Pajero IV - Nowe Pajero IV- polecacie zakup do przyczepki kempingowej?
jepm - 07-03-2017, 10:08
Mandrol napisał/a: | czy istnieje w PIV tzw. "turbodziura" tak jak to jest w L200 z 2008 roku, że ciągnie dopiero powyżej 2000 obrotów? |
W zasadzie odpowiedz jest jedna - "nie" i to nie dla tego ze turbodziury nie ma tylko nie można jej stwierdzić - masz automat który zawsze zrzuca biegi w dół sam (nawet w trybie tzw. "recznym" czy "sport") czyli nigdy nie masz sytuacji takiej jak w manualu czyli bardzo niskie obroty na wysokim biegu. Jak ciśniesz gaz na małych obrotach to najpierw automat Ci zredukuje nim poczujesz turbodziurę. Działa to jeszcze pod nadzorem elektroniki a więc jeżeli wszystko z automatem jest ok to zawsze masz "moment" pod stopą.
Inna kwestią jest szybkość działania automatu ale dla jazdy z przyczepą jest to bez znaczenia. oczywiście PIV nie jest dragsterem
Prościej mówiąc - automat jest zestrojony tak aby unikać zakresu pracy silnika w którym pojawia się turbodziura.
ruks - 07-03-2017, 16:21
PiotrKw napisał/a: | Ostatnio jechałem do Zakopanego Multivanem 2.0 4MOTION 200KM. W jedną stronę wiatr południowo zachodni , zuzycie 10,5 w drugą wiatr cały prawie czas południowy , zużycie 8,7 l/100km. Paliwo polskie w jedną i drugą . Prędkości i styl jazdy takie same. |
Weź też pod uwagę że do Zakopanego jedziesz pod górę, spowrotem w dół więc to nie tylko zasługa wiatru.
PiotrKw - 07-03-2017, 16:53
ruks napisał/a: | jedziesz pod górę, |
Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego .
Sebastian_T - 07-03-2017, 18:37
PiotrKw napisał/a: | ruks napisał/a: | jedziesz pod górę, |
Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego . |
Fakt. Ale jak ganiałem po "faterlandzie", to też miałem mniejsze spalanie, niż po naszej "ojczyzny łonie" Tak że tego...
Ja ten zrzut dałem bardziej jako odpowiedź na "zarzut" gdzieś tam wyżej, że nie da się zejść poniżej 10
piotras78 - 07-03-2017, 21:49
Skończcie o tym paliwie, napisałem już prosto, że i tak to jest o kant dupy, bo u nich jest drożej. Zaraz zaczniecie pisać, że G klasa jest lepsza od Pajero, ale polecam spojrzeć na ceny...
ruks - 12-03-2017, 16:22
Sebastian_T napisał/a: | PiotrKw napisał/a: | ruks napisał/a: | jedziesz pod górę, |
Pewnie trochę też , ale opór powietrza ma większy udział .
Stąd te wyjazdy w Alpy na "naszym" paliwie i powroty na tamtejszym , wcale nie muszą oznaczać złej jakości naszego . |
Fakt. Ale jak ganiałem po "faterlandzie", to też miałem mniejsze spalanie, niż po naszej "ojczyzny łonie" Tak że tego...
Ja ten zrzut dałem bardziej jako odpowiedź na "zarzut" gdzieś tam wyżej, że nie da się zejść poniżej 10 |
Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające
Dosyć dużo jeżdżę trasą KRK-Zakopane w różnych warunkach pogodowych i przy różnych wiatrach i zdecydowanie większy wpływ ma różnica terenu niż opływ powietrza. Im cięższe auto tym większy wpływ terenu na spalanie. Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem.
Co do różnicy w jakości paliwa PL-reszta EU to kiedyś była dosyć znaczna. Spalanie potrafiło być w porównywalnych warunkach o 20% niższe ale ja już od dłuższego czasu nie widzę żadnej różnicy.
PiotrKw - 12-03-2017, 17:26
ruks napisał/a: | Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem. |
Zgoda , natomiast wnioski wyciągnęte nie do końca prawidłowe . Ja pisałem o poruszaniu się z prędkościami autostradowymi . Tu na trasie do Zakopanego prędkośc nie odgrywa tak roli jak różnica wzniesień , ta jest tu dominująca .
ruks - 12-03-2017, 17:50
PiotrKw napisał/a: | ruks napisał/a: | Swego czasu w jakimś miesięczniku o branży transportowej były testy ciężarówek na trasie KRK-Nowy Targ i zawsze spalanie na południe było sporo wyższe niż spowrotem. |
Zgoda , natomiast wnioski wyciągnęte nie do końca prawidłowe . Ja pisałem o poruszaniu się z prędkościami autostradowymi . Tu na trasie do Zakopanego prędkośc nie odgrywa tak roli jak różnica wzniesień , ta jest tu dominująca . |
A to się zgadza, im większa prędkość tym coraz większy wpływ oporu powietrza. Ja się bardziej odniosłem do Twojej wypowiedzi a propos Multivana
PiotrKw - 12-03-2017, 19:40
ruks napisał/a: | Ja się bardziej odniosłem do Twojej wypowiedzi a propos Multivana |
Tak zrozumiałem , tylko, że dziś to już ok 75 % autostrady na trasie Gdańsk- Zakopane . Wpływ zakopianki jest coraz mniejszy na spalanie , choć na czas przejazdu nie zawsze
zbyszekm2 - 13-03-2017, 10:22
[quote="ruks"][quote="Sebastian_T"] PiotrKw napisał/a: | ruks napisał/a: | jedziesz pod górę, |
Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające
[url=https://lh3.googleusercontent.com. |
Tylko ty na tym zdjęciu masz 20 st. i wynik po 20 min jazdy.
Ja jak wcisnę reset w czasie jazdy to mam spalanie nawet 5 l.
ruks - 13-03-2017, 19:43
[quote="zbyszekm2"][quote="ruks"] Sebastian_T napisał/a: | PiotrKw napisał/a: | ruks napisał/a: | jedziesz pod górę, |
Oczywiście że się da, tylko warunki muszą być sprzyjające
[url=https://lh3.googleusercontent.com. |
Tylko ty na tym zdjęciu masz 20 st. i wynik po 20 min jazdy.
Ja jak wcisnę reset w czasie jazdy to mam spalanie nawet 5 l. |
Wynik osiągnięty bez żadnych kombinacji, tylko tak jak napisałem muszą być sprzyjające warunki ruchu i terenu oraz trochę zasad ecodrivingu, chociaż skrzynia nie specjalnie sprzyja stosowaniu tych zasad. Dobrze było by mieć wyłącznik trybu żeglowania, zwłaszcza w tak ciężkim aucie.
Oczywiście fotka wrzucona jako ciekawostka i na co dzień wynik nie do osiągnięcia. U mnie średnio zwykle oscyluje w okolicach 10-11l - trochę miasta, trochę trasy, trochę dróg nie utwardzonych ale da się zobaczyć i dwa razy tyle. Na autostradzie najmniej ile udało mi się osiągnąć to 8,7l - stałe tempo około 100 km/h, mały ruch
5eba - 13-03-2017, 21:19
A mi IIIka pali równo ok 10 - na naszych drogach bez autostrad 120-140km/h , czy miasto itd Z lawetą do Niemiec też koło dychy wyszło na pusto jechane 110-120 na pełno 100-110.
Mandrol - 15-03-2017, 06:29
Czyli wygląda na to, że spalanie solo niezbyt różni się od spalania z cepką
Aktualnie powożę Elką i w lutym przy -10C na tej samej trasie (autostrada+ droga lokalna) solo spaliła ok. 8,5 (110-120km/h) a z powrotem z przyczepką kempingową DMC1050kg tylko litr więcej (90-100km/h) co uznaję za super wynik mając na uwadze, że mój drugi holownik Chevy Orlando solo pali 7,5-8l/100km przy 140km/h a z cepką już może wziąć nawet 10,5-11,5l/100km przy jeździe 90-100km/h.
Czy ktoś ujeżdża PIV z cepką czy tylko z lawetą bo myślę jednak, że spalanie może trochę się różnić ze względu na większą powierzchnię oporów powietrza przyczepy kempingowej?
|
|
|