To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 1.8 CVT

piomic - 13-04-2009, 12:03

Jeździłem już automatami, są super, ale...
1. Lubię mieszać biegami.
2. Automat głupieje na górskich serpentynach (każdy, albo ja nie spotkałem innego).
Więc wziąłem manuala. No jeszcze jest
3. 4000PLN. :wink:

filippoz - 13-04-2009, 12:08

piomic napisał/a:
2. Automat głupieje na górskich serpentynach (każdy, albo ja nie spotkałem innego).
Więc wziąłem manuala. No jeszcze jest
W A8 nie głupieje :-) zmieniasz na 4 albo na 3 i podłoga ;) ale to A8 hehe :)
jaca71 - 13-04-2009, 12:13

Zacznijmy od tego że CVT to nie jest automat ;) w klasycznym znaczeniu. To jest idealne przeniesienie napędu z silnika spalinowego z koła. Jedyne co odziedziczył po "starym automacie" to sprzęgło hydrokinetyczne, które w korkach daje popalić w spalaniu . Ale w trasie i normalnie w mieście CVT jest mistrzostwem świata.
saphire - 16-04-2009, 11:31

W CVT "biegi" są tylko dla dobrego samopoczucia kierowcy ;-) tak na prawdę to tylko określone pozycje "paska-łańcucha" na kołach przekazania napędu - takie pseudo stopniowanie by kierowca nie jęczał że silnik stale na tych samych obrotach a auto to wolno to szybko pomyka ;)
jaca71 - 16-04-2009, 11:58

W trybie Auto to nawet tych predefiniowanych położeń "paska-łańcuszka" nie ma :)
Idea jak to piszesz stałych obrotów jest genialna i wcale nie jest uciążliwa. Tylko nie trzeba cały czas na obrotomierz patrzeć.
Problemem są wypowiedzi pseudo fachowców jak już przez Ciebie cytowane:
Cytat:
W AŚ i w Motorze napisali że ta skrzynia CVT to muł i można zapomnieć o tym by się szybko zbierała, że łopatki przy kierownicy tez nie pomagają, że silnik przy wdepnięciu wchodzi na obroty a skrzynia "nie nadąża" za tym i silnik wyje a auto "powoli" się zaczyna zbierać i że lepiej jednak wybrać manualną - czyli tak jak sądziłem że tak będzie z CVT jak i z tymi w skuterkach

Niestety fachowcom brakło wiedzy by zrozumieć co się dzieje z samochodem.

Anonymous - 16-04-2009, 13:22

A za to w Auto Motoe i Sport chyba zrobili test lancera CVT w którym wyszło że w trybie D przyspiesza lepiej niż w trybie manualnym :)
fargo - 16-04-2009, 13:34

saphire napisał/a:
W AŚ i w Motorze napisali że ta skrzynia CVT to muł i można zapomnieć o tym by się szybko zbierała, że łopatki przy kierownicy tez nie pomagają, że silnik przy wdepnięciu wchodzi na obroty a skrzynia "nie nadąża" za tym i silnik wyje a auto "powoli" się zaczyna zbierać i że lepiej jednak wybrać manualną - czyli tak jak sądziłem że tak będzie z CVT jak i z tymi w skuterkach :D


Cytat:
A za to w Auto Motoe i Sport chyba zrobili test lancera CVT w którym wyszło że w trybie D przyspiesza lepiej niż w trybie manualnym :)


A to te same testery testowali :wav:

jaca71 - 16-04-2009, 14:06

Ali-En napisał/a:
A za to w Auto Motoe i Sport chyba zrobili test lancera CVT w którym wyszło że w trybie D przyspiesza lepiej niż w trybie manualnym :)

A to akurat jest jak najbardziej zgodne z prawdą i teorią ;)

Nomanek42 - 16-04-2009, 14:58

A ja chce trylko powiedziec że mój misiek jak dam gaz do oporu to ma momencik zawachania a potem taka szpryca że sie sam dziwię. Na manualu tak szybko bym nie zrobił.
fargo - 16-04-2009, 15:08

Zrobisz zrobisz tylko musisz poćwiczyć :toothy8: Trening czyni mistrza :mrgreen:
Nomanek42 - 24-04-2009, 16:09

Witam
Mam pytanko jak obsługiwać skrzydełka w CVT. Na razie mam 1000 km przejechanych i boje sie tego używać. Czy jadąc mogę sie przełączyć na "manuala" i wtedy jaki bieg predefiniowany złapie? A jak wyłączyć i przejść na D? czy trzeba sie zatrzymać? Jeszcze jedno pytanie . Do czego jest N - neutral. W instruikcji pisze że nie używać podczas jazdy.Ktos powiedział że wtedy nie ma olejenia skrzyni. A ja np zjeżdżając z gory przestawił bym sobie na N i mniej benzyny by łykał.
Pozdrawiam wszystkich

jaca71 - 24-04-2009, 16:13

Nomanek42 napisał/a:
Mam pytanko jak obsługiwać skrzydełka w CVT. Na razie mam 1000 km przejechanych i boje sie tego używać. Czy jadąc mogę sie przełączyć na "manuala" i wtedy jaki bieg predefiniowany złapie? A jak wyłączyć i przejść na D? czy trzeba sie zatrzymać?

Wprawdzie nie posiadam ale napiszę że można w trakcie jazdy zmieniać tryb skrzyni z automatu na manualny.
Nomanek42 napisał/a:
Do czego jest N - neutral. W instruikcji pisze że nie używać podczas jazdy

Jesli potrzebujesz przetoczyć samochód z miejsca na miejsce - tak jak w manualu.
Nomanek42 napisał/a:
A ja np zjeżdżając z gory przestawił bym sobie na N i mniej benzyny by łykał.

Jest dokładnie na odwrót - na biegu nie łyka paliwa na luzie łyka gdy jedziesz z górki.

PS łopatki nic nie dają poza zabawą ;) No może łatwiej zredukować przed zakrętem ;)

Anonymous - 24-04-2009, 16:42

N - jak ja jeżdżę automatem to używam N'ki do postoju na światłach, żeby nie trzymać nogi na hamulcu.
Nie wolno włączać N'ki jadąć samochodem z góry, jest to zabronione.
W trakcie jazdy możesz przełączyć na tryb manualny - nic się nie stanie.
Łopatki - fajna nsprawa w Lancerze, szczególnie do redukowania prędkości bez hamulca przed zakrętem :mrgreen:

el_diablo - 25-04-2009, 21:37

Nomanek42 napisał/a:
Witam
Mam pytanko jak obsługiwać skrzydełka w CVT. Na razie mam 1000 km przejechanych i boje sie tego używać. Czy jadąc mogę sie przełączyć na "manuala" i wtedy jaki bieg predefiniowany złapie? A jak wyłączyć i przejść na D? czy trzeba sie zatrzymać? Jeszcze jedno pytanie . Do czego jest N - neutral. W instruikcji pisze że nie używać podczas jazdy.Ktos powiedział że wtedy nie ma olejenia skrzyni. A ja np zjeżdżając z gory przestawił bym sobie na N i mniej benzyny by łykał.
Pozdrawiam wszystkich


W tryb manualny możesz przejść przestawiając wajchę biegów lub naciskając którąś łopatkę. Jeśli przestawisz wajchę to wybierze ci przelozenie predefiniowane najbardziej zbliżone do aktualnego w trybie auto. Ponadto pozostaniesz w trybie manualnym do ponownego przestawienia wajchy na D.
Jeśli wajchę zostawisz na D, a naciśniesz łopatkę "-" to przejdziesz do trybu manualnego i włączy się przełozenie predefiniowane o jeden niższe od aktualnego w trybie auto.
Jeśli wajchę zostawisz na D, a naciśniesz łopatkę "+" to przejdziesz do trybu manualnego i włączy się przełozenie predefiniowane o zbliżone do aktualnego - nie jestem na 100% pewien, bo jadąc ze stałą prędkością w trybie auto jedzie się zwykle na najwyższym przełozeniu - trudno stwierdzić czy w innych warunkach po naciśnieciu "+" nie wybierał by przełozenia wyższego od aktualnego.
Jeśli tryb manualny włączyłeś za przez naciśniecie łopatki to mozesz z niego powrócić do auto naciskając "+" ponad sekundę. (lub przestawiając wajchę na manual i spowrotem na D). Także, jesli prędkość spadnie poniżej najniższej możliwej na 1 biegu, skrzynia wróci do trybu auto.
Jeżeli tryb manualny włączyłeś wajchą, to skrzynia pozostanie w nim dopóki nie przestawisz na D.
Przełączając biegi łopatkami nie musisz ujmować gazu.
Przełozenie na 6 biegu jest minimalnie niższe od najwyższego w trybie auto - przy prędkosci 100 km/h będziesz miał w trybie auto obroty niższe o jakieś 100-200 niż na 6 biegu w trybie manualnym.
Jak dla mnie tryb manualny najlepiej sprawdza się na śliskiej nawierzchni i na kretych drogach - wtedy kiedy potrzebujesz pełnej kontroli nad momentem obrotowym na kołach - lepiej czuć samochód. W mieście i na prostej trasie wystarcza mi tryb auto.

Uwex - 26-04-2009, 10:34

Nomanek42 napisał/a:
jak obsługiwać skrzydełka w CVT


koledzy wsio dokładnie Ci wytłumaczyli , ale mnie zastanawia coś innego . Pochwal się co za salon wypuszcza klienta bez takich podstawowych informacji nt. samochodu ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group