To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Outlander 2.0TDi czy 2.2HDi?

cns80 - 29-07-2008, 13:06

krzychu napisał/a:
rezon napisał/a:

Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale wydaje mi się, że nawet jak jest wtryskiwane paliwo wtryskiwane podczas suwu wydechu, to trafi do kolektora wydechowego, a nie do miski olejowej bo tłoki to raczej mają pierścienie uszczelniające.


Ale to jest metal tracy o metal i nie da sie tego w 100% uszczelnisc szczegolnie przy wiekszych przebiegach. Nie wiem czy w TDI to wystepuje ale w silnikach fiatowskich z DPF-em taki efekt wystepuje.

Krzychu

Popraw cytat, bo to nie ja to napisałem.

krzychu - 29-07-2008, 17:09

Mala wpadka przy odchudzaniu cytatu - poprawione.

Krzychu

rezon - 30-07-2008, 00:48

krzychu napisał/a:
Ale to jest metal tracy o metal i nie da sie tego w 100% uszczelnisc szczegolnie przy wiekszych przebiegach
w 100% uszczelnić się nie da, ale jak utrzymuje ciśnienie kilkadziesiąt-kilkaset atmosfer w czasie spalania (nie wiem ile dokładnie), to chyba dość szczelne te tłoki i żadne paliwo tam nie przeleci - nawet przy większych przebiegach.
cns80 - 30-07-2008, 07:38

Stopień sprężania w dieslach to mniej więcej 20-25:1. A gdyby się nie uszczelniało to by non stop paliwo przechodziło pod pierścieniami do oleju :)
rezon - 30-07-2008, 12:59

cns80 napisał/a:
Stopień sprężania w dieslach to mniej więcej 20-25:1
to jest sprężenie, a dochodzi jeszcze zapłon po wtrysku - wtedy dopiero są ciśnienia :blob6:
krzychu - 30-07-2008, 15:20

Ale proponuje sobie sprawdzic kompresje przy srednio naladowanym albo jakims starszym akumlatorze a potem na jakims dobrze naladowanym (kwestia zeby silnik krecil sie troche szybciej) na kazdym cylindrze odnotujecie wzrost kompresji co oznacza ze nigdy cylindry nie sa szczelne nawet w nowosci, a paliwo nie przecieka zawsze poniewaz wybucha w momencie wtrysku a jak wypala sie DPF to jest wtryskiwana podczas suwu wydechu wszystkiego nie zbiora pierscienie i czesc dostanie sie do oleju. Zreszta skad sie biora przedmuchu z komory silnikowej i po co jest odpowietrzanie komory silnikowej (odma to sie nazywa?) skoro jak 2 ida do gory to 2 ida na dol tloki i bilans powietrza/cisnienia wewnatrz silnika powinien byc na 0 a tak nie jest.....

Krzychu

rezon - 30-07-2008, 16:01

krzychu napisał/a:
skoro jak 2 ida do gory to 2 ida na dol tloki
widziałeś kiedyś w ogóle wał korbowy? tłoki nie są co 90st. a zatem mogą 3 iść jeszcze w dół a jeden do góry więc ten bilans ciśnienia jest mocno naruszony i po to jest potrzebna odma. Gdyby tego oleju przybywało, to nie potrzebne byłyby dolewki tylko trzeba było spuszczać olej, a tak jakoś nawet ASO leje pod kreskę co by od wymiany do wymiany starczyło, a i czasami trzeba dolać bo jakoś nie chce przybyć tylko ubywa. Może wystarczy tego lania i odkrywania Ameryki? :banghead:

[ Dodano: 30-07-2008, 16:04 ]
cns80 napisał/a:
Stopień sprężania w dieslach
wg instrukcji serwisowej w Outlanderze jest 18,5
krzychu - 31-07-2008, 10:46

rezon napisał/a:
widziałeś kiedyś w ogóle wał korbowy? tłoki nie są co 90st. a zatem mogą 3 iść jeszcze w dół a jeden do góry więc ten bilans ciśnienia jest mocno naruszony i po to jest potrzebna odma.


Ze co?? tłoki sa ułozone parami a druga para po drugiej stronie jest w silniku 4 tłokowym! Czyli są co 180 stopni. 2 ida do gory (na jednym jest sprzezanie, a na drugim wydech) a 2 ida na dol (zasysanie powietrza, a na drugim jest po zaplonie praca) od kiedy znam teorie pracy silnika od zawsze tak bylo!! Zreszta masz fote:



Krzychu

saphire - 31-07-2008, 14:13

krzychu - a widziałeś wał z malucha? :badgrin: :badgrin: :badgrin:


krzychu - 31-07-2008, 14:21

Nie no byl bys powazny, myslalem ze mowimy o samochodach....

Krzychu

cns80 - 31-07-2008, 14:44

No właśnie mówimy o samochodach, a samochody są różne :P
JCH - 31-07-2008, 15:55

krzychu napisał/a:
tłoki sa ułozone parami
saphire napisał/a:
krzychu - a widziałeś wał z malucha
Czyli wszystko się zgadza :)
saphire - 31-07-2008, 19:19

No pewnie że się zgadza :mrgreen: tyle że celowo ten specyficzny przypadek dałem :finga:
Hiszpan - 31-07-2008, 21:59

saphire, ale jaki specyficzny :p
Kolega rezon zapomniał np. o silnikach V, gdzie są momenty gdy oba (ewentualnie wszystkie) tłoki idą do góry, potem jeden w górę a jeden w dół, po czym oba idą w dół :D

Hubeeert - 01-08-2008, 02:09

Krzyzak napisał/a:
chyba bym wybral francuski - co prawda kolo pasowe sie rozwulkanizowuje

Już nie. Zmienili je. Już się nie rozwulkanizowują.

[ Dodano: 01-08-2008, 02:11 ]
krzychu, na PW poproszę o kontakt i odpowiedź na pytanie co wspólnego masz z firmą 4turbo.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group