To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C61A 1.3] Montaz centralnego zamka

Mietek - 23-09-2015, 21:25

Od siłownika w drzwiach od kierowcy wychodzą 4 kable:
-niebiesko-czarny
-niebiesko-biały
-brązowy
-czarny

Z drzwi wychodzą jeszcze trzy. Prawdopodobnie od elektrycznych lusterek;
żólty, żółto-biały i żółto-czerwony.

[ Dodano: 25-09-2015, 09:24 ]
?Jak zwarłem masę z którymś z kabli to bezpiecznik wywaliło. Więc to sterowanie plusem?

[ Dodano: 26-09-2015, 14:09 ]
Podczas zamykania pojawia się napięcie na niebiesko-czarnym a podczas otwierania na niebiesko-białym. Czyli sterowanie plusem?

[ Dodano: 28-09-2015, 18:06 ]
Dodaję fotę tego co słychać podczas zamykania/otwierania. Ale to chyba nie jest sterownik od centralnego tylko jakiś przekaźnik.


[ Dodano: 28-09-2015, 18:12 ]


[ Dodano: 28-09-2015, 18:12 ]


[ Dodano: 28-09-2015, 19:13 ]
Przeglądałem ten post, ale nie widzę u siebie sterownika od centralnego. Koło bezpieczników też nic nie ma. Wie ktoś gdzie tego szukać?
http://forum.mitsumaniaki...ntralny&start=0

plecho1 - 28-09-2015, 20:28

To może być to co masz na fotkach, taki sterownik ma również wbudowane przekaźniki więc przy otwieraniu czy zamykaniu zamka będzie słychać ich pracę.
Mietek - 28-09-2015, 20:45

A teraz pytanie jak to podpiąć pod centralkę z pilota? :)
plecho1 - 28-09-2015, 21:13

Wypnij kostkę ze sterownika i sprawdź na których dwóch przewodach będzie napięcie 12V, będzie to zasilanie sterownika. Następnie na podpiętym sterowniku sprawdzaj na których dwóch przewodach będzie się pojawiało napięcie 12V ze zmieniająca się polaryzacją w zależności czy otwierasz czy zamykasz auto, będzie to zasilanie siłowników w drzwiach. W ten sposób wyeliminujesz cztery przewody i zostaną tylko 3 wśród których będą sterujące pod które będziesz musiał podłączyć odpowiednie sterowanie ze sterownika pilotów. Do dojścia które to przewody i w jaki sposób realizowane jest sterowanie najlepszy był by miernik uniwersalny.
Mietek - 29-09-2015, 07:25


Na czerwono zaznaczyłem +12V stałe, na zielono pojawia się przy otwieraniu a na żółto przy zamykaniu. Niestety wczoraj uwaliłem i nie działa centralny wcale.

[ Dodano: 30-09-2015, 23:23 ]
Załatwiłem już drugi sterownik. jutro posprawdzam i napiszę co i jak.

[ Dodano: 01-10-2015, 18:05 ]
Po zwarciu kabli:
Brązowy z biało-niebieskim otwiera.
Brązowy z biało-czarnym zamyka.
Podpiąłem sterownik i tylko mi otwiera z pilota.
Jak to podpiąć?

plecho1 - 01-10-2015, 20:44

Zależy jaki potencjał jest na brązowym, czy masa czy +. Możesz też przewody biały i biało/czarny wychodzące ze sterownika pilotów podpiąć pod ten brązowy przewód wychodzący od oryginalnego sterownika a przewody żółty i żółto/czarny ze sterownika od pilotów odpowiednio pod biało-niebieski i biało-czarny czyli biało-niebieski z żółto-czarnym i biało-czarny z żółtym.
Mietek - 01-10-2015, 22:59

plecho1, niestety nadal działa tylko otwieranie, zamykać dalej nie chce przez pilota :(

[ Dodano: 01-10-2015, 23:05 ]
Mam miernik uniwersalny cyfrowy to mogę posprawdzać kable. Spróbuję jeszcze zamienić kable na: biało-niebieski z żółtym i biało-czarny z żółto-czarnym.

plecho1 - 02-10-2015, 21:37

Ten sterownik jak też wiele innych tego typu ma dwa przekaźniki, jeden realizuje otwieranie a drugi zamykanie czyli jak otwierasz pilotem to w jednym złączają się styki a jak zamykasz to w drugim więc jeśli twój sterownik jest w pełni sprawny i jeśli wszystko podłączyłeś jak należy to powinno działać jeśli działa jak ręcznie łączysz odpowiednie przewody.
Mietek - 02-10-2015, 21:43

To sprawdzę czy działa otwieranie na przycisku "zamknij", bo to może być wina sterownika, który kupiłem?

[ Dodano: 02-10-2015, 21:46 ]
plecho1, co do siłownika klapy bagażnika to przyjrzałem się dzisiaj i dam radę to ogarnąć. Dużej siły nie potrzeba do otwarcia zamka, więc wystarczy siłownik taki jaki podałeś w linku.

plecho1 - 02-10-2015, 22:00

Możesz też sprawdzić tym miernikiem ustawionym na sprawdzanie ciągłości obwodu czy przekaźniki zwierają styki przy zamykaniu i otwieraniu pilotem.
Mietek - 10-10-2015, 18:30

plecho1 napisał/a:
...przewody biały i biało/czarny wychodzące ze sterownika pilotów podpiąć pod ten brązowy przewód wychodzący od oryginalnego sterownika a przewody (...) biało-niebieski z żółto-czarnym i biało-czarny z żółtym.


plecho1, dobrze podpowiedziałeś, działa, ale tylko podczas pracy silnika. Posprawdzałem kable i wcześniej musiało coś nie łączyć, albo coś od instalacji gazowej blokuje, bo się gazownik wciął w te przewody od sterownika org.
Kluczyk wyjęty - działa tylko otwieranie
Kluczyk na acc - działa tylko otwieranie
Kluczyk na zapłonie - działa tylko otwieranie
Silnik uruchomiony - działa zarówno otwieranie i zamykanie z pilota

Dodam jeszcze, że jak jest zamknięty to na brązowym i brązowo-żółtym od sterownika Mitsu pojawia się napięcie ~12.7V.
A na kablach biało-czarnym i biało-zielonym tego samego sterownika jest ~13-14V
Czy może to być wina akumulatora?

[ Dodano: 11-10-2015, 07:45 ]
Na odpalonym też nie raz nie chce zamknąć, ale na wyższych obrotach jest ok.

plecho1 - 11-10-2015, 21:05

Wydaje mi się, że może nie łączyć któryś przewód od zasilania sterownika i jest spadek napięcia zasilania sterownika centralnego. Na odpalonym aucie napięcie w instalacji auta wzrasta o około 2V i to widocznie wystarcza do prawidłowej pracy centralnego.
Mietek - 12-10-2015, 07:56

Sprawdzę to dzisiaj lub jutro i napiszę

[ Dodano: 12-10-2015, 18:20 ]
Sprawdzałem połączenia, wszystko łączy, nie wiem dlaczego nie działa...

plecho1 - 13-10-2015, 07:35

sprawdź miernikiem jakie jest napięcie na zasilaniu sterownika w stosunku do napięcia bezpośrednio na akumulatorze.
Mietek - 13-10-2015, 07:37

Ok, koło południa dam wpis :)
Trochę dziwne, bo kablami zwieram i działa, z pilota już nie chce.

[ Dodano: 13-10-2015, 19:43 ]
Napięcie na akumulatorze 12,4V a na sterowniku 12,2V

[ Dodano: 13-10-2015, 19:45 ]
Dziwne..
W miejscu gdzie połączony jest kabel od zamykania centralki na pilota z oryginalnym sterownikiem to miejsce się grzeje.

[ Dodano: 13-10-2015, 19:45 ]
A może podłączyć bezpośrednio pod sterowanie siłownikiem? Ruszy wszystkimi zamkami wtedy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group