[EAxA] [Galant EA] Padla skrzynia podczas jazdy-brak biegow- |
Autor |
Wiadomość |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 06-04-2015, 10:51
|
|
|
Ja spawalem na samochodzie, ale wygodniej wymontowac linki, uchwyty linek i odkrecic wspornik od skrzyni. Potem pospawac na wierzchu. Grunt to przypatrzec sie dobrze i zrozumiec co sie popsulo, bo inaczej kolega nawet trytki nie zapnie tam gdzie potrzeba. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 06-04-2015, 14:01
|
|
|
A tak właściwie jakbym chcial kupic ta czesc to jak ona sie fachowo nazywa zebym mogl ja zamowic? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2015, 14:06
|
|
|
Klamra/wspornik linek zmiany biegów, dostepne w serwisie pod numerem OEM MD771553 koszt na amayama koło 28dolarów plus wysyłka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
outlaw4life
Forumowicz

Auto: 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 94 Skąd: wro
|
Wysłany: 06-04-2015, 20:21
|
|
|
A to nie kupie nigdzie tej czesco w polsce? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 06-04-2015, 20:43
|
|
|
Ja kupiłem na Allegro, wisiał na jakiejś skrzyni i mi sprzedający odkręcił i sprzedał osobno. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
WhereMi
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-10-2015, 14:37
|
|
|
Mi także ten "Uchwyt ciegien wybieraka" się złamał, wbiłem 3 i tyle. Na szczęście 3 spokojnie dało się ruszać i jechać w miarę szybko więc dojechałem do mechanika, 3 tyg czekałem na część łącznie ze sprawdzeniem, nie pospawali. Dostępna tylko w ASO, cena nie była tragiczna 255 zł ze zniżką na stare auta(tak drogi kawałek metalu) ale czas oczekiwania 12 dni. Ciężko się tego szuka, a nie mając czasu czekałem z ASO (mialo byc w 4 dni). |
|
|
|
 |
pappagiorgio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 111 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-12-2015, 13:40
|
|
|
odgrzeje deczko kotleta
robertdg MD771553? Mnie pokazał katalog MD771063 (spr. po numerze vin) 1997.08.01 (rok produkcji) Wczoraj na drodze też mi się to urwało przy redukcji, dojechałem do domu na czwórce, wyjąłem, pospawałem (najlepiej jak umie) wsadziłem z powrotem. Ponieważ nie lubię radzieckiego (na drut, linkę, tretytkę, heftania) sposobu naprawiania, po przeszukaniu internetu postanowiłem zadzwonić do ASO. Siedziałem i może lepiej 272zł (+ jakieś grosze) jednak jestem zmuszony zostać sympatykiem radzieckiego sposobu napraw.
Zastanawiam się tylko jaką funkcję spełnia takie połączenie tzn. domyślam się, że chodzi o drgania, które przenosiły by się na dźwignie zmiany biegów powodując dyskomfort ale czy tylko? Czy przy połączeniu sztywnym nie ulegnie po czasie uszkodzeniu jakaś inna część? W sumie na chłopski rozum nie powinno to mieć innego zastosowania jak tłumienie drgań. Może ktoś naprawiał to w sposób pozwalający na zachowanie elastyczności, tak, żeby spełniało swoją funkcję? Denerwuje mnie to, że to jest tak na sztywno pospawane, w końcu japońce nie dawali by sobie tych gum od tak. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-12-2015, 14:25
|
|
|
Chodzi głównie o tłumienie. Aczkolwiek będzie to pewnie miało wpływ na samo działanie przekładni. Usuwasz w ten sposób elastyczny element i zmiana biegów odbywa się mniej miękko z większym udarem. Takie łączniki występowały nawet w maluchu i dość często się zrywaly. Generalnie 272zł to dużo i niedużo, ale czy warte inwestycji w tak starym aucie to już indywidualna kwestia. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 21-12-2015, 15:10
|
|
|
pappagiorgio napisał/a: | wyjąłem, pospawałem (najlepiej jak umie) wsadziłem z powrotem |
Jest róznica w zmianie biegów ? drgania lewarka ?
Owczar napisał/a: | Takie łączniki występowały nawet w maluchu i dość często się zrywaly |
Troche inne ...gdyby nie było to lewarek drgał by w rytm silnika Owczar napisał/a: | Generalnie 272zł to dużo i niedużo, ale czy warte inwestycji w tak starym aucie to już indywidualna kwestia. |
Zawsze można kupic używke |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
pappagiorgio
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V24
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 111 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-12-2015, 15:37
|
|
|
Cytat: | Jest róznica w zmianie biegów ? drgania lewarka ? |
Trójka czasami wchodziła i dalej wchodzi ciężej jedynka wchodzi bez oporu tylko jak samochód stoi, nawet jak się toczę z minimalną prędkością to jedynka stawia opór. Wydaje mi się, że ogólnie biegi wchodzą inaczej ale to może być siła sugestii. Pospawałem ustawiając elementy po śladzie jaki zostawiła guma więc przyspawane są w tym samym miejscu.
Myślałem nad używką ale jednak jak ta część w moim się popsuła to nie mam pewności, że za chwilę używka też się nie popsuje, jednak taka część wypadało by żeby była nowa, wtedy wiem, że ten element nie ulegnie w niespodziewanym momencie awarii. Podejrzewam, że stało się tak w wyniku zestarzenia się elementów (gumy, kleju - czymkolwiek są one ze sobą zespolone) i używana część może długo nie posłużyć. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-12-2015, 15:41
|
|
|
Używka to zamiana siekierki na kijek. Juz lepiej zostawić tak jak jest. |
|
|
|
 |
|