To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Kontrolka poziomu paliwa

scorpio80 - 02-12-2014, 21:07

ja mam taki problem, że kontrolka paliwa zapala mi się zawsze gdy jest przed kreską i to nie ostatnią ale począwszy od końca przed każdą gdy zatankuję na full. Gaśnie po wyłączeniu silnika i nie zapala się ponownie dopóki nie dojdzie do kolejnej kreski :roll:
Dread87 - 03-12-2014, 05:48

Zdejmij tylna kanape, odkrec ze zbiornika czujnik poziomu paliwa, i sprawdz czy w takim bialym plastikowym pojemniczku jest syf... Jesli tak to wyczysc to ladnie i powinno byc juz dobrze;)
Stówa - 04-12-2014, 12:49

Też dlugo myślalem, że nie mam kontrolki, ale kontrolka u mnie tez pod kreska sie swieci, co mnie ciekawi ile w takim 2.4 GDI zrobie na rezerwie?
Dread87 - 06-12-2014, 06:30

R.A.T, rezerwa to okolo 9l paliwa
Kryniu.naw - 29-01-2015, 09:13

Witam wszystkich, niestety muszę się przyłączyć do dyskusji. Muszę, bo dziś Gal mnie skłonił do szukania informacji o wielkości rezerwy.
Do tej pory, we wszystkich autach, którymi jeździłem (Maluch, Nissan Sunny, Fabia) sprawdzałem ilość paliwa na rezerwie. Zawsze mogłem przejechać minimum 80 km.
Dziś rano odpaliłem gala, zmiotłem śnieg z szyb, a po chwili... auto zgasło. Oczywiście mój błąd, przejechałem parę kilometrów na rezerwie. Kontrolka zapala się poniżej ostatniej kreski na liczniku.
Po zalaniu ok. 4,5 litra benzyny kontrolka zgasła! Oznacza to, że jeśli auto pali 12 l/100 km, to na rezerwie można przejechać galantem (2,5 V6) jakieś 35 kilometrów. Dla mnie zgroza- niechcący można sobie narobić kłopotów. Po zalaniu benzyny zaczął szarpać, kilka razy zgasł. Jak już zaskoczył na dobre, to jednak szarpał przez kilka kilometrów, czyli pewnie zassał jakiś syf ze zbiornika i zaczęły się zatykać wtryskiwacze. Na szczęście teraz wszystko wygląda w porządku.
Mam jednak pytanie- czy, skoro "pływak" jest elektroniczny, można wymienić termistor na inny, aby kontrolka zapalała się wcześniej? A może wymaga to mocowania termistora wyżej (co nie jest raczej możliwe)? Oczywiście najprościej jest nie dopuszczać do zapalenia kontrolki, jednak wolałbym, aby zapalała się kiedy w baku jest jakieś 10 l benzyny.

KsiadzRobak - 29-01-2015, 09:24

Kiedyś jeździłem EA5 przez parę lat i wg mojego doświadczenia mrugnięcie kontrolki zaczyna się gdzieś ok. 12-14 litrów w baku. Jak się świeci ciągle to jest już ok. 8 litrów lub mniej. Więc teoretycznie na tej ilości paliwa mogłem przejechać niemal 100 km w trasie.
Wielokrotnie też robiłem jazdy próbne tymi Galantami i wszystkie miały właśnie tak, że rezerwa to ok. 12-15 litrów. Tyle zalewaliśmy przy oddawaniu auta klientowi (kiedy było sprzedawane nowe w salonie).
Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika.
Co do nierównej pracy to gdyby w układ poszedł syf, to by znaczyło, że oba filtry (zarówno ten w pompie jak i przy kole) kompletnie przepuszczają a wtryski byłyby do uratowania tylko metodą inwazyjną.
Prędzej się zwyczajnie zapowietrzył.

Kryniu.naw - 29-01-2015, 09:50

OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.
Wcześniej z pewnością nie zaczęła mrugać przy 12-15 litrach, bo na bank nie przejechałem na rezerwie wystarczającego dystansu, aby wyjeździć tyle benzyny (zwłaszcza, że jeżdżę na LPG, więc zużycie PB mam rzędu 1-1,5 l/100 km, jedynie przy rozruchu zimnego silnika).

bialyjayz - 29-01-2015, 10:18

Kryniu.naw napisał/a:
OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.

myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie :)
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB :P

Kryniu.naw - 29-01-2015, 10:25

bialyjayz napisał/a:
Kryniu.naw napisał/a:
OK, dzięki, jednak nadal nie rozumiem dlaczego kontrolka zgasła po wlaniu 4,5 litra? Wskazówka podniosła się do poziomu najniższej kreski a kontrolka zgasła. Potem, w drodze przez miasto raz tylko mrugnęła nieśmiało.

myślę, że to kwestia przechyłu i nierównośći dróg bądź auto stało na upadzie :)
napewno zauważyłeś, że po ostrym długim skręcie w lewo wzkazówka spada dużo poniżej rzeczywistego poziomu paliwa.... u mnie przynajmniej tak się dzieje aczkolwiek jeszcze nie doprowadziłem auta do stanu nieważkości związanej z brakiem PB :P


Fakt, gdy wlewałem paliwo z kanistra, auto stało prawą stroną na chodniku. Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła. Rozbiorę pływak, wyczyszczę i zobaczę, czy coś się zmieni. Jeśli nie, pozostanie nie dopuszczać do zapalenia się "żyda".

Hugo - 29-01-2015, 10:37

Kryniu.naw napisał/a:
auto stało prawą stroną na chodniku
Masz odpowiedź dlaczego zgasł. pompa paliwa jest po prawej stronie w baku.
Kryniu.naw napisał/a:
Nie zmienia to jednak faktu, że jadąc ulicami miasta nie jeżdżę po krawężnikach, auto stoi na drodze równo, a i tak kontrolka się nie zapaliła
Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie".
milo - 29-01-2015, 15:35

KsiadzRobak napisał/a:
Musisz też sprawdzić znaczenie słowa termistor, bo nijak nie pasuje do baku - prędzej do czujnika temp. klimatronika.

W tym przypadku mylisz się... termistor jest :mrgreen: http://forum.mitsumaniaki...3a21c2e5d08d80a
Hugo napisał/a:

Bo co chwilę hamujesz i przyśpieszasz, a kontrolka działa "flegmatycznie".

Fakt ...

KsiadzRobak - 30-01-2015, 08:20

milo napisał/a:
W tym przypadku mylisz się... termistor jest
nie ukrywam, że tego nigdy nie rozbierałem, ale termistor to rodzaj opornika, który zmienia oporność ze zmianą temperatury - nie mam pojęcia jak by to miało być przekładane na poziom paliwa
jedyne, co przychodzi mi do głowy to CTR, którym płynie jakiś prąd, ale gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje - tylko niespecjalnie jest to bezpieczne (umieszczanie go w prawie pustym baku, gdzie jest już wystarczająco dużo powietrza i oparów benzyny)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor

robertdg - 30-01-2015, 08:38

KsiadzRobak napisał/a:
gdy nie jest zanurzony w paliwie, to nagle zmienia opór i się grzeje
Mniej wiecej tak to działa
KsiadzRobak - 30-01-2015, 11:16

robertdg napisał/a:
Mniej wiecej tak to działa
dosyć ciekawe - a jak to działa? jak jest kompensowana kwestia zmian temperatury otoczenia? bo rozbieżność w naszym kraju może być od -30 do +37 a termistor ctr jest niemal binarnym urządzeniem
swinks_UK - 30-01-2015, 15:04

Termistor jest od zapobiegania przegrzania pompy paliwa (odłącza zasilanie), za wskazania poziomu paliwa odpowiedzialny jest zwykły pływak, przekaźnik stykowy, itd...
Radzę najpierw rozebrać taki wkład samemu zanim się zacznie wypisywać opinie.

W przypadku wskazań poziomu i lampki ostrzegawczej, to ważnie jest aby wsad zamontować w odpowiedniej pozycji, przekręcenie o 5 stopni w lewo lub w prawo powoduje że pływak może oprzeć się o przeszkodę w baku. Poza tym sam wodzik pływaka może być podgięty nieodpowiednio.

Co do meritum, upewnił bym się, czy pompa paliwa się nie przegrzała za mocno.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group