To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Nierówna praca silnika

madluke - 09-03-2015, 16:14

No właśnie widziałem też takie z dwoma wtykami 6/2 piny z tym numerem, ale np. ten tutaj ma 1x7 pin, jak nasze. :)
Marcino - 09-03-2015, 21:28

I moj po 19 latach zaczął drgać na wolnych.... czekam na nową kopułke i palec.
Jesli nie pomoże wracam do spraedzonych świec platynowych, no chyba że cewka...

madluke - 10-03-2015, 11:43

Przyszedł aparat. Widać, że regeneracja w dużej mierze skupiła się na cewce (wygląda jak nowy element). Palec i kopułka są odświeżone (w stosunku do mojej są w mega dobrym stanie) :-) . Ma działać w tej formie 3 lata, więc zobaczymy.
komarsnk - 10-03-2015, 14:31

madluke, daj znać jakie efekty :)
madluke - 11-03-2015, 01:08

Aparat zamontowany i auto wróciło do życia. :D Dla pewności przejechałem 50 km, żeby zobaczyć jak się zachowuje. Wygląda że wszystko jest ok.

Moje doświadczenia z wymiany (pewnie już było na forum, ale nie w tym wątku):
Wymiana zajęła mi 2h - moje klucze nie były przygotowane na taki dostęp do śrub - podstawa do której mocuje się kopułkę pięknie zasłania dostęp na wszelakie nasadki. Polecam klucze oczkowe (najlepiej z grzechotką - muszę takie nabyć - inaczej będzie trochę kręcenia :D ).

Po zdemontowaniu aparatu, dobrze jest początkowo montować bez kopułki, aby rozdzielaczem (palcem) ustawić sobie właściwą pozycję. Wszystko wtedy wchodzi jak po maśle.

Jak już zamontowałem i podłączyłem wszystko, to po odpaleniu auto dalej pracowało nierówno, ale nie trzęsło tak bardzo jak wcześniej. W pierwszej chwili myślałem, że to coś innego, ale po kilku chwilach wszystko się wyrównało i auto pracuje z pełną kulturą (przesunąłem dźwignię biegów we wszystkie możliwe pozycje i sprawdziłem jak pracuje przy wyższych obrotach). Zastanawiam się, czy nie powinienem świec powykręcać, żeby się im przyjrzeć. :scratch:

Juiceman - 11-03-2015, 13:00

W 600plnach można się zamknąć z ory nową kopułką i palcem ;-)
komarsnk - 11-03-2015, 18:06

Juiceman, no można, tylko czy warto? ;) Palec jak palec - byle był metalowy i tyle...
FACET kosztuje 15zł :)

madluke - 11-03-2015, 20:29

Skołowałem kabelki OBD2 (jeden kupiłem, drugi pożyczyłem) i udało mi się odczytać i wykasować błędy, a właściwie jeden błąd zapłonu w 2 cylindrze.

Kupiłem kabel na chipsecie CH340 (nie doczytałem tego tematu dobrze) i do niczego się nie nadaje. Udało mi się za to odczytać kablem ELM327 i softem ScanXL (domniemam, że na układzie FTDI).

Juiceman - 11-03-2015, 21:43

komarsnk napisał/a:
Juiceman, no można, tylko czy warto? ;) Palec jak palec - byle był metalowy i tyle...
FACET kosztuje 15zł :)


Czy warto? Nie wiem - ori kopułka wytrzymuje te 120-200kkm, nie wiem jak ngk.
A cenowo hmmm to raczej zboczenie :mrgreen:

Chociaż widziałem ostatnio okazje ori kopułka za 250pln ;-) tylko palec dokupić dla roczników do marca 2000 ;-)

Marcino - 11-03-2015, 23:12

U mnie 222200 na licznku i kopiłka i palec nie ruszana, a może brakować 65000kkm wiec w sumie prawie 290kkm i ja nie zmieniałem zapłonu ani sprzęgła i skrzyni.
madluke - 12-03-2015, 14:24

No jest ori na alle ( MD619511 ) za 260 zł z przesyłką. Zastanawiam się nawet czy nie łyknąć i nie zrobić regeneracji mojego - na zapas. :D
Juiceman - 12-03-2015, 15:11

zamienniki idą i tak wszystkie takie same. Dziwne jest że Mitsubishi wprowadziło tylko na parę lat ten model kopułki, a później wróci do starej xD
Poliftowa jest plus ~100pln droższa.

komarsnk - 12-03-2015, 15:30

Tylko czym niby różnią się te kopułki? :roll:
madluke - 12-03-2015, 15:43

O tym tutaj jest fajny temat. :)
Marcino - 12-03-2015, 20:53

Dziś kupiłem blue-print - made in Japan w środku i nr 606 1 428. Cena kopułki 105zł. Palec wziąłem Bremi za 30zł





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group