| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Nierówna praca silnika
 
 madluke - 09-03-2015, 16:14
 
 No właśnie widziałem też takie z dwoma wtykami 6/2 piny z tym numerem, ale np. ten tutaj ma 1x7 pin, jak nasze.
   Marcino - 09-03-2015, 21:28
 
 I moj po 19 latach zaczął drgać na wolnych.... czekam na nową kopułke i palec.
 Jesli nie pomoże wracam do spraedzonych świec platynowych, no chyba że cewka...
 madluke - 10-03-2015, 11:43
 
 Przyszedł aparat. Widać, że regeneracja w dużej mierze skupiła się na cewce (wygląda jak nowy element). Palec i kopułka są odświeżone (w stosunku do mojej są w mega dobrym stanie)
  . Ma działać w tej formie 3 lata, więc zobaczymy. komarsnk - 10-03-2015, 14:31
 
 madluke, daj znać jakie efekty
   madluke - 11-03-2015, 01:08
 
 Aparat zamontowany i auto wróciło do życia.
  Dla pewności przejechałem 50 km, żeby zobaczyć jak się zachowuje. Wygląda że wszystko jest ok. 
 Moje doświadczenia z wymiany (pewnie już było na forum, ale nie w tym wątku):
 Wymiana zajęła mi 2h - moje klucze nie były przygotowane na taki dostęp do śrub - podstawa do której mocuje się kopułkę pięknie zasłania dostęp na wszelakie nasadki. Polecam klucze oczkowe (najlepiej z grzechotką - muszę takie nabyć - inaczej będzie trochę kręcenia
  ). 
 Po zdemontowaniu aparatu, dobrze jest początkowo montować bez kopułki, aby rozdzielaczem (palcem) ustawić sobie właściwą pozycję. Wszystko wtedy wchodzi jak po maśle.
 
 Jak już zamontowałem i podłączyłem wszystko, to po odpaleniu auto dalej pracowało nierówno, ale nie trzęsło tak bardzo jak wcześniej. W pierwszej chwili myślałem, że to coś innego, ale po kilku chwilach wszystko się wyrównało i auto pracuje z pełną kulturą (przesunąłem dźwignię biegów we wszystkie możliwe pozycje i sprawdziłem jak pracuje przy wyższych obrotach). Zastanawiam się, czy nie powinienem świec powykręcać, żeby się im przyjrzeć.
   Juiceman - 11-03-2015, 13:00
 
 W 600plnach można się zamknąć z ory nową kopułką i palcem
   komarsnk - 11-03-2015, 18:06
 
 Juiceman, no można, tylko czy warto?
  Palec jak palec - byle był metalowy i tyle... FACET kosztuje 15zł
   madluke - 11-03-2015, 20:29
 
 Skołowałem kabelki OBD2 (jeden kupiłem, drugi pożyczyłem) i udało mi się odczytać i wykasować błędy, a właściwie jeden błąd zapłonu w 2 cylindrze.
 
 Kupiłem kabel na chipsecie CH340 (nie doczytałem tego tematu dobrze) i do niczego się nie nadaje. Udało mi się za to odczytać kablem ELM327 i softem ScanXL (domniemam, że na układzie FTDI).
 Juiceman - 11-03-2015, 21:43
 
 
  	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Juiceman, no można, tylko czy warto?  Palec jak palec - byle był metalowy i tyle... FACET kosztuje 15zł
   | 
 
 Czy warto? Nie wiem - ori kopułka wytrzymuje te 120-200kkm, nie wiem jak ngk.
 A cenowo hmmm to raczej zboczenie
   
 Chociaż widziałem ostatnio okazje ori kopułka za 250pln
  tylko palec dokupić dla roczników do marca 2000   Marcino - 11-03-2015, 23:12
 
 U mnie 222200 na licznku i kopiłka i palec nie ruszana, a może brakować 65000kkm wiec w sumie prawie 290kkm i ja nie zmieniałem zapłonu ani sprzęgła i skrzyni.
 madluke - 12-03-2015, 14:24
 
 No jest ori na alle ( MD619511 ) za 260 zł z przesyłką. Zastanawiam się nawet czy nie łyknąć i nie zrobić regeneracji mojego - na zapas.
   Juiceman - 12-03-2015, 15:11
 
 zamienniki idą i tak wszystkie takie same. Dziwne jest że Mitsubishi wprowadziło tylko na parę lat ten model kopułki, a później wróci do starej xD
 Poliftowa jest plus ~100pln droższa.
 komarsnk - 12-03-2015, 15:30
 
 Tylko czym niby różnią się te kopułki?
   madluke - 12-03-2015, 15:43
 
 O tym tutaj jest fajny temat.
   Marcino - 12-03-2015, 20:53
 
 Dziś kupiłem blue-print - made in Japan w środku i nr 606 1 428.  Cena kopułki 105zł. Palec wziąłem Bremi za 30zł
 
   
   
   
 |  | 
 |  |