To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu

ppkss4_ - 17-02-2014, 19:47

czy to ten moduł jest do tylnej blokady ?


a ten odpowiada za prawidłowe wyświetlanie załączonych napędów ?





Gromback na Moście nie jest czasami zwykły czujnik ON/OFF ? ze schematów ktore przed chwilą przeglądałem na to wskazują... sam juz nie wiem. Szkoda, ze u mnie z angielskim cienko :doubt:

Gromback - 18-02-2014, 08:20

Podeślij mi te schematy.
Nie mogę znaleźć schematu tylnego mostu , ale coś blokadę musi przytrzymywać i szybko rozłączać jedynym elektrycznym elementem jest ten czujnik ,oczywiście pewności nie mam bo go nie badałem ale z tego co czytałem nie można go wymienić bez rozbierania tylnego mostu i to dało mi do myślenia . Nikt też nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego trzeba rozebrać cały tylny most ,żeby wymienić zwykły czujnik.
Pierwsze zdjęcie obrazuje faktycznie sterownik , drugie sterownik świec żarowych (jeśli się nie mylę),a trzeci nie wiem.
Założenie samego sterownika nić nie da, musi współpracować z resztą instalacji, nie wiem
czy samochody bez blokady były wyposażane w instalacje do niej.
W Twoim przypadku ,jeżeli zamierzasz założyć tylny most z blokadą .zrobił bym jak najprościej pomijając wszystkie sterowniki i zamontował bym 2 przełączniki i najprostszy i najmniejszy kompresor .
Jeden włącznik by załączał kompresor , a drugi elektromagnes przytrzymujący i po sprawie.
Włączasz i rozłączasz kiedy chcesz.
Jak masz taki most z blokadą na wierzchu to możesz zrobić próby i sprawdzić czy to tylko czujnik , czy też elektromagnes.
Pozdrawiam.

Mirek1275 - 18-02-2014, 09:00

Pajero II bez blokady ma taką samą instalację jak Pajero II z blokadą tylnego mostu.
Po zamontowaniu przełącznika, sterownika i sprężarki wszystko funkcjonuje jak w Pajero II z fabrycznie zamontowanym tylnym mostem. :D
Szczegóły dotyczące sterownika montowanego z silnikiem 2.8 są tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68382

Gromback - 18-02-2014, 13:28

To fajnie, montuj jak w oryginale i ciesz się blokadą :D
P.S.
Zapytam jeszcze - czy kontrolka na desce też jest zamontowana?

[ Dodano: 18-02-2014, 13:29 ]
Ok już doczytałem ,że jest zamontowana.

ppkss4_ - 18-02-2014, 17:22

Mirek1275, wszystko ładnie pieknie ale mam PI a nie P II. z Twojego tematu przydały sie nr sterowników więc wiem czego naprawde szukac :)

Gromback, wdg tego co znalzlem w angielskim slownictwie pierwsze zdjecie jest to moduł odpowiadający za załaczenie tylnej blokady. drugie i trzecie zdjęcie to moduł do ktorego podłączone są czujniki ze skrzyni i przedniego mostu w SS, odpowiada za prawidłowe wyświetlanie załaczonych napędów i blokad. schematy podrzuce w najblizsszym czasie o musze je wyciac z pdf-a i wrzucic na serwer a teraz nie mam za bardzo czasu :?


drugi sterownik MB886391 odpowiada za poprawne odczyty sygnałów z czujników i wyświetlanie napędów na tablicy. na allegro.pl sa w czarnej obudowie ale sterownik chyba ten sam

starszyziutek - 18-02-2014, 20:04

Witam.
Do blokady tylnego mostu wystarczy w zasadzie sam oryginalny kompresorek,
który w sobie zawiera również elektrozaworek i czójnik ciśnienia.Do
załączenia blokady wystarczy podać napięcie, a do rozłączenia odłączyć - robiłem tak kiedyś w galoperze.
Jak ktoś chce może robić jak w oryginale, schematy dostępne na tym forum w dziale download.

ppkss4_ - 19-02-2014, 16:44

starszyziutek, taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. co prawda wczoraj zamówiłem sterownik więc podłacze tak jak to przewidziano :)
Wave - 20-05-2014, 18:14

To mój pierwszy post, tym samym chciałbym się ze wszystkimi przywitać ;)

A teraz do rzeczy:

Pajero II 3.0 V6. 2H i 4H działają jak trzeba - napęd dołącza się i odłącza. Problem pojawia się po wrzuceniu pozycji 4hlc i 4llc. Załącza się blokada centralna, ale i od razu samoczynnie blokada tylnego dyferencjału. Na "ekranie" na konsoli świecą się kontrolki obu blokad. System nie reaguje na przycisk od blokady tylnego dyfra na desce. po odłączeniu przycisku nic się nie zmienia.

Ktoś podrzuci jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny ?

xiiooll - 20-05-2014, 18:48

Witaj!

Spróbuj odłączyć czujnik w moście i zobacz czy nadal się świeci. Czy blokada jest fizycznie zapięta, czy tylko wnioskujesz, że jest zapięta z lampki sygnalizacyjnej?

Pozdrawiam :)

Wave - 20-05-2014, 18:53

Jest zapięta, przy jeździe po łuku widać, że koło wewnętrzne się ślizga i robi ślad. Po wrzuceniu 4hlc słychać przez chwilę pompkę. Jutro zobaczę, co się dzieje po wypięciu czujnika.
xiiooll - 20-05-2014, 22:16

Zrób jeszcze coś takiego, że jak odepniesz czujnik i to nie pomoże, to nie wpinaj go z powrotem tylko odepnij jeszcze wężyk od kompresora bądź od mostu i wtedy sprawdź czy nadal jest zapięta, jeśli będzie to jak dla mnie trzeba szukać przyczyny w moście, bo będzie to wyglądało na jakieś mechaniczne uszkodzenie, które uniemożliwia cofnięcie się mechanizmu blokującego dyferencjał.

Pozdrawiam :)

piotr277 - 20-05-2014, 22:25

Może być to jeszcze jakieś zwarcie we włączniku blokady - zawsze zapięta. Po wrzuceniu 4H, 2H blokada jest (powinna być) rozłączana.
xiiooll - 21-05-2014, 05:46

Ale kolega wyżej napisał, że:
Wave napisał/a:
Załącza się blokada centralna, ale i od razu samoczynnie blokada tylnego dyferencjału. Na "ekranie" na konsoli świecą się kontrolki obu blokad. System nie reaguje na przycisk od blokady tylnego dyfra na desce. po odłączeniu przycisku nic się nie zmienia.


więc można wnioskować, że to nie wina przycisku skoro jest odpięty

Wave - 21-05-2014, 08:18

Samo załączanie i rozłączanie blokady działa jak trzeba, więc mechanizm różnicowy jest sprawny. Po przełączeniu z pozycji 4hlc na 4H blokada puszcza. Problem jest w elektryce.

Dzięki za porady, idę grzebać.

xiiooll - 21-05-2014, 18:09

A da rade w ogóle załączyć blokadę tylnego mostu na napędzie 4H?? Nie jestem pewien, ale wydawało mi się, że blokada działa tylko przy 4HLC I 4LLC aczkolwiek mogę się mylić.

Pozdrawiam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group