To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Bicie podczas hamowania

PABLO998 - 02-12-2010, 05:01

PABLO998 napisał/a:
Witam! Ostatnio wymieniłem w swoim Galu łożysko w przednim kole, bo strasznie huczało. Po tej wymieni gdy teraz hamuje to auto drży, mechanik wymieniający mi to łożysko mówił coś o barku jednego ząbka w układzie abs. Jak myślicie co może powodować takie wibracje, czy to przez ten wybrakowany ząbek, a może po prostu tarcza jest krzywa i gdy łożysko miało luz to te wibrację nie były tak odczuwane, bo chyba domagający się o wymianę łącznik stabilizatora nie ma wpływu na owe wibracje, czy jednak się mylę?
Wymieniłem łączniki stabilizatorów wszystkie cztery (dwa miały luz), ale nadal coś stuka z przodu z lewej strony na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że nie widać żadnych luzów. Czytałem że może to być wahacz (tzw. banan), jak on wygląda (proszę ewentualnie o jakiś link np. z allegro) i gdzie się znajduje, czy luz na owym wahaczu mógłby być powodem drgań podczas hamowania? Bo to stukanie zaczęło się mniej więcej w tym samym czasie co bicie.
jacekxx - 02-12-2010, 12:06

W tym temacie wszystko znajdziesz o dolnym wachaczu tzw bananie http://forum.mitsumaniaki...=703977#wah_dol A tutaj masz link z allegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/wa...1348326726.html
PABLO998 - 13-12-2010, 16:06

jacekxx napisał/a:
W tym temacie wszystko znajdziesz o dolnym wachaczu tzw bananie http://forum.mitsumaniaki...=703977#wah_dol A tutaj masz link z allegro jak on wygląda http://moto.allegro.pl/wa...1348326726.html
Dziękijacekxx, teraz chociaż wiem czego szukać :biggrin:

[ Dodano: 13-12-2010, 16:16 ]
Czy np. przyczyną wcześniej opisanego przeze mnie bicia może być np. przestarzały płyn hamulcowy lub zapowietrzone hamulce. Bo po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że to chyba z tyłu jest bicie, bo kierownicą mi nie telepie jak hamuje, ale z drugiej strony próbowałem jechać kawałek na zaciągniętym ręcznym i bicie nie było odczuwalne, to chyba tylne tarcze nie są krzywe, tylko coś musi być z mechanizmem.

[ Dodano: 20-12-2010, 17:01 ]
Dziś byłem sprawdzić bicie tarcz i okazało się że przednie tarcze do wymiany na jednej 0,4, a na drugiej 0,3. Mam zamiar kupić tarcze trw, bo posiadam już klocki tej firmy, czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to dobry wybór, czy jednak szukać czegoś innego?

dawidoski13 - 02-01-2011, 15:25

Ja myślałem, że już zakończyłem u siebie temat z hamowaniem a jednak nie. Było bicie podczas hamowania wiec wymieniłem tarcze+klocki(przód) komplecik lucasa myślałem ze będzie ok a tu czuje dalej bicie ale bardziej na pedał hamulca więc wymiana klocki+ tarcze tył firma ATE i było chwile spokoju i od niedawna gdzieś 5tys po wymianach znów trzęsienie podczas wciskania hamulca... Mam tylko pytanko czy może to być przez przegub wewnętrzny bo przy skręcie słychać jak puka?
KaWu - 03-01-2011, 10:10

Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda".

Mare - 03-01-2011, 10:59

Ja mam też ciekawe doświadczenie odnośnie hamulców.

Ostatnio zmieniłem tarcze + klocki cały komplet. Tył trw, przód nipparts (nie pytajcie czemu). W każdym razie, pierwsze 200 km przejechane w mieście, predkości do 70/h, hamowanie 30km/h -> 0 tylko... powyżej jedynie silnikiem, co by oszczędzać tarcze na początku .... po czym raz jedyny wjechałem na obwodnice i musiałem raz jedyny przyhamować lekko ze 100 do 80 .... jak mi tył budy nie zaczął walić, to myślałem, że w ogóle właśnie odpada... hamulca nie wcisnąłem mocno, więc przegrzać ich raczej nie miałem czasu. Od tamtej pory przy hamowaniu czuje wibracje, im większa prędkość tym większe.

i co mogło spowodować takie zachowanie? obstawiam tarcze z tyłu, ale czy to aby nie co innego?

Krzyzak - 03-01-2011, 11:06

Mare napisał/a:
i co mogło spowodować takie zachowanie?

wyczyściłeś piasty przed montażem?

Mare - 03-01-2011, 13:22

Tarcze montowali w warsztacie mechanicy. Nie ja sam.
dawidoski13 - 03-01-2011, 17:54

[quote="KaWu"]Jak puka przy skrecie to przegub zewn.
Wewnetrzny jak pada to "drzy buda".[/q

A to w takim razie mam do wymiany zewnętrzny, a możesz napisać o tych objawach wewnętrznego,drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...?

robertdg - 03-01-2011, 19:27

dawidoski13 napisał/a:
drży buda-ale przy hamowaniu czy jak...?
przeważnie przy przyspieszaniu
dawidoski13 - 03-01-2011, 19:31

Nic takiego raczej nie czuje więc to będzie na pewno zewnętrzny...
a tak wogóle to mam wrażenie , że hamulce to słaba strona galanta nie mogę się z nimi uporać, co chwile jakieś bicie.

[ Dodano: 03-01-2011, 19:33 ]
teraz to już nie wiem co wymieniać, za co sie zabrać, aż ręce opadają. do tego zaczyna mi huczeć skrzynia na 5 i 4 biegu- kroi sie dokładka :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group