[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tempomat, problem z tempomatem
2pac - 28-04-2012, 16:44
ale takie coś (to zielone) jest oryginalnie, czy ktoś to dorzucił?
w pierwszej kolejności to tym pęknięciem się zajmę
da się wyczuć powietrze na dłoni jak gdzieś spieprza przy odpalonym silniku czy za mały przepływ?
przypomniało mi się, że przy spryskiwaczach też takie coś zielone mam i jak wkręciłem ten cypelek do końca (jak na zdjęciu powyżej) to odciąłem dopływ płynu
gmd4f - 28-04-2012, 18:24
2pac, U mnie te łączniki są białego koloru i bez możliwości ich zamknięcia. Sprawdzałeś, może właśnie przy tym jest niedrożny (zakręcony) ?
U mnie tempomat "odżył" a powodem jego niedziałania było trzecie światło stop a konkretniej siedzący tam LED-owy odpowiednik żarówki. Zauważyłem, że lekko się żarzył przy zapalonych pozycyjnych. Sprawę załatwiła by pewnie dioda prostownicza, ale szybka zamiana na zwykłą żarówkę zażegnała problem.
2pac - 28-04-2012, 20:21
dzisiaj miałem wariactwo, jutro niedziela to nie będę przed blokiem grzebał pod maską
w poniedziałek na to zajrzę (na pewno skrócę przewód lub zakleję to pękniecie), ale dużo łatwiej jak bym uzyskał odpowiedź na pytania (to też przyda się każdemu, któremu nagle przestał działać tempomat):
- czy przepływ powietrza jest na tyle duży, że da się go jakoś wyczuć?
- czy grzybek wydaje jakieś dźwięki / coś w nim się rusza co można zauważyć / jakoś sprawdzić czy się nie zablokował?
gmd4f - 28-04-2012, 21:52
2pac, możesz sprawdzić szczelność przewodu ściągając koniec z pompki (drugi koniec przewodu zostawiasz na "grzybku"). Przy odpalonym silniku spróbuj zassać powietrze robiąc podciśnienie - powinien reagować wzrostem obrotów. Tu będziesz miał pewność o drożności rurki i prawidłowym działaniu "grzybka".
Warto sprawdzić krańcówki przy pedałach sprzęgła i hamulca.
2pac - 30-04-2012, 10:06
po raz pierwszy udało mi się coś naprawić przy samochodzie ;p
oczywiście dzięki Waszej pomocy, bo wskazaliscie mi gdzie szukać bebechów tempomatu
tak jak podejżewałem, ktoś sabotował w moim samochodzie to urządzenie
ten wsciekle zielony łącznik był zakręcony
odciąłem też to pęknięcie dla pewności
na tyle miałem czasu ;p bardzo się spieszyłem
w przewodzie jest podciśnienie? łącznik składa się z dwóch części, które luźno są spasowane...
Krzyzak - 30-04-2012, 15:41
to zielone coś jest nieoryginalne
wężyk podciśnienia do tempomatu idzie bezpośrednio z pompki próżniowej - przy lince gazu masz łącznik na 2 przewody - w jednym idzie linka, w drugim powinien wężyk i po temacie
gdybyś miał TCL, to podciśnień jest dużo więcej, ale idą na drugą stronę przepustnicy
Tomek - 06-08-2012, 09:05
dwie rzeczy:
1. zauważyłem, że wypięcie biegu bez użycia sprzęgła nie powoduje rozłączenia tempomatu
karygodne, że ktoś projektując to auto nie wpadł na to, że można zmieniać biegi bez sprzęgła
2. mając włączony i ustawiony tempomat na jakąś tam prędkość, zauważyłem, że dotknięcie na "chwilę" manetki w górę (res./acc.) powoduje zwrost prędkości o jakąś tam wartość, czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że jest to 1 albo 2 kmh??
bo wiadomo, że jak przytrzymamy dłużej to dodaje gazu aż puścimy, ew. ustawia poprzednią prędkość
fj_mike - 06-08-2012, 10:21
tomek84 napisał/a: | 1. zauważyłem, że wypięcie biegu bez użycia sprzęgła nie powoduje rozłączenia tempomatu
karygodne, że ktoś projektując to auto nie wpadł na to, że można zmieniać biegi bez sprzęgła
|
Ale masz wymagania. Czujnik jest pod pedałem sprzęgła i hamulca. Na skrzyni nie ma czujnika dla tempomatu.
tomek84 napisał/a: | 2. mając włączony i ustawiony tempomat na jakąś tam prędkość, zauważyłem, że dotknięcie na "chwilę" manetki w górę (res./acc.) powoduje zwrost prędkości o jakąś tam wartość, czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że jest to 1 albo 2 kmh??
bo wiadomo, że jak przytrzymamy dłużej to dodaje gazu aż puścimy, ew. ustawia poprzednią prędkość |
Skróty acc/res są od: accelerate/resume. Pojedyncze naciśnięcie powoduje wzrost prędkości o 3 km/h.
Jeżeli tempomat jest wyłączony, kliknięcie w górę powoduje powrót do ostatniej zadanej prędkości.
Zhan - 06-08-2012, 10:29
tomek84 napisał/a: | 1. zauważyłem, że wypięcie biegu bez użycia sprzęgła nie powoduje rozłączenia tempomatu
karygodne, że ktoś projektując to auto nie wpadł na to, że można zmieniać biegi bez sprzęgła
|
To że się da to nie znaczy, że tak można, w instrukcji jest napisane, że można zmieniać biegi bez sprzęgła? Moim zdaniem karygodna jest raczej taka eksploatacja auta.
Tomek - 06-08-2012, 10:41
fj_mike napisał/a: |
Ale masz wymagania. Czujnik jest pod pedałem sprzęgła i hamulca. Na skrzyni nie ma czujnika dla tempomatu. |
bo ja wygodny jestem
nie no, żart, normalnie używam sprzęgła, tylko chciałem zrobić testa co będzie i teraz wiem
fj_mike napisał/a: |
Skróty acc/res są od: accelerate/resume. Pojedyncze naciśnięcie powoduje wzrost prędkości o 3 km/h.
Jeżeli tempomat jest wyłączony, kliknięcie w górę powoduje powrót do ostatniej zadanej prędkości. |
dziękuję za wyjaśnienie, choć 2/3 z tych odpowiedzi znałem
najbardziej mnie interesowało o ile kmh wzrasta po jednokrotnym naciśnięciu, bo pojeździłem chwilę autem, które miało takie przyciski zmieniające prędkość o dokładnie jedną milę i zacząłem szukać tego w Galu i hokus pokus - jest, tylko nie wiedziałem o ile dokładnie
wielki dzięki mike
[ Dodano: 06-08-2012, 10:41 ]
Zhan napisał/a: | To że się da to nie znaczy, że tak można, w instrukcji jest napisane, że można zmieniać biegi bez sprzęgła? Moim zdaniem karygodna jest raczej taka eksploatacja auta. |
o boże
gdzie ja napisałem, że zmieniam biegi bez sprzęgła (choć się da)
poznaj się trochu na żartach, w tym celu nawet emotkę umieściłem
m6riano - 06-08-2012, 18:04
Cytat: | o boże | nie umiesz jeździć samochodem..lepiej go odstaw na parking i chodź piechota..albo oddaj go innym, którzy lepiej umieją jeździć..;-)
Ja tez nie umiem..ale chętnie sie naucze..może być na twoim..;-)
Tomek - 07-08-2012, 08:54
m6riano napisał/a: | Ja tez nie umiem..ale chętnie sie naucze..może być na twoim..;-) |
jak w tym wieku nie umiesz to się już nie nauczysz, więc sensu nie widzę
smutny - 24-08-2012, 00:14
nie wiem, czemu taki problem jest ze zmiana biegow bez sprzegla? to tylko kwestia wyczucia synchronizatora i obrotow.... biegi w gore same wskakuja a w dol... 3ba wyczuc jak gazem manewrowac... czasami jak mnie zmeczy trasa nie ruszam sprzegla. Gadalem z mechanikami i stwierdzili jednoznacznie, ze nie jest to szkodliwe jesli sie potrafi. JA sie nauczylem, powoli... : )
2pac - 09-06-2013, 11:48
i już nie mogę cieszyć się tempomatem, tylko rok działał poprawnie...
pierwszy niepokój wzbudził jak leciałem autostradą na Wrocław:
- nie dało się ustawić powyżej 160km/h, prędkość spadała i dopiero tą wartość trzymał
ale przy 120km/h górki i wzniesienia, góra św. Anny - pięknie wszystko ciągnął
- nie reagował jak dawałem mu żeby przyspieszył (wajcha w górę)
- dzisiaj już kompletnie przestał działać, przy 100km/h chciałem go ustawić:
> cruise on
>> 100km/h i wajcha w dół
>>> zapaliło się na zielono SET
>>>> prędkość spadła do ok. 85km/h i zgasło SET
nie ważne jak długo trzymałem w dół i idealnie prędkość, tempomat nie utrzymywał prędkości
wężyk podciśnienia jest ok - sprawdzałem
co podejrzewacie?
[ Dodano: 13-06-2013, 06:17 ]
jeszcze nie jestem pewny w 100% bo testowałem przy 100km/h na odcinku ok. 7km - wygląda jednak, że problemem był wężyk podciśnienia - pękną w miejscu gdzie na suwa się na to coś przy sterowaniu przepustnicą (ciężko to było zobaczyć, bo nie przerwał się do końca i obrócony był w stronę do wnętrza samochodu)
Zhan - 29-07-2013, 20:59
Ktoś się orientuje w którym miejscu jest sterownik tempomatu?
|
|
|