To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Pasek rozrzadu :(

spec-ldz - 31-12-2008, 16:00

wojmi1 no problem w tym ze nie ma zadnej kreseczki ani czegokolwiek na tym kółku pod zebatka(obracałęm powoli wycierając szmatka i robiac nawet fotki telefonem by było dokladnie widac na przyblizeniu) Pozostaje metoda z rurka?? pierwszy cylinder to ten przy aparacie zaplonowym? czyli po lewo stojac naprzeciw samochodu? czy ten przy pasku/pompie wody itd? czyli krece wałem tak by rurka najbardziej wystawała - cylinder był najwyzej potem ustawiam koło na gorze(to wiem jak), zakładam pasek, napinam i praży?


na tym kolku mam szukac? to na 99% nie ma

tomusn - 31-12-2008, 18:23

spec-ldz napisał/a:
pierwszy cylinder to ten przy aparacie zaplonowym?
od rozrządu
Anonymous - 02-01-2009, 08:09

spec-ldz napisał/a:
wojmi1 no problem w tym ze nie ma zadnej kreseczki ani czegokolwiek na tym kółku pod zebatka(obracałęm powoli wycierając szmatka i robiac nawet fotki telefonem by było dokladnie widac na przyblizeniu) Pozostaje metoda z rurka??
Ale jest nacięcie na kole pasowym. Możesz zrobić zatem tak, jak pisał Wojmi, podająć drugi sposób. Nałóż dolną osłonę rozrządu, koło pasowe i kręć kołem pasowym tak, by nacięcie n akole pokryło się z literą "T" na osłonie. Na zdjęciu widać, że pokrywa się lub prawie pokrywa się.
wojmi1 - 02-01-2009, 14:14

gregorbu, dzięki "żabko" zazwyczaj na tym małym kółku niema znacznika i ten sposób koło pasowe
- "T" na obudowie- dolna osłona paska jest najpewniejszy ten sposób z rurkami to gdy koło pasowe jest wogóle nieczytelne .
Sprawa nacięcia na blaszce - osłona simeringa wału --- to raz jest a wiele razy niema- na dodatek ja bym się tym nie sugerował .
w/s zdjęcia
1 to w głębi na silnku to jest znacznik
2 ten syf czarny to olej więc trzeba wymienić simering na wale czyli na dole i na rozrządzie to samo tyczy się pasa rozrządu
3 szczerba - nacięcie na kole pasowym jest na zewętrznej krawędzi
4 pierwszy cylinderto ten od strony paska rozrządu

[ Dodano: 02-01-2009, 14:17 ]
tak dodam jeszcze że trzeba wyczyścić silnik z tego oleju

Anonymous - 02-01-2009, 14:57

Wycięcie na kole pasowym jest wyraźnie widoczne na zdjęciu na drugiej stronie tematu. Od siebie, oprócz tego, co napisał Wojmi, proponuję białym pisakiem permanentnym lub farbą zrobić znacznik na zębatce wału korbowego - będzie łatwiej przy kolejnej wymianie paska.
wojmi1 - 02-01-2009, 18:01

albo punktakiem- reszta uwag /warsztatowe/ warto wszystkie koła zębate rozrządu potraktować szczotką drucianą w przestrzeni między - zębowej --- czasem zostają tam resztki gumy i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną .
Z doświadczenia dodam że warto też dać odrobine kleju do gwintów na śruby wału i rozrządu.
I jeszcze zestawienie pt na czym oszczędzić można a na czym nie przy tych robotach z rozrządem
1 pasek - zawsze do wymiany wydatek 40-60zł
2 rolka napinająca jeżeli nie szumi można zostawić
3 pompa wodna jak nie cieknie można zostawić
4 mycie czyszczenie okolic paska rozrządu konieczne
5 simeringi wymieniać jak tylko są
6 pasek alternator pompa wodna - można zwlekać ale lepiej mieć w bagażniku zapasowy
7 kopułka palec świece kable - warto mieć w zapasie /mnie jakaś kuna zerzarła kable w/n/

spec-ldz - 02-01-2009, 21:34

to wyszczerbienie to jest ukruszone przez przypadek wiec nie o to chodzi. Jedyny znacznik na kole pasowym dolnym jaki widzialem to "B" na 2 stronie zamieściłem fotke. Mogłby ktos ew zaznaczyc w paincie kolorem gdzie mam go szukać?

[ Dodano: 03-01-2009, 10:42 ]

czy moze to ta kropeczka którą zaznaczyłem na zielono? bo jej w sumie nie da sie zobaczyc, jedynie zrobic fotke mozna lub ew wymacać :D i ona musi sie zgadzac wzgledem obudowy (jak rowniez znacznika na bloku?? jesli chodzi o nia to juz wszystko rozumiem i wiecej pytan raczej mniec nie bede :P )
i z gory wielkie dzieki za pomoc w moim pewnie prostym dla Was problemie!!

[ Dodano: 03-01-2009, 17:34 ]
ustawilem metodą wykręconej swiecy i..działa.. tylko ze okazalo sie ze na jednym garze nie ma zaplonu.. iskra jest, kable swiece dobre(podmieniałem) kompresja jako taka jest - po wykreceniu swiecy strzela jakby z tego otwory powietrze, luz na zaworach niedawno był ustawiany.

wojmi1 - 04-01-2009, 16:26

to że Ci dmucha to bardzo mało
1 zdejmij pokrywe zaworów i przekręć ręcznie wałem bo jak Ci przeskoczył pasek to możesz mieć problem z trzpieniem zaworu - poprostu zawór dostał
2 jedź na sprawdzenie kompresji
3 ustaw zapłon sprawdź kopułke - styki

spec-ldz - 04-01-2009, 22:47

ale okazało sie ze nie przeskoczył nadgorliwie postąpiłem i bezmyslnie ze nie zaczalem od swiec. iskra jest, na wszystkich działa ale na jednym nie pali... wtrysk działa, iskra jest.. niemozliwe zeby na jednym sie tylko przestawiła prawda? stało sie to nagle poprostu puf i nie działa... eh
wojmi1 - 05-01-2009, 14:51

spec-ldz, SPRAWdź KOMPRESJE bo to że coś z cylindra wieje to mało bez kompresji nie odpali
spodziewana przyczyna zawory lub pierścienie tłoka albo sam tłok/dziura/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group