[CS3A 1.6] Szarpanie przy puszczaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 23-02-2017, 23:45 [CS3A 1.6] Szarpanie przy puszczaniu gazu
|
|
|
Witam,
Niedawno kupiłem Lancera 1.6 z 2006 roku. Obecnie kończę naprawy różnych drobiazgów, które zaniedbał poprzedni właściciel, ale mam jeden problem, na który mechanik nie umie nic poradzić.
Problem ten to szarpanie przy puszczaniu pedału gazu przy 2500 - 3000 RPM lub więcej. Szczególnie jest to odczuwalne na 1 i 2 biegu. Ogólnie czuć to jakby samochód nadmiernie przyhamowywał silnik, chcąc zjeść na niższe obroty. Jedynym sposobem na to, żeby głowy pasażerów nie kiwały się do przodu przy każdej zmianie biegów na wyższy, to zmiana max. przy 2000 RPM albo bardzo wczesne i gwałtowne wciskanie sprzęgła jeszcze zanim odpuszczę gaz do końca.
Kiedy oddałem auto do mechanika, ten odpowiedział mi, że "ten typ tak ma" i że inne Lancery CS0 też mają ten problem.
Ja w to nie wierzę, więc chciałbym się zapytać Was o opinię. Czy po odpuszczeniu gazu na wyższych obrotach i niższym biegu też Wam szarpie autem?
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów |
|
|
|
 |
konradod
Forumowicz
Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 133 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 24-02-2017, 00:47
|
|
|
mam taki sam samochód i jest ok radziłbym sprawdzić zawieszenie silnika i skrzyni biegów |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-02-2017, 07:52
|
|
|
Im niższy bieg a wyższe obroty tym bardziej będzie odczuwalne szarpniecie po puszczeniu gazu - taki efekt to norma, dlatego trzeba uprzednio synchronizowac wciskanie sprzegla z odpuszczeniem gazu, aby zmiana biegu byla płynna i napęd oraz jego osprzet nie dostawały w kośc poprzez odpuszczenie gazu, przez takie szarpania wysiada amortyzacja na tarczy sprzeglowej, poduszki silnik-skrzynia, ogólem jazda jest mało przyjemna. Nie wiem jakim autem jeżdziles wczesniej, może tam charakterystyka przelozenia skrzyni i momentu obrotowego silnika nie wywoływała az tak odczuwalnego efektu, ale proponuje zmieniac biegi synchronizujac sprzeglo z gazem, czyli wciskasz sprzeglo zanim odpuszczasz gaz, w momencie kiedy sprzeglo osiaga moment tuz przed rozlaczeniem skrzyni, odpuszczasz gaz jednoczesniej dopychajac pedał sprzegla i zmieniajac bieg, zmieniasz bieg i puszczasz sprzeglo az ochodzi do momentu tyuz przed zalaczeniem skrzyni i z wyczuciem dodajesz gazu puszczajac pedal sprzegla - zmiana biegów nastepuje bardzo płynnie, bez szarpniec i o wiele szvbciej niż na zasadzie: puscic gaz, wcisnac sprzeglo, zmienic bieg, puscic sprzeglo, wcisnac gaz.
Ja w ten sposób bylem szkolony na nauce jazdy, jeżdzilem wieloma róznymi autami i mialem okazje wielokrotnie przekonac sie jak wyglada szarpanie przy zmianie bioegów, kiedy jeszcze nie do konca byla opanowana technika zmiany biegu z perowaniem sprzeglem i gazem - bo w wielu autach nie da sie tego od tak wyczuc
oczywiscie nei zmienia to faktu ze jak sie uprzesz to mozesz zmienic komplet sprzegla oraz poduchy silnik skrzynia a także przejrzec wszelkie elementy zawieszenia i wymienic pod katem zuzycia i luzów, ale efektu szarpniecia przy zmianie biegów na niskich obrotach do zera nie zniwelujesz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-02-2017, 12:50
|
|
|
Dziękuję za porady.
konradod - Też mi się tak wydaje. Mam nadzieję, że znajdę jakiegoś mechanika, który uczciwie sprawdzi te dwie rzeczy.
robertdg - Doceniam wyczerpującą odpowiedź. Teraz jeżdżę dokładnie tak jak opisałeś, bo tylko w ten sposób mogę zachować płynność jazdy. To co piszesz jest logiczne, ale jeździłem już +10 różnymi samochodami i dopiero w moim Lancerze muszę wciskać sprzęgło tak gwałtownie i wcześnie, żeby uniknąć szarpania.
Jak sprawdzę u mechanika, że zawieszenie silnika i skrzyni biegów jest ok, to znaczy, że faktycznie ten typ tak ma i muszę dostosować technikę jazdy pod ten konkretny samochód. Na razie zakładam problem techniczny jako bardziej prawdopodobny, bo poprzedni właściciel zaniedbał kilka drobiazgów. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-02-2017, 14:04
|
|
|
czy chodzi Ci o to że jak jedziesz przy ok 2500-3500 tyś na drugim biegu i puścisz szybko pedał gazu to Ci szarpie? Masz problem z utrzymaniem płynności przy niskich prędkościach? |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-02-2017, 15:01
|
|
|
Do Balon:
Można to tak nazwać. Na 1 i 2 biegu przy puszczaniu pedału gazu powyżej wspomnianych obrotów, samochód szarpie. Jest to pewien brak płynności przy niskich prędkościach. Załóżmy, że chcę podjechać trochę w korku na 1 lub 2 biegu. Zanim puszczę gaz przy 2500 RPM, muszę szybko i dość gwałtownie wcisnąć sprzęgło do końca, żeby uniknąć szarpnięcia.
Nie twierdzę, że jest to poprawna technika jazdy, ale w innych autach mi się tak nie działo, więc mniemam, że pewnie coś się zużyło. Myślę, że konradod ma rację, mówiąc, że to pewnie poduszki silnika, lub skrzyni biegów. Jak sprawdzę u dobrego mechanika, to dam znać. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-02-2017, 20:17
|
|
|
sprawdź czy linka z gazu nie jest za luźna, ale nie wiem czy to coś da, ja się już nauczyłem z tym żyć - w toyocie starlet 1.3 z 98 roku też tak miałem wrażliwy pedał gazu że ciężko było płynnie powoli w korkach podjeżdżać bez szarpania, zwłaszcza jak ktoś jeździł wcześniej dieslem to często po przesiadce do benzynowego ma problem z płynną jazdą przez jak ja to mówię "zbyt czuły pedał gazu" - trzeba delikatnie nim operować i to samo delikatnie ze sprzęgłem, w elantra 2.0 CRDI puszczało się nogę z gazu i auto jechało bez szarpania a lancer po prostu szarpie jak się puści nogę szybko z gazu - mi to aż tak nie przeszkadza, zrobiłem już w 2 lata 100 tyś km i da się z tym żyć, tak jak pisałem - sprawdź u siebie jak masz naciągniętą linkę od gazu, ja miałem zbyt luźną przez to gorzej mi było wyczuć pedał - trochę podciągnąłem i wydaje mi się coś to dało, tylko pamiętaj że ona musi być trochę luzu bo Ci nie zejdzie po rozgrzaniu na niskie obroty, ja tak trochę przesadziłem na początku to mi schodził do 1100RPM |
|
|
|
 |
mrcng
Forumowicz
Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-03-2017, 10:43
|
|
|
Mi szarpie jak odpuszcze gaz raptownie W starletce też tak miałem |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-03-2017, 13:57
|
|
|
Może to być uszkodzony tłumik drgań skrętnych sprzęgła (na zdjęciu), lub poduszki silnika, skrzyni.
edit:
leoluke napisał/a: | ...Kiedy oddałem auto do mechanika, ten odpowiedział mi, że "ten typ tak ma" i że inne Lancery CS0 też mają ten problem.... | Zmiana biegów następuje płynnie, bez szarpnięć. Chociaż mój kolega z pracy ma taki sam jak ja (nawet kolor) i też mi mówił o takiej dziwnej pracy przeniesienia napędu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-03-2017, 11:34
|
|
|
mam wrażenie że po wymianie tłumika końcowego i przewodu elastycznego już tak nie szarpie - miałem strasznie dziurawy tłumik końcowy i nieszczelny przewód elastyczny, po naprawie mam wrażenie że auto nie szarpie aż tak po szybkim puszczeniu pedału gazu, zobacz u siebie w jakim masz stanie wydech |
|
|
|
 |
mrcng
Forumowicz
Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-03-2017, 09:24
|
|
|
Może to być wina sprzęgła oczywicie, bo moje to się już ślizga. Biegi wchodzą dobrze. Ale sprzęgło się ślizga i szarpie przy ruszaniu (pod górkę) i czasem gaz dodaje obroty lecą w górę a prędkość nie bardzo . Ale szarpie czasem przy puszczaniu gazu (lubie hamować silnikiem) i w pierwszej fazie odpuszczania szarpnie. |
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 06-03-2017, 15:06
|
|
|
Dziękuję wszystkim za porady. Niedługo zacznę jeździć po mechanikach to może się okaże co i jak. A tak w woli ścisłości - auto szarpie nie tylko przy szybkim puszczaniu gazu. Jak będę miał to w końcu naprawione, to dam Wam znać co było nie tak. Z sugerowanych przyczyn, to stawiam, że najprawdopodobniej ten tłumik drgań sprzęgła, a w drugiej kolejności poduszki silnika lub skrzyni biegów. |
|
|
|
 |
japer
Forumowicz
Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 35 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 06-03-2017, 16:28
|
|
|
Witaj, borykam sie z tym samym odkad kupilem swojego mitsu przy 154k km przebiegu a bylo to ponad 70k km temu. Tez obstawialem sprzęgło - po wymianie nowiutkiego zestawu Luka była minimalna poprawa, czyszczenie przrpustnicy nic nie dalo, mechanik rozkładał ręce a ja nauczyłem się z tym żyć mam wrażenie że przy okazji odpinania akumulatora i resecie Ecu z początku szarpanie jest mniejsze, ale Ecu żadnych błędów nie wypluwa. Podejrzewałbym którąś z poduszek - silnik albo skrzynia ale nie szarpnąłem się wymieniać. Co ciekawe przez te 70k km objaw się nie nasilił. Koniecznie napisz jeśli znajdziesz przyczynę, jsk sam widzisz, jest więcej osób z tym problemem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 06-03-2017, 18:30
|
|
|
Ostatnio przy 150k wymieniałem przednia poduszkę skrzyni biegów. Chociaż u mnie nic nie szarpało to wskazuje ten element jako dość szybko zużywający się i mogący mieć wpływ na płynność szczególnie gdy w Waszym przypadku poduszka może być w gorszym stanie. |
|
|
|
 |
qbus_b [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2017, 13:32
|
|
|
Balon napisał/a: | mam wrażenie że po wymianie tłumika końcowego i przewodu elastycznego już tak nie szarpie - miałem strasznie dziurawy tłumik końcowy i nieszczelny przewód elastyczny, po naprawie mam wrażenie że auto nie szarpie aż tak po szybkim puszczeniu pedału gazu, zobacz u siebie w jakim masz stanie wydech |
Balon jaki tłumi końcowy założyłeś? U mnie to samo końcowy do wymiany (może nie dziurawy ale już chyba pusty w środku) i siatka też nie najlepsza.
A co do szarpania ten typ już tak chyba musi mieć, po przesiadce z innego auta nie umiałem płynnie puszczać sprzęgła, posprawdzałem poduszki silnika.
Po dłuższym czasie już jest lepiej bo się przyzwyczaiłem i nauczyłem z tym żyć ale jazda i tak nie jest płynna jak być powinna. |
|
|
|
 |
|