązane, czyli szarpnięcie przy hamowaniu na dwójce i zgrzytająca na wyższych obrotach trójka, zarówno przy wrzucaniu - jak i redukcji...

Marne te skrzynie w tych pojazdach....

leoluke - 13-06-2017, 06:48

Do Carloss
Bo problem występował przy odpuszczaniu a nie dodawaniu gazu. Jak zmieniasz z 1 na 2 bieg, to generalnie przyspieszasz a mimo wszystko musisz odpuścić gaz na czas zmiany biegów.

Carloss - 14-06-2017, 13:18

Rozumiem, u mnie występuje w odwrotnej sytuacji..i jest to dosłownie takie odpuszczenie hamowania przez silnik, na początku czuć dość silne hamowanie, ale gdy spada poniżej 2 tyś - jest lekkie szarpnięcie i mniejszy opór hamowania.

Tobie pomogła by dwumasa :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group