[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
Anonymous - 24-02-2009, 01:04
w Pyrlandii rodzi sie nowy lepszy >PROJEKT<
KaWu - 24-02-2009, 08:25
No dosc ciekawie to wyglada.
eddi1977 - 24-02-2009, 20:05
Dość ciekawie to moim zdaniem mało powiedziane
migro - 24-02-2009, 23:45
eddi1977 napisał/a: | Dość ciekawie to moim zdaniem mało powiedziane |
Fakt!!
Anonymous - 02-03-2009, 10:13
Witam wszystkich. Wybaczcie że się wtrącę z trochę innym pytaniem ale pokrewnym .
Otóż wielu z was wspomina o podłączaniu laptopa do auta rozumiem że do OBD . Czy może mi ktoś podesłać linka jak to zrobić i jakie dane i poprzez jaki soft można uzyskać . Chętnie bym popatrzył co się dzieje w aucie a nigdy tego nie robiłem i ciekawy jestem. Laptopa mam malutkiego wiec nie przeszkadza mi wożenie go a i tak przeważnie jest w aucie . Proszę o poradę.
pipi_ja - 02-03-2009, 11:55
corker napisał/a: | Witam wszystkich. Wybaczcie że się wtrącę z trochę innym pytaniem ale pokrewnym .
Otóż wielu z was wspomina o podłączaniu laptopa do auta rozumiem że do OBD . Czy może mi ktoś podesłać linka jak to zrobić i jakie dane i poprzez jaki soft można uzyskać . Chętnie bym popatrzył co się dzieje w aucie a nigdy tego nie robiłem i ciekawy jestem. Laptopa mam malutkiego wiec nie przeszkadza mi wożenie go a i tak przeważnie jest w aucie . Proszę o poradę. |
No właśnie mnie też by to interesowało. Napewno sie da bo jakiś czas temu byłem na diagnostyce i facet pokazywał mi rózne paramerty pracy auta. Na temat diagnostyki wiem co nieco bo bawię sie Vagiem, ale w mitsubishi nie miałem okazji. Interesowałby mnie jaki interface no i soft.
mar111cin - 02-03-2009, 21:25
poszukajcie na allegro kabelka elm327
a programy to :
darmowy- easyobdII (dobry program do odczytywania kodów błędów, wada to to że po angielsku i nie rysuje wykresów np z sondy lambda)
płątny- ScanMaster-ELM (dobry, bo jest po polsku, można rysować wykresy, prosty w obsłudze, dużo ciekawych informacji o tym co się znajduje w samochodzie, wadą jest to, że troche dziwnie odczytuje w galancie kody błędów)
ogólnie męczyłem sie troche instalując różne programy i inne albo się nie łączyły wcale z samochodem, albo ich funkcjonalność dążyła do zera. Tak że jak ktoś chce szybko pewne programy, to polecam te dwa.
pipi_ja - 03-03-2009, 11:19
Właśnie szukałem na allegro tego kabelka i czegoś nie rozumię. Wszędzie piszą, że można nim robić auta od roku 1996 w górę. Ja mam gala E55 rok93 silnik 4g63, mam złącze pod kierownicą. Próbował ktoś podłączyć sie do tego modelu za pomoca w/w kabla?
Szkoda mi troche wywalić 150zł na coś co mi sie nie przyda.
ubek - 03-03-2009, 14:28
siudii napisał/a: | Gdzieś na alledrogo były takie cuda tylko na wyświetlaczu 2x16, pokazywały spalanie, dystanse, temperaturę, prędkość i coś tam jeszcze, cena koło 100zł. Widziałem takiego na żywo i nawet podobno to działa. Zmontowanie takiego urządzenia nie jest bardzo skomplikowane i jak najbardziej do zrobienia. Ja do swojego E33A przymierzam się z czymś takim: http://code.google.com/p/xarias/. On dla mnie ma dwie duże zalety: sterowanie klimą i graficzny wyświetlacz jakby jeszcze był kod źródłowy do tego to wtedy by była zabawa. |
Fajne. Kod źródłowy jest. Czyli do roboty.
[ Dodano: 03-03-2009, 14:51 ]
To Twoje? Podaj więcej szczegółów.
siudii - 03-03-2009, 15:49
ubek napisał/a: | ... Podaj więcej szczegółów. |
Trochę do poczytania na temat tego komputerka jest TUTAJ.
mar111cin - 03-03-2009, 21:22
Pipi, jeżeli masz złącze zgodne ze standartem OBD II to musi działać. Ale przypuszczam że japończyki mogły wcześniej korzystać z innego złącza. Bo kojarze że w lancerze z 1993r. mam inną wtyczke. (dokładnie sprawdze wtyczke w sobote i napisze czy wcześniej był inny standart (w sobote dopiero ojciec będzie w domu, a on jeździ tym autem) )
Natomiast jeżeli chcesz na szybko to sprawdzić. to na google wpisz OBD II i wyświetli Ci sie zdjęcie złącza diagnostycznego. Jeżeli pasuje to kupuj kabelek :] Chyba że jesteś z poznania, to możemy się zgadać i Ci się podłącze.
Na allegro pisza troche głupoty, bo w 1996faktycznie wszedl standart OBD II ale to w ameryce, czyli amerykańca po 96r sprawdzisz napewno.
Natomiast w europie standart obowiązywał po 2001r w przypadku benzynowców i po 2004r w przypadku diesli.
Oczywiście producenci za wczasy przygotowali sie na ten standart i dlatego wiele modeli aut starszych miało juz to złacze. (Psikus jest tylko w jakims fiacie z tego co pamiętam, bo złącze w nim faktycznie jest, tylko że nie podłączone )
dopiszę małe sprostowanie, bo właśnie czytam tego posta po czasie a już jestem bogatszy w doświadczenie. chcieliśmy podłączyć gala z '98 nie dało rady. faktycznie przed 2001 jest JOBD i nic się nie poradzi.
Najlepszy sposób na to czy elm327 będzie chodził w galancie, to spiąć styki 1 i 4 w gniazdku spinaczem. Jeżeli wymruguje błędy, to kabel elm nie będzie działał. Jeżeli nic się nie dzieje, to znaczy że kabel będzie działał.
ubek - 03-03-2009, 21:35
Dzięki. Czy ktoś zastosował to w EA?
pipi_ja - 04-03-2009, 00:04
mar111cin wtyczka jest na bank obd II, zdiagnozować go można bo jakiś czas temu nawaliła mi sonda i w warsztacie gostek podjechał jakimś"kombajnem" i bez kłopotu sie skomunikował. Widać było czujniki, wykresy z sondy, obroty, jednym słowem wszystko co potrzeba. Tylko właśnie nie wiem jak będzie z tym kabelkiem, czy ona da radę.
W odpowiedzi napisze, że nie jestem z Poznania,ale często u was bywam więc może kiedyś sie zgadamy?
ubek - 04-03-2009, 08:34
siudii napisał/a: | ubek napisał/a: | ... Podaj więcej szczegółów. |
Trochę do poczytania na temat tego komputerka jest TUTAJ. |
A znasz kogoś, kto to zastosował w EA 2.5 V6?
Owczar - 04-03-2009, 10:52
pipi_ja napisał/a: | mar111cin wtyczka jest na bank obd II, zdiagnozować go można bo jakiś czas temu nawaliła mi sonda i w warsztacie gostek podjechał jakimś"kombajnem" i bez kłopotu sie skomunikował. Widać było czujniki, wykresy z sondy, obroty, jednym słowem wszystko co potrzeba. Tylko właśnie nie wiem jak będzie z tym kabelkiem, czy ona da radę.
|
Wtyczka może i jest OBDII ale protokół jest JOBD, przez to są problemy z testerami disgnostycznymi.
|
|
|