[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem z obrotami , nierówna praca na jałowym
MichciuGT - 11-07-2021, 11:43
szukaj interfejsu vag kkl w okolicach 20-40zł, w większości jest układ ftdi ft232rl, ja kupiłem ostatnio do renault tani interfejs, a okazało się że też jest na tym układzie, więc teraz niepotrzebnie mam jeden kabel za dużo
Matan - 11-07-2021, 23:48
Pare lat temu miałem podobny problem ale to było 2.0, nierówno pracował i dodatkowo strzelał w kolektor, po długiej walce okazało się, że siadł sterownik silnika... Znalazł się majster co naprawił ecu za 3stówki, nie wiem czy w 2.5 też zdarzają się takie usterki
krzysztofpak75 - 12-07-2021, 06:16
No właśnie ja też coraz bardziej skłaniam się w tym kierunku . Ale tu raczej nie będzie miał kto tego zrobić w DE . A i w PL dobrego elektronika znaleźć ciężko .
[ Dodano: 12-07-2021, 07:11 ]
A wiesz może jeszcze jak wyciągnąłeś ECU ? Bo znalazłem tematy o samym ECU ale nigdzie jak go wydrzeć.
Hugo - 12-07-2021, 08:10
krzysztofpak75, ECU silnika jest na tunelu środkowym przy ścianie grodziowej.
krzysztofpak75 - 12-07-2021, 08:22
Hugo wiem , gdzie jest ECU , tylko jak go wyciągnąć ... Będę jakoś próbować ...
[ Dodano: 12-07-2021, 12:00 ]
Chyba Faktycznie winny jest ECU,
https://photos.app.goo.gl/4RAeKgrX3gMr3x8V7
Ma może ktoś namiary na dobrego elektronika ?
Bo z tego co wyczytałem to wymiana to loteria .
Pozdrawiam
Matan - 12-07-2021, 14:06
Z wymianą raczej ciężko, chyba immo siedzi na sterowniku a szkoda bo mam nawet taki. W Niemczech nie ma takich majstrów?
krzysztofpak75 - 12-07-2021, 21:04
No niestety nie ma 🤦 No przyjdzie ECU to się okaże . Ludzie różnie piszą , jedni,że po przekładce działa inni że nie ... Loteria
Hugo - 13-07-2021, 15:04
Który rocznik tego Galanta? Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie.
krzysztofpak75 - 13-07-2021, 15:11
Produkcja 1999 , jeszcze raz dzisiaj sprawdziłem kompresję i na wszystkich garach 14 Bar równo .
Moim zdaniem ok , no chyba że w tym silniku musi być 18 🤔
Hugo - 13-07-2021, 15:13
Jak 1999 r. produkcji to w ECU jest już zakodowany immobiliser. Jaki numer ECU, bo jakby był jeszcze z 1998 r. nr ECU MD340290 to można w nim wyłączyć immobiliser.
krzysztofpak75 - 13-07-2021, 15:16
MD359139 , na 100 % jest immo w środku ?
[ Dodano: 13-07-2021, 16:24 ]
Jutro go zaloguje Evoscan o ile kabel będzie chciał współpracować 😉
Krzyzak - 14-07-2021, 08:10
Hugo napisał/a: | Pierwszy raz widzę uszkodzone ECU w tym aucie. | Ja też, aczkolwiek wiesz, powodzie, pioruny
tamto ze zdjęć nie wygląda na uszkodzone...
krzysztofpak75 - 14-07-2021, 08:14
Poza komputerem już nic innego mi nie przychodzi do głowy.
No ewentualnie podmienić cały aparat zapłonowy, ale to raczej by go dusiło w całym zakresie obrotów . A jak już w końcu ruszy to jedzie normalnie, do czasu zatrzymania . Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ?
Marcino - 14-07-2021, 08:43
krzysztofpak75 napisał/a: | Czy się mylę i mogą być to objawy uszkodzonej cewki ? |
Mogą moga...
krzysztofpak75 - 14-07-2021, 08:48
Ok , to dzisiaj rwę dziada
[ Dodano: 14-07-2021, 09:30 ]
Może ktoś podpowiedzieć , jak najlepiej zdjąć aparat zapłonowy ? Dojście do śrub jest ograniczone , a one dość miękkie i nie chce obrobić łbów. Ma ktoś może jakiś trik ?
[ Dodano: 14-07-2021, 10:22 ]
Jedna śruba puściła , a w oczekiwaniu aż zacznie WD40 działać na druhlga (od strony grodzi) odczytałem sobie błędy . Pokazuje 23 , czyli czujnik TDC . Czy to jest czujnik położenia walka rozrządu ?
Pozdrawiam
|
|
|