To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - PROBLEMY Z PRZEPUSTNICĄ GDI 2000 CARISMA

wazu - 30-01-2008, 00:40

Tak jak radzą poprzednicy zrób trochę km, może wszystko wróci do normy. Kupno nowej przepustnicy to niestety spory koszt, więc radzę mimo wszystko jeszcze pokombinować ze starą. Jeżeli nie "dojdzie" do siebie, to popróbuj podregulować wolne obroty śrubkami. Regulacja opisana szczegółowo na forum. Pod gumowa zaślepką znajduje się śrubka regulacyjna, spróbuj ją lekko wkręcić (obroty powinny opaść). Twoja przepustnica jest trochę inna niż ta na zdjęciu (ta jest na linkę gazu), ale taka śrubka regulacyjna na pewno jest.

saphire - 30-01-2008, 09:54

Ta śrubka po przeciwnej stronie od sprężyny na zwijaku linki gazu to na końcu ma stozkowe zakończenie które wchodzi w mały kanalik którym jest puszczony bypass powietrza mijający bokiem zaślepkę przepustnicy.

Jak ją wkręcasz to ten kanalik zmniejsza swój prześwit a tym samym mniej powietrza przechodzi do silnika na zamkniętej przepustnicy więc jeśli komp równocześnie nie zmniejsza ilości wtryskiwanego paliwa to tym samym wzbogacasz mu mieszankę na wolnych obrotach czyli jakby w maluchu "podciągasz ssanie" ale jeśli komp posługując się lambdą skoryguje dawki paliwa to ta śrubka zagwarantuje jedynie stabilność pracy silnika na wolnych.

Generalnie w zależności od pożądanego działania i stabilności pracy na wolnych obrotach można się troszkę tą śrubka pobawić aczkolwiek to powinno się robić przy udziale MUT-II by na wolnych odpowiednio ustawić skład mieszanki i mieć z MUT'a od razu odczyty.

Anonymous - 30-01-2008, 20:34

hi moja przepustnica jest zupelnie inna o tych co opisujecie.dzis wykrecilem ja jeszcze raz i owszem jest tam pod spodem zaslepka kiedy otworzylem to zobaczylem ze jest tam nakretka nakrecona na trzpien w ktory jest wlozona lopatka prepustnicy , wiec poszlem dalej i rozkrecilem cala oslone od spodu i jest tam cewka lub elektromagnes , z boku natomiast jest taka mala srubka zabezpiecziona nakretka m6 i ta srubka ogranicza zamykanie sie lopatki przepustnicy pokrecilem wiec ta srubka ( na poczatek wkrecilem o jeden obrot) i do skaldania no wszystko zlozone odpalam auto i szok skoczylo na obroty ze chej 2000 i nic mniej.no to znowu rozbiorka i teraz srubka o dwa obroty w przeciwna strone poskladalem odpalam auto jest lepiej obroty do 1000 maks jednak jak jest zimny to spadaja prawie do zera. zastanawiam sie czy nie jest to problem z pradem czytalem na forum ze ktos mial walniety regulator napiecia, moze to jest przyczyna ze za malo pradu jest na tej cewce i nie wytwarza dostatecznego pola magnetycznego ,bo gdyby byla wanieta ta cewka to wcale by nie mozna bylo odpalic auta ( tak mi sie wydaje). no coz na razie pojezdze kilka dni i zobacze co sie bedzie dzialo jak nic sie nei poprawi to tylko servis :doubt: a w angli niestety to troche kosztuje pozdrawiam wszysttkich mitsumaniakow.
Anonymous - 30-01-2008, 20:42

Polecam wam kontakt z Junior Adminem Forum - Bartkiem, naprawił kilka lub kilkadziesiąt przepustnic z efektem pozytywnym. Nawet w swoim Galu GDI musił naprawiać i śmiga już bardzo długo aż miło. Objawów negatywnych brak. I robi to w normalnych pieniądzach.

Przypadki jakie opisujecie oznaczają końcówki przepustnicy elektronicznej ...

Pozdrawiam :)

Anonymous - 30-01-2008, 21:22

sory ale nie wiem jak wkleic zdjecie

[ Dodano: 31-01-2008, 19:58 ]
Hi chce sie podzielic z wami moimi obserwacjami jak sie teraz sachowuje moje auto otoz teraz kiedy odpalam to broty mam na poziomie 1500 kiedy silnik zaczyna sie stopniowo nagrzewac obroty zaczynaja spadac do 1000 - 900 kiedy juz wlaczy sie cykl "GDI EKO" to ma je na poziomie 700 - 800 juz nie faluja tak jak na poczatku moze sie juz ustabilizowaly , teraz trzeba pojezdzic troche i zobaczymy co sie bedzie dzialo za pierwszym razem po dwoch tygodniach uzytkowania zapalila mi sie kontrolka "check engine" jesli to nastapi to tylko servis.

[ Dodano: 01-02-2008, 19:11 ]
witam wiec jest tak nic sie nie poprawilo dalej auto warjuje nic sie juz nie da zrobic z ta przepustnica trzeba bedzie kupic nowa niestety :doubt: i jeszcze jedno co zauwazylem w swiom aucie to ze ryra wydechoaw jest czarna a nie powinna byc wskazuje to na zly sklad mieszanki.no coz to tyle.a tak przy okazji to mam tez pytanie odnosnie kontrolki od ABS .jest tak ze kiedy przekrecam stacyjke zapalaja sie wszystkie kontrolki chwila i zaczynaja gasnac to normalne kiedy uruchamiam silnik zapala sie kontrolka od abs i po chwili gasnie czy w waszych autach tez tak jest?

[ Dodano: 07-02-2008, 21:56 ]
witam wszystkich zainteresowanych co jest dajej z moja przepustnica otoz powiadam ze nic sie nie zmienilo .pojechalem do servisu odczytali mi kody czy tez kod bledu i wyszlo im ze potrzeba wymienic czujnik cisnienia paliwa(sensor fuel presure) .ok wymienili i nic nie ma poprawy a kasa wydana , pojechlem do nich dzis i mowie ze nic sie nie poprawilo a na dodatek tego znowu mi sie zapalila kontrolka "check engine" jutro maja sprawdzic dalej co jest ja podejzewam ze bedzie ktoras sonda lambda do wymiany moj wydech jest czarny jak bym dislem jezdzil. no coz na obczyznie nie mam wielkiego wyboru trzeba bedzie to przelknac.sory za pisownie bez polskich znakow ale klawiatura jest angielska.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group