[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Ciężko wchodzą biegi
batman - 09-07-2009, 20:57
Witam,
Ja mam takie zapytanie.Przy zapalonym silniku,ciepłym, na luzie słychać chyba bardziej od str. skrzyni biegów taki lekki terrrkot lecz gdy wcisnę sprzęgło terkot ustaje i słychać tylko cicha pracę silnika.Co to jest.Gdzie jest problem czy to jakieś łozysko w skrzyni czy co? Przymierzam się do zmiany oleju w skrzyni i chciał bym równiez ten terrrkot usunąć. Czy ktoś może mi poradzić o co kaman.
atsar - 11-07-2009, 15:02
a uzywasz czasem szukajki? tutaj masz podobny problem
batman - 11-07-2009, 17:40
Ups..dzięki
GAL - 17-08-2009, 16:17
moja historia wygląda tak:
jechałem na romansa do dziewczyny, jadąc spokojnie bez wygłupów chciałem wrzucić 5 i nie dało rady. Zgrzytnęło to myślę nie wcisnąłem dobrze sprzęgła to wcisnąłem do samego końca i nic nie da rady wrzucić biegu, jakby jakaś blokada była. Tylko sprzęgło delikatnie zabiera jak tak cisnę.
Do domu wróciłem na 4. Na zgaszonym silniku wrzuciłem bez problemu 3 klika podskoków i jadę, nawet bez problemu udało mi się wrzucić 4 i myślę HURA działa- chciałem wrzucić 5, i znowu nic i od nowa: zgasić, 3 i 4 i do domu.
A JA MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE W JAKIEJ POZYCJI POWINNA ZNAJDOWAĆ SIĘ DŹWIGNIA WYCHODZĄCA ZE SKRZYNI- TO JEST TA CO POPYCHA JĄ WYSPRZĘGLIK.
U MNIE JEST MNIEJ WIĘCEJ NA ŚRODKU I DODATKOWO JESTEM W STANIE RĘKĄ JĄ POPCHNĄĆ DO KOŃCA. i jeszcze jedno jaki jest zakres działania wysprzęglika bo u mnie może ze 3 cm
Owczar - 18-08-2009, 13:12
Zobacz czy jest wszystko ok z łącznikiem elastycznym cięgna. Podejrzewam, że to jego wina. Nie doszukuj się problemu ze sprzęgłem.
GAL - 18-08-2009, 17:27
dzisiaj udało mi się wbić jedynkę: kilka razy szarpnął i raz sprzęgło było i biegi wchodziły normalnie a za chwile nic.
ze skrzyni słychać jak tarcza ociera, a po chwili zaczęło się dymić i śmierdzieć czyli wg mnie jednoznacznie sprzęgło,
za pół godziny zabieram się do operacji
jednak operacja odwołana do jutra ze względu na brak wolnego miejsca na kanale
19-08-2009 godz.23:12
już wiem co się stało.
wyłamało się zabezpieczenie od sprężyny w tarczy.
sprężyna wypadła i szorowała po tarczy i dlatego sprzęgło raz było a raz nie.
moją historię można potraktować jako przypadek jeden na milion ale mogąca się przytrafić każdemu.
dawid123pl - 05-07-2016, 12:15
Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
Wymieniał ktoś te linki lub może coś innego dolega.
Wrzucam zdjęcie tych linek http://wrzucaj.net/image/dA7tB
Wie ktoś jak to najprościej rozebrać.
milo - 05-07-2016, 20:39
dawid123pl napisał/a: | Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
|
To samo miałem w audi tdi pomogło smarowanie kulki lewarka i linki przy samej skrzyni i jak ręka odjał
dawid123pl - 05-07-2016, 21:41
milo napisał/a: | dawid123pl napisał/a: | Mam taki problem że lewarek biegów ciężko chodzi w lewo i prawo np jak przesunę go w lewą stronę to tam zostaje nie wraca na środek.
|
To samo miałem w audi tdi pomogło smarowanie kulki lewarka i linki przy samej skrzyni i jak ręka odjał |
to mi zostało tylko posmarować linkę przy skrzyni bo lewarek i jego podzespoły posmarowałem całe
artufcb - 06-07-2016, 08:49
Mam to samo, a raczej miałem. Jeśli wyeliminowales sam lewarek i cięgna to prawdopodobnie masz mało oleju w skrzyni.
skyrider - 03-09-2016, 23:10
Dzisiaj wydarzyła mi się taka przygoda. Nagle przestały działać biegi 2,4 i wsteczny, czyli wszystkie na dole. Działają biegi 1,3 i 5. Dodatkowo lewarek nie wraca automatycznie do pozycji środkowej po wychyleniu go w lewo czy w prawo. Stało się to nagle. Co to może być, domyślam się, że prawdopodobnie coś z mocowaniem cięgien. Ile może kosztować naprawa i czy jest pracochłonna ?
robertdg - 04-09-2016, 09:13
R0zwulkanizowany wspornik na skrzyni:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33597
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70810
skyrider napisał/a: | Ile może kosztować naprawa i czy jest pracochłonna ? |
Zależy jak chcesz naprawić, ale trzeba zdemontowach puche z filtrem powietrza i podkrecić wspornik, możesz go wymienić na nowy - nie wiem jaki koszt w serwisie, ale zakup na amayama to koło 30$ plus koszta wysyłki, w serwisie pewnie nie ma sie co spodziewac nizszej ceny jak conajmniej 250zł.
Możesz też próbowac reanimowac orginalny element pod warunkiem ze znajdziesz firme która Ci to zawulkanizuje tak jak fabrycznie.
Możesz też pójść najkótsza droga, wydłubac zawulkanizowana reszte gumy i zespawac do kupy - za taka reanimacje wydaje mi sie ze w 100zł powinieneś się zmieścić (demontaż, zespawanie, montaż)
artufcb - 04-09-2016, 09:58
Możesz podać numer tej części?
robertdg - 04-09-2016, 11:40
http://forum.mitsumaniaki...1439506#1439506
skyrider - 04-09-2016, 14:21
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Do mojego auta będzie potrzebna część MD771063 (BRACKET,M/T GEARSHIFT CABLE 5FM/T) Mam Galanta z bardzo wczesnego okresu produkcji (10.1996). Część była stosowana w tym modelu w okresie 1996.10.01 - 1997.11.03.
|
|
|