To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

EVO - Techniczne - Jaki napęd ma mitsubishi lancer evo 8

Anonymous - 12-11-2009, 19:36

SoNnY napisał/a:
czyli lepiej miec szerszy rozstaw osi??

tak, najlepiej taki jak w TIR-ze

banzajek - 12-11-2009, 20:53

Robson86 napisał/a:
Do tego dochodza dodatkowe opory spowodowane napedem na tylne kola(wal itp). Z racji ze na sprzeglo dziala duza moc(blisko 300km i wiecej w zaleznosci od modelu),
a to ciekawe bo mnie uczyli że sprzęgło przekazuje moment a nie moc :D
Hubeeert - 12-11-2009, 22:05

banzajek napisał/a:
mnie uczyli że sprzęgło przekazuje moment a nie moc
rozmywasz temat to raz a dwa, że moc jest pochodną momentu. :wink:
A skoro wszyscy wiedzą o co chodzi to po co poprawiać?

banzajek - 12-11-2009, 22:22

Temat juz sie rozmyl przy filmiku z dachowania Evo. Zresztą SoNnY już wie że mu maluch nie bendzie ciongoł jak wsadzi napęd od Evo 8 . Myślę że najwięcej mógłby Wam opowiedzieć Azrael u nas na forum.
Hubeeert - 12-11-2009, 22:30

Autor tematu może w nim pytać o co chce. Ty postanowiłeś zabłysnąć poprawiając czyjś bardzo potoczny błąd a przy okazji błysnąłeś ortografią na światowym poziomie. :wink:

Proszę nie ciągnij OT.

SoNnY - 13-11-2009, 18:22

1. nie mam malucha ( tylko tak napisałem) :shock:
2.Dzięki Hubeeert, a gosciu jak nie chcesz odpowiadac to nie odpowadaj.

pfx - 14-11-2009, 20:03

Zaraz ... piszecie, że jak centralny mechanizm różnicowy się rozepnie to przednie koła będą się 2 x szybiej kręcić? no co wy... kręcić sie będą tak samo - pozostaje kwestia ilości momentu przeniesienia na poszczególne osie.
Tak, da sie jechać slajdem, jesli w X ce wyłączy się S-AYC. Rzucenie auta w slajd przy skreconych kołach - owszem staje sie nadsterowne, ale zadanie kontry - kierownicą w drugą stronę spowoduje załaczenie hamulców na tylnej osi i auto natychmiast się prostuje. Więc musi przecież centralną szperę wtedy rozpinać. Załączony S-AYC powoduje też mniejszą chęć auta do kręcenia bącków, eliminując znoszenie tylnej osi.

krzychu - 14-11-2009, 20:10

pfx - jak to widzę tak że mechanizm różnicowy zostaje a jedynie jego szperowanie zostaje rozpięte. Jeśli to inaczej działa to fajnie by było się dowiedzieć.
pfx - 14-11-2009, 20:17

Tak mi sie też wydaje mechanizm różnicowy mechanicznie nie może zniknąć, może tylko zostać spięty lub rozpięty z odpowiednią siła do warunków jazdy - wypadłoby zaciągnąć rękaw na podnośniku i sparwa się wyjaśni, czy faktycznie szpera centralna sie rozpina. Autentycznie w poślizgu mimo, że trzymam nogę na gazie - słysze jak mi sie heble włączajaną na tylnej osi, gdy rzuca tyłem. Gdyby szpera wtedy sie nie rozpinała - ukręciłoby półośki albo trybiki w dyfrach. Myslę, że podobnie dzieje się na rękaiwe.
Oświeććie mnie - diagram AWC wyświetlający diody na przedniej osi i na poszczególnych kołach - na wyświetlaczu - zapal sie dioda na przednim wewnętrznym i tylnym zewnętrznym kole przy wchodzeniu w zakręt - co one oznaczają? - uślizg?, wieksze szperownie? rozpiecie szperowania?
Gdy startuję przy dużej mocy zapala sie 2-3 diody do przodu i tyłu - czyli co sygnalizuje uslizg przedniej i tylnej osi równomiernie?, czy jest to sygnalizacja siły zeszperowania?

krzychu - 14-11-2009, 20:22

pfx napisał/a:
czy faktycznie szpera centralna sie rozpina.


To raczej na pewno, ale jeśli zostaje mechanizm różnicowy zatrzymasz tył to przód się musi kręcić 2 razy szybciej. Inne wytłumaczenie to inny sposób dołączania przedniej lub tylnej osi niż centralny mechanizm różnicowy (ale nigdzie nie ma informacji jak to działa)

pfx napisał/a:
Autentycznie w poślizgu mimo, że trzymam nogę na gazie - słysze jak mi sie heble włączajaną na tylnej osi, gdy rzuca tyłem. Gdyby szpera wtedy sie nie rozpinała - ukręciłoby półośki albo trybiki w dyfrach.


Mówisz o sytuacji kiedy integruje ESP czy zaciągnięciu ręcznego? Szpera też na pewno nie szperuje w 100% ponieważ to by i przy normalnej jeździe poukręcało osie o zużyciu opon przy normalnej jeździe i bezpieczeństwie nie wspominam.

pfx - 14-11-2009, 20:38

krzychu - nie. Podczas normalnej jazdy z właczonym S -AYC- rzucasz auto w slajd - jedziesz bokiem - odkręcasz kierownice w przeciwną stronę, wtedy S-AYC sam załącza hamulce na tylnej osi, nie dotykasz nawet ręcznego, ABS terkocze i auto niemal natychmiast sie prostuje.
Dokładnie tak - przy zapietej szperze zahamowanie nagłe tylnej osi, spowodowałoby faktycznie przyspieszenie dwukrotni przedniej osi, lub wyhamowanie silnika o połowę swej predkości obrotowej.

krzychu - 14-11-2009, 20:44

Ale to kontrola trakcji tak działa a druga sprawa ABS właśnie nie blokuje koła ;)
Paweł_BB - 21-11-2009, 14:31

pfx, ale Ty masz chyba ESP u siebie? Wtedy faktycznie czuć że koła są przyhamowywane i może tyrkotać ABS, u mnie w każdym razie nie ma czegoś takiego - jak tylko trzymam gaz to auto idzie bokiem aż miło i pięknie daje się kontrolować, nie ma mowy o jakimś hamowaniu kół.
banzajek - 22-11-2009, 16:19

Niestety jest ESP a własciwie to sie ASC chyba nazywa - szczesliwie da sie w pelni wylaczyc (trzymajac dlugo przycisk ASC OFF) . Minus jest taki że trzeba za każdym razem po odpaleniu silnika to robić , więc parę razy zdarzyło się że na jakiś pojeżdżawkach kaganiec się załączał i robił brzydkie rzeczy.
Kuba_fast - 03-12-2010, 18:41

Ze strony http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/evo_x.html (test tam cały artykuł o evoX):
System S-AWC (Super All Wheel Control)
System ten pozwala w ponadprzeciętny sposobów wykorzystać przyczepność kół do napędzania, skręcania i hamowania samochodu. W tym celu wykorzystywane są aktywne elementy układu przeniesienia napędu oraz hamulcowego. W skład systemu wchodzą:
ACD (Active Center Differential) − aktywny centralny mechanizm różnicowy, który jak wspomniano wcześniej, dzięki blokadzie ze sprzęgłem wielotarczowym pozwala maksymalnie wykorzystać przyczepność kół przy przyspieszaniu.
AYC (Active Yaw Control) − wspomaganie kierowalności samochodu za pomocą tylnego aktywnego mechanizmu różnicowego. Mechanizm ten pozwala rozdzielać różny moment napędowy na lewe i prawe koło tylnej osi. W praktyce oznacza to, że w trakcie skręcania tylne zewnętrze koło kręci się szybciej co wspomaga skręcanie. Ilustracją działania tego systemu może być pojazd gąsienicowy (np. czołg), aby skręcić musimy przyhamować lub przyspieszyć jedną z gąsienic. Właśnie w taki sposób Lancer Evolution X wspomaga kierowanie. System AYC wspomagany jest również hamulcami oraz występuje jeden ciekawy trym pracy, który pozwala na różnicowanie momentu pomiędzy kołami nawet gdy kierowca wciśnie pedał sprzęgła lub zdejmie nogę z pedału gazu.
ASC (Active Stability Control) − system ten błyskawicznie wykrywa poślizg kół i w adekwatny sposób hamuje poszczególnymi kołami zapewniając optymalne warunki przyspieszania. Lancer Evolution X posiada czujniki ciśnienia w układzie hamulcowym przy każdym z kół co pozwala w ultra precyzyjny sposób sterować układem hamulcowym.
Sport ABS (Antilock Brake System) − jest to sportowa odmiana ABS’u charakteryzująca się przede wszystkim opóźnionym progiem zadziałania, w porównaniu do samochodów popularnych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group