[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Interfejs ELM327 v1.3
Owczar - 23-11-2011, 13:54
Dla wszystkich aut po 2001 roku produkowanych na rynek EU można diagnozować to samo za pomocą ELM.
Czyli diagnostyka silnika, zamrożone ramki, live data, czyli dane ze wszystkich czujników silnika.
Rzecz jasna nie obsłuży żadnych innych podzespołów typu skrzynia, immo, elektronika w aucie itp.
Pieraś - 23-11-2011, 13:57
Ale to wynika z funkcji tego urzadzenia, czy tego ze stare samochody nie maja obd2?
Ojciec w scenicu z 98r ma zlacze, ktore wyglada jak obd2.
Nie wiem jak to ma sie do gala z 2000r.
Owczar - 23-11-2011, 14:01
Starsze auta nie mają OBDII. Łącze może wyglądać tak samo, bo już wcześniej je montowano. To kwestia protokołu i standardu zapisu danych. Są auta, które w OBDII były wyposażone wcześniej. Np amerykańskie miały dużo wcześniej. W EU niektóre też. Gale od września 2000 mają już OBDII.
Co do scenica to trzeba gdzieś doczytać od kiedy Renault wrzucało obd2.
Pieraś - 23-11-2011, 14:26
kurcze, to moj gal sie nie lapie bo z sierpnia :/
Owczar - 23-11-2011, 14:36
Pieraś, podeślij VIN, warto się upewnić.
KaWu - 23-11-2011, 15:01
Pieraś napisał/a: | Ojciec w scenicu z 98r ma zlacze, ktore wyglada jak obd2 |
W lancerze tez mialem zlacze wygladajace jak OBDII - a byl on z '94
Owczar napisał/a: | Starsze auta nie mają OBDII. Łącze może wyglądać tak samo, bo już wcześniej je montowano. |
Dokładnie.
milo - 23-11-2011, 15:26
Mam złącze obd2 galant 2001 r był wpinany interfejs i działał( nie wiem jaki ) ale ELM ?? i właśnie diesel
Bartek - 23-11-2011, 15:27
W Galancie z 93 jest takie złącze i co ciekawe Evoscan bez problemów przez nie gada przy pomocy kabelka OpenPort 2.0
Pieraś - 23-11-2011, 15:31
Owczar napisał/a: | Pieraś, podeślij VIN, warto się upewnić. |
JMBLNEA2W1Z000315
Owczar - 23-11-2011, 15:37
milo napisał/a: | Mam złącze obd2 galant 2001 r był wpinany interfejs i działał( nie wiem jaki ) ale ELM ?? i właśnie diesel |
Jeśli interfejs działał, to na pewno nie był to interfejs OBDII. Mitsu wycofało się z diesla w 2001 roku bo nie opłacało się go dostosowywać do nowej normy euro3. W dieslach OBDII weszło później niż 2001.
Bartek napisał/a: | W Galancie z 93 jest takie złącze i co ciekawe Evoscan bez problemów przez nie gada przy pomocy kabelka OpenPort 2.0 |
Podejrzewam, że przez VAG 409,1 na FTDi też pogada, ale tylko do odczytu
Pieraś, niestety nie łapie się na OBDII. Jest dokładnie z czerwca według dekodera i lift go nie objął. Ale tak jak pisałem, evoscan i kabelek VAG. fj_mike właśnie testuje więc będzie wiadomo coś więcej.
Pieraś - 23-11-2011, 15:44
Mowiac lift masz na mysli elektronike, bo karosa jest po lifcie (np. maska)
Owczar - 23-11-2011, 15:46
Mam na myśli II lift. Jest po pierwszym. W drugim zmiane uległa elektronika, hamulce, sanki i kilka innych rzeczy. No i przybyła dodatkowa sonda.
Bartek - 23-11-2011, 15:47
Owczar napisał/a: | Podejrzewam, |
Źle podejrzewasz - brak komunikacji na kabelkach vagowych
Owczar - 23-11-2011, 16:12
Niestety sam nie sprawdzałem, ale coś mi świta, że swinks_UK też o tym pisał. Zapomniałem tylko o zwarciu pinów 1 i 4 w kablu. Zresztą Maretzky85 też chyba na tym śmiga z tego co pamiętam. Zresztą działało też z OBDII i pamiętam, że piny były zwarte bo
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1639031.html
Bartek - 23-11-2011, 16:25
A ja sprawdzałem z 2 szt. E5 i się nie łączył, mimo oczywiście zwartych pinów..... Marek nie wiedział, że się nie da, podpiął Tactrixa i zadziałało
|
|
|